Kto zabrał mój ser?

zdjęcie - (the_title())

    W książce „Kto zabrał mój ser?” występują cztery postaci: dwie myszy o imionach Sniff i Scurry oraz dwoje ludzi rozmiarem przypominających myszy: Hem i Haw. Żyją oni w labiryncie i non stop muszą szukać sera, ponieważ jest to ich jedyny sposób na przetrwanie. Myszy mają bardzo prostą strategię. Testują każdą ze ścieżek zanim znajdą tę, na której znajduje się ser. Ludzie uważają, że są bardziej wyrafinowani, ale w dalszej części dowiemy się, jak się to na nich odbija (wskazówka w tytule książki).

    Pewnego dnia znajdują w pewnym miejscu tonę sera i wydaje się, że wystarczy im on, żeby przeżyć jeszcze wiele, wiele lat. Ludzie po pewnym czasie stają się bardzo aroganccy – chwalą się swoim serem i cały czas o nim mówią. Uważają go za pewnik. Myszy natomiast są znacznie bardziej czujne. Są gotowe, by ruszyć w dalszą drogę w razie, gdyby ser zniknął. Zawsze sprawdzają, czy jego zasób się zmniejsza.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Szkolenie zarządzanie zmianą - Każdej zmianie towarzyszy  naturalna reakcja, którą jest niepewność i niechęć. Na szkoleniu z zarządzania zmianą, uczestnicy zdobędą wiedzę na temat tego, jak przejść łagodnie przez proces zmiany, jak przygotować pracowników do zmiany oraz jak skutecznie walczyć z oporem przed zmianą. Polecamy również: zarządzanie stresem w organizacji, szkolenia dla menedżerów.



    Pewnego dnia, ser się skończył. Myszy przewidziały taki przebieg wydarzeń i wyruszają w dalszą drogę w poszukiwaniu pożywienia. Ludzie nie spodziewali się tego, ponieważ oślepiła ich własna arogancja. Jednak nie zamierzają szukać nowego sera. Boją się, co czeka na nich w innych częściach labiryntu. Przyzwyczaili się już do starych zwyczajów i zaczęli wierzyć, że ten ser im przysługuje na zawsze. Zaczynają więc krzyczeć: „Kto zabrał nasz ser?”. Dalsza część historii ujawnia wiele typowych negatywnych ludzkich zachowań, takich jak wzajemne obwinianie się, niechęć do jakichkolwiek zmian, strach przed nowym, konformizm.

    Autorzy zaznaczyli, że ser w tej historii reprezentuje wszystko, o co walczy i stara się człowiek. Mogą to być pieniądze, sława, reputacja, szczęście, sukces itp.

    Możemy się dzięki temu nauczyć kilku bardzo istotnych rzeczy:

    • Nie możemy być za bardzo zgorzkniali i obwiniać wszystkich dookoła za to, co przydarzyło nam się w życiu. Niezależnie, czy jest to sprawiedliwe czy nie, to my powinniśmy przejąć inicjatywę i mieć wpływ na wszelkie okoliczności. Siedzenie i użalanie się nad sobą niczego nie zmieni.

    • Ludzie mają tendencję do lenistwa i zbyt dużego przyzwyczajenia do starych nawyków. W przypadku Hawa, postać ta nigdy nie zasługiwała na nieskończone ilości tego sera. Ale z czasem przyzwyczaił się on do luksusowego stylu życia, przez co przekonał samego siebie, że mu się to należy, stał się rozpieszczonym dzieciakiem. To klasyczne ludzkie zachowanie, którego powinniśmy unikać.

    • Nie powinniśmy za bardzo komplikować pewnych rzeczy i sytuacji. Ludzie mają tendencję do uważania się za lepszych, ponieważ mogą używać mózgu do wielu złożonych czynności. Ale czasami to może się na nas źle odbić. Zwykle, najprostsze rozwiązania są dla nas najlepsze, ale nie powinny one być też zbyt proste lub zbyt skomplikowane.

    • Powinniśmy zawsze być czujni i przygotowani na niespodziewany obrót wydarzeń. Sniff i Scurry mentalnie przygotowali się na nieuniknione zadanie, jakim było znalezienie większej ilości sera. Hem i Haw żyli w beztrosce i pozostawali przy swoich starych zwyczajach, ponieważ kiedyś przyniosły im one sukces.

    • Powinniśmy być gotowi na nieprzewidziane, negatywne wydarzenia w naszym życiu. Hem i Haw pokładali nadzieje w tych niezliczonych ilościach sera, które miały im starczyć na wiele lat i przez to stali się zbyt leniwi. Nie możemy liczyć, że wszystko trwa wiecznie. Nigdy nie wiemy kiedy życie przyniesie nam nieprzyjemne doświadczenia. Mowa tu o polityce, wojnie i chorobach.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Książka autorstwa Setha Godina zachęca do tego, aby wprowadzić do swojego życia pewien wyjątkowy element – nazywany fioletową krową. Prostota tego przekazu odkrywa głębszy sens lektury: fioletowa krowa jest niczym innym, jak pewnym celem marketingowym i biznesowym, motywującym do działania i do tworzenia produktów oraz usług, które są atrakcyjne i wyróżniające się na tle innych.Podtytuł książki brzmi: „Zmień się i...
    Historia upadku funduszu hedgingowego LTCM (Long Term Capital Management) zostaje opowiedziana po raz kolejny w książce Rogera Lowensteina, zatytułowanej „When genius failed: the rise and fall of Long Term Capital Management” i pozwala czytelnikom na wyciągnięcie pożytecznych wniosków, dzięki którym mogą lepiej zadbać o finanse swojej firmy.Fundusz ten prowadzony był przez grupę naukowców uhonorowanych Nagrodą Nobla z dziedziny ekonomii, którzy...
    Często słyszy się, że wymiana pracownika może kosztować firmę nawet dwa razy tyle, ile wynosiło jego roczne wynagrodzenie – ale czy zdawałeś sobie sprawę, że utrata kluczowego pracownika w nieodpowiednim momencie może kosztować nawet miliardy dolarów? Książka „Love’em or Lose’em” opowiada historię Johna, inżyniera osiągającego świetne wyniki, który dokonał ważnego odkrycia technologicznego i starał się otrzymać 15% podwyżki. Kiedy prośba...
    Menedżerowie HR i inni specjaliści w tej dziedzinie muszą wiedzieć, co robić w trudnych sytuacjach dotyczących swoich pracowników, dyscypliny czy zwolnień. Aby pomóc osobom pracującym w dziale zasobów ludzkich, specjaliści Shawn Smith i Rebecca Mazin opracowali 200 typowych i dokuczliwych pytań, z którymi takie osoby najczęściej spotykają się w swojej codziennej pracy.Książka „The HR Answer Book” omawia wiele problemów, z...
    „17 śmiertelnych błędów szefa” nie zalicza się do typowych lektur dla menedżerów. Jej autor, Rafał Szczepanik, trener z firmy szkoleniowej „Training Partners”, postanowił stworzyć pierwszą sensacyjną powieść menedżerską. Oznacza to, że książka z dziedziny zarządzania posiada cechy prawdziwego kryminału. Rozpoczyna się ona słowami: „3:49, 3:48, 3:47 – cyfry na wyświetlaczu metalowego, srebrzystego zegara nieubłaganie zbliżały się do zera. Janusz Czerwiński,...

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.