Gamma sp. j.

EFFECTIVE COMMUNICATION - praktyczny warsztat komunikacji interpersonalnej w relacjach biznesowych

Korzyści ze szkolenia

Rozwiń

Korzyści dla organizacji

  • zwiększenie efektywności przepływu informacji w organizacji
  • wzrost satysfakcji pracowników
  • budowanie kultury zaufania w organizacji

Korzyści dla pracownika

  • rozwój umiejętności komunikacyjnych
  • jasne stawianie granic z szacunkiem dla granic innych
  • umiejętność formułowania informacji zwrotnej

Korzyści wspólne

  • sprawny przebieg spotkań i zebrań
  • otwarta komunikacja
  • przepływ wiedzy pomiędzy zespołami

Idea szkolenia

Rozwiń

Komunikacja jest uniwersalnym narzędziem, które wykorzystujemy niezależnie od tego, czym się zajmujemy. Trudno wyobrazić sobie dzisiaj jakiekolwiek stanowisko, którego efekty pracy nie są powiązane z efektami pracy innych osób. Na naszą pracę wpływ mają inni ludzie (klienci, przełożeni, współpracownicy), ale także efekty naszej pracy wpływają na efekty pracy innych osób. Komunikacja interpersonalna leży u podstaw wszelkich interakcji pomiędzy ludźmi. Głównym celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom wiedzy i narzędzi ułatwiających komunikację.

Biorąc pod uwagę wspomnianą siatkę wzajemnych zależności, komunikacja staje się niezwykle ważną kompetencją. Jest bowiem niezwykle ważne, abyśmy nie tylko maksymalnie precyzyjnie formułowali nasze oczekiwania wobec innych ludzi, ale również potrafili poinformować innych o naszych możliwościach czy ograniczeniach.

Skuteczność szkolenia oparta jest na trzech poziomach efektywnej komunikacji – poziomie wiedzy (wiedzieć, jak), umiejętności (potrafić zastosować w praktyce) i postawy (mieć przekonanie do takiego zachowania).
Program szkolenia skupia na rozwoju następujących obszarów:

  • skuteczna komunikacja – rozumiana jako umiejętność aktywnego słuchania (pytania, parafraza, podsumowanie, klaryfikacja – również poziom niewerbalny)
  • precyzja komunikatu – rozumiana jako stosowanie programatorów lingwistycznych, zasad erystycznych, unikania prototypów pojęć – duża koncentracja na poziomie werbalnym
  • budowanie umiejętności tworzenia pozytywnych relacji w pracy


GRUPA DOCELOWA:

  • Pracownicy – Specjaliści
  • Kierownicy liniowi
  • Kadra specjalistyczna

 

SZKOLENIE ROZWIJA NASTĘPUJĄCE UMIEJĘTNOŚCI/KOMPETENCJE:

  • Rozpoznawanie własnego stylu społecznego
  • Rozpoznawanie stylu społecznego innych
  • Wychodzenie z roli biernego odbiorcy i przechodzenie w rolę aktywnego współrozmówcy
  • Sprawdzanie własnego stopnia zrozumienia innych
  • Umiejętność przyjmowania i udzielania informacji zwrotnej
  • Asertywna reakcja na krytykę – oddzielanie faktów od opinii
  • Budowanie umiejętności tworzenia pozytywnych relacji w pracy
  • Sprawnej komunikacji interpersonalnej
  • Nie powodowania konfliktu danych i jego rozwiązywania
  • Budowania poprzez właściwą komunikacje współpracy z Klientem zewnętrznym i wewnętrznym

 

Program szkolenia

Rozwiń
1. Wstęp
  • Przedstawienie się uczestników
  • Zebranie oczekiwań
    • Poziom postawy – psychologia komunikacji
    • Poziom wiedzy – wykorzystywanie znajomości mechanizmów komunikacyjnych
    • Poziom umiejętności – narzędzia komunikacyjne
2. Efektywna komunikacja
  • Komunikacja jedno- i dwustronna
  • Style społeczne w komunikacji
  • Blokady komunikacyjne
3. Skuteczna komunikacja
  • Techniki aktywnego słuchania
    • Parafraza
    • Klaryfikacja
    • Podsumowania
  • Rodzaje pytań
    • Otwarte vs. Zamknięte
    • Sugerujące vs. Alternatywne
    • Pytania według modelu lejka
  • Podstawowe kategorie wypowiedzi
    • Ocena
    • Interpretacja
    • Badanie
    • Rozumienie
    • Informowanie
4. Poziom umiejętności – narzędzia komunikacyjne
  • Programatory lingwistyczne w komunikacji
    • Programatory pozytywne – baza słów, których należy używać
    • Programatory negatywne – baza słów, których należy unikać
  • Techniki kontrolowania przebiegu rozmowy
    • Aktywne słuchanie i aktywne mówienie
    • Model WIR w komunikacji
    • Wykorzystywanie i przełamywanie wzorców komunikacyjnych
5. Style społeczne
  • Koncepcja stylów społecznych według Junga
  • Autodiagnoza własnego stylu społecznego
  • Skale opisu (asertywność i spontaniczność)
  • Typologia stylów społecznych Wódz, Błyskawica, Analityk, Przyjaciel
  • Wskaźniki behawioralne – po czym rozpoznać styl społeczny
  • Feedback – co w sobie zmienić, aby być skuteczniejszym na poziomie komunikacyjnym
  • Matryca stylów społecznych zespołu wykorzystywanie potencjału członków zespołu
 6. Informacja zwrotna
  • Funkcje informacji zwrotnej
  • Sposoby udzielania informacji zwrotnej
  • Oddzielanie opinii od faktów oraz inne dobre praktyki feedbacku
  • Dostosowanie informacji zwrotnej do poziomu rozwoju zawodowego i stylu społecznego rozmówcy
7. Asertywność w komunikacji
  • Skrypty zachowania w sytuacji konfliktowej
  • Poziom merytoryczny a poziom psychologiczny sytuacji konfliktowej
  • Język korzyści w sytuacji konfliktowej
  • Asertywna prośba
  • Asertywna odmowa
  • Asertywna reakcja na krytykę
  • Asertywna reakcja na pochwałę
12. Podsumowanie w formie praktycznych wniosków
  • Karta ssc
    • Start – jakie zachowania zaczniemy stosować
    • Stop – jakich zachowań pozbywamy się
    • Continue – jakie zachowania kontynuujemy
  • Wnioski
    • Na poziomie osobistym
    • Na poziomie grupy

Case studies

Rozwiń

Gamma jako strategiczny partner w obszarze HR realizowała szkolenia zarówno dla kadry menedżerskiej, sił sprzedaży jak i backoffice. Zarządzanie stresem było szkoleniem, w którym mogli uczestniczyć przedstawiciele wszystkich wymienionych grup. Zróżnicowane potrzeby, różne role w organizacji oraz oczekiwania wobec szkolenia sprawiały, że cykl szkoleniowy stał się wyzwaniem. Szkolenia realizowane były przez trenerów z dużym doświadczeniem z tego obszaru oraz z wykształceniem psychologicznym. Struktura treningu bazowała na trzech poziomach stresu – poznawczym, emocjonalnym i fizycznym. Uczestnicy mogli doświadczyć na sobie metod relaksacyjnych z każdego obszaru i wybrać te, które specyficznie dla nich są najbardziej skuteczne. Wysoka jakość pracy trenerskiej oraz unikalne know-how sprawiły, że szkolenia z tego cyklu były wysoko oceniane i liczba chętnych przekraczała możliwości projektu.

Szkolenie odbywało się w ramach pakietu szkoleń ogólnorozwojowych, w których mogli brać udział pracownicy Kancelarii Sejmu. Uczestnicy szkoleń na początku sceptycznie podchodzili do technik relaksacyjnych oraz do całego psychologicznego podłoża tego treningu. Doświadczenie trenerów, techniki zarządzania stresem, których efekty były widoczne od razu oraz dobra atmosfera szkolenia sprawiły, że szkolenia były bardzo wysoko ocenione. Szkolenia były prowadzone w taki sposób, aby każdy z uczestników uzyskał techniki, które będzie stosował w praktyce – tak, aby widoczna była realna zmiana w sposobie zarządzania stresem. W rezultacie Kancelaria z powodu dodatkowych chętnym zrealizowała więcej szkoleń z tej tematyki niż pierwotnie planowała.

Klienci, dla których Gamma zrealizowała szkolenia:

O_glowny-inspektorat-transportu-drogowego_nck_panstwowy-fundusz-rehabilitacji-osob-niepelnosprawnych_oki_ministerstwo-kultury-i-dziedzictwa-narodowego_benefit-syst.jpg|O_inspektorat-transportu_-centrum-krwi_fundusz-rehabilitacji-niepelnosprawnych_oki_ministerstwo-kultury_benefit-syst.jpg|O_syngenta_johnson&johnson_whirlpool_profarm_sodexo_kancelaria-sejmu.jpg|O_tvn_rossman_edc_windcor-nixdorf_pandora_tom-tom.jpg
210|200
662zmienine24.jpg
TRENERZY SZKOLENIA
1400 zł/os
Formaty szkoleniowe:

Konsultacje szkoleniowe: 1-3 os.

Trening kompetencji: 4–12 os.

Format wykładowo-szkoleniowy: 8-25 os.

Essence learning: 12–60 os.

Szkolenie otwarte: od 1 os.
Nie ma terminu szkolenia ? Zapisz się - pierwsza osoba może wybrać termin szkolenia.

KONSULTANT SZKOLENIA

Agnieszka Kazubska-Galińska
Project Manager
tel.: +48 (22) 266 02 37
tel. kom:. +48 517 081 300
a.galinska@projektgamma.pl
Zostaw swój nr. telefonu. Skontaktujemy się szybko.

Obecne szkolenie
EFFECTIVE COMMUNICATION - praktyczny warsztat komunikacji interpersonalnej w relacjach biznesowych
Następne szkolenie

Szkolenia z efektywności osobistej otwarte

...
POWER OF PRESENTATION - sztuka skutecznych wystąpień

Koniec z tremą! Czas na perfekcyjne prezentowanie - zarządzanie wizerunkiem, świadome budowanie relacji, dobieranie technik komunikacji, odpowiednie techniki prezentacji, analiza danych, pozyskiwanie danych. Jesteś dobrym mówcą! My nauczymy Cię jak to wydobyć, pielęgnować, tak abyś był wiarygodny dla słuchaczy.

...
Asertywna komunikacja i rozwiązywanie konfliktów

Buduj długotrwałe, przyjazne i uczciwe relacje z innymi ludźmi, w zgodzie ze SOBĄ i swoimi zasadami. Szkolenie rozwija kompetencje społeczne – bardzo przydatne zarówno w życiu zawodowym jak i prywatnym. W omówieniu trener będzie odnosił się do obu kontekstów, tak aby uczestnicy mogli stosować techniki w obu sferach życiowych.

...
Zarządzanie stresem i przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu

Koniec z paraliżującym stresem! Dzięki nam dowiesz się jak obniżać stres kiedy sytuacja tego wymaga oraz jak mobilizować się uzyskując stres optymalny. Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób, które chcą nauczyć się kontrolować i panować nad stresem - zarówno w pracy, jak i w codziennych sytuacjach życiowych.

...
Efektywne zarządzanie sobą w czasie

Czy wciąż brakuje Ci czasu? Jak często ostatnio to powtarzałeś? Koniec z wymówkami! Dzięki nam nauczysz się efektywnie, w sposób przemyślany wykorzystywać każdy moment Twojego cennego czasu zarówno w życiu zawodowym, jak i osobistym.

...
Profesjonalny sekretariat

Sekretariat to centrum wizytówka firmy- to miejsce, w którym firma buduje swój profesjonalny wizerunek wśród klientów oraz współpracowników. Wykorzystaj potencjał sekretariatu do umocnienia swojej pozycji na rynku.

...
Innowacyjność i kreatywność

Bądź gotowy na nowe wyzwania! Szkolenie ma celu zachęcić do innowacyjnego i kreatywnego spojrzenia oraz inspirować do odkrywania indywidualnych obszarów zdolności i poszerzania wiedzy, zmierzającej w kierunku rozwijania potencjału zawodowego oraz osobistego. Masz czasami wrażenie, że jesteś w sytuacji bez wyjścia? Z nami wykształcisz nawyk szukania innowacyjnych rozwiązań.

...
Efektywność osobista w oparciu o model R. Diltsa

Szkolenie pozwoli uczestnikom rozpoznać osobiste bariery obniżające efektywność. Każdy z uczestników będzie miał na szkoleniu przestrzeń, aby bariery zniwelować i wypracowań nowe przekonania proefektywnościowe.

...
EFFECTIVE COMMUNICATION - praktyczny warsztat komunikacji interpersonalnej w relacjach biznesowych

Czujesz się nie zrozumiany przez innych? Ty ich nie rozumiesz? Szkolenie pozwoli Ci na lepsze rozpoznanie emocji własnych oraz osób w Twoim otoczeniu. Poznasz metody i narzędzia, które pomogą Ci na efektywną komunikacje z innymi.

...
Multitasking i efektywność osobista

Czujesz się przeciążony? Koniec z tym! Dzięki nam nauczysz się wykorzystywać dostępny czas efektywnie, wykonując maksymalną ilość zadań. Bądź wielozadaniowy, a przy tym maksymalnie efektywny - z nami nauczysz się jak to połączyć i wdrożyć w życie.

...
Sztuka savoir vivre

Liczy się pierwsze wrażenie, wybierając się na spotkanie biznesowe bądź oficjalne przyjęcie będziesz wiedział jak się przedstawiać, komu wypada pierwszemu podać rękę kiedy i jak wręczyć wizytówkę. Dzięki wiedzy opartej na przykładach i symulacji trudnych sytuacji, poznasz jak stać się osobą elegancką, prowadzić rozmowy i dostosować dystans do różnic kulturowych.

...
Efektywność osobista w oparciu o metodologię MBTI®

MBTI® jest narzędziem, które pomaga w zrozumieniu stylu funkcjonowania każdego człowieka. Pokazuje nasze preferowane strategie budowania relacji z innymi, podejmowania decyzji, wyjaśnia i pomaga zaakceptować różnice pomiędzy ludźmi, dzięki temu jest przydatne do rozwijania różnorodnych kompetencji tak w życiu zawodowym, jak i osobistym w sposób świadomy i zgodny z naszymi potrzebami i wartościami.

...
Sztuka wystąpień publicznych i prezentacji z Jackiem Rozenkiem

Twoja praca wymaga publicznego prezentowania raportów, wyników swojej pracy, ofert współpracownikom, przełożonym lub klientom? Paraliżuje Cię strach przed wystąpieniami publicznymi? Masz trudności w prowadzeniu prezentacji biznesowych i przekonaniu do swoich racji? Jeśli tak- to szkolenie jest dla Ciebie.

...
Zarządzanie emocjami w biznesie z elementami Work Life Balance

Jak  zachować równowagę pomiędzy zawodowymi wyzwaniami a radością realizowania swoich prywatnych pasji.  Jak zapanować nad swoimi emocjami i zachować przy tym zdrowe serce i rozum? O tym wszystkim i jeszcze więcej będziemy mówili na warsztacie. Zapraszamy!

...
Profesjonalny Asystent Biura Zarządu i Rady Nadzorczej

Warsztaty z elementami kształtowania  postawy biznesowej i rozwijania umiejętności interpersonalnej oparte na unikalnym modelu kompetencyjnym  wypracowanym przez ekspertów  od lat wspierających działanie Biur Zarządów I Rad Nadzorczych.

...
Kaizen Yourself. Menedżer zarządzania zmianą

Chcesz dowiedzieć się dlaczego ludzie boją się zmiany i poznać psychologiczne mechanizmy rządzące ludzkim zachowaniem w trakcie przechodzenia zmian? Chcesz nauczyć się zarządzać sobą oraz zespołem pracowników w trakcie zmiany i stać się menedżerem zmiany?  Zapisz się na trening Jarosława Gibasa.

...
Asertywna komunikacja i efektywność osobista w życiu zawodowym i prywatnym

Czy kiedykolwiek zadawałeś sobie pytanie, czy Twoja skuteczność w biznesie ma jakikolwiek związek z Twoją asertywnością i umiejętnością komunikacji z innymi? Czy naprawdę uważasz, że asertywność polega na tym, że potrafisz powiedzieć twardo NIE!? Zapisz się na trening Tomasza Piotra Sidewicza i odkryj w czym tkwi sekret sukcesu.

...
Komunikacja w organizacji - jak usprawnić proces przepływu informacji?

Komunikacja. Jedna z podstawowych kompetencji „życiowych”, którą posiada każdy człowiek. A tak niewielu potrafi z niej korzystać, szczególnie w środowisku zawodowym. Jak zatem udrożnić kanały komunikacyjne, jak sprawić, aby ludzie chętniej się wymieniali informacjami i dzielili doświadczeniem? Jak usprawnić i uprzyjemnić wewnątrzfirmową korespondencję? 

...
PORZĄDEK W ŻYCIU, PORZĄDEK W SZAFIE

Kiedy ogarnia Cię chaos i poczucie bezradności. Kiedy nie wiesz, co masz robić najpierw bo zalew obowiązków Cię przerasta. Kiedy boisz się powiedzieć NIE bo nie chcesz utracić sympatii innych. Kiedy jedynym kolorem, jaki budzi Twoje zainteresowanie jest szary bo wydaje się taki bezpieczny – to znaczy, że czas na zmiany.

...
The sky is the limit - trening pewności siebie

Czy zastanawiałeś się kiedyś, jakby zmieniło się Twoje życie, gdybyś miał większą pewność siebie?
Co takiego mógłbyś osiągnąć i zrobić gdybyś bardziej wierzył we własne siły i kompetencje? Zapisz się na warsztat i zwiększ swoją pewność siebie.

...DLACZEGO GAMMA ...STREFA WIEDZY ...MATERIAŁY I INFORMACJE ...JAK NAS OCENIAJĄ KLIENCI

Misja naszej firmy to „bierzemy odpowiedzialność za rezultaty” . Według nas szkolenia handlowe są inwestycją w rozwój firmy, i jak każda inwestycja, powinna prowadzić do jasno określonych rezultatów biznesowych. Projekty, w których określamy, mierzymy i realizujemy cele biznesowe postawione przed projektem szkoleniowym dają nam i Klientom największą satysfakcję. Proponujemy realizację szkoleń poprzez zaspokojenie potrzeb trzech grup odbiorców projektu szkoleniowego: działu HR, uczestników oraz ich przełożonych. Projektując szkolenia ze sprzedaży uwzględniamy perspektywę biznesową.

...2848
Raport HR - Tendencje w rozwoj ...

Szanowni Państwo!Rozwój pracowników jest nieodłącznym aspektem zarządzania ...

...1429
Modele sprzedaży cz. 2 ...

Szanowni Państwo!W tej części przedstawiamy kolejne modele sprzedaży, w tym ...

...1267
Modele sprzedaży cz. 1 ...

Szanowni Państwo! W czerwcu 1925 roku ukazała się książka „The Psychology of ...

...

Dariusz Wiśniewski

Zastępca dyrektora Centrum rozwoju zawodowego MSZ
...
Projekty szkoleniowe Gammy zawierają moduły mierzące efektywność szkolenia. Pozwalają ocenić firmę szkoleniową oraz rozwój poszczególnych uczestników.
...
...

Katarzyna Krzemińska

HR Manager, Syngenta
...
Wreszcie trenerzy, którzy sami potrafią sprzedawać.
...
...

Bartosz Łuczak

Dział szkoleń, Decathlon
...
Ich siłą są trenerzy – mają doświadczenie, wiedzę, umiejętności. Widać, że lubią to, co robią i że są w tym bardzo dobrzy.
...
...

Iwona Matysiak

Dyrektor ds. badań i analiz, Radio Eska
...
Ich szkolenia menadżerskie były bodźcem do wprowadzenia nowych narzędzi zarządczych
...
...

Łukasz Kawęcki

Dyrektor biura reklamy, Wydawnictwo Murator
...
Potrafią rozwiązywać problemy na bieżąco. Nie pozostawiają żadnych kwestii niewyjaśnionych.
...
...

Elżbieta Wolniak

Unit Manager, ING Nationale Nederlanden
...
Ich szkolenia są spektakularne – zarówno pod względem proponowanych narzędzi, jak i atmosfery.
...
...

Joanna Dutkowska

Dział personalny, Infosys BPO
...
Gammę cenimy za innowacyjność – ich autorskie ćwiczenia i symulacje potrafią zaangażować nawet bardzo wymagających pracowników.
...
...

Katarzyna Koltarska

Dyrektor personalny Samsung Electronics
...
Gamma to znakomici trenerzy, autorskie know-how oraz duży nacisk na efektywność proponowanych rozwiązań.
...
...

Beata Olszewska

Dział personalny, Polska Grupa Farmaceutyczna
...
Ankiet i testy szkoleniowe mówią jedno – pracownicy nie tylko zyskują wiedzę i nowe techniki, ale także świetnie się bawią – dla nas to cenna wartość.
...
...

Marek Noster

Dyrektor ds. szkoleń i rozwoju, Alior Bank
...
Mocnym punktem Gammy są na pewno trenerzy – przygotowani, mający świetny kontakt z grupą oraz posiadający bogate doświadczenie biznesowe.
...
...

Łukasz Sowiński

Kierownik Działy Szkoleń, Real
...
Doświadczenie, elastyczność i zrozumienie dla procesów, które przebiegają w naszej organizacji, to powody dla których warto korzystać ze szkoleń Gammy.
...

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Porozmawiamy o twoich potrzebach
tel: 22/266 08 48, tel. kom.: 505 273 550, biuro@projektgamma.pl
*wymagane
© Gamma sp. j. ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone