Gamma sp. j.

Zarządzanie pokoleniami

Korzyści ze szkolenia

Rozwiń

Korzyści dla organizacji

  • Lepiej wykorzystany potencjał pracowników 
  • Większe zadowolenie i satysfakcja osób zatrudnionych
  • Mniejsza rotacja czyli mniej nieprzewidzialnych zmian
  • Usprawnienie procesu rekrutacji i tym samym możliwość dotarcia do unikalnych kandydatów
  • Konkurencyjność na rynku pracy
  • Wzmocnienie dobrego wizerunku firmy na rynku (jako partnera biznesowego oraz pracodawcy) 
  • Wzmocnienie wizerunku organizacji jako miejsca elastycznego i podążającego za trendami
  • Możliwość bycia prekursorem w kształtowaniu nowej kultury organizacyjnej

Korzyści dla pracownika

  • Zbudowanie swojego wizerunku jako menadżera nowoczesnego i podążającego za trendami
  • Zbudowanie wizerunku szefa elastycznego i otwartego
  • Nabycie unikalnych umiejętności budowania relacji z przedstawicielami różnorodnych grup wiekowych
  • Wyższa wydajność dzięki wykorzystaniu synergii zespołu
  • Lepsze zarządzanie zespołem i osiąganie lepszych rezultatów
  • Możliwość wdrożenia nowoczesnego stylu zarządzania – bycie prekursorem

Korzyści wspólne

  • Poprawa przepływu wiedzy w zespołach mieszanych
  • Poprawa procesów wewnątrz organizacji
  • Zbudowanie wizerunku organizacji przyszłości

Idea szkolenia

Rozwiń
Motywacyjny autoportret pokoleń – X,Y,Z
Badaniem objęto 850 osób (Polska, rok 2014) – przedstawicieli wszystkich trzech pokoleń. Powstały raport pozwala porównać trzy generacje pod kątem motywacji - zarówno pod kątem różnic pomiędzy pokoleniami jak również oceny, który z motywatorów subiektywnie został uznany za najskuteczniejszy.
 
Poczynając od czynników motywacyjnych wpływających w największym stopniu na wszystkie trzy pokolenia:
1. Motywator „Poczucie bycia pożytecznym” - kolejno największy wpływ na Z, następnie na Y, najmniej na X
2. Motywator „Wdzięczność i sukces” – najbardziej interesuje Y, następnie X, najmniej Z
3. Motywator „Rozwój osobisty” (znajomość, relacje, status) – najbardziej motywujący dla Y, następnie dla X
4. Motywator „Work life balaced” (czas poświęcony na hobby bądź rodzinę) – wszystkie pokolenia oceniają jako równie ważne
5. Motywator „Osobista niezależność” – równie ważna dla wszystkich pokoleń, niewielka przewaga generacji Z
6. Motywator „Przewodzenie innym” – niewielkie różnice pomiędzy pokoleniami, niewielka przewaga generacji X
7. Motywator „Przynależność do grupy” – brak różnic pomiędzy pokoleniami
8. Motywator „Perspektywa kariery” – najbardziej motywująca dla Z, następnie dla Y, najmniej dla X
9. Motywator „Być wzorem dla innych” – najbardziej motywuje X, następnie Z, niski wynik dla pokolenia Y
10. Motywator „Rozwój osobistych relacji” – mało istotne dla pokolenia X i Z, relatywnie najwyższy wpływ na Y
 
Źródło: „Marketing i rynek” nr 5/2014
Podczas szkolenia Zarządzanie pokoleniami uczestnicy zapoznają się z pełną wersją raportu oraz jego inklinacjami dla zarządzania, komunikami i współpracy pomiędzy pokoleniami.

Kończy się właśnie cudowny czas, kiedy to w skład zespołu wchodzili przede wszystkim stabilni i przewidywalni przedstawiciele pokolenia X z domieszką reprezentantów „baby boomers”, a tak zwane Ygreki pojawiały się w charakterze stażystów, czyli komet przelatujących przez poszczególne działy. Skończył się czas kiedy szef w charakterze marchewki stosował wobec wszystkich pracowników premię, a w czasach posuchy musiał wystarczyć uścisk ręki. Nastał czas, kiedy Ygreki zaczynają stanowić trzony zespołów, spychając na pobocze pozostałe grupy wiekowe.

A w natarciu czekają już poprzedzone „złą sławą” Zetki. I choćbyśmy udawali, że tematu nie ma, że wszystkie znane metody i techniki zarządzania zespołem oraz motywowania są uniwersalne – czas skonfrontować się z trudną prawdą. Nic już nie będzie takie jak przedtem. Zmieniające się zespoły wymagają diametralnej zmiany podejścia, sposobu myślenia i wręcz zmiany mentalności, a na pewno zastosowania zupełnie innych technik zarządzania. Bowiem oba te pokolenia są tak bardzo różne od pozostałych, że brakiem wyobraźni byłoby trwanie w znanym paradygmacie i udawanie, że możemy działać według sprawdzonych metod. Niezbędne od tej chwili jest zróżnicowane podejście. Bez tego menedżerowie nie będą w stanie zrekrutować ani zatrzymać przy sobie najlepszych pracowników. A co robić, jak robić i dlaczego? O tym właśnie będziemy mówili na warsztacie dotyczącym zarządzania pokoleniem Y. Między innymi.


Szkolenie skierowane jest do:

  • Menedżerów wyższej i średniej kadry
  • Liderów zespołów oraz kierowników projektów
  • Osób odpowiedzialnych za wdrażanie nowych strategii
  • HR Menedżerów i Specjalistów Rozwoju

Program szkolenia

Rozwiń

Wprowadzenie

  • Charakterystyka pokoleń – X, Y, Z …?
  • Wpływ zmian społecznych i wyżu demograficznego na kształtowanie się poszczególnych grup pokoleniowych
  • Różnice i podobieństwa w obszarze wartości i postaw
  • Charakterystyka pracownika Y i Z – czyli: ”Szefie, idzie nowe”

 

Komunikacja

  • Nowy język – nowy zespół
  • Kanały i sposoby komunikowania się z przedstawicielami poszczególnych pokoleń
  • Sposoby docierania – Y i Z vs X 
  • Przetarcie kanałów komunikacyjnych 
  • Czy istnieje komunikat uniwersalny
  • Dostosowanie stylu do sposobu komunikowania się pracowników 
  • Lider – mówca czy „mówca”

 

Wartości

  • Potrzeby i oczekiwania
  • Y i Z w pracy oraz w sferze prywatnej 
  • Kiedy praca a kiedy odpoczynek
  • Samorozwój i zdobywanie nowych doświadczeń
  • Pozwól mu doświadczać
  • Pozyskaj lojalność pracowników
  • Moje cele – Twoje cele
  • Współzależność, zależność, niezależność

 

Postawa

  • Reguły i zasady
  • Jeśli pomoc to kiedy i jak
  • Y i jego świat
  • „co ja z tego będę miał? 

 

Motywowanie

  • Cechy szczególne oraz mocne strony każdego z pokoleń – i jak je wykorzystać
  • Dotrzeć do właściwych ludzi – klucz do sukcesu
  • Kij, marchewka czy coś innego – Motywowanie 3.0
  • Pogodzić wodę i ogień – jak motywować dział zróżnicowany
  • Udzielanie informacji zwrotnej „w języku Y i Z”
  • Skuteczne kreowanie Kultury Zaangażowania 

 

Ja - lider

  • Świadome budowanie autorytetu lidera w zależności od pokolenia
  • Zarządzanie zespołem różnorodnym – Mission Possible
  • Wielopokoleniowa synergia grupy 
  • Jakim kluczem przydzielać zadania uwzględniając różnice pokoleniowe
  • Coach czy mentor
  • Wizja i strategia w nowym ujęciu
  • Ile samodzielności dać zespołowi

Trenerzy

Rozwiń

Anna Kazakow

Przez ponad 15 lat wspierała klientów biznesowych w procesach rekrutacyjnych. Od dziewięciu lat prowadzi szkolenia i warsztaty, a cztery lata temu dołączyła do grona coachów i dzieli swoją pasję pomiędzy pracę z grupami a indywidualne spotkania. Specjalizuje się w szkoleniach, w których jest miejsce na proces grupowy oraz wspólne dochodzenie do rozwiązań – w obszarze menedżerskim i efektywności osobistej. Jako przeciwwagę dla działań w sferze biznesu chętnie tworzy warsztaty rozwojowe. Jest absolwentką Szkoły Trenerów Biznesu, Szkoły Coachów oraz Szkoły Mediacji Grupy TROP. Ukończyła kurs facylitacji w Berlinie prowadzony przez szwajcarską firmę Towers Perrin. Ekspertka w dziedzinie zarządzania pokoleniami, konfliktów pokoleniowych oraz employer brandingu w kontekście generacyjnym. Mówca motywacyjny i inspiracyjny.

Case studies

Rozwiń

Projekt skierowany był do menedżerów, kierujących zespołami o profilu sprzedażowym.
Na etapie diagnozy potrzeb, uczestnicy wskazywali konieczność doboru stylu zarządzania do poziomu motywacji pracowników. Co więcej, uczestnicy wskazywali konieczność opracowania modelu zarządzania wobec pracowników, którym brak systematyczności (w pracy, podczas wypełniania dokumentów służbowych, raportów itp.) a którzy realizują w stopniu satysfakcjonującym plany i cele sprzedażowe. 

Konsultanci Gammy zaproponowali autorską metodę prowadzenia rozmów monitorujących skonstruowaną na bazie metodologii udzielania informacji zwrotnych. Podczas szkoleń, grupa trenerów przeprowadziła symulację z menedżerami, podczas których trenerzy wcielali się pracownika kompetentnego aczkolwiek zdemotywowanego.

Pierwsze rezultaty poszkoleniowe zauważalne były już po upływie kwartału. Menedżerowie, odnotowali wzrost systematyczności wśród pracowników oraz wyraźną chęć uczestnictwa w zebraniach i odprawach służbowych. Sprzedawcy dodatkowo deklarowali, że przełożeni biorą pod uwagę ich predyspozycje i dodatkowe umiejętności w procesie delegowania zadań.

W projekcie szkoleniowym uczestniczyło ponad 200 pracowników wyższej kadry menedżerskiej Poczty Polskiej. Projekt skierowany był do dyrektorów regionalnych oraz dyrektorów działów sprzedaży.

Kluczowymi obszarami szkoleniowymi były umiejętności delegowania i egzekwowania zadań oraz rozpoznanie stopnia dojrzałości pracownika w następstwie diagnozy własnego stylu menedżerskiego. Podczas szkoleń uczestnicy deklarowali potrzebę skonstruowania uniwersalnych narzędzi pozwalających na zwiększenie efektywności pracy zespołów oraz technik monitorowania i egzekwowania zadań.

Projekt szkoleniowy trwał ponad 8 miesięcy, po odbyciu szkoleń menedżerowie wdrażali wypracowane podczas szkoleń narzędzia. Deklarowali wzrost satysfakcji pracowników (na podstawie umiejętnej diagnozy oraz doboru zadań i celów do stopnia dojrzałości pracownika) co wpłynęło w dużej mierze na efektywność zespołów oraz utożsamienie się pracowników z organizacją (zmniejszenie rotacji pracowników).

Klienci, dla których Gamma zrealizowała szkolenia:

M_benefit_systems_gromada_bre_bank_morizon_zargotec.jpg|M_nexteer_sodexo_alior-bank_whirlpool_ericsson_poczta-polska.jpg|M_salamander_axa_ministerstwo-spraw-zagranicznych_ministerstwo-sprawiedliwosci_generalna-dyrekcja-drog-krajowych-i-autostrad_ministerstwo-skarbu-panstwa.jpg
721
663szkolenie-zarzadzanie-pokoleniami.jpg
Fakt
1
Na szkoleniach otwartych przeszkoliliśmy ponad 1000 HR managerów, HR business partnerów, specjalistów ds. zzl , ds. zarządzania talentami.
Fakt
2
wikiGamma – nasza strefa wiedzy z obszaru HR ma ponad 8000 tysięcy aktywnych czytelników.
Fakt
3
Uczestnicy szkoleń otrzymują narzędzia/rozwiązania HR gotowe do zastosowania w firmie, w której pracują.
Badania
Z badnia Clinton Global Initiative University wynika, że pokolenie Y i Z jest wyjątkowo sprawne w obsłudze problemów społecznych. W porównaniu z rodzicami, są bardziej kreatywni (81 do 19%), otwarci (81 do 19%), i innowacyjni (79 do 21% ).
1500 zł/os
Formaty szkoleniowe:

Konsultacje szkoleniowe: 1-3 os.

Trening kompetencji: 4–12 os.

Format wykładowo-szkoleniowy: 8-25 os.

Essence learning: 12–60 os.

Szkolenie otwarte: od 1 os.
Nie ma terminu szkolenia ? Zapisz się - pierwsza osoba może wybrać termin szkolenia.

KONSULTANT SZKOLENIA

Agnieszka Kazubska-Galińska
Project Manager
tel.: +48 (22) 266 02 37
tel. kom:. +48 517 081 300
a.galinska@projektgamma.pl
Zostaw swój nr. telefonu. Skontaktujemy się szybko.

Obecne szkolenie
Zarządzanie pokoleniami

Szkolenia HR

...
Zarządzanie talentami wg Gallupa - jak wydobyć talenty pracowników i zbudować na nich mocne strony organizacji?

Znajdź sposób na swoją osobistą  efektywność! Odkryj talenty swoje i swoich pracowników, podejmuj świadome decyzje o ścieżkach  rozwoju zespołu, którym zarządzasz! Idź drogą MISTRZOSTWA OSOBISTEGO. Nie trać czasu i energii na niwelowanie swoich słabych stron i słabych stron swoich pracowników.

...
Akademia Assessment Center i Development Center - czyli jak najskuteczniej zbadać kompetencje kandydata do pracy/pracownika?

AC/DC to obecnie najbardziej trafna metoda oceny kandydata do pracy oraz skuteczny sposób określenia potencjału pracowników już zatrudnionych  w organizacji. Co za tym idzie, coraz więcej organizacji chce poznać i zastosować tę metodę w procesie doboru kadr oraz programach rozwojowych. Akademia Assessment Center i Development Center daje taką szansę.

...
Efektywność i ewaluacja działań rozwojowych - co zrobić żeby szkolenia działały

Organizacje intensywnie inwestują w rozwój pracowników, niestety bolączką wielu organizacji jest to, że nawet najlepsze szkolenie nie gwarantuje, że uczestnicy po jego zakończeniu trwale i z przekonaniem zastosują poznane podczas szkoleń rozwiązania. Co więc zrobić, aby szkolenie spełniło pokładane w nim nadzieje?

...
Zarządzanie pokoleniami

Zmienia się otaczający nas świat… i sposób zarządzania również się zmienia. Co to oznacza dla Menadżera? Konieczność szybkiego dostosowania się do otaczającej rzeczywistości i wypracowania nowych standardów pracy z przedstawicielami różnych pokoleń w jednym zespole. Jak pogodzić ogień z wodą czyli jak zmotywować Ygreka do przychodzenia do pracy? Dzięki warsztatom dowiesz się jak to zrobić.

...
Retencja – jak zatrzymać najlepszych pracowników w firmie?

Zatrzymanie w firmie najlepszych pracowników to gwarancja ciągłej sprzedaży i zadowolonych klientów. Badania pokazują że jeszcze nigdy wcześniej skuteczne działania retencyjne w obszarze HR nie miały takiego przełożenia na biznes. Jak nie stracić najlepszych pracowników i uniknąć nadmiernej rotacji? Dzięki warsztatom z naszym ekspertem dowiesz się jak to zrobić.

...
Wolontariat pracowniczy i CSR – narzędzie rozwoju pracowników i firmy

Wolontariat w powszechnej opinii kojarzy się wyłącznie z altruistycznym pomaganiem i dawaniem. Ale, czy na pewno? Wolontariat jest znakomitą okazją, aby rozwijać swoje kompetencje w niestandardowy sposób, poznawać lepiej siebie w innej rzeczywistości, niż firmowa.  Wolontariusz zdobywa nowe doświadczenie i sprawdza się w nowej roli. A co zyskuje pracodawca?

...
Turkusowa organizacja – inspiracyjny warsztat dla HR

Większość współczesnych firm różni się między sobą wszystkim: wielkością, zasięgiem działania, branżą –łączy je jednak jeden wspólny mianownik: identyczny zestaw problemów, z jakimi się borykają. Większość ekspertów i praktyków coraz częściej odnosi wrażenie, że obecne modele funkcjonowania firm zbliżają się do wyczerpania. Turkusowy model pracy wychodzi poza schemat mainstreamu.

...
Metodologia Design Thinking dla HR

Metodologia Design Thinking pozwala na tworzenie produktów i usług w oparciu o głębokie potrzeby użytkownika, dzięki czemu powstają kreatywne i twórcze rozwiązania. Dla pracowników działów personalnych to szansa na wprowadzanie w organizacji innowacyjnych narzędzi HR, odpowiadających autentycznym potrzebom pracowników.

...
Budowanie pozycji i autorytetu HR Business Partnera

Autorytet buduje się w codziennych kontaktach. Na to, czy specjalista HR będzie cenionym przez pozostałych partnerów graczem ma wpływ nie tylko jego wiedza dotycząca biznesu czy narzędzi HR, ale także umiejętność budowania swojej pozycji i autorytetu.

...
Onboarding – jak skutecznie wdrożyć nowego pracownika?

Onboarding, czyli przygotowanie pracownika do objęcia stanowiska pracy oraz zintegrowanie go z jej celami jest niezwykle istotnym procesem w każdej Organizacji. Wyniki  badań  nie  pozostawiają złudzeń - w ciągu pierwszych 45 dni od zatrudnienia z pracy rezygnuje  ponad 20 proc. pracowników. Jak zatrzymać dobrego pracownika i tym samym nie powielać kosztownych procesów rekrutacyjnych?

...
Performance Management – nowa formuła systemu ocen i rozwoju efektywności

Jednym z podstawowych oczekiwań kierowanych ku przedstawicielom HR jest wsparcie organizacji oraz menedżerów w wykorzystaniu potencjału pracowników i zapewnieniu możliwie najwyższego poziomu efektywności. Istotą Performance Management jest odejście od tradycyjnych ocen pracowniczych.

...
Mentoring w praktyce – jak skutecznie wdrożyć go w organizacji?

Wiele działów HR podejmuje wysiłki, które mają na celu lepsze zarządzanie wiedzą w organizacji. Jednym z najefektywniejszych sposobów zagospodarowania kapitału intelektualnego firmy jest wprowadzenie programu mentoringu. Warsztat pomoże uczestnikom w przygotowaniu i skutecznym wdrożeniu mentoringu z pożytkiem dla mentorów, mentee oraz całej organizacji.

...
Agile – zwinne zarządzanie projektami dla HR

Aby specjaliści HR mogli aktywnie wpływać na kształtowanie firmy, powinni działać  zgodnie z zasadami biznesu, które wymagają  ciągłej elastyczności i dopasowywania się do zmian następujących na rynku. W prawdzie metodyki zwinne wywodzą się z dziedzin programistycznych jednak obecnie zostały zaadoptowane w praktycznie wszystkich obszarach biznesowych.

Dlaczego Gamma

Misja naszej firmy to „bierzemy odpowiedzialność za rezultaty” . Według nas szkolenia handlowe są inwestycją w rozwój firmy, i jak każda inwestycja, powinna prowadzić do jasno określonych rezultatów biznesowych. Projekty, w których określamy, mierzymy i realizujemy cele biznesowe postawione przed projektem szkoleniowym dają nam i Klientom największą satysfakcję. Proponujemy realizację szkoleń poprzez zaspokojenie potrzeb trzech grup odbiorców projektu szkoleniowego: działu HR, uczestników oraz ich przełożonych. Projektując szkolenia ze sprzedaży uwzględniamy perspektywę biznesową.

Metodyki Agile3336
Metodyki Agile ...

Szanowni Państwo! Od momentu powstania, metodyki zwinne zyskują coraz większą ...

Tendencje w szkoleniu handlowców3263
Tendencje w szkoleniu handlowc ...

Szanowni Państwo! Nigdy nie jest za wcześnie ani za późno, aby ocenić potrzeby ...

Motywowanie sprzedawców przez wartość3285
Motywowanie sprzedawców przez ...

Szanowni Państwo! Nigdy nie jest za wcześnie ani za późno, aby ocenić potrzeby ...

...

Dariusz Wiśniewski

Zastępca dyrektora Centrum rozwoju zawodowego MSZ
...
Projekty szkoleniowe Gammy zawierają moduły mierzące efektywność szkolenia. Pozwalają ocenić firmę szkoleniową oraz rozwój poszczególnych uczestników.
...
...

Katarzyna Krzemińska

HR Manager, Syngenta
...
Wreszcie trenerzy, którzy sami potrafią sprzedawać.
...
...

Bartosz Łuczak

Dział szkoleń, Decathlon
...
Ich siłą są trenerzy – mają doświadczenie, wiedzę, umiejętności. Widać, że lubią to, co robią i że są w tym bardzo dobrzy.
...
...

Iwona Matysiak

Dyrektor ds. badań i analiz, Radio Eska
...
Ich szkolenia menadżerskie były bodźcem do wprowadzenia nowych narzędzi zarządczych
...
...

Łukasz Kawęcki

Dyrektor biura reklamy, Wydawnictwo Murator
...
Potrafią rozwiązywać problemy na bieżąco. Nie pozostawiają żadnych kwestii niewyjaśnionych.
...
...

Elżbieta Wolniak

Unit Manager, ING Nationale Nederlanden
...
Ich szkolenia są spektakularne – zarówno pod względem proponowanych narzędzi, jak i atmosfery.
...
...

Joanna Dutkowska

Dział personalny, Infosys BPO
...
Gammę cenimy za innowacyjność – ich autorskie ćwiczenia i symulacje potrafią zaangażować nawet bardzo wymagających pracowników.
...
...

Katarzyna Koltarska

Dyrektor personalny Samsung Electronics
...
Gamma to znakomici trenerzy, autorskie know-how oraz duży nacisk na efektywność proponowanych rozwiązań.
...
...

Beata Olszewska

Dział personalny, Polska Grupa Farmaceutyczna
...
Ankiet i testy szkoleniowe mówią jedno – pracownicy nie tylko zyskują wiedzę i nowe techniki, ale także świetnie się bawią – dla nas to cenna wartość.
...
...

Marek Noster

Dyrektor ds. szkoleń i rozwoju, Alior Bank
...
Mocnym punktem Gammy są na pewno trenerzy – przygotowani, mający świetny kontakt z grupą oraz posiadający bogate doświadczenie biznesowe.
...
...

Łukasz Sowiński

Kierownik Działy Szkoleń, Real
...
Doświadczenie, elastyczność i zrozumienie dla procesów, które przebiegają w naszej organizacji, to powody dla których warto korzystać ze szkoleń Gammy.
...

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Porozmawiamy o twoich potrzebach
tel: 22/266 08 48, tel. kom.: 505 273 550, biuro@projektgamma.pl
*wymagane
© Gamma sp. j. ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone