Sprzedaż telefoniczna nie cieszy się szczególnie dobrą opinią. Często jest ona wręcz utożsamiana ze swoim natrętnym nawianiem do zakupów, na które nie mamy ochoty, ani tym bardziej czasu. Dlatego wielu sprzedawców nie przykłada szczególnej wagi do tej formy prezentowania swojej oferty. Tymczasem, prawidłowo prowadzona sprzedaż telefoniczna nie tylko może być satysfakcjonująca dla tak potencjalnych, jak i aktualnych klientów, ale przede wszystkim wyjątkowo skuteczna pod względem zysków przedsiębiorcy. Jak zatem rozmawiać przez telefon, żeby dokonać sprzedaży?
Rozmowa telefoniczna to szczególna forma kontaktu. Szkolenia z negocjacji kładą duży nacisk na to, by podczas takiej formy kontaktów nie ulegać złudzeniu, że nasze zachowania pozawerbalne nie mają wpływu na przebieg rozmowy.
Łatwo jest bowiem ulec złudzeniu, że skoro ktoś nas nie widzi, to nie jest w stanie odczytać naszych emocji. Jest to błędne podejście, które często stoi za wieloma porażkami w sprzedaży telefonicznej.
Trzeba bowiem pamiętać, że ton głosu sprzedawcy, jego mimika, a nawet brak koncentracji będą odczuwalne po drugiej stronie telefonu.
Dobra i skuteczna rozmowa telefoniczna, która prowadzi do sukcesu sprzedaży musi być zatem odbywana w kulturalnej i merytorycznej atmosferze. Jest to ujęcie wyjątkowo szerokie, ale zwiera w sobie wszystko to, czym powinna cechować się skuteczna sprzedaż telefoniczna. Trzeba przy tym pamiętać o kilku podstawowych, czysto technicznych zasadach.
Chcesz rozwijać swoje umiejętności? Szukasz dobrych szkoleń menedżerskich, sprzedażowych czy rozwoju osobistego? Zobacz:
Rozmowę zaczynamy z uśmiechem, dlatego należy odebrać telefon po 3 dzwonku, ale przed 5. Dodatkowo trzeba odsunąć na bok wszelkie czynności, które mogłyby zakłócać przebieg rozmowy.
Dodatkowo trzeba być zawsze odpowiednio przygotowanym merytorycznie i technicznie. Oznacza to, że rozpoczynając rozmowę trzeba przygotować sobie kartkę papieru i coś do pisania. Wszystko to w celu sprawienia wrażenia, że szanujemy czas klienta i reprezentujemy profesjonalizm.
Kolejnym ważnym elementem związanym z rozmowami telefonicznymi z klientami jest to, że obok prowadzenia rozmów z potencjalnymi klientami, służą one często utrzymywaniu stałego kontaktu z wiernymi klientami.
Trzeba przy tym zaznaczyć, że podtrzymywanie relacji z klientem jest najlepszą formą budowania trwałego portfela kontrahentów. Dlatego warto korzystać z możliwości, jakie daje proste ale jednak wyjątkowo skuteczne narzędzie, jakim jest szkolenie z negocjacji.
Jest wiele sposobów, żeby podnieść sprzedaż. Szkolenie sprzedażowe bazujące na MBTI daje Ci wiedzę – jakie masz talenty handlowe i jak je wykorzystać. Dostarcza wiedzę – co lubi dany klient, co na niego działa, a co wręcz przeciwnie. Sprzedaż z wykorzystaniem MBTI uczy nowego sposobu przygotowania i prowadzenia procesu sprzedaży. Zapraszamy na kurs sprzedaży w oparciu o MBTI!
Jeśli nie wiesz jak i na dodatek boisz się finalizacji sprzedaży to pewnie rzadko będziesz próbował, niewiele będzie na tym polu sukcesów. Na szkoleniu z finalizacji sprzedaży uczymy jak przepracować lęk przed finalizacją i jak sprzedawać więcej – trenujemy jak skutecznie stosować narzędzia do zarządzania zamknięciem sprzedaży.
Skorzystaj z naszej bezpłatnej strefy wiedzy wikiGamma+ . Znajdziesz tam:
800 pigułek wiedzy
40 filmów edukacyjnych
~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej
Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.