Inne strony: GAMMA DISCOVER
Interes, który nic poza pieniędzmi nie przynosi, jest złym interesem

Wolontariat pracowniczy i CSR – narzędzie rozwoju pracowników i firmy

Szkolenia HR
Wolontariat i CSR to narzędzie employer brandingu, podnosi zaangażowanie pracowników, udrażnia komunikację pomiędzy działami - a co najważniejsze zwiększa sumę dobra na świece. Szkolenie CSR i szkolenie z wolontariatu w formacie dwudniowego warsztatu mentoringowego.

IDEA SZKOLENIA

Najlepiej uczymy się przez doświadczanie. A wolontariat jest znakomitą okazją, aby rozwijać swoje kompetencje w niestandardowy sposób, poznawać lepiej siebie w innej rzeczywistości, niż firmowa.  Wolontariusz zdobywa nowe doświadczenie i sprawdza się w nowej roli. A co zyskuje pracodawca? Zadowolonych, lepiej komunikujących się i współpracujących pracowników. Poprzez pracę społeczną dostrzegają oni wspólne wartości swoje i firmy, i przez to chętniej dbają o rozwój swój i zespołu. Stają się bardziej empatyczni, stwarzają przestrzeń do swobodnej wypowiedzi i wymiany osobistych informacji, dając sobie zrozumienie i wypracowane wspólnie etyczne normy grupowe. Doceniają bardziej siebie i swoje mocne strony. A dzięki temu widzą, ile potrafią.

Jak zorganizować wolontariat pracowniczy, aby był to wspólny projekt ludzi i firmy? Kto powinien włączyć się w jego stworzenie i realizację?

Wszystko przemawia za osadzeniem wolontariatu pracowniczego w strategii polityki personalnej. Wolontariat wspiera zadania HR w obszarze Leadership, Employer Branding, Team Building i Life-Work Balance. Dzięki programom pomocy innym, budujemy w pracownikach większe poczucie odpowiedzialności za cele biznesowe firmy. W ten sposób mamy wpływ na wyłanianie i kształtowanie przyszłych liderów. Dlatego wolontariat kompetencji powinien stać się ważnym elementem strategii HR i CSR firmy.

Co może zrobić dyrektor HR, i dlaczego pracownicy docenią zaangażowanie HR i prezesa w pomaganie innym? Dowiecie się podczas szkolenia.

Szkolenie skierowane jest przede wszystkim do:

  • Dyrektorów ds. polityki personalnej
  • HR biznes partnerów
  • specjalistów HR ds. rozwoju pracowników

Fakty szkoleniowe
1
Na szkoleniach otwartych przeszkoliliśmy ponad 1000 HR managerów, HR business partnerów, specjalistów ds. zzl , ds. zarządzania talentami.
2
wikiGamma – nasza strefa wiedzy z obszaru HR ma ponad 8000 tysięcy aktywnych czytelników.
3
Uczestnicy szkoleń otrzymują narzędzia/rozwiązania HR gotowe do zastosowania w firmie, w której pracują.
Projekt badawczy THINKTANK FOB®, wskazuje, że  korzyści z wolontariatu w organizacji to wzrost zaangażowania pracowników oraz rozwijanie ich kompetencji menedżerskich i przywódczych.
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

PROGRAM SZKOLENIA

Wprowadzenie

  • Co to jest CSR?
  • CCI - Myśl globalnie, działaj lokalnie
  • Definicja wolontariatu pracowniczego
  • Co jest ważne dla nas w „Ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie”
  • 5 grudnia – Międzynarodowy Dzień Wolontariusza
  • Gdzie warto przynależeć? Organizacje skupiające przedstawicieli biznesu, NGO i sektora publicznego działających na rzecz Społecznej Odpowiedzialności Biznesu.
  • Jak połączyć siły? Jak przekonać decydentów w firmie? Miejsce programu wolontariatu pracowniczego w strategii społecznej odpowiedzialności biznesu
  • Wolontariat pracowniczy, a inne elementy strategii HR w obszarze CSR
  • Zalety usytuowania wolontariatu pracowniczego w strukturach polityki personalnej firmy
  • Korzyści wolontariatu pracowniczego dla firmy i pracowników
  • Czynniki sukcesu wolontariatu pracowniczego
  • Czynniki ryzyka programu

Moduł 1

Wolontariat oddolny, czy programy firmy? Jakie formy wolontariatu będą najlepsze w naszej organizacji? Co będzie najskuteczniejsze z perspektywy strategii HR (w oparciu o wybrane przykłady z różnych firm)?

  • wolontariat ogólnospołeczny/ ogólnokrajowy
  • własne programy społeczne firmy
  • wolontariat kompetencji vs wolontariat rozwijający kompetencje
  • program grantowy
  • mentoring
  • tutoring
  • e-wolontariat
  • wolontariat połączony z wyjazdem szkoleniowym
  • wolontariat indywidualny/ grupowy
  • wolontariat akcyjny
  • wolontariat rodzinny
  • wolontariat sąsiedzki
  • wolontariat w ramach wydarzeń sponsorowanych
  • Inne formy zaangażowania pracowników – matching found (aukcja, pay-roll, matching time)

Moduł 2

Jak zaangażować pracowników, aby HR i firma zyskała w oczach pracowników?

Siła argumentów, czyli warunki do działania - narzędzia wsparcia wolontariatu:

  • Wsparcie merytoryczne, finansowe, organizacyjne, logistyczne firmy
  • Wsparcie koordynatora programu w firmie
  • Logotyp i pełna wizualizacja programu
  • Gadżety i inne ważne elementy promocji
  • Wykorzystanie produktów firmy
  • Regulamin wolontariatu/ kodeks etyczny wolontariusza
  • Procedury i zasady działania
  • Dokumentacja i zasady poszczególnych projektów
  • Przewodnik po wolontariacie pracowniczym
  • Platforma komunikacji w intranecie
  • Social media
  • Filmy/ zdjęcia
  • Raporty CSR
  • Szkolenia
  • Mentoring
  • Coaching  - wsparcie HR dla wyróżniających się pracowników - wolontariuszy
  • Wyrażanie uznania i promocja wolontariuszy przez HR, przełożonych i zarząd
  • Dzień wolny na wolontariat
  • Ubezpieczenie NNW i OC
  • Zwrot kosztów podróży i zakwaterowania
  • Baza ofert wolontariatu
  • Wyjazdy integracyjne z wolontariatem
  • Ambasadorzy w firmie wspierający koordynatora
  • Organizacja partnerska programu
  • Partnerstwa/koalicje/ seminaria/ konferencje

Moduł 3

Jak wdrożyć w firmie program wolontariatu pracowniczego:

Faza budowania:
  • Analiza sytuacji wyjściowej wewnątrz firmy:
  • Strategia, wartości i misja firmy a wolontariat
  • Specyfika firmy/ strategia CSR/ kultura organizacyjna/ kapituł ludzki
  • Współpraca z działami CSR, PR i marketingiem
  • Jakie zasoby już mamy?
  • Prawnik potrzebny od zaraz
  • Preferencje i potencjał pracowników
  • Co chcemy uzyskać ? - Oczekiwania i potrzeby firmy

Analiza otoczenia firmy:
  • Co robią inni - benchmarking
  • Diagnoza potrzeb i oczekiwań partnerów społecznych
  • Partner społeczny i partner biznesowy, czy da się to pogodzić?
  • Wybór celu pomocy, beneficjentów i partnerów
  • Jak dotrzeć i zweryfikować organizację pozarządową jako partnera programu?
  • Interesariusze firmy a wolontariat pracowniczy – wybór grup docelowych

Wybór aktywności firmy w ramach:

  • propagowania idei wolontariatu pracowniczego wśród interesariuszy firmy
  • budowanie partnerstwa na rzecz rozwoju wolontariatu pracowniczego
  • udział w wydarzeniach i konkursach CSR/ HR
  • Określenie celów programowych i priorytetów wolontariatu pracowniczego oraz spodziewanych rezultatów

Budowanie struktury programu:
  • Zakres i obszar działania
  • Zasady współpracy
  • Grupy odbiorców bezpośrednich i pośrednich
  • Misja/ wizja/ wartości programu
  • Wybór form wolontariatu pracowniczego
  • Harmonogram budowania i wdrażania programu
  • Budżet programu
  • Wizualizacja programu, hasło przewodnie
  • Dokumentacja pracy wolontariuszy
  • Koordynator projektu
  • Ambasadorzy/ Sponsorzy programu w firmie

Jak pisać i mówić dobrze o wolontariacie w firmie? - Komunikacja zewnętrzna i wewnętrzna:
  • Kanały/ narzędzia komunikacji
  • Plan komunikacji
  • Charakter komunikatów
  • Prawa autorskie i autoryzacja wypowiedzi
  • Obszary odpowiedzialności HR, PR i marketing
  • Media ogólnopolskie, czy lokalne
  • Social media
  • Przygotowanie mechanizmów/ narzędzi wsparcia

Moduł 4

Empatia, współczucie i asertywność a wolontariat pracowniczy. Z jakiego powodu empatyczne organizacje  osiągają lepszy wynik biznesowy?

Klienci, dla których Gamma zrealizowała szkolenia:

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • Budowanie kultury organizacyjnej w oparciu o wartości
  • Dodatkowa platforma popularyzacji misji i wartości firmy
  • Budowanie wizerunku firmy odpowiedzialnej społecznie i wspierającej swoich pracowników w działaniach społecznych
  • Budowanie wizerunku firmy kompetentnej i prestiżowej
  • Wzmacnianie polityki personalnej
  • Wzrost motywacji i zaangażowania pracowników
  • Wyłanianie i kształtowanie przyszłych liderów
  • Innowacyjna współpraca w firmie i z jej klientami
  • Wypracowanie najlepszych praktyk stanowiących wzór dla innych firm
  • Szersze relacje międzysektorowe (biznes – samorząd i administracja publiczna – NGOs)

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • Uzyskanie praktycznej wiedzy na temat wolontariatu pracowniczego
  • Zdobywanie nowego doświadczenia z zakresu tworzenia i realizacji programu wolontariatu w firmie
  • Umiejętność tworzenia w firmie dodatkowego narzędzia rozwoju pracowników
  • Umiejętność innowacyjnego i kreatywnego podejścia do rozwoju pracowników w oparciu o wolontariat pracowniczy

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • Wzbogacenie wiedzy i kompetencji organizacji
  • Wniesienie nowej wartości do strategii HR
  • Budowanie zaangażowanych zespołów w oparciu o wspólne wartości
  • Efektywna współpraca w oparciu o empatię
  • Budowanie efektywnych i długofalowych relacji z klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi
  • Nieograniczone kontakty społeczne, osobiste i biznesowe.

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Konsultant szkolenia

Szybki kontakt

Agnieszka Kazubska-Galińska

Project Manager
tel.: +48 (22) 266 02 37
tel. kom:. +48 517 081 300
a.galinska@projektgamma.pl
Agnieszka Kazubska-Galińska

Interesuje Cię to szkolenie?

Zostaw adres e-mail i nr. telefonu a przypomnimy Ci o tym szkoleniu.
Preferuję kotakt:

ZGŁOSZENIE NA SZKOLENIE

Zgłoszenie prosimy przesłać na adres biuro@projektgamma.pl lub faks 22 266 08 51 Wybrane szkolenie:

Wolontariat pracowniczy i CSR – narzędzie rozwoju pracowników i firmy

Termin szkolenia: 30 marzec 2017 r. do 31 marzec 2017 r.
Imię i NazwiskoStanowiskoTelefonAdres e-mail

1*

2

3

4

5

* Zaproszenia wysyłamy bezpośrednio do uczestników szkolenia – e-mailem.

Warunki zgłoszenia
  • Cena uczestnictwa dla 1 osoby: 1500 zł/os
    Do podanej ceny należy doliczyć 23% VAT.
  • Cena obejmuje prelekcje, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch.
  • Wypełnienie formularza zgłoszeniowego stanowi zawarcie wiążącej umowy pomiędzy zgłaszającym a Gamma D.Didiuk i M.Wasilewski Sp.j.
  • Odbiór zgłoszenia potwierdzimy mailem.
  • Prosimy o dokonanie wpłaty w terminie 14 dni od momentu otrzymania faktury.
    Wpłaty należy dokonać na konto:
    Gamma D.Didiuk i M.Wasilewski Sp. J.
    01-612 Warszawa
    ul. Mysłowicka 15
    Nr konta: 26 1140 2017 0000 4102 0842 7785
  • W przypadku wycofania zgłoszenia w terminie późniejszym niż 14 dni przed warsztatami, uczestnik zostanie obciążony kosztami w wysokości 20% opłaty za udział.
  • Rezygnacja ze szkolenia w terminie późniejszym niż 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia będzie skutkowała obciążeniem uczestnika całkowitym kosztem za szkolenie. Odwołanie zgłoszenia musi być dokonane w formie pisemnej.
  • Zamiast zgłoszonej osoby w Wydarzeniu może wziąć udział inny pracownik firmy.
  • Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie oraz do odwołania Wydarzenia.
  • Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w wydarzeniu powoduje obciążenie pełnymi kosztami udziału.

Szkolenia HR

zobacz najbliższe szkolenia.
2018-10- 3
3 październik 2018
2018-10- 3
Warszawa
Warszawa
Jakość wdrożenia pracownika wpływa na wizerunek pracodawcy, zaangażowanie pracownika a w konsekwencji retencję. Mądry Onboarding wpływa na szybsze rozumienie zakresu obowiązków i odpowiedzialności, a więc efektywność pracownika. Zapraszamy na szkolenie Onboarding.
2018-10-11
11 październik 2018 -
2018-10-12
12 październik 2018
Warszawa
Warszawa
Zarządzanie projektami Agile dla HR daje możliwość poznania metodyki odpowiadającej na nieustanną zmianę w organizacjach. Szkolenie pozwala również rozpoznać obszary organizacji, w których zwinne metodyki warto stosować. Agile dla menedżerów, specjalistów HR oraz HRBP.
2018-10-23
23 październik 2018 -
2018-10-24
24 październik 2018
Warszawa
Warszawa
Model mocnych stron Gallupa zmienia orientację myślenia na temat rozwoju. Zamiast niwelować deficyty Gallup rekomenduje rozpoznawanie talentów i rozwijanie ich w taki sposób, aby pracownik był efektywniejszy. HR może stać się naturalnym ambasadorem idei wspierania mocnych stron.
2018-11-12
12 listopad 2018 -
2018-11-13
13 listopad 2018
Warszawa
Warszawa
Zmienia się otaczający nas świat… i sposób zarządzania również się zmienia. Co to oznacza dla Menadżera? Konieczność szybkiego dostosowania się do otaczającej rzeczywistości i wypracowania nowych standardów pracy z przedstawicielami różnych pokoleń w jednym zespole. Jak pogodzić ogień z wodą czyli jak zmotywować Ygreka do przychodzenia do pracy? Dzięki warsztatom dowiesz się jak to zrobić.
2018-11-15
15 listopad 2018 -
2018-11-16
16 listopad 2018
Warszawa
Warszawa
Dbałość o dobrostan fizyczny, psychiczny, intelektualny i duchowy pracowników stała się jedną z lepszych inwestycji, jakich może dokonać współczesna organizacja. Czym jest well-being i jak wykorzystać go do zarządzania organizacją? Jak właściwie dbać o dobrostan pracownika tak, aby połączyć zaspokojenie jego potrzeb i potrzeb organizacji? Jak dzięki well-beingowi stać się organizacją tętniącą dobrą i pozytywną energią, która zamienia tę energię na wartość dla wszystkich jej członków?
2018-11-26
26 listopad 2018 -
2018-11-27
27 listopad 2018
Warszawa
Warszawa
Ocena efektywności szkoleń, ewaluacja firmy szkoleniowej pozwala zdobyć argumenty do prowadzenia dalszych działań rozwojowych, pozwala wyciągać wnioski, poprawiać obecne praktyki. Szkolenie z nowego modelu Kirkpatricka. Zapraszamy!
Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm
© Gamma sp. j. ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone.