Gamma sp. j.

Jak rozpoznać typ klienta?

Artykuły >> Jak rozpoznać typ klienta?
zdjęcie - Jak rozpoznać typ klienta?
Nie każdy klient jest taki sam, w czasie pracy można trafić na różne osoby, o różnych potrzebach i sposobach zachowania.

Ważne, aby w każdym przypadku odpowiednio zareagować i spełnić potrzeby obsługiwanej osoby.

Klient rozmowny

Ten typ klienta lubi dużo mówić, ale ważne, żeby nigdy nie przerywać jego wypowiedzi. Klientowi nigdy nie należy wchodzić w słowo, jeśli mówi zbyt długo, należy poczekać, kiedy zrobi przerwę na wdech i uprzejmie przejąć kontrolę. Szkolenia z obsługi klienta uczą jak można to zrobić w kulturalny sposób. Warto też pamiętać, że rozmowny klient, może być skoncentrowany przede wszystkim na tym, co sam ma do powiedzenia, dlatego trzeba w miarę możliwości powtarzać najważniejsze argumenty i podkreślać istotne elementy, a także główny sens rozmowy.

Klient cichy

Jest to oczywiście przeciwieństwo klienta rozmownego. Mówi mało, ale za to uważnie słucha. Często w trakcie rozmowy będzie potakiwać głową. Ponieważ zazwyczaj ma dosyć ograniczoną ekspresję, trudno jest ocenić w jakim stopniu jest zainteresowany danym produktem lub usługą. W czasie obsługi klienta cichego warto przede wszystkim spróbować zaangażować go w rozmowę, na przykład przez zadawanie pytań otwartych, na które będzie musiał udzielić dłuższej odpowiedzi. Klienta nie należy również popędzać - trzeba dać mu czas na zastanowienie się nad odpowiedzią, nawet jeśli potrwa to kilka minut.

Podnieś skuteczność działu sprzedaży! Zwiększ szybko swoje umiejętności negocjacyjne. Zobacz oferowane przez nas szkolenia ze sprzedaży:
Zapraszamy serdecznie.

 

Inne rodzaje klientów

Szkolenia sprzedażowe pozwalają na poznanie wielu rodzajów klientów oraz na przyswojenie sobie odpowiedniego zachowania w czasie rozmowy. Przyjacielski klient nie ma dystansu, uśmiecha się i potakuje, jest nastawiony pozytywnie. Rozmowa z takim klientem jest zazwyczaj bardzo przyjemna, jednak nie oznacza to, że w jej trakcie uzyskamy jakieś konkretne odpowiedzi lub deklaracje. Czasem możemy trafić również na klienta upartego, który nie zmieni raz podjętej decyzji, nawet jeśli wytłumaczymy, że jest ona niekorzystna dla jego interesów i powinien rozważyć skorzystanie z innych produktów lub usług.

Niezależnie od typu klienta, zawsze obowiązują takie same zasady profesjonalnej obsługi. Pracownik zawsze powinien być pozytywnie nastawiony, uśmiechnięty i uprzejmy. Powinien aktywnie uczestniczyć w rozmowie, słuchać klienta, zadawać pytania zamknięte i otwarte, a także jasno i precyzyjnie formułować swoje argumenty.

 

323Rows - 353
Obecna strona
Jak rozpoznać typ klienta?

Przejdź do działu strefy wiedzy:

Wiki
WikiGamma
Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy
Pytania i odpowiedzi
Gamma Q&A
Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR
Wyzwania
Wyzwania
Case studies – najczęstsze problemy i nasze rozwiązania
Wideo
Wideo
WikiGamma w formacie video
Recenzje
Recenzje
Recenzje książek
Artykuły
Artykuły
Standardowe informacje z obszaru szkoleń
1227 476 176

Zobacz poprzednie artykuły z tego działu:

Na co zwracać uwagę, obsługując klienta?
Na co zwracać uwagę, obsługując klienta?

Właściwa obsługa klienta ma ogromne znaczenie, ponieważ wpływa nie tylko na wysokość sprzedaży, ale także na wizerunek całej ...

Sprzedaż
Sprzedaż

Sprzedaż jest obecnie pojęciem, które zawiera w sobie tak wiele różnorakich teorii, technik i różnych zwrotów, które budują zupełnie nowe spojrzenie na to, czym jest realizowani transakcji. Dlatego też, niezależnie od formy sprzedaży i jego przedmiotu trzeba wiedzieć, że zawsze będą obowiązywały te same zasady, które mogą zostać streszczone do truizmu, że klient jest naszym panem. Wbrew jednak staroświeckim pojęciom obecnie układ sił pomiędzy klientem a sprzedawca wygląda zupełnie inaczej niż ...

Sprzedaż telefoniczna
Sprzedaż telefoniczna

Sprzedaż telefoniczna nie cieszy się szczególnie dobrą opinią. Często jest ona wręcz utożsamiana ze swoim natrętnym nawianiem do zakupów, na które nie mamy ochoty, ani tym bardziej czasu. Dlatego wielu sprzedawców nie przykłada szczególnej wagi do tej formy prezentowania swojej oferty. Tymczasem, prawidłowo prowadzona sprzedaż telefoniczna nie tylko może być satysfakcjonująca dla tak potencjalnych, jak i aktualnych klientów, ale przede wszystkim wyjątkowo skuteczna pod względem zysków przedsiębiorcy. ...

Sprzedaż internetowa
Sprzedaż internetowa

Rozwój sprzedaży w sieci stale postępuje i osiąga coraz wyższe wskaźniki. Dzisiaj można kupić w Internecie już niemal wszystko od artykułów spożywczych aż do produktów wysoko wartościowych. Dlatego też warto zwrócić uwagę na to, że rosnąca konkurencja wymusza na wirtualnych przedsiębiorcach konieczność stałego polepszania zarówno swojej oferty, jak i standardów obsługi ...

Sprzedaż B2B
Sprzedaż B2B

Dobrze prowadzone negocjacje, w tym przede wszystkim te sprzedażowe będą głównym źródłem dochodów dla każdego przedsiębiorcy, nawet w okresie obniżonej koniunktury. Dlatego też tak ważne jest, by odbyć odpowiednie szkolenie z negocjacji, bo podstawą profesjonalnego wykonania pracy jest odpowiednie przygotowanie ...

Obsługa klienta
Obsługa klienta

Każdy, kto miał okazję korzystać z usług biur obsługi klienta ma świadomość tego, jak różna może być opieka pracownika w takim punkcie. Wystarczy tylko porównać niektóre tego typu instytucje w urzędach państwowych lub innych publicznych ośrodkach, i na przykład jedno z miejsc obsług klienta w salonie sieci ...

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Porozmawiamy o twoich potrzebach
tel: 22/266 08 48, tel. kom.: 505 273 550, biuro@projektgamma.pl
*wymagane
© Gamma sp. j. ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone