Technika MUS – alternatywny sposób na radzenie sobie z obiekcjami

Często zdarza się tak, że w pracy mamy kontakt z klientem, który nie jest zadowolony, ma jakieś „ale”. Wie wszystko i jest negatywnie do nas i naszego produktu nastawiony. Dodatkowo jest nieprzyjemny, arogancki i roszczeniowy. Za pomocą techniki MUS, uda ci się zneutralizować atmosferę oraz zmienić nastawienie klienta.

zdjęcie - (the_title())

    Zasada MUS składa się z 3 elementów:

    •  „MYŚLI”
    •  „UWAŻAŁEM”
    •  „STWIERDZILIŚMY”

    Pierwszy element – „MYŚLI” służy temu, by rozpracować myśli klienta. Wykorzystujemy na swój użytek społeczny dowód słuszności. Jest to zasada, która pomaga niezdecydowanemu osobnikowi podjąć decyzję o tym, jak ma się zachować w sytuacji, gdy sam nie wie co ma zrobić. Patrzy wtedy w stronę „reszty społeczeństwa” i robi to, co inni. Czyli zamiast powiedzieć wprost: „Pan się myli!”, mówimy: „Wiele osób myśli podobnie”. W ten sposób eliminujemy prawie do zera ryzyko urażenia „ego” klienta. Generalizujemy jego poglądy i „chowamy” jego zdanie czy wątpliwości wśród innych osób. Klient wtedy nie czuje się inny czy gorszy, np. bo jest niezdecydowany.

    Element drugi – „UWAŻAŁEM”, wprowadza do Twojej wypowiedzi subtelną nutkę empatii. Co innego usłyszeć, że wiele osób myśli jak ja, co innego usłyszeć, że Ty również tak myślałeś. Wypowiedzenie na głos swojej opinii, świadczy o tym, że również zależy Ci na trafnym wyborze twojego klienta i na jego satysfakcji. Wykazuje inicjatywę, że klient nie jest Ci obojętny.

    Element trzeci – „STWIERDZILIŚMY”. To ten moment, w którym udzielamy odpowiedzi klientowi wyjaśniając co Ty lub Twoja firma stwierdziliście, otwierasz drogę do porozumienia, unikając konfrontacji. Świadczy to o wypracowaniu kompromisu i WSPÓLNYM podjęciu decyzji, a nie narzuceniu jej przez Ciebie.

    Jak MUS wygląda w praktyce?

    Załóżmy, że klient ma wątpliwości czy kupno rozwiązania AVG dla jego firmy będzie najlepszym rozwiązaniem. Tak może wyglądać odpowiedź na taką obiekcję:

    „Wielu klientów myśli podobnie. Mają obawy przed każdą zmianą i boją się kłopotów. Przez jakiś czas uważałem podobnie. Po co zmieniać, skoro działa dobrze, myślałem sobie. Stwierdziliśmy jednak, że najlepszym sposobem na przekonanie tych klientów jest danie im możliwości darmowego przetestowania naszego produktu”.

    Dlaczego? Ponieważ nic lepiej do człowieka nie przemawia, jak możliwość sprawdzenia programu przed jego kupieniem i swobodnego testu w dowolnych konfiguracjach. Dzięki takim działaniom stale zdobywamy nowych, zadowolonych klientów.

    Jak widać, MUS pozwala taktownie wykazać, że klient się myli, a Ty masz rację. Jeśli nie dasz się ponieść emocjom i nie obrazisz klienta, masz szansę doprowadzić spotkanie do szczęśliwego finału.

    Gamma - firma szkoleniowa roku. Zapraszamy do zapoznania się z naszymi szkoleniami sprzedażowymi, z rozwoju osobistego, managerskimi jak: profesjonalna obsługa klienta szkolenie, techniki sprzedaży szkolenie i inne. Zaufaj naszemu doświadczeniu.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.