Coaching Marki Osobistej

zdjęcie - (the_title())

    Sergiusz Trzeciak w swojej książce „Coaching Marki Osobistej” w bardzo szczegółowy sposób opisuje, czym jest marka osobista i jak ją odpowiednio wykreować. Przede wszystkim zachęca czytelnika do określenia najważniejszych życiowych celów. Kiedy nasza marka rośnie ku sile, należy odpowiednio nią zarządzać, najlepiej w taki sposób, aby nasi odbiorcy wiedzieli, że jesteśmy wiarygodni i autentyczni w tym, co robimy. W tej książce znajdziemy dużo przydatnych wskazówek dotyczących wszystkich aspektów i etapów tego skomplikowanego procesu.

    Książka składa się z sześciu rozdziałów: „Zapach, czyli czym pachnie Twoja marka osobista”, „Wzrok, czyli zobacz swoją drogę (wizję, misję i cele)”, „Dotyk, czyli dotknij swoich odbiorców”, „Słuch, czyli najpierw usłysz innych, by oni usłyszeli Twój przekaz”, „Smak, czyli gotuj się na karierę”, „Umysł lidera, czyli tajemnica szóstego zmysłu”.

    W swoim podręczniku Trzeciak pokazuje, że kariera może być też pasją. Jej odpowiednia budowa skutkuje stworzeniem silnej marki osobistej. To właśnie rozwój i realizowanie zamierzonych celów sprawiają, że z czasem stajemy się doświadczonymi liderami. Każdy, niezależnie od charakteru, może nim zostać, dlatego osoby nieśmiałe, introwertycy nie powinni się do tego zrażać już na samym wstępie.

    Takie osoby bowiem są bardzo dobrymi słuchaczami, a uznawane jest to za bardzo przydatną cechę u przywódcy. Przede wszystkim do bycia liderem należy dojrzeć. Kiedy już będziemy na to gotowi, to nasza praca z czasem stanie się naszą pasją, a to będzie skutkowało jeszcze lepszymi efektami.

    Autor zaznacza, że niektórzy ludzie dążąc na szczyt, tak naprawdę okłamują samych siebie i udają kogoś, kim tak naprawdę nie są. Dzięki tej lekturze nauczymy się ustalać nasze cele i wartości oraz budować swoją markę przede wszystkim na autentyczności. To doprowadzi nas do równowagi życiowej i szczęścia.

    Książka nazywana jest „osobistym coachem” – motywuje nas do działania, zachęca do zmian i zmusza do zadania sobie bardzo istotnych pytań o sens naszego życia i to, co nami kieruje podczas podejmowania ważnych decyzji. Istotne jest, aby czytać ją systematycznie, rozwiązywać wszystkie ćwiczenia i na ich podstawie powoli budować strategię marki osobistej.

    Książka nie służy temu, aby nauczyć nas kilku przydatnych sztuczek i trików, które można stosować w zawodzie. Ona krok po kroku prowadzi nas do tego, aby w oparciu o nasze wartości wykreować swoją markę i nadać sens naszemu życiu. Przede wszystkim, nie oferuje drogi na skróty.

    Przeznaczona jest dla osób, które chcą nieustannie pracować nad sobą i zdobywać nową wiedzę. Jest to idealna pozycja zarówno dla młodych ludzi, którzy dopiero rozpoczynają swoją karierę zawodową, ale także dla profesjonalistów z wieloletnim doświadczeniem (menedżerów, trenerów, nauczycieli itp.).
    Autor radzi, aby przeczytać ją co najmniej trzy razy: najpierw w celu zdobywania wiedzy, następnie wykorzystania jej w życiu codziennym, a trzeci raz tak, aby umieć przekazać tę wiedzę innym. Poziomy, na których można ją czytać porównuje do pływania. Pierwszy poziom to basen zapełniony licznymi wskazówkami.

    Drugi to jezioro, w którym możemy nurkować w poszukiwaniu motywacji. Trzeci poziom jest najobszerniejszy, bo jest nim ocean. Możemy zagłębić się w nim w poszukiwaniu inspiracji do działania, aby odkryć samego siebie i dokonać w swoim życiu odpowiednich zmian. Wybór odpowiedniego poziomu zależy tylko i wyłącznie od nas.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Książka autorstwa Setha Godina zachęca do tego, aby wprowadzić do swojego życia pewien wyjątkowy element – nazywany fioletową krową. Prostota tego przekazu odkrywa głębszy sens lektury: fioletowa krowa jest niczym innym, jak pewnym celem marketingowym i biznesowym, motywującym do działania i do tworzenia produktów oraz usług, które są atrakcyjne i wyróżniające się na tle innych.Podtytuł książki brzmi: „Zmień się i...
    Historia upadku funduszu hedgingowego LTCM (Long Term Capital Management) zostaje opowiedziana po raz kolejny w książce Rogera Lowensteina, zatytułowanej „When genius failed: the rise and fall of Long Term Capital Management” i pozwala czytelnikom na wyciągnięcie pożytecznych wniosków, dzięki którym mogą lepiej zadbać o finanse swojej firmy.Fundusz ten prowadzony był przez grupę naukowców uhonorowanych Nagrodą Nobla z dziedziny ekonomii, którzy...
    Często słyszy się, że wymiana pracownika może kosztować firmę nawet dwa razy tyle, ile wynosiło jego roczne wynagrodzenie – ale czy zdawałeś sobie sprawę, że utrata kluczowego pracownika w nieodpowiednim momencie może kosztować nawet miliardy dolarów? Książka „Love’em or Lose’em” opowiada historię Johna, inżyniera osiągającego świetne wyniki, który dokonał ważnego odkrycia technologicznego i starał się otrzymać 15% podwyżki. Kiedy prośba...
    Menedżerowie HR i inni specjaliści w tej dziedzinie muszą wiedzieć, co robić w trudnych sytuacjach dotyczących swoich pracowników, dyscypliny czy zwolnień. Aby pomóc osobom pracującym w dziale zasobów ludzkich, specjaliści Shawn Smith i Rebecca Mazin opracowali 200 typowych i dokuczliwych pytań, z którymi takie osoby najczęściej spotykają się w swojej codziennej pracy.Książka „The HR Answer Book” omawia wiele problemów, z...
    „17 śmiertelnych błędów szefa” nie zalicza się do typowych lektur dla menedżerów. Jej autor, Rafał Szczepanik, trener z firmy szkoleniowej „Training Partners”, postanowił stworzyć pierwszą sensacyjną powieść menedżerską. Oznacza to, że książka z dziedziny zarządzania posiada cechy prawdziwego kryminału. Rozpoczyna się ona słowami: „3:49, 3:48, 3:47 – cyfry na wyświetlaczu metalowego, srebrzystego zegara nieubłaganie zbliżały się do zera. Janusz Czerwiński,...

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.