Drive

zdjęcie - (the_title())

    Zapomnij o wszystkim, czego nauczyłeś się o motywowaniu ludzi – w szkole, w pracy, w domu. To tak nie działa. Daniel Pink w swojej książce „Drive” wyjaśnia, że sekretem dobrych wyników i satysfakcji w obecnym świecie jest ludzka potrzeba kierowania swoim życiem, uczenia się i tworzenia nowych rzeczy oraz stawania się coraz lepszym człowiekiem.

    Opierając się na czterdziestoletnich badaniach naukowych zajmujących się ludzką motywacją, Pink pokazuje pewne niezgodności pomiędzy tym, co wie nauka, a tym, jak działa biznes – i jak wpływa to na każdy aspekt naszego życia. Oto najważniejsze  rzeczy, jakie możemy wynieść z tej interesującej książki:

    Czasy się zmieniły, ale większość firm nie. Pink rozpoczął ten temat pytaniem (w 1995 roku): która „encyklopedia” ma większe szanse na przetrwanie: Encarta czy Wikipedia? Niewielu ludzi było sobie w stanie wyobrazić, że to właśnie Wikipedia, a nasze obecne społeczeństwo będzie tak chętnie brało udział w crowdsourcingu internetowej encyklopedii.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Jak rozpoznawać potrzeby pracowników i skutecznie ich motywować? Zapraszamy HR i liderów na szkolenia HR. Zobacz też: szkolenie zarządzanie ludźmi, szkolenia managerskie.



    Przenieśliśmy się ze świata Motivation 2.0 (system nagród i kar) do świata Motivation 3.0 (nieodłączna satysfakcja z pracy samej w sobie). Innymi słowy, na rutynowe zadania mogą nadal mieć wpływ odpowiednie zachęty i bodźce (tj. Motivation 2.0); ale jeśli chodzi o te bardziej kreatywne, takie impulsy mogą mieć jednak bardziej ograniczony wpływ (tj. Motivation 3.0). Motivation 3.0 składa się z trzech elementów: Autonomii, Doskonałości i Celu.

    Przykładem firmy, która posiada autonomię jest Google. Inżynierowie pracujący w firmie otrzymują 20% czasu, w którym mogą zajmować się tym, co ich najbardziej interesuje. Efektem takiej pracy jest między innymi Gmail i Google News.

    CEO firmy Zappos, Tony Hsieh, postanowił jeszcze bardziej zagłębić się we wcześniej wspomnianą autonomię: „Badania wykazały, że odczuwalna kontrola to ważny czynnik prowadzący do szczęścia. Jednak to, co ludzie chcą kontrolować to bardzo indywidualna kwestia, więc uważam, że nie istnieje jeden uniwersalny aspekt autonomii, który generalnie powinien być uważany za najważniejszy. Każdy człowiek ma inne pragnienia, więc najlepszą strategią, jaką powinien przyjąć każdy pracodawca jest określenie tego, co tak naprawdę liczy się dla każdego z jego podwładnych.”

    Doskonałość – przytoczono tu fragment dyskusji na temat nauki języka francuskiego. Uczenie się go, aby zdać egzamin to nie to samo co uczenie się, aby móc się w tym języku wysławiać. Oba podejścia mogą zaowocować sukcesem, ale tylko jedno z nich może doprowadzić do doskonałości. W drugim przypadku, naszym celem jest nauka, a w pierwszym udowodnienie tego, że jesteśmy mądrzy. Ludzie zaczynają dążyć do doskonałości kiedy poczują „flow”, jednak Pink ostrzega, że droga do niej nie jest usłana różami. W takim wypadku zdecydowanie więcej osób zdecydowałoby się odbyć podróż w stronę perfekcji. Jeśli chodzi o Cele, to ludzie dążą do tego, aby spełniać je zarówno w życiu prywatnym, jak i w pracy.

    „Drive” zaopatruje nas w szereg praktycznych informacji i wskazówek, z których może skorzystać dosłownie każdy z nas. Dzięki książce nauczymy się, jak być produktywnymi osobami, biorąc pod uwagę każdy aspekt naszego życia.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Książka autorstwa Setha Godina zachęca do tego, aby wprowadzić do swojego życia pewien wyjątkowy element – nazywany fioletową krową. Prostota tego przekazu odkrywa głębszy sens lektury: fioletowa krowa jest niczym innym, jak pewnym celem marketingowym i biznesowym, motywującym do działania i do tworzenia produktów oraz usług, które są atrakcyjne i wyróżniające się na tle innych.Podtytuł książki brzmi: „Zmień się i...
    Historia upadku funduszu hedgingowego LTCM (Long Term Capital Management) zostaje opowiedziana po raz kolejny w książce Rogera Lowensteina, zatytułowanej „When genius failed: the rise and fall of Long Term Capital Management” i pozwala czytelnikom na wyciągnięcie pożytecznych wniosków, dzięki którym mogą lepiej zadbać o finanse swojej firmy.Fundusz ten prowadzony był przez grupę naukowców uhonorowanych Nagrodą Nobla z dziedziny ekonomii, którzy...
    Często słyszy się, że wymiana pracownika może kosztować firmę nawet dwa razy tyle, ile wynosiło jego roczne wynagrodzenie – ale czy zdawałeś sobie sprawę, że utrata kluczowego pracownika w nieodpowiednim momencie może kosztować nawet miliardy dolarów? Książka „Love’em or Lose’em” opowiada historię Johna, inżyniera osiągającego świetne wyniki, który dokonał ważnego odkrycia technologicznego i starał się otrzymać 15% podwyżki. Kiedy prośba...
    Menedżerowie HR i inni specjaliści w tej dziedzinie muszą wiedzieć, co robić w trudnych sytuacjach dotyczących swoich pracowników, dyscypliny czy zwolnień. Aby pomóc osobom pracującym w dziale zasobów ludzkich, specjaliści Shawn Smith i Rebecca Mazin opracowali 200 typowych i dokuczliwych pytań, z którymi takie osoby najczęściej spotykają się w swojej codziennej pracy.Książka „The HR Answer Book” omawia wiele problemów, z...
    „17 śmiertelnych błędów szefa” nie zalicza się do typowych lektur dla menedżerów. Jej autor, Rafał Szczepanik, trener z firmy szkoleniowej „Training Partners”, postanowił stworzyć pierwszą sensacyjną powieść menedżerską. Oznacza to, że książka z dziedziny zarządzania posiada cechy prawdziwego kryminału. Rozpoczyna się ona słowami: „3:49, 3:48, 3:47 – cyfry na wyświetlaczu metalowego, srebrzystego zegara nieubłaganie zbliżały się do zera. Janusz Czerwiński,...

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.