Możliwości każdego sprzedawcy są często na początku kariery takie same. Później często jednak okazuje się, że niektórzy doskonale radzą sobie ze sprzedażą, inni zaś, pomimo starań, nie uzyskują dobrych wyników.
W jaki sposób można to wytłumaczyć? Istnieją pewne cechy, które charakteryzują najlepszych sprzedawców - warto dowiedzieć się, jakie to są cechy, a następnie starać się naśladować postępowanie tych, którzy osiągają w sprzedaży najlepsze wyniki.
Pierwszą i najważniejsza cechą jest to, że najlepsi sprzedawcy nieustannie poszerzają zakres swojej wiedzy i zdobywają nowe umiejętności. Szkolenia sprzedażowe to coś, w czym bardzo często biorą udział. Nawet wtedy, gdy wyniki sprzedaży, jakie uzyskują, są doskonałe - starają się uzyskać jeszcze lepsze, nieustannie zastanawiając się, w jaki sposób uczynić sprzedaż bardziej efektywną i przyciągnąć jeszcze więcej klientów.
Dobry sprzedawca musi być wiarygodny - zaufanie klientów to podstawa skutecznej sprzedaży, a dobre relacje z klientami są niesamowicie cenne. Nie można utracić zaufania klientów - zazwyczaj nie da się później go odzyskać. Zaufanie to nie tylko lepsze wyniki w sprzedaży i udana współpraca z klientami - to także budowanie dobrego wizerunku marki.
Sprzedawca powinien być także profesjonalistą. Klient musi być przekonany o tym, że ma do czynienia z osobą, która w tym, czym się zajmuje, jest ekspertem. Takiej osobie klient znacznie łatwiej zaufa, nie będzie też jej podejrzewał o oszustwa lub zaniedbania i nie będzie miał obiekcji przed dokonaniem zakupu.
Dobry sprzedawca musi również być cierpliwy - nie może irytować się i okazywać zniechęcenia i zniecierpliwienia w sytuacji, gdy klient długo nie potrafi podjąć decyzji, waha się lub zadaje setki pytań. Nawet wtedy, gdy klient zachowuje się nieuprzejmie, nie można pozwolić sobie na takie zachowanie! Dobry sprzedawca umie również rozwiązywać konflikty, a także - co jest ważniejsze - nie dopuszczać do ich powstawania.
Pozytywne nastawienie również może być kluczem do sukcesu w sprzedaży. Zły humor nie może sprawić, że będziemy markotni lub zdenerwowani podczas rozmowy z klientem. Każdy doświadczony sprzedawca doskonale wie o tym, że zwykły uśmiech podczas rozmowy potrafi zdziałać cuda, a entuzjazm w tonie głosu, połączony z kulturalnym i profesjonalnym zachowaniem, znacznie pomaga w zdobyciu zaufania klientów.
Klient, który nie płaci zwykle ma wiele długów. Od doboru właściwych technik zależy komu zapłaci najpierw. Nauczymy Cię technik z najwyższej półki perswazyjnej – od relacyjnych po mocno egzekwujące. Skuteczność technik zwielokrotnimy poprzez dopasowanie strategii działania do typologii dłużników. Szkolenie windykacja należności zorientowane na wyniki!
Dziś nie wygrywa ten kto dużo dzwoni, tylko ten kto dzwoni mądrze. Poznaj inteligentny telemarketing – zamiast akwizytora stań się challanger’em. Szkolenie telemarketing pozwala na zwiększenie lead’ów nawet o ~30%. Szkolenie inteligentny telemarketing cenią i uczestnicy i ich szefowie.
Skorzystaj z naszej bezpłatnej strefy wiedzy wikiGamma+ . Znajdziesz tam:
800 pigułek wiedzy
40 filmów edukacyjnych
~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej
Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.