Gamma sp. j.

Efektywność osobista w oparciu o model R. Diltsa

Warszawa

Korzyści ze szkolenia

Rozwiń

Korzyści dla organizacji

  • zwiększenie efektywności realizacji zadań w organizacji
  • budowanie kultury zaufania w organizacji
  • wzrost zaangażowania w organizacji (mniej wypalenia zawodowego)

Korzyści dla pracownika

  • zwiększenie poczucia własnej skuteczności
  • rozwój inteligencji emocjonalnej
  • dbanie o  work-life balance
  • wzmocnienie umiejętności wywierania wpływu

Korzyści wspólne

  • wzmocnienie współpracy pomiędzy pracownikami
  • skuteczna komunikacja na poziomie zespołów

Idea szkolenia

Rozwiń

Szkolenie dedykowane jest wszystkim tym, którzy chcą poprawić swój komfort życia zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Uczestnictwo w tym warsztacie daje bardzo dużo energii osobom, które przez natłok zadań i sytuacji osłabiających stan psychofizyczny tracą zapał do różnych formy aktywności.

Z jednej strony powtarzalność wielu czynności (rutyna) często wprowadza w nasze życie swoisty marazm, z drugiej zaś różnorodność zadań, a także zmian i sytuacji nieprzewidywalnych, powoduje, że jesteśmy w stanie ciągłego napięcia i poczucia braku kontroli nad tym, co dzieje się z nami oraz wokół nas.

W takich sytuacjach mamy prawo powątpiewać, czy poradzimy sobie z wszystkim, czy nasze ambicje, aspiracje są możliwe do zrealizowania. Warsztat pozwoli każdemu uczestnikowi odnaleźć skuteczny sposób na wzmocnienie i doskonalenie osobistej efektywności, a w rezultacie podniesie poziom poczucia własnej skuteczności oraz satysfakcji z życia.

 

ROZWIJANE UMIEJĘTNOŚCI:

  • Wzrost świadomości własnych reakcji w sytuacjach trudnych – łatwiejsze rozumienie źródeł własnych zachowań
  • Rozróżnianie rodzaju sytuacji indywidualnie rozumianych, jako trudne i dobór skutecznych technik radzenia sobie z nimi
  • Odnajdywanie unikatowego sposobu automotywacji – „ścieżka dostępu” do własnego potencjału, jako nieodkrytej do tej pory „kopalni możliwości”
  • Rozpoznawanie typów osobowościowych poszczególnych osób z otoczenia zawodowego
  • Skuteczne dostosowywanie sposobu motywowania danych typów osobowościowych do współpracy / wsparcia w realizacji własnych celów (skuteczne wywieranie wpływu na innych)
  • Stosowanie metod ułatwiających optymalne wykorzystanie własnych zasobów jak czas, wiedza, energia (stan psychofizyczny) a także zasobów zewnętrznych jak współpracownicy / podwładni (w zależności od pełnionej funkcji)
  • Efektywne planowanie z optymalnym wykorzystaniem zasobów własnych (wewnętrznych) oraz otoczenia (zewnętrznych) w oparciu o realia (racjonalna ocena sytuacji)
  • Radzenie sobie ze stanem demotywacji – umiejętność „podnoszenia się” i skutecznego działania
  • Elastyczne stosowanie wszystkich poznanych narzędzi w celu poprawienia własnego komfortu pracy 
    i jej rezultatów 

 

GRUPA DOCELOWA:

Warsztat przeznaczony jest dla wszystkich, którzy:

  • chcą zrozumieć siebie, swoje motywacje, preferencje w kontaktach z innymi a także chcą zrozumieć lub udoskonalić zrozumienie innych osób,
  • chcą poprawić swoje relacje w kontaktach z innymi (szefami, podwładnymi, współpracownikami ale również z rodziną lub przyjaciółmi),
  • szukają większej motywacji i zadowolenia w życiu zawodowym i osobistym.

Program szkolenia

Rozwiń
1. Przekonania a komfort pracy
  • Rodzaje przekonań
    • Ograniczające
    • Ułatwiające
  • Rola przekonań w naszym życiu
  • Model R. Diltsa
    • Co i kto ma wpływ na nasze przekonania.
    • Dlaczego reagujemy, decydujemy, motywujemy się w taki a nie inny sposób.
    • Świadomość swoich zachowań jako możliwość „zdrowego” rozwoju, czyli jak poprawić własny komfort pracy
2. Poziom efektywności osobistej
  • Analiza osobistej efektywności – autodiagnoza
  • Wzorce aktywności dobowej – tzw. sowy i skowronki
    • Krzywa wydajności w poszczególnych godzinach
  • Osobiste bariery utrudniające odpowiednie zarządzanie sobą w czasie
    • Bariery obiektywne
    • Bariery związane z przekonaniami (samospełniająca się przepowiednia)
  • Bariery osobiste w zarządzaniu sobą w czasie
    • Odwlekanie
    • Perfekcjonizm
    • Pracoholizm
    • Zachowania typu A
3. Automotywacja
  • Mechanizmy motywacyjne dorosłych
    • Czynniki motywacyjne
    • Źródła motywacji i demotywacji
  • Czym jest automotywacja?
  • Indywidualne wartości determinujące nasze zaangażowanie
    • Mój system wartości a środowisko – model R. Diltsa w praktyce
    • Spójność własnego systemu wartości vs. efektywność osobista.
4. Asertywność jako troska o własną efektywność
  • Istota asertywności
    • Czym jest asertywność a czym nie jest – definicja
    • Asertywność reaktywna
    • Asertywność proaktywna
  • Asertywne stawianie granic – komunikat JA
5. Pozytywne wywieranie wpływu – jak angażować innych w osiąganiu celów
  • Wywieranie wpływu
  • Potrzeby psychologiczne
    • Zysk
    • Bezpieczeństwo
    • Wygoda
    • Prestiż
  • Jak zaspokajać potrzeby innych angażując ich do realizacji swoich celów
6. Model T. Gordona
  • Model Gordona jako sposób kontrolowania sytuacji problemowej
  • Klasyfikacja problemów w życiu osobistym i zawodowym
  • Jak utrzymywać zdrowy dystans do sytuacji problemowej?
  • Optymalizacja własnych zadań w sytuacji problemowej – emocje vs. racjonalna ocena sytuacji
7. Typ osobowościowy a efektywność osobista
  • Jakimi wartościami kierują się poszczególne typy osobowościowe?
  • Jakie kluczowe czynniki mojej osobowości mają wpływ na moją skuteczność w realiach zawodowych?
  • Jakie zachowania nas różnią?
  • Jak wykorzystać te zachowania do budowania i utrzymywania skutecznej relacji z innymi typami osobowościowymi w realizacji zarówno wspólnych zadań, jak i własnych?
8. Pracowitość a efektywność
  • Własny wkład energetyczny w zadanie a jego efektywność
  • Skaner przekonań jako narzędzie pozwalające oszczędzić własną energię
  • Matryca Eisenhower
  • Rodzaj zadań a delegowanie lub prośba o wsparcie – jak uniknąć syndromu Zosi Samosi
9. Planowanie – optymalne wykorzystanie zasobów własnych oraz otoczenia
  • Waga i kryteria celu
    • Metoda SMART
    • Określanie celów w realiach zawodowych.
  • Przydatność modelu Diltsa w skutecznym planowaniu
  • „Strategia optymizmu” jako narzędzie planowania.
    • Jak uwzględniać własne potrzeby w planowaniu.
    • Powiązanie własnych potrzeb z wymogami otoczenia.
  • Planer tygodniowy i miesięczny
10. Postanowienia a działanie – od myśli do czynu
  • Czynniki wpływające na wdrażanie planu w życie
    • Czynniki sprzyjające wdrażaniu planu
    • Czynniki powstrzymujące nas przed działaniem
11. Podsumowanie w formie praktycznych wniosków
  • Karta ssc
    • Start – jakie zachowania zaczniemy stosować
    • Stop – jakich zachowań pozbywamy się
    • Continue – jakie zachowania kontynuujemy
  • Wnioski
    • Na poziomie osobistym
    • Na poziomie grupy

Case studies

Rozwiń

W ramach rok trwającej Akademii Zarządzania, odbył się dwudniowy warsztat z innowacyjności. Decyzja o rozwijaniu tej umiejętności podjęta została ze względu na przekonanie, iż w czasach kryzysu gospodarczego jest to jeden z filarów przywództwa. W naturze kryzysu bowiem tkwi, iż stosowane dotychczas procedury, modele biznesowe, czy strategie marketingowe należy weryfikować i zastępować lub chociaż wspierać innowacyjnymi pomysłami. W trakcie warsztatów uczestnicy poznawali z jednej strony techniki prowokowania mózgu do wychodzenia poza schematy myślowe („out of box thinking”), z drugiej zaś poznawali zasady konstruowania systemowych rozwiązań sprzyjających budowaniu kultury organizacyjnej sprzyjającej innowacyjności.

Trener na koniec warsztatu, postawił przed czterema grupami wyzwanie. Każdy z zespołów, wykorzystując inną technikę z grupy 4R (related worlds, revolution, re-expression oraz random links) miał za zadanie wypracować chociaż jeden innowacyjny pomysł na budowanie lojalności klientów. Grupy pracowały przez około godzinę  i każdy z zespołów przedstawił kilka ciekawych idei. Jednak jeden z nich zasługuje na szczególne wyróżnienie.

Grupa pracująca metodą related worlds, polegającą na poszukiwaniu podobnych wyzwań w innych branżach ale też światach pozabiznesowych, na początku zidentyfikowała te inne obszary, a następnie zainspirowała się zaobserwowanymi tam sposobami budowania lojalności.


Grupa postanowiła przebadać ostatni z tych obszarów i dzięki łańcuchowi skojarzeń wymyśliła by:
Stworzyć przyzakładową szkołę zawodową. Prywatną i płatną, która gwarantowałaby późniejsze zatrudnienie 
w firmie ASMET. Jeśli zaś uczeń miałby spektakularne wyniki, mógłby być z opłat zwolniony.

Jest to idea wiązania z firmą już od młodych lat, co więcej , w sytuacji kryzysu, gwarancja pracy powoduje lojalność całych rodzin wspomnianych uczniów.

Szkolenie zostało przygotowane dla pracowników działu personalnego oraz kadr i płac. 8 osobowy zespół oczekiwał narzędzi pozwalających zarządzać stresem – mobilizować się w sytuacji wyzwania, obniżać poziom stresu po pracy. Szkolenie było realizowane w duchu work-life balanced. Grupa uczestników otrzymała szereg narzędzi pozwalających świadomie korzystać ze swoich zasobów emocjonalnych i intelektualnych oraz technik niwelujących bariery utrudniające realizację swojego potencjału. Szkolenie poza wartością rozwojową mocno zintegrowało zespół i obniżyło poziom stresu tu i teraz. Każdy z uczestników zakończył szkolenie indywidualnym planem działania

Klienci, dla których Gamma zrealizowała szkolenia:

O_atlantic-fund-services_dct-gdansk_hbo_amerigas_pge_wydawnictwo-wiedza-i-praktyka.jpg|O_inspektorat-transportu_-centrum-krwi_fundusz-rehabilitacji-niepelnosprawnych_oki_ministerstwo-kultury_benefit-syst.jpg|O_sanicet-kolo_rwe_tmobile_infosys_deloitte_faurecia.jpg|O_tvn_rossman_edc_windcor-nixdorf_pandora_tom-tom.jpg
255|202|210|269
662Efektywnoscosobista.jpg
TRENERZY SZKOLENIA
1800 zł/os
Formaty szkoleniowe:

Konsultacje szkoleniowe: 1-3 os.

Trening kompetencji: 4–12 os.

Format wykładowo-szkoleniowy: 8-25 os.

Essence learning: 12–60 os.

Szkolenie otwarte: od 1 os.
Nie ma terminu szkolenia ? Zapisz się - pierwsza osoba może wybrać termin szkolenia.

KONSULTANT SZKOLENIA

Agnieszka Kazubska-Galińska
Project Manager
tel.: +48 (22) 266 02 37
tel. kom:. +48 517 081 300
a.galinska@projektgamma.pl
Zostaw swój nr. telefonu. Skontaktujemy się szybko.

Poprzednie szkolenie
Obecne szkolenie
Efektywność osobista w oparciu o model R. Diltsa

Szkolenia z efektywności osobistej otwarte

...
POWER OF PRESENTATION - sztuka skutecznych wystąpień

Koniec z tremą! Czas na perfekcyjne prezentowanie - zarządzanie wizerunkiem, świadome budowanie relacji, dobieranie technik komunikacji, odpowiednie techniki prezentacji, analiza danych, pozyskiwanie danych. Jesteś dobrym mówcą! My nauczymy Cię jak to wydobyć, pielęgnować, tak abyś był wiarygodny dla słuchaczy.

...
Asertywna komunikacja i rozwiązywanie konfliktów

Buduj długotrwałe, przyjazne i uczciwe relacje z innymi ludźmi, w zgodzie ze SOBĄ i swoimi zasadami. Szkolenie rozwija kompetencje społeczne – bardzo przydatne zarówno w życiu zawodowym jak i prywatnym. W omówieniu trener będzie odnosił się do obu kontekstów, tak aby uczestnicy mogli stosować techniki w obu sferach życiowych.

...
Zarządzanie stresem i przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu

Koniec z paraliżującym stresem! Dzięki nam dowiesz się jak obniżać stres kiedy sytuacja tego wymaga oraz jak mobilizować się uzyskując stres optymalny. Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób, które chcą nauczyć się kontrolować i panować nad stresem - zarówno w pracy, jak i w codziennych sytuacjach życiowych.

...
Efektywne zarządzanie sobą w czasie

Czy wciąż brakuje Ci czasu? Jak często ostatnio to powtarzałeś? Koniec z wymówkami! Dzięki nam nauczysz się efektywnie, w sposób przemyślany wykorzystywać każdy moment Twojego cennego czasu zarówno w życiu zawodowym, jak i osobistym.

...
Profesjonalny sekretariat

Sekretariat to centrum wizytówka firmy- to miejsce, w którym firma buduje swój profesjonalny wizerunek wśród klientów oraz współpracowników. Wykorzystaj potencjał sekretariatu do umocnienia swojej pozycji na rynku.

...
Innowacyjność i kreatywność

Bądź gotowy na nowe wyzwania! Szkolenie ma celu zachęcić do innowacyjnego i kreatywnego spojrzenia oraz inspirować do odkrywania indywidualnych obszarów zdolności i poszerzania wiedzy, zmierzającej w kierunku rozwijania potencjału zawodowego oraz osobistego. Masz czasami wrażenie, że jesteś w sytuacji bez wyjścia? Z nami wykształcisz nawyk szukania innowacyjnych rozwiązań.

...
Efektywność osobista w oparciu o model R. Diltsa

Szkolenie pozwoli uczestnikom rozpoznać osobiste bariery obniżające efektywność. Każdy z uczestników będzie miał na szkoleniu przestrzeń, aby bariery zniwelować i wypracowań nowe przekonania proefektywnościowe.

...
EFFECTIVE COMMUNICATION - praktyczny warsztat komunikacji interpersonalnej w relacjach biznesowych

Czujesz się nie zrozumiany przez innych? Ty ich nie rozumiesz? Szkolenie pozwoli Ci na lepsze rozpoznanie emocji własnych oraz osób w Twoim otoczeniu. Poznasz metody i narzędzia, które pomogą Ci na efektywną komunikacje z innymi.

...
Multitasking i efektywność osobista

Czujesz się przeciążony? Koniec z tym! Dzięki nam nauczysz się wykorzystywać dostępny czas efektywnie, wykonując maksymalną ilość zadań. Bądź wielozadaniowy, a przy tym maksymalnie efektywny - z nami nauczysz się jak to połączyć i wdrożyć w życie.

...
Sztuka savoir vivre

Liczy się pierwsze wrażenie, wybierając się na spotkanie biznesowe bądź oficjalne przyjęcie będziesz wiedział jak się przedstawiać, komu wypada pierwszemu podać rękę kiedy i jak wręczyć wizytówkę. Dzięki wiedzy opartej na przykładach i symulacji trudnych sytuacji, poznasz jak stać się osobą elegancką, prowadzić rozmowy i dostosować dystans do różnic kulturowych.

...
Efektywność osobista w oparciu o metodologię MBTI®

MBTI® jest narzędziem, które pomaga w zrozumieniu stylu funkcjonowania każdego człowieka. Pokazuje nasze preferowane strategie budowania relacji z innymi, podejmowania decyzji, wyjaśnia i pomaga zaakceptować różnice pomiędzy ludźmi, dzięki temu jest przydatne do rozwijania różnorodnych kompetencji tak w życiu zawodowym, jak i osobistym w sposób świadomy i zgodny z naszymi potrzebami i wartościami.

...
Sztuka wystąpień publicznych i prezentacji z Jackiem Rozenkiem

Twoja praca wymaga publicznego prezentowania raportów, wyników swojej pracy, ofert współpracownikom, przełożonym lub klientom? Paraliżuje Cię strach przed wystąpieniami publicznymi? Masz trudności w prowadzeniu prezentacji biznesowych i przekonaniu do swoich racji? Jeśli tak- to szkolenie jest dla Ciebie.

...
Zarządzanie emocjami w biznesie z elementami Work Life Balance

Jak  zachować równowagę pomiędzy zawodowymi wyzwaniami a radością realizowania swoich prywatnych pasji.  Jak zapanować nad swoimi emocjami i zachować przy tym zdrowe serce i rozum? O tym wszystkim i jeszcze więcej będziemy mówili na warsztacie. Zapraszamy!

...
Profesjonalny Asystent Biura Zarządu i Rady Nadzorczej

Warsztaty z elementami kształtowania  postawy biznesowej i rozwijania umiejętności interpersonalnej oparte na unikalnym modelu kompetencyjnym  wypracowanym przez ekspertów  od lat wspierających działanie Biur Zarządów I Rad Nadzorczych.

...
Kaizen Yourself. Menedżer zarządzania zmianą

Chcesz dowiedzieć się dlaczego ludzie boją się zmiany i poznać psychologiczne mechanizmy rządzące ludzkim zachowaniem w trakcie przechodzenia zmian? Chcesz nauczyć się zarządzać sobą oraz zespołem pracowników w trakcie zmiany i stać się menedżerem zmiany?  Zapisz się na trening Jarosława Gibasa.

...
Asertywna komunikacja i efektywność osobista w życiu zawodowym i prywatnym

Czy kiedykolwiek zadawałeś sobie pytanie, czy Twoja skuteczność w biznesie ma jakikolwiek związek z Twoją asertywnością i umiejętnością komunikacji z innymi? Czy naprawdę uważasz, że asertywność polega na tym, że potrafisz powiedzieć twardo NIE!? Zapisz się na trening Tomasza Piotra Sidewicza i odkryj w czym tkwi sekret sukcesu.

...
Komunikacja w organizacji - jak usprawnić proces przepływu informacji?

Komunikacja. Jedna z podstawowych kompetencji „życiowych”, którą posiada każdy człowiek. A tak niewielu potrafi z niej korzystać, szczególnie w środowisku zawodowym. Jak zatem udrożnić kanały komunikacyjne, jak sprawić, aby ludzie chętniej się wymieniali informacjami i dzielili doświadczeniem? Jak usprawnić i uprzyjemnić wewnątrzfirmową korespondencję? 

...
PORZĄDEK W ŻYCIU, PORZĄDEK W SZAFIE

Kiedy ogarnia Cię chaos i poczucie bezradności. Kiedy nie wiesz, co masz robić najpierw bo zalew obowiązków Cię przerasta. Kiedy boisz się powiedzieć NIE bo nie chcesz utracić sympatii innych. Kiedy jedynym kolorem, jaki budzi Twoje zainteresowanie jest szary bo wydaje się taki bezpieczny – to znaczy, że czas na zmiany.

...
The sky is the limit - trening pewności siebie

Czy zastanawiałeś się kiedyś, jakby zmieniło się Twoje życie, gdybyś miał większą pewność siebie?
Co takiego mógłbyś osiągnąć i zrobić gdybyś bardziej wierzył we własne siły i kompetencje? Zapisz się na warsztat i zwiększ swoją pewność siebie.

...DLACZEGO GAMMA ...STREFA WIEDZY ...MATERIAŁY I INFORMACJE ...JAK NAS OCENIAJĄ KLIENCI

Misja naszej firmy to „bierzemy odpowiedzialność za rezultaty” . Według nas szkolenia handlowe są inwestycją w rozwój firmy, i jak każda inwestycja, powinna prowadzić do jasno określonych rezultatów biznesowych. Projekty, w których określamy, mierzymy i realizujemy cele biznesowe postawione przed projektem szkoleniowym dają nam i Klientom największą satysfakcję. Proponujemy realizację szkoleń poprzez zaspokojenie potrzeb trzech grup odbiorców projektu szkoleniowego: działu HR, uczestników oraz ich przełożonych. Projektując szkolenia ze sprzedaży uwzględniamy perspektywę biznesową.

...2826
Raport HR - Tendencje w rozwoj ...

Szanowni Państwo!Rozwój pracowników jest nieodłącznym aspektem zarządzania ...

...1418
Modele sprzedaży cz. 2 ...

Szanowni Państwo!W tej części przedstawiamy kolejne modele sprzedaży, w tym ...

...1217
Modele sprzedaży cz. 1 ...

Szanowni Państwo! W czerwcu 1925 roku ukazała się książka „The Psychology of ...

...

Dariusz Wiśniewski

Zastępca dyrektora Centrum rozwoju zawodowego MSZ
...
Projekty szkoleniowe Gammy zawierają moduły mierzące efektywność szkolenia. Pozwalają ocenić firmę szkoleniową oraz rozwój poszczególnych uczestników.
...
...

Katarzyna Krzemińska

HR Manager, Syngenta
...
Wreszcie trenerzy, którzy sami potrafią sprzedawać.
...
...

Bartosz Łuczak

Dział szkoleń, Decathlon
...
Ich siłą są trenerzy – mają doświadczenie, wiedzę, umiejętności. Widać, że lubią to, co robią i że są w tym bardzo dobrzy.
...
...

Iwona Matysiak

Dyrektor ds. badań i analiz, Radio Eska
...
Ich szkolenia menadżerskie były bodźcem do wprowadzenia nowych narzędzi zarządczych
...
...

Łukasz Kawęcki

Dyrektor biura reklamy, Wydawnictwo Murator
...
Potrafią rozwiązywać problemy na bieżąco. Nie pozostawiają żadnych kwestii niewyjaśnionych.
...
...

Elżbieta Wolniak

Unit Manager, ING Nationale Nederlanden
...
Ich szkolenia są spektakularne – zarówno pod względem proponowanych narzędzi, jak i atmosfery.
...
...

Joanna Dutkowska

Dział personalny, Infosys BPO
...
Gammę cenimy za innowacyjność – ich autorskie ćwiczenia i symulacje potrafią zaangażować nawet bardzo wymagających pracowników.
...
...

Katarzyna Koltarska

Dyrektor personalny Samsung Electronics
...
Gamma to znakomici trenerzy, autorskie know-how oraz duży nacisk na efektywność proponowanych rozwiązań.
...
...

Beata Olszewska

Dział personalny, Polska Grupa Farmaceutyczna
...
Ankiet i testy szkoleniowe mówią jedno – pracownicy nie tylko zyskują wiedzę i nowe techniki, ale także świetnie się bawią – dla nas to cenna wartość.
...
...

Marek Noster

Dyrektor ds. szkoleń i rozwoju, Alior Bank
...
Mocnym punktem Gammy są na pewno trenerzy – przygotowani, mający świetny kontakt z grupą oraz posiadający bogate doświadczenie biznesowe.
...
...

Łukasz Sowiński

Kierownik Działy Szkoleń, Real
...
Doświadczenie, elastyczność i zrozumienie dla procesów, które przebiegają w naszej organizacji, to powody dla których warto korzystać ze szkoleń Gammy.
...

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Porozmawiamy o twoich potrzebach
tel: 22/266 08 48, tel. kom.: 505 273 550, biuro@projektgamma.pl
*wymagane
© Gamma sp. j. ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone