Obsługa klienta

Każdy, kto miał okazję korzystać z usług biur obsługi klienta ma świadomość tego, jak różna może być opieka pracownika w takim punkcie. Wystarczy tylko porównać niektóre tego typu instytucje w urzędach państwowych lub innych publicznych ośrodkach, i na przykład jedno z miejsc obsług klienta w salonie sieci komórkowej.

zdjęcie - (the_title())

    Różnice pomiędzy tymi dwoma, wydawałoby się identycznymi punktami często jest na tyle drastyczna, że nie pozwala nabrać zaufania do takich instytucji w ogóle. Dlatego też bardzo ważne jest by pracodawcy przywiązywali szczególną uwagę do obsługi klienta.

    Nie chodzi tu bowiem tylko o sprzedaż ale także o dystrybuowanie bądź udzielanie odpowiednich informacji.

    Często zdarza się nam tak, że wchodząc do salonu bądź urzędu nie wiemy gdzie pójść, w którym pokoju czy stanowisku możemy załatwić naszą sprawę. Wtedy najczęściej chcemy skorzystać z możliwości, jakie powinien dawać punkt obsługi klienta. Najczęściej otrzymamy tam informację gdzie mamy się udać i jakie kroki podjąć by załatwić sprawę.

    Zdarza się jednak wciąż tak, że tego typu stanowiska są traktowane niejako po macoszemu, czego najlepszym przykładem będą punkty informacyjne na dworach autobusowych. Choć poprzednia epoka dawno minęła, a co za tym idzie teraz to klient nadaje ton, a nie człowiek za ladą czy biurkiem to wciąż można spotkać miejsca, gdzie stare nawyki nie wyszły z użycia.

     

    Jak dobrać technikę sprzedaży do klienta? Jak finalizować sprzedaż? Jak zbudować skuteczny zespół sprzedażowy? Zobacz nasze szkolenia ze sprzedaży. Zapoznaj się z: szkolenia z negocjacji, szkolenia z obsługi klienta. Firma szkoleniowa Gamma.
    Nie zmienią tego żadne szkolenia sprzedażowe, czy szkolenia z negocjacji. Nie mniej jednak zmiany idą w dobrym kierunku i nawet urzędu publiczne zaczynają traktować ludzi, jak klientów a nie petentów.

    Niezależnie od tego zatem czy mamy do czynienia ze sprzedażą sensu stricte, czy też w danym punkcie zadaniem jest udzielić informacji pracownicy powinni być odpowiednio przeszkoleni i posiadać kompetencje, które pozwalają na profesjonalna obsługę klienta.

    Bo nawet jeżeli przyjąć, że do urzędu dana osoba musi przyjść i tym samym jakość obsługi nie będzie rzutowała na stałość realacji, to jednak będzie ona miała znaczenie w kształtowaniu opinii o danym urzędzie i w dalszej perspektywie o całym aparacie państwowym.
     
    Z drugiej strony natomiast trzeba jasno powiedzieć, że wszyscy już przyzwyczailiśmy się do tego, że obsługuje się nas na wysokim poziomie.

    Każda forma odejścia od dobrej obsługi klienta kończy się zatem z reguły skargami, które nigdy, nikomu nie są na rękę. Zatem nawet w urzędzie, klient nasz pan.

     

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.