Jak zostać bogatym? Jak rozwinąć swoją firmę? Są to na pewno pytania, na które wiele osób poszukuje sensownych odpowiedzi. Powstaje na ten temat wiele książek, szkoleń, podawane są różne opinie.
Oczywiście swój udział w sukcesie ma na pewno reklama, pomysł, wykorzystanie odpowiedniej niszy bądź sytuacji oraz łut szczęścia. To jednak nie wszystko. Liczy się bowiem także obsługa klienta...
Dlaczego tak jest? Na początek zastanówmy się przez moment, kim dla nas jest klient? Otóż niektórzy nawet odpowiadają, że przeszkodą. Tymczasem klient jest dla nas najważniejszą osobą. To bowiem właśnie ona nadaje sens istnieniu naszej firmy. Czy istniałaby ona, gdyby nie miła klientów? Oczywiście, że nie! Pamiętajmy także, że dzisiaj w dobie ogromnej konkurencji, nie tylko trudno jest zdobyć klienta, lecz jeszcze trudniej jest go utrzymać...
Jak zatem dbać o klientów? Przede wszystkim należy zdać sobie sprawę, że to właśnie klient jest najważniejszy. Następnie warto wiedzieć, że standardy obsługi klienta obowiązują wszystkich w firmie bez wyjątku. Bez względu czy jest to kierownik, czy uczący się stażysta, to powinien on postępować zgodnie ze standardami obsługi klienta.
Na coś zwracać szczególną uwagę? Przede wszystkim traktujmy klientów, jak równych sobie. Pamiętajmy o ważnych dla nich dniach, czy sprawach. Starajmy się bać pod uwagę ich preferencje i oczekiwania. Idealnym przykładem obrazującym te dwie zasady są fryzjerzy - każda kobieta docenia to, że fryzjerka zapyta się o coś, o czym rozmawiały podczas poprzedniej wizyty albo też weźmie pod uwagę, że może i ten kolor byłby najlepszy, ale nie pasuje do osobowości.
Następnie warto kierować się zasadą, aby pracować dla klientów tak, jakbyśmy sami chcieli być obsłużeni. Ponadto nigdy ich nie oszukujmy i zawsze wyznaczajmy takie terminy czy zadania, które są rzeczywiście realne. Dajmy także klientowi trochę czasu - weźmy pod uwagę, że potrzebuje on nieraz czasu na podjęcie decyzji.
Na koniec warto dodać, że dzisiaj wiele firm organizuje specjalne szkolenia dotyczące właśnie obsługi klienta. Jeśli zatem chcemy osiągnąć sukces, to na pewno warto z nich skorzystać. Co więcej - przeszkolmy także choćby swoją kadrę zarządzającą i kierowników, aby oni z kolei mogli wpoić te zasady pracownikom. Jeśli wypracujemy w firmie odpowiednie standardy postępowania, to szybko odkryjemy, że osiągnęliśmy sukces!
Każda duża zmiana na rynku to z jednej strony presja na cyfry, a z drugiej ogromna szansa. Szansa dla wszystkich tych, którzy w porę zrozumieją, że dawne sposoby działania przestały być skuteczne. Dziś wygrywają na rynku ci, którzy rozumieją specyfikę biznesu klienta oraz jego samego jako osobę poddaną presji.
Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.