Jak przyspieszyć obsługę klienta?

Nie da się ukryć, że klienci zwracają bardzo dużą uwagę na jakość obsługi. Często ma ona podobne znaczenie jak cena produktu lub usługi.

zdjęcie - (the_title())

    W bardzo wielu obszarach jakości obsługi może mieć nawet większe znaczenie niż ceny. Jaki wniosek z tego płynie? Każdy sprzedawca powinien dążyć do wywarcia jak najbardziej pozytywnego wrażenia na swoich klientach.

    W tym celu bardzo pomocne są szkolenia z obsługi klienta, które pomagają skupić się na najważniejszych zagadnieniach, takich jak szybka i sprawna praca. Dla wielu klientów kluczowe znaczenie ma właśnie szybkość, czyli czas, który jest potrzebny na załatwienie danej sprawy. Klient może zwrócić się z różnymi problemami i pytaniami dotyczącymi, np. możliwości dokonania zwrotu lub reklamacji.

    Czym szybciej dostanie wyjaśnienie, tym lepiej. W jaki sposób można przyspieszyć cały proces? Kluczowe znaczenie odgrywają tutaj kompetencje pracowników z działu obsługi klienta. Nie każdy pracownik może zostać specjalistą w każdym obszarze, dlatego najlepszym rozwiązaniem jest postawienie na specjalizację. Następnie trzeba odpowiednio kierować zgłoszenia od klientów tak, aby sprawy trafiały zawsze do tych konsultantów, którzy są dobrze zaznajomieni z daną problematyką.

     

    Jakie są najskuteczniejsze modele rozmów sprzedażowych? Jak podnieść skuteczność sprzedaży w dziale? Sprawdź te szkolenia: Gamma. Firma szkoleniowa roku!

     

    Najlepsza sytuacja to taka, w której klient może załatwić swoją sprawę już po jednym telefonie lub zgłoszeniu przy pomocy innego kanału komunikacji. Jak już zostało wspominanie, znaczenie ma szybkość załatwienia sprawy lub rozwiązania problemu. Kilkukrotny kontakt przedłuża cały proces i staje się niepotrzebnym kłopotem dla klienta. Konieczność wielokrotnego kontaktu komplikuje całą sprawę i budzi u klientów uczucie irytacji.

    W jaki sposób można rozwiązać ten problem? Pomocne okazują się szkolenia pracowników pod kątem zbierania informacji w trakcie pierwszego kontaktu. Doskonałym materiałem, który można wykorzystać do szkoleń są nagrania rozmów. Warto również stawiać na usamodzielnienie pracowników, dzięki czemu będą mogli podejmować więcej decyzji bez konieczności konsultacji. Jednocześnie pracownicy powinni mieć również możliwość dokonania konsultacji z przełożonym w trakcie rozmowy z klientem,

    Szkolenia sprzedażowe mogą wpłynąć korzystnie na obroty firmy, ale nie można także zapominać o szybkiej i bezproblemowej obsłudze, która rozwiąże wszystkie problemy klientów w możliwe najkrótszym czasie.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.