Skuteczność w sprzedaży bezpośredniej jest umiejętnością bardzo przydatną i wysoko cenioną przez wielu pracodawców - aby ją zdobyć, wiele osób wybiera się na specjalne szkolenia sprzedażowe, na których można zdobyć tego typu, niezbędną wiedzę.
Czy sprzedaż bezpośrednia kojarzy się konsumentom dobrze? Na ogół... nie. Kupujący kojarzą sprzedaż bezpośrednią z sytuacją, w której nachalny sprzedawca usiłuje klientowi wcisnąć kiepskiej jakości, nikomu do niczego niepotrzebny produkt w wysokiej cenie. Choć jeszcze jakiś czas temu takie sytuacje faktycznie zdarzały się dość często, dziś pojęcie o sprzedaży bezpośredniej powoli, lecz nieuchronnie ulega zmianie. Ci, którzy chcą w efektywny sposób prowadzić sprzedaż bezpośrednią, muszą nie tylko posiadać odpowiednią wiedzę, ale także umieć wykorzystać ją w praktyce.
Przede wszystkim - sprzedawca musi być przekonany, że produkt lub usługa, którą sprzedaje, faktycznie jest najwyższej jakości, doskonała i warto w nią zainwestować (lub też powinien przynajmniej sprawiać wrażenie tego, że taka jest jego opinia). Osoba, która sprzedaje coś, co sama uważa za kiepskie, nie jest przecież zbytnio wiarygodna. Entuzjazm sprzedawcy często udziela się kupującym. I odwrotnie - jeśli sprzedawca jest znudzony i zniechęcony, klient prawdopodobnie nie kupi nic.
Dobry sprzedawca bezpośredni powinien również wiedzieć, w jaki sposób radzić sobie z obiekcjami klientów. Wbrew pozorom - nie wolno ich zbywać ani ignorować! Na wszystkie wątpliwości należy udzielać wyczerpującej odpowiedzi - takiej, która nie pozostawi najmniejszych obiekcji co do tego, iż wątpliwości te są zupełnie nieuzasadnione. Sprzedawca powinien także umieć nakłonić klienta do złożenia zamówienia. Powinien robić to skutecznie, ale jednocześnie nienachalnie - klient nie może czuć się do czegokolwiek zmuszany, ponieważ prawdopodobnie zrezygnuje wtedy z jakichkolwiek zakupów.
Zrozumienie potrzeb klienta jest kluczem do sukcesu. Trudno jest się tego nauczyć - przychodzi to wraz z doświadczeniem. Dobry sprzedawca wie, jakie pytanie zadać klientowi, lub o jakich zaletach danego produktu opowiedzieć, aby zachęcić klienta do zakupu. Zadowoleni klienci często wracają - warto o tym pamiętać i nie dawać im powodów do niezadowolenia.
Klient, który nie płaci zwykle ma wiele długów. Od doboru właściwych technik zależy komu zapłaci najpierw. Nauczymy Cię technik z najwyższej półki perswazyjnej – od relacyjnych po mocno egzekwujące. Skuteczność technik zwielokrotnimy poprzez dopasowanie strategii działania do typologii dłużników. Szkolenie windykacja należności zorientowane na wyniki!
Dziś nie wygrywa ten kto dużo dzwoni, tylko ten kto dzwoni mądrze. Poznaj inteligentny telemarketing – zamiast akwizytora stań się challanger’em. Szkolenie telemarketing pozwala na zwiększenie lead’ów nawet o ~30%. Szkolenie inteligentny telemarketing cenią i uczestnicy i ich szefowie.
Skorzystaj z naszej bezpłatnej strefy wiedzy wikiGamma+ . Znajdziesz tam:
800 pigułek wiedzy
40 filmów edukacyjnych
~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej
Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.