Mówca doskonały

zdjęcie - (the_title())

    Jedną z najważniejszych umiejętności w biznesie jest przemawianie do grupy z pewnością siebie i kompetencją. Nie jest to takie proste, jak na początku może się wydawać. Książka „Mówca doskonały” to podręcznik pełen technik wystąpień publicznych i pracy głosem. Pokazuje jak odpowiednio tworzyć konspekty takich prezentacji oraz radzi w jaki sposób zwalczyć stres. Zwraca uwagę na mowę ciała oraz język, jakim należy się posługiwać.

    Podręcznik został podzielony na trzy części: „Pięć umiejętności dobrego mówcy (A w niej: Co chcesz osiągnąć? Profesjonalne Przygotowanie; Przyciągające Rozpoczęcie; Przejrzysty Przekaz; Perswazyjny Język; Porywające Zakończenie)”, „Najczęściej stosowane rodzaje wystąpień biznesowych – porady (Prezentacja handlowa; Prezentacja idei; Deklaracja polityki; Raport; Wykład (prezentacja szkoleniowa); Przemówienie kryzysowe; Testimonial (świadectwo)”, „Jak jeszcze możesz udoskonalić swoją prezentację: Jak przemawiać interesująco; Jak podawać liczby w prezentacjach? Mów prosto i po polsku! Siła metafory; Czego boją się kiepscy mówcy (a wielcy – po mistrzowsku wykorzystują); Co może się teraz zmienić w Twoim życiu i w Twojej pracy?”.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Zdobądź umiejętności i narzędzia potrzebne do efektywnego zarządzania zespołem.Zobacz szkolenia:



    Książka opiera się na doświadczeniach m.in. menedżerów, mówców biznesowych i polityków. Dzięki sytuacjom z życia wziętym czytelnik uczy się, jak w trakcie wystąpień wykorzystywać modulację głosu, jak w odpowiednich momentach używać inteligentnych dowcipów przy równoczesnym zachowaniu profesjonalizmu. Autorzy poruszają też temat tremy, która zrujnowała już niejedną przemowę. Pokazują, jak zwalczyć swoją nieśmiałość i stać się świetnym, zawodowym mówcą.

    Główne motto autorów to „ćwiczenie czyni mistrza”. Nieprawdą jest, że dobrym mówcą trzeba się urodzić. Lata praktyki i ćwiczeń mogą rozwinąć w nas umiejętności, dzięki którym publiczność będzie słuchała nas z prawdziwym zainteresowaniem. Dlatego też do książki dołączony został ebook zawierający 65 praktycznych zadań.  Pokazują one między innymi w czym pomaga nam codzienne mruczenie oraz jak publiczność reaguje na sytuacje, w których pobudzamy ich zmysły. Poznajemy skuteczne metody pozwalające przyciągnąć uwagę słuchaczy oraz otrzymujemy informacje dotyczące tego, ile takie przemówienie powinno trwać, jak budować napięcie i wprowadzać elementy humorystyczne.

    O podręczniku mówi się, że to „najlepsza książka o wystąpieniach od czasu Carnegiego”. Dale Carnegie uchodzi za prawdziwego mistrza w dziedzinie przemówień i stał się wzorem do naśladowania dla przywódców politycznych czy religijnych. Skupiał się on na trzech podstawowych elementach przemowy: początku, głównym przekazie i dogłębnej znajomości tematu.

    Uważał, że jeśli mówimy o czymś, co bardzo dobrze znamy i się tym pasjonujemy to zrobimy na naszych słuchaczach piorunujące wrażenie. Wiele książek z tej dziedziny skupia się jednak na technicznych aspektach tej umiejętności. Przez to menedżerowie są przekonani, że efektywność ich wystąpień zależy od tego, ile słów umieszczą w swojej prezentacji oraz ile danych uda im się zamieścić na wykresach czy tabelkach. Dodatkowo ton ich głosu zazwyczaj jest tak monotonny, że trudno jest się skupić na treści wykładu.

    Dlatego też w książce „Mówca doskonały” filozofia Carnegiego została połączona z odpowiednim warsztatem mówcy. Wystąpienia publiczne powinny stanowić przede wszystkim kontakt człowieka z drugim człowiekiem – dlatego tak ważne jest, co sobą reprezentujemy, co mówimy i kim jesteśmy. Autorzy opierają się więc na zasadach Carnegiego, które w połączeniu z praktycznymi ćwiczeniami pozwalają wypracować odpowiednie zdolności, dzięki którym staniemy się pewnymi siebie, pełnymi mocy przywódczej mówcami.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Książka autorstwa Setha Godina zachęca do tego, aby wprowadzić do swojego życia pewien wyjątkowy element – nazywany fioletową krową. Prostota tego przekazu odkrywa głębszy sens lektury: fioletowa krowa jest niczym innym, jak pewnym celem marketingowym i biznesowym, motywującym do działania i do tworzenia produktów oraz usług, które są atrakcyjne i wyróżniające się na tle innych.Podtytuł książki brzmi: „Zmień się i...
    Historia upadku funduszu hedgingowego LTCM (Long Term Capital Management) zostaje opowiedziana po raz kolejny w książce Rogera Lowensteina, zatytułowanej „When genius failed: the rise and fall of Long Term Capital Management” i pozwala czytelnikom na wyciągnięcie pożytecznych wniosków, dzięki którym mogą lepiej zadbać o finanse swojej firmy.Fundusz ten prowadzony był przez grupę naukowców uhonorowanych Nagrodą Nobla z dziedziny ekonomii, którzy...
    Często słyszy się, że wymiana pracownika może kosztować firmę nawet dwa razy tyle, ile wynosiło jego roczne wynagrodzenie – ale czy zdawałeś sobie sprawę, że utrata kluczowego pracownika w nieodpowiednim momencie może kosztować nawet miliardy dolarów? Książka „Love’em or Lose’em” opowiada historię Johna, inżyniera osiągającego świetne wyniki, który dokonał ważnego odkrycia technologicznego i starał się otrzymać 15% podwyżki. Kiedy prośba...
    Menedżerowie HR i inni specjaliści w tej dziedzinie muszą wiedzieć, co robić w trudnych sytuacjach dotyczących swoich pracowników, dyscypliny czy zwolnień. Aby pomóc osobom pracującym w dziale zasobów ludzkich, specjaliści Shawn Smith i Rebecca Mazin opracowali 200 typowych i dokuczliwych pytań, z którymi takie osoby najczęściej spotykają się w swojej codziennej pracy.Książka „The HR Answer Book” omawia wiele problemów, z...
    „17 śmiertelnych błędów szefa” nie zalicza się do typowych lektur dla menedżerów. Jej autor, Rafał Szczepanik, trener z firmy szkoleniowej „Training Partners”, postanowił stworzyć pierwszą sensacyjną powieść menedżerską. Oznacza to, że książka z dziedziny zarządzania posiada cechy prawdziwego kryminału. Rozpoczyna się ona słowami: „3:49, 3:48, 3:47 – cyfry na wyświetlaczu metalowego, srebrzystego zegara nieubłaganie zbliżały się do zera. Janusz Czerwiński,...

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.