Fioletowa krowa

zdjęcie - (the_title())
    Książka autorstwa Setha Godina zachęca do tego, aby wprowadzić do swojego życia pewien wyjątkowy element – nazywany fioletową krową. Prostota tego przekazu odkrywa głębszy sens lektury: fioletowa krowa jest niczym innym, jak pewnym celem marketingowym i biznesowym, motywującym do działania i do tworzenia produktów oraz usług, które są atrakcyjne i wyróżniające się na tle innych.

    Podtytuł książki brzmi: „Zmień się i bądź rozpoznawalny”. Jeśli mamy szansę na stworzenie czegoś wyjątkowego i stanie się rozpoznawalnymi, to jest to najlepsza motywacja do robienia tego, co się kocha i do codziennego przychodzenia do pracy.

    Głównym zadaniem książki jest zachęcenie czytelników do odejścia od „tried and true” – tradycyjnych pięciu zasad (5P) marketingu (każdy menedżer ma swoje własne pięć), które opierają się na kombinacji różnych czynników, takich jak produkt - product, cena - pricing, pozycjonowanie - positioning, promocja - promotion, reklama - publicity, opakowanie – packaging, przekaz – pass-away i pozwolenie - permission. Te pięć zasad spełniało rolę formularza marketingowego i przyczyniło się do licznych sukcesów menedżerów pracujących w tym sektorze.

    Ale to koniec tej ery. Godin twierdzi, że potrzebne jest nowe „P” – takie, które jest obecnie niezbędne w biznesie. Powinniśmy się upewnić, że w naszym życiu istnieje taka fioletowa krowa, ponieważ oferuje ona bardzo świeże spojrzenie na wiele spraw oraz wiele praktycznych rad, które pomagają w osiągnięciu zamierzonego celu.

    Istnieje wiele sposobów na to, aby stworzyć taką fioletową krowę. Przede wszystkim, należy rozróżniać klientów – znaleźć najbardziej dochodową grupę. Następnie, należy dowiedzieć się, jak rozwijać się, aby sprostać ich oczekiwaniom, jaki rodzaj reklamy wprowadzić i jak ich nagradzać. Resztę zupełnie ignorujemy.

    Czy posiadasz 20% adresów mailowych klientów, którzy kochają to, co robisz? Jeśli nie, zacznij je gromadzić w jedno miejsce. Jeśli tak, co jeszcze możesz dla nich zrobić, aby poczuli się wyjątkowi i docenieni?

    Bycie rozpoznawalnym nie zawsze oznacza wymianę największej maszyny w twojej fabryce. To może być sposób, w jaki rozmawiasz przez telefon, wprowadzasz na rynek nową markę. Nawyk robienia bardziej ryzykownych rzeczy lepiej pokazuje, co najlepiej przyjmuje się w twojej firmie, a co nie.
    Określ swoje limity. Co jeśli jesteś najtańszy, najszybszy, najwolniejszy, najgorętszy, najzimniejszy, najłatwiejszy, najbardziej wydajny, najgłośniejszy, najbardziej znienawidzony, jesteś naśladowcą, outsiderem, jesteś najtwardszy, najstarszy, najmłodszy? Jeśli istnieją limity, musisz je odkryć.

    Nie myśl o rynku o charakterze masowym. Jeśli jakiś produkt nikomu się nie podoba – nie warto go sprzedawać? Nie dzieje się tak zawsze – pomyśl o najmniejszym możliwym do wyobrażenia rynku i spróbuj opisać produkt, który nim zawładnie dzięki swojej wyjątkowości. Ustal sobie go za twój pierwotny cel. Znajdź rzeczy, które jeszcze nie są dobrze rozwinięte w twoim sektorze i celuj w nie, inwestuj w ich rozwój.

    Na przykład, JetBlue Airways prawie wprowadziły dress code dla swoich pasażerów! Firma kontynuuje akcję polegającą na wręczeniu darmowego biletu lotniczego najlepiej ubranej osobie na pokładzie samolotu.

    Lekarz medycyny estetycznej może oferować promocje dla klientek, wydawnictwo może oferować niższe ceny książek przez pewien okres czasu. W supermarkecie Stew Leonard wyjęto wszystkie truskawki z małych zielonych plastikowych pudełek i pozwolono klientom wybierać te, które chcą. Sprzedaż od razu poszybowała w górę.

    Zapytaj: „Czemu nie?”. Prawie wszystko to, czego nie robisz spowodowane jest strachem, który w tobie drzemie albo właśnie tym, że nie zadajesz sobie odpowiednio często pytania „a czemu by tego nie spróbować?”.

    A co by się stało, gdybyś był po prostu szczery wobec swoich pracowników i wszystkich klientów?

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Książka autorstwa Setha Godina zachęca do tego, aby wprowadzić do swojego życia pewien wyjątkowy element – nazywany fioletową krową. Prostota tego przekazu odkrywa głębszy sens lektury: fioletowa krowa jest niczym innym, jak pewnym celem marketingowym i biznesowym, motywującym do działania i do tworzenia produktów oraz usług, które są atrakcyjne i wyróżniające się na tle innych.Podtytuł książki brzmi: „Zmień się i...
    Historia upadku funduszu hedgingowego LTCM (Long Term Capital Management) zostaje opowiedziana po raz kolejny w książce Rogera Lowensteina, zatytułowanej „When genius failed: the rise and fall of Long Term Capital Management” i pozwala czytelnikom na wyciągnięcie pożytecznych wniosków, dzięki którym mogą lepiej zadbać o finanse swojej firmy.Fundusz ten prowadzony był przez grupę naukowców uhonorowanych Nagrodą Nobla z dziedziny ekonomii, którzy...
    Często słyszy się, że wymiana pracownika może kosztować firmę nawet dwa razy tyle, ile wynosiło jego roczne wynagrodzenie – ale czy zdawałeś sobie sprawę, że utrata kluczowego pracownika w nieodpowiednim momencie może kosztować nawet miliardy dolarów? Książka „Love’em or Lose’em” opowiada historię Johna, inżyniera osiągającego świetne wyniki, który dokonał ważnego odkrycia technologicznego i starał się otrzymać 15% podwyżki. Kiedy prośba...
    Menedżerowie HR i inni specjaliści w tej dziedzinie muszą wiedzieć, co robić w trudnych sytuacjach dotyczących swoich pracowników, dyscypliny czy zwolnień. Aby pomóc osobom pracującym w dziale zasobów ludzkich, specjaliści Shawn Smith i Rebecca Mazin opracowali 200 typowych i dokuczliwych pytań, z którymi takie osoby najczęściej spotykają się w swojej codziennej pracy.Książka „The HR Answer Book” omawia wiele problemów, z...
    „17 śmiertelnych błędów szefa” nie zalicza się do typowych lektur dla menedżerów. Jej autor, Rafał Szczepanik, trener z firmy szkoleniowej „Training Partners”, postanowił stworzyć pierwszą sensacyjną powieść menedżerską. Oznacza to, że książka z dziedziny zarządzania posiada cechy prawdziwego kryminału. Rozpoczyna się ona słowami: „3:49, 3:48, 3:47 – cyfry na wyświetlaczu metalowego, srebrzystego zegara nieubłaganie zbliżały się do zera. Janusz Czerwiński,...

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.