Inne strony: GAMMA DISCOVER
Kompetencje niezbędne w komunikacji w wielokulturowym środowisku biznesowym

Różnice międzykulturowe i komunikacja międzynarodowa – warsztat w języku angielskim / polskim

Szkolenia otwarte: Efektywność osobista
Obecnie coraz częściej firmy pracują w środowisku międzykulturowym, w którym mamy sytuację kiedy pracownicy wchodzą często w skład zespołów międzynarodowych, gdzie każda osoba jest coraz częściej z innego zakątka świata.

IDEA SZKOLENIA

Obecnie coraz częściej firmy pracują w środowisku międzykulturowym, co stwarza sytuację, w której pracownicy wchodzą w skład zespołów międzynarodowych, gdzie każda z osób pochodzi  z  innego zakątka świata. Różnice międzykulturowe nie występują jedynie między tak odległymi państwami jak Polska i Stany Zjednoczone, ale również pomiędzy krajami sąsiadującymi jak Polska i Ukraina.

Aktualnie w Polsce coraz częściej spotykamy pracowników z  Ukrainy czy Białorusi, pracujących przy obsłudze klienta np. w sklepach. Może to powodować sytuacje, w których dochodzi do nieporozumień kulturowych na styku pracownik – klient albo szef – podwładny. Styl komunikacji przyjęty na Ukrainie, gdzie jest ona bardziej bezpośrednia niż w Polsce, może sprawiać, że osoby zza wschodniej granicy będą odbierane jako zbyt bezpośrednie albo wręcz szorstkie w kontaktach z Polakami.

W  takich sytuacjach często dochodzi do wzajemnego niezrozumienia się, co na ogół wynika z różnic kulturowych.  Brak właściwej komunikacji może generować koszty, których firmy mogłyby uniknąć. Z myślą o firmach, które zatrudniają pracowników z różnych państw stworzony został ten warsztat.

Głównym celem szkolenia jest podniesienie efektywności komunikacji w zespołach, w  których skład wchodzą pracownicy z polskim i obcym tłem kulturowym. Przyjmuje się że, aby poprawić skuteczność komunikacji oraz usprawnić zarządzanie w  środowisku międzynarodowym należy nabyć szereg kompetencji, które ułatwią komunikację i podniosą efektywność pracy.  

Kompetencje niezbędne w komunikacji w biznesowym środowisku wielokulturowym:

  • kompetencje międzykulturowe - inteligencja międzykulturowa - Idea mindful international manager - manager, który jest świadomy swoich własnych wartości, które są pod wpływem kraju i kultury w jakiej się wychował, jak również jest  to manager świadomy wartości i kultury swoich współpracowników i partnerów biznesowych z innych państw i obszarów kulturowych.
  • kompetencje interpersonalne - (aktywne słuchanie, wywieranie wpływu, budowanie zaufania, podejmowanie decyzji, itp.).
  • kompetencje językowe, niezbędne do prowadzenia komunikacji w ramach wybranego obszaru funkcjonalnego (spotkania, prezentacje, itp)  w środowisku międzynarodowym. Strategie językowe, używane w symulowanych sytuacjach, gotowe wyrażenia językowe, najczęściej pojawiające się podczas trenowanej sytuacji, gramatyka języka angielskiego na potrzeby danej trenowanej sytuacji.

Cele szczegółowe:

  • Uświadomienie sobie istnienia różnic międzykulturowych w kontekście współpracy biznesowej pomiędzy partnerami z różnych kultur.
  • Poznanie sposobów przełamywania barier międzykulturowych.
  • Poznanie narzędzia do analizy i porównywania różnych państw pod względem różnic międzykulturowych.
  • Trening wybranych kompetencji komunikacji i zarządzania w organizacji wielokulturowej.

Fakty szkoleniowe
1
Przeprowadziliśmy ponad 2600 dni szkoleniowych z obszaru efektywności osobistej.
2
Na naszych szkoleniach rozwijamy kompetencje przydatne w życiu zawodowym i prywatnym (life-work balanced).
3
Nasi trenerzy łączą dbanie o dobrą atmosferę warsztatów z orientacją na rezultaty. Jest bezpiecznie i efektywnie.
4/10 pracowników w firmach powyżej 250 pracowników ma realną potrzebę szkolenia z obszaru rozwoju osobistego (badania PARP).
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

PROGRAM SZKOLENIA

Moduły do wyboru przez klienta:

1. Różnice międzykulturowe

  • Góra lodowa – model podejścia do różnic międzykulturowych, kultura czym jest? Różne podejścia do różnic międzykulturowych - Model 6D, mapowanie własnej kultury, ćwiczenia grupowe.
  • Mindful English Speaker – język angielski jako platforma porozumienia.
  • CultureCompass™ - narzędzie do porównywania różnic kulturowych – omówienie.

2. Budowanie relacji w środowisku multikulturowym – podstawowa umiejętność biznesowa

  • Zarządzanie ‘pierwszym kontaktem, przygotowanie, przedstawianie się, Small Talk i rozwijanie konwersacji, przechodzenie do interesów, żegnanie się, follow up.
  • Warsztat językowy (opcja)

3. Zespoły międzynarodowe – budowanie i efekty synergii w zespołach międzynarodowych

  • Budowanie zespołów wielokulturowych.
  • Styl zarządzania
  • Role w zespole międzynarodowym
  • Warsztat językowy (opcja)

4. Podejmowanie decyzji – komunikowanie decyzji

  • Decyzja i jej komunikowanie w aspekcie międzykulturowym.
  • Decyzja, decydenci, podejmowanie decyzji, miejsca podejmowania decyzji, informowanie o podjęciu decyzji. Styl podejmowania decyzji. Prowadzenie spotkań dotyczących podejmowania decyzji. Zamykanie spotkania i wprowadzanie decyzji w życie. Monitorowanie decyzji.
  • Warsztat językowy (opcja)

5. Wewnętrzna korespondencja biznesowa – komunikacja e-mailowa

  • E-mail jako narzędzie komunikacyjne – korespondencja biznesowa z perspektywy różnych kultur (bezpośredniość w kulturze, email jako potencjalne źródło konfliktów, język unikania konfliktów).
  • Warsztat językowy (opcja)

6. Rozmowa telefoniczna (do wyboru lub rozszerzenia o telekonferencje i videokonferencje)

  • Rozmowa telefoniczna z pozycji osoby dzwoniącej i odbierającej, trudna sztuka słuchania i zadawania właściwych pytań, telekonferencje międzynarodowe (Język angielski jako podstawowe narzędzie w komunikacji międzynarodowej / Active Listening in English / Radio Alphabet).
  • Telefonowanie w języku angielskim (warsztat językowy - opcja).

7. Prowadzenie prezentacji (do wyboru lub rozszerzenia o storytelling)

  • Różnice międzykulturowe w aspekcie prowadzenia prezentacji. Wywieranie wpływu, przekonywanie do własnego punktu widzenia, prezentacja danych, podsumowywanie prezentacji.
  • Prezentowanie w języku angielskim (warsztat językowy).

8. Prowadzenie i uczestniczenie w spotkaniach

  • Różnice międzykulturowe w aspekcie prowadzenia prezentacji . Stosunek do zabierania głosu. Zachęcanie uczestników do rozmowy, przekonywanie do własnego punktu widzenia, kontrolowanie spotkania.
  • Prowadzenie spotkań w języku angielskim (warsztat językowy).

9. Negocjacje międzynarodowe

  • Różnice międzykulturowe w aspekcie prowadzenia negocjacji. Składanie ofert, odpowiadanie na oferty, negocjacje win – win, targowanie się, odmawianie.
  • Prowadzenie negocjacji w języku angielskim (warsztat językowy).

10. Przywództwo w organizacji wielokulturowej

  • Różnice w postrzeganiu lidera w zależności od kultury
  • Wywieranie wpływu, delegowanie, egzekwowanie zadań
  • Warsztat językowy (opcja)

11. Radzenie sobie z trudnymi osobami

  • Postrzeganie innych jako ‘trudne osoby’, 3 kroki do bardziej otwartej komunikacji, zarządzanie niecierpliwością, samokontrola.
  • Warsztat językowy (opcja)

12. Zarządzanie konfliktem

  • Konflikt w zespole międzynarodowym, 4 źródła konfliktu, radzenie sobie z konfliktem, etapy rozwoju zespołu: etap burzy.
  • Warsztat językowy (opcja)

13. Udzielanie i otrzymywanie informacji zwrotnej

  • Informacja zwrotna a kultura, osobowość a informacja zwrotna. Jak udzielać informacji zwrotnej – 4 etapy udzielania informacji zwrotnej (opcja)

14. Międzynarodowa etykieta biznesowa

  • Przywitania, zachowania przy stole, prezenty, wizytówki. Zwyczaje. Savoir vivre.

15. Różnice międzykulturowe w bezpośredniej relacji klient – sprzedawca

  • Komunikacja bezpośrednia vs pośrednia
  • Wpływ różnic międzykulturowych na problemy w komunikacji pomiędzy pracownikami z państw wschodnich (np. Ukraina, Białoruś, Rosja) a klientami z Polski
  • Warsztat językowy

16. Podsumowanie szkolenia

  • Best practices
  • Wnioski na poziomie osobistym
  • Wnioski na poziomie grupowym

Cena szkolenia
1600 zł/os.

Miejsce szkolenia

Termin szkolenia
21 maj 2018 do 22 maj 2018

Klienci, dla których Gamma zrealizowała szkolenia:

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Konsultant szkolenia

Szybki kontakt

Agnieszka Kazubska-Galińska

Project Manager
tel.: +48 (22) 266 02 37
tel. kom:. +48 517 081 300
a.galinska@projektgamma.pl
Agnieszka Kazubska-Galińska

Interesuje Cię to szkolenie?

Zostaw adres e-mail i nr. telefonu a przypomnimy Ci o tym szkoleniu.
Preferuję kotakt:

ZGŁOSZENIE NA SZKOLENIE

Zgłoszenie prosimy przesłać na adres biuro@projektgamma.pl lub faks 22 266 08 51 Wybrane szkolenie:

Różnice międzykulturowe i komunikacja międzynarodowa – warsztat w języku angielskim / polskim

Termin szkolenia: 21 maj 2018 r. do 22 maj 2018 r.
Imię i NazwiskoStanowiskoTelefonAdres e-mail

1*

2

3

4

5

* Zaproszenia wysyłamy bezpośrednio do uczestników szkolenia – e-mailem.

Warunki zgłoszenia
  • Cena uczestnictwa dla 1 osoby: 1600 zł/os.
    Do podanej ceny należy doliczyć 23% VAT.
  • Cena obejmuje prelekcje, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch.
  • Wypełnienie formularza zgłoszeniowego stanowi zawarcie wiążącej umowy pomiędzy zgłaszającym a Gamma D.Didiuk i M.Wasilewski Sp.j.
  • Odbiór zgłoszenia potwierdzimy mailem.
  • Prosimy o dokonanie wpłaty w terminie 14 dni od momentu otrzymania faktury.
    Wpłaty należy dokonać na konto:
    Gamma D.Didiuk i M.Wasilewski Sp. J.
    01-612 Warszawa
    ul. Mysłowicka 15
    Nr konta: 26 1140 2017 0000 4102 0842 7785
  • W przypadku wycofania zgłoszenia w terminie późniejszym niż 14 dni przed warsztatami, uczestnik zostanie obciążony kosztami w wysokości 20% opłaty za udział.
  • Rezygnacja ze szkolenia w terminie późniejszym niż 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia będzie skutkowała obciążeniem uczestnika całkowitym kosztem za szkolenie. Odwołanie zgłoszenia musi być dokonane w formie pisemnej.
  • Zamiast zgłoszonej osoby w Wydarzeniu może wziąć udział inny pracownik firmy.
  • Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie oraz do odwołania Wydarzenia.
  • Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w wydarzeniu powoduje obciążenie pełnymi kosztami udziału.

Szkolenia otwarte: Efektywność osobista

zobacz najbliższe szkolenia.
28 czerwiec 2018 - 29 czerwiec 2018 Warszawa
Koniec z paraliżującym stresem! Dzięki nam dowiesz się jak obniżać stres kiedy sytuacja tego wymaga oraz jak mobilizować się uzyskując stres optymalny. Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób, które chcą nauczyć się kontrolować i panować nad stresem - zarówno w pracy, jak i w codziennych sytuacjach życiowych.
3 lipiec 2018 - 4 lipiec 2018 Warszawa
Koniec z tremą! Czas na perfekcyjne prezentowanie - zarządzanie wizerunkiem, świadome budowanie relacji, dobieranie technik komunikacji, odpowiednie techniki prezentacji, analiza danych, pozyskiwanie danych. Jesteś dobrym mówcą! My nauczymy Cię jak to wydobyć, pielęgnować, tak abyś był wiarygodny dla słuchaczy.
10 lipiec 2018 - 11 lipiec 2018 Warszawa
Czujesz się nie zrozumiany przez innych? Ty ich nie rozumiesz? Szkolenie pozwoli Ci na lepsze rozpoznanie emocji własnych oraz osób w Twoim otoczeniu. Poznasz metody i narzędzia, które pomogą Ci na efektywną komunikacje z innymi.
7 sierpień 2018 - 8 sierpień 2018 Warszawa
Czy wciąż brakuje Ci czasu? Jak często ostatnio to powtarzałeś? Koniec z wymówkami! Dzięki nam nauczysz się efektywnie, w sposób przemyślany wykorzystywać każdy moment Twojego cennego czasu zarówno w życiu zawodowym, jak i osobistym.
23 sierpień 2018 - 24 sierpień 2018 Warszawa
Buduj długotrwałe, przyjazne i uczciwe relacje z innymi ludźmi, w zgodzie ze SOBĄ i swoimi zasadami. Szkolenie rozwija kompetencje społeczne – bardzo przydatne zarówno w życiu zawodowym jak i prywatnym. W omówieniu trener będzie odnosił się do obu kontekstów, tak aby uczestnicy mogli stosować techniki w obu sferach życiowych.
15 październik 2018 - 16 październik 2018 Warszawa
Twoja praca wymaga publicznego prezentowania raportów, wyników swojej pracy, ofert współpracownikom, przełożonym lub klientom? Paraliżuje Cię strach przed wystąpieniami publicznymi? Masz trudności w prowadzeniu prezentacji biznesowych i przekonaniu do swoich racji? Jeśli tak- to szkolenie jest dla Ciebie.
Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm
© Gamma sp. j. ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone.