Techniki sprzedaży

Jeśli chodzi o najpopularniejsze a tym samym najskuteczniejsze techniki sprzedażowe, to wymienić można ich kilka. Wybranie tej odpowiedniej zależy oczywiście od charakteru transakcji oraz sytuacji sprzedażowej.

zdjęcie - (the_title())

     

    Jeśli chodzi o najpopularniejsze a tym samym najskuteczniejsze techniki sprzedażowe, to wymienić można ich kilka. Wybranie tej odpowiedniej zależy oczywiście od charakteru transakcji oraz sytuacji sprzedażowej. Oto niektóre z nich.


    1. “Ale” słowem kluczowym w sprzedażowych negocjacjach. Zatem jest to taka technika w której sprzedawca przedstawia ofertę posługując się licznymi skrajnościami. Pomimo tego w przedstawieniu oferty produktu sprzedawca przedstawia jego same zalety, celowo nie pomijając jednak wad. Jak to wygląda w praktyce? Oto przykładowe zdanie sprzedawcy wypowiedziane w zgodzie z techniką sprzedaży, w której słowo ''ale' jest słowem kluczowym. ''Tak, to prawda, że cena jest dość wysoka, jednak XX jest wysokiej jakości, wyprodukowany z najlepszych gatunkowo materiałów, dlatego ta z pozoru wysoka cena, to tak naprawdę świetna okazja.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Zdobądź niezbędną wiedzę i umiejętność profesjonalnej sprzedaży i obsługi klienta. Zapraszamy na szkolenie z technik sprzedaży, na którym uczestnicy zostaną gruntownie przygotowani z zakresu profesjonalnej obsługi klienta. Na szkoleniu zostaną omówione m. in.: przygotowanie do spotkania, budowanie relacji z klientem, argumentacja i przekonanie klienta do oferowanego produktu, negocjowanie warunków umowy, finalizowanie transakcji.

    Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenie z obsługi klienta, sprzedaż narracyjna.


    2. Technika pozornego wyboru, jak sama nazwa wskazuje daje klientowi poczucie wyboru. Klient wybiera, ale tylko pomiędzy ofertami, które jedna po drugiej przedstawia mu sprzedawca. W tej technice klient nie mówi ''nie chce''.


    3. Technika niskiej piłki, czyli metoda opierająca się na przedstawieniu przez osobą sprzedającą klientowi jak najatrakcyjniejszej z jego punktu widzenia oferty. Ta technika polega na takim przedstawieniu oferty, że nawet klient z pozoru nie zainteresowany, zmienia zdanie i chce o danej ofercie dowiedzieć się możliwie jak najwięcej. Ważne w przypadku tej techniki jest to, że przy początkowym przedstawianiu oferty klient o wielu kosztach nie jest poinformowany. Dowiaduje się o nich nieco później, a pomimo tego nie podejmuje próby rezygnacji ze skorzystania z danej oferty. Jest już na tyle mocno zainteresowany ofertą, że postanawia konsekwentnie brnąć w nią dalej.


    4. Technika drzwiami w twarz to jak pokazuje doświadczenie sprzedawców, jednak z najefektywniejszych technik sprzedażowych. Negocjacje zawsze rozpoczynają się od produktu za najwyższą cenę. Kiedy jednak klient się nie zgadza dostaje tańszą i lepiej dopasowaną do jego potrzeb ofertę.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.