Każdy przedsiębiorca chce osiągnąć sukces – to jest oczywiste i nie wymaga żadnego komentarza. Niemniej jednak – jak osiągnąć ów sukces? To już jest pytanie bardziej skomplikowane.
Odpowiedź na nie zdecydowanie nie jest jednoznaczna. Oczywiście bowiem do sukcesu potrzebne są odpowiednie fundusze na początek, znakomity pomysł, trafienie w pewną niszę. Jednakże żadne przedsiębiorstwo nigdy nie odniesie sukcesu, jeśli jego obsługa klienta nie będzie na wysokim poziomie.
Kim jest bowiem klient? Należy zdać sobie sprawę, że to nie jest jakaś tam przypadkowa osoba, która przyszła do nas po naszą usługę czy produkt. Każdy klient to dla nas, dla rozwoju naszej firmy skarb. Klienci zazwyczaj poradzą sobie bez nas, natomiast nasza firma bez klientów nie jest w stanie istnieć. Dlatego też w każdej firmie powinny zostać opracowane standardy, czyli pewne zasady postępowania, z klientem. Jakie muszą być takie standardy?
Przede wszystkim zatem kontakt z klientem musi być skuteczny. A zatem standard obsługi musi być dostosowany zarówno do pracowników, jak i do klienta, a także do sytuacji oraz charakteru firmy. Na początek spójrzmy na naszych pracowników. Nie wymagajmy od prostych pracowników kwiecistej mowy i w drugą stronę - nie akceptujmy u wysokich szczeblem kierowników grubiaństwa i braku uprzejmości. Przede wszystkim stawiajmy zawsze na poprawny język i uprzejmość. Następnie dostosujmy standardy do poziomy wykształcenia pracowników, temperamentu, czy też wiedzy fachowej.
Następnie pamiętajmy, żeby nie ograniczać naszych pracowników. A zatem dajmy najlepszemu z nich możliwość obsłużenia klienta zgodnie z jego umiejętnościami. Jednocześnie starajmy się wydobyć ze słabszego pracownika wszystkie jego możliwości. Kolejnym krokiem jest zwrócenie uwagi na klienta - musi on czuć się kimś ważnym, w przeciwnym bowiem razie już go możemy nie zobaczyć. Co więcej - należy dostosować ton wypowiedzi i jej treść do charakteru sytuacji.
Na koniec należy dodać, że zdecydowanie warto jest inwestować zarówno w opracowanie odpowiednich standardów, jak i szkolenia pracowników z odpowiedniej obsługi klienta. Dzisiaj bowiem często skupiamy się na reklamie. A ona choć daje nam wiele możliwości, nie jest jedynym czynnikiem decydującym o sukcesie. Nie wystarczy bowiem przyciągnąć klienta - prawdziwą sztuką jest go utrzymać.
Gamma. Wybierz firmę szkoleniową roku. Szkolenia związane ze sprzedażą, szkolenia dla handlowców zamieszczone są w dziale: szkolenia otwarte. Szkolenia związane z postawą menadżerską, motywowaniem pracownika, przywództwem znajdują się w dziale: szkolenia dla menedżerów. Zapraszamy do zapoznania się z ich agendą. Dziękujemy za zaufanie!
Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.