Handlowanie to gra

zdjęcie - (the_title())

    Książka przeznaczona jest głównie dla handlowców, którzy chcą doskonalić się w swoim zawodzie i stać się prawdziwymi profesjonalistami. Opiera się ona w całości na polskich realiach rynku oraz relacji klient-sprzedawca. Opisuje różnorodne techniki sprzedaży, między innymi analizę potrzeb klienta, czy działanie i stawianie czoła grom kupieckim. Autorzy mogą poszczycić się dziesięcioletnim doświadczeniem w branży, a w napisanym przez nich podręczniku wykorzystują zdobytą wiedzę, aby przekazać ją kolejnym pokoleniom kupców.

    Przykładowo, opisują sytuację, w której zdali sobie sprawę, że dużym problemem podczas negocjacji jest ich gadulstwo. Bardzo zależało im na tym, aby produkt przedstawić z jak najlepszej strony, zainteresować klienta i jednocześnie zachęcić do współpracy. Niestety, przez obszerną prezentację nie zdobywamy żadnej informacji zwrotnej i nie poznajemy oczekiwań drugiej osoby.

    W związku z tym w trakcie prowadzonych przez nich warsztatów często zachęcają handlowców, aby ćwiczyli umiejętność zadawania dużej ilości pytań, czy parafrazowania. Okazuje się, że uniknięcie długiego wstępu i zwykłe czekanie na odpowiedź klienta to dla nich duże wyzwanie.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Zdobądź niezbędną wiedzę i umiejętność profesjonalnej sprzedaży i obsługi klienta. Zapraszamy na szkolenie z technik sprzedaży, na którym uczestnicy zostaną gruntownie przygotowani z zakresu profesjonalnej obsługi klienta. Na szkoleniu zostaną omówione m. in.: przygotowanie do spotkania, budowanie relacji z klientem, argumentacja i przekonanie klienta do oferowanego produktu, negocjowanie warunków umowy, finalizowanie transakcji.

    Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenie z obsługi klienta, sprzedaż narracyjna.



    Ponieważ każdy klient jest inny i ma swoje indywidualne wymagania, należy mieć do niego odpowiednie podejście, zadowolić go, ale jednocześnie nie zgadzać się na wszystkie jego żądania, które czasem mogą przekraczać nasze możliwości. Na przełomie lat wykreowane zostały różne typy kupujących, a autorzy w swojej książce poddają je dokładnej analizie, biorąc też pod uwagę czynniki psychologiczne ich osobowości. Autorzy uważają, że klienta należy traktować jak partnera, a nie przeciwnika oraz doceniać jego umiejętności handlowe.

     Książka została podzielona na pięć części: „Podstawowe reguły gry handlowej”, „Debiuty handlowe”, „Gra środkowa. Co osłabia handlowca i jak wykorzystują to klienci?”, „Końcówki w negocjacjach. Zapomniana sztuka targowania”, „Jak utrzymać entuzjazm handlowy?”.

    Do podręcznika dołączony został film pt. „Debiuty handlowe” – jak sama nazwa sugeruje, pomaga odbiorcy poradzić sobie przy pierwszym etapie negocjacji handlowych. Jest to jeden z najtrudniejszych momentów, ponieważ  klient zazwyczaj chce na samym początku wywrzeć jak największy wpływ na handlowca i ustalić warunki korzystne głównie dla niego. Warto więc zabezpieczyć się w wiedzę, dzięki której nie staniemy się ofiarami typowych sztuczek klientów.

    Autorzy zadają sobie bardzo ważne pytanie: dlaczego klienci grają? Uznają za wręcz przełomowe podejście do handlowania pod kątem gry. Na początku może się to wydać co najmniej dziwne, ale przy bliższej analizie zachowań obu stron widać, że stosują różne zagrywki i w ten sposób manipulują drugą osobą, czasem zupełnie nieświadomie. Głównym celem kupujących jest wynegocjowanie jak najlepszych warunków sprzedaży produktu.

    Dlatego skupiają się na tym, aby odebrać handlowcowi pewność siebie, sprawić, aby zwątpił w produkt, a nawet przestraszył się wizji utraty możliwości współpracy. Dzięki temu zacznie on przekładać interesy klienta nad te swojej firmy, co znacznie osłabi jego pozycję. Autorzy książki takich słabych, negatywnie nastawionych handlowców nazywają zatrutymi.

    Udało im się odkryć regułę rządzącą takimi sytuacjami i uczą, jak rozpoznawać typowe zagrywki kupujących, aby nie dopuścić do osłabienia i „zatrucia”.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Książka autorstwa Setha Godina zachęca do tego, aby wprowadzić do swojego życia pewien wyjątkowy element – nazywany fioletową krową. Prostota tego przekazu odkrywa głębszy sens lektury: fioletowa krowa jest niczym innym, jak pewnym celem marketingowym i biznesowym, motywującym do działania i do tworzenia produktów oraz usług, które są atrakcyjne i wyróżniające się na tle innych.Podtytuł książki brzmi: „Zmień się i...
    Historia upadku funduszu hedgingowego LTCM (Long Term Capital Management) zostaje opowiedziana po raz kolejny w książce Rogera Lowensteina, zatytułowanej „When genius failed: the rise and fall of Long Term Capital Management” i pozwala czytelnikom na wyciągnięcie pożytecznych wniosków, dzięki którym mogą lepiej zadbać o finanse swojej firmy.Fundusz ten prowadzony był przez grupę naukowców uhonorowanych Nagrodą Nobla z dziedziny ekonomii, którzy...
    Często słyszy się, że wymiana pracownika może kosztować firmę nawet dwa razy tyle, ile wynosiło jego roczne wynagrodzenie – ale czy zdawałeś sobie sprawę, że utrata kluczowego pracownika w nieodpowiednim momencie może kosztować nawet miliardy dolarów? Książka „Love’em or Lose’em” opowiada historię Johna, inżyniera osiągającego świetne wyniki, który dokonał ważnego odkrycia technologicznego i starał się otrzymać 15% podwyżki. Kiedy prośba...
    Menedżerowie HR i inni specjaliści w tej dziedzinie muszą wiedzieć, co robić w trudnych sytuacjach dotyczących swoich pracowników, dyscypliny czy zwolnień. Aby pomóc osobom pracującym w dziale zasobów ludzkich, specjaliści Shawn Smith i Rebecca Mazin opracowali 200 typowych i dokuczliwych pytań, z którymi takie osoby najczęściej spotykają się w swojej codziennej pracy.Książka „The HR Answer Book” omawia wiele problemów, z...
    „17 śmiertelnych błędów szefa” nie zalicza się do typowych lektur dla menedżerów. Jej autor, Rafał Szczepanik, trener z firmy szkoleniowej „Training Partners”, postanowił stworzyć pierwszą sensacyjną powieść menedżerską. Oznacza to, że książka z dziedziny zarządzania posiada cechy prawdziwego kryminału. Rozpoczyna się ona słowami: „3:49, 3:48, 3:47 – cyfry na wyświetlaczu metalowego, srebrzystego zegara nieubłaganie zbliżały się do zera. Janusz Czerwiński,...

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.