Co cechuje najlepszych sprzedawców?

Możliwości każdego sprzedawcy są często na początku kariery takie same. Później często jednak okazuje się, że niektórzy doskonale radzą sobie ze sprzedażą, inni zaś, pomimo starań, nie uzyskują dobrych wyników.

zdjęcie - (the_title())

    W jaki sposób można to wytłumaczyć? Istnieją pewne cechy, które charakteryzują najlepszych sprzedawców - warto dowiedzieć się, jakie to są cechy, a następnie starać się naśladować postępowanie tych, którzy osiągają w sprzedaży najlepsze wyniki.

    Pierwszą i najważniejsza cechą jest to, że najlepsi sprzedawcy nieustannie poszerzają zakres swojej wiedzy i zdobywają nowe umiejętności. Szkolenia sprzedażowe to coś, w czym bardzo często biorą udział. Nawet wtedy, gdy wyniki sprzedaży, jakie uzyskują, są doskonałe - starają się uzyskać jeszcze lepsze, nieustannie zastanawiając się, w jaki sposób uczynić sprzedaż bardziej efektywną i przyciągnąć jeszcze więcej klientów.

    Dobry sprzedawca musi być wiarygodny - zaufanie klientów to podstawa skutecznej sprzedaży, a dobre relacje z klientami są niesamowicie cenne. Nie można utracić zaufania klientów - zazwyczaj nie da się później go odzyskać. Zaufanie to nie tylko lepsze wyniki w sprzedaży i udana współpraca z klientami - to także budowanie dobrego wizerunku marki.

    Sprzedawca powinien być także profesjonalistą. Klient musi być przekonany o tym, że ma do czynienia z osobą, która w tym, czym się zajmuje, jest ekspertem. Takiej osobie klient znacznie łatwiej zaufa, nie będzie też jej podejrzewał o oszustwa lub zaniedbania i nie będzie miał obiekcji przed dokonaniem zakupu.

     

    Gamma - firma szkoleniowa roku. Chcesz zostać lepszym sprzedawcą? Zobacz: techniki sprzedaży szkolenie, profesjonalna obsługa klienta szkolenie. Jesteś menadżerem może zainteresuje Cię szkolenie zarządzanie zespołem ? Zapraszamy serdecznie!

     

    Dobry sprzedawca musi również być cierpliwy - nie może irytować się i okazywać zniechęcenia i zniecierpliwienia w sytuacji, gdy klient długo nie potrafi podjąć decyzji, waha się lub zadaje setki pytań. Nawet wtedy, gdy klient zachowuje się nieuprzejmie, nie można pozwolić sobie na takie zachowanie! Dobry sprzedawca umie również rozwiązywać konflikty, a także - co jest ważniejsze - nie dopuszczać do ich powstawania.

    Pozytywne nastawienie również może być kluczem do sukcesu w sprzedaży. Zły humor nie może sprawić, że będziemy markotni lub zdenerwowani podczas rozmowy z klientem. Każdy doświadczony sprzedawca doskonale wie o tym, że zwykły uśmiech podczas rozmowy potrafi zdziałać cuda, a entuzjazm w tonie głosu, połączony z kulturalnym i profesjonalnym zachowaniem, znacznie pomaga w zdobyciu zaufania klientów.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.