Gamma sp. j.

Zarządzanie stresem i przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu

Korzyści ze szkolenia

Rozwiń

Korzyści dla organizacji

  • zwiększenie efektywności realizacji zadań w organizacji
  • budowanie kultury wzmacniającej nastawienie na rozwiązanie (a nie na problem)
  • większa stabilność emocjonalna pracowników

Korzyści dla pracownika

  • zmniejszenie poziomu stresu negatywnego
  • efektywne zarządzanie poziomem stresu
  • umiejętność skutecznej pracy pod presją czasu

Korzyści wspólne

  • skuteczniejsze realizowanie zadań w zespole
  • mniej sytuacji konfliktowych wynikających pomiędzy pracownikami

Idea szkolenia

Rozwiń

Stres może zarówno mobilizować jak i obniżać osobistą efektywność. Proponowane szkolenie nauczy uczestników w jaki sposób rozpoznać swoje tzw. optimum stresu oraz jak nim zarządzać- co zrobić, aby redukować stres negatywny (techniki relaksacyjne i antystresowe) oraz w jaki sposób zmobilizować się w trudnej sytuacji (np. ważnego wystąpienia).

GRUPA DOCELOWA:

Pracownicy narażeni na podwyższony poziom stresu, jak  i zainteresowani tematyką zazrządzania stresem i technik relaksacji.


CELE SZKOLENIA:

  • Uświadomienie uczestnikom mechanizmów reakcji adaptacyjnej
  • Przedstawienia najważniejszych aspektów stresu w miejscu pracy
  • Omówienie i przećwiczenie kulturowych i osobowościowych aspektów reakcji na stres
  • Analizę wpływu otoczenia na nasilenie reakcji stresowych
  • Przedstawienie sposobów radzenia sobie ze stresem na różnych etapach reakcji adaptacyjnej
  • Omówienie najczęstszych błędów w programach zarządzania stresem w organizacji

 

Program szkolenia

Rozwiń
1. Wprowadzenie do zarządzania stresem
  • Czym jest stres – koncepcja Lazarusa
    • Stres jako reakcja na oczekiwania z otoczenia (im trudniejsze zadanie tym większy stres)
    • Wielkość stresu zależna od zasobów człowieka (im mniej potrafię w danej dziedzinie tym większy stres)
  • Krzywa Yerkesa-Dodsona
    • Optimum stresu (stres mobilizuje do działania)
    • Stres pozytywny (chęć do pracy, przyjmowanie wyzwań)
    • Stres negatywny (strach, pustka w głowie, objawy fizyczne, niechęć do podejmowania wyzwań)
  • Czym jest zarządzanie stresem
    • Poszukiwaniem stresu optymalnego
    • Obniżaniem stresu zbyt dużego (techniki antystresowe i relaksacyjne)
    • Podwyższaniem stresy zbyt niskiego (np. wcześnie rano lub wieczorem gdy trzeba się zmobilizować do pracy)


2. Stres negatywny w miejscu pracy
  • Identyfikacja wskaźników stresu
    • Objawy fizjologiczne
    • Objawy poznawcze
    • Objawy emocjonalne
  • Efekt stresu długotrwałego
    • Obniżona efektywność osobista
    • Obniżona efektywność na poziomie zespołu
  • Mapa przyczyn stresu
    • Przyczyny organizacyjne (struktura zarządzania, siatka odpowiedzialności, polityka awansów)
    • Przyczyny procesowe (przepływ informacji, wprowadzanie zmian)
    • Przyczyny zewnętrzne (sytuacja na rynku, koniunktura, sytuacja właścicielska)
    • Przyczyny psychologiczne (na poziomie osobistym i zespołu)


3. Mój poziom stresu aktualnego
  • Skala Holmesa i Rahe`a (w skali ostatniego roku)
  • Skala stresu (zdarzenia krytyczne)
  • Stres fizyczny (stres somatyczny)


4. Strategie radzenia sobie ze stresem – rozpoznanie własnych strategii
  • Koncentracja na emocjach vs. koncentracja na zadaniu
  • Działanie oparte na strategii poznawczej
  • Działanie oparte na strategii emocjonalnej
  • Działanie oparte na strategii ucieczkowych


5. Techniki zarządzania stresem
  • Teoria hydrauliczna – odreagowywanie napięcia
    • Techniki odzyskiwania kontroli
    • Zarządzanie emocjami – emocje negatywne vs. nieprzyjemne
  • Bioenergetyczna koncepcja narastania i rozładowywania napięcia – kumulowanie stresu
    • Psychosomatyka i jej konsekwencje w obszarze stresu
    • Diagnoza własnych zagrożeń
    • Mapa napięć własnego ciała
  • Ćwiczenia relaksacyjne ciało/umysł
  • Ćwiczenia relaksacyjne oparte o wizualizację
  • Ćwiczenia oparte o t.relaksacyjny (ćwiczenia wykonywane na karimatach, w pozycji leżącej)
    • Trening autogenny Schulza
    • Trening Jacobsona
    • Wpływ kondycji psychofizycznej – czyli jak zadbać o siebie?

6. Podsumowanie szkolenia
  • Zdefiniowanie perspektyw (obszarów do zmiany – rodzina, praca, przyjaźń, sport itp.)
  • Zaplanowanie zmiany (w skali tygodnia, miesiąca, kwartału, roku)
  • Określenie kryteriów sukcesu
  • Weryfikacja założeń
  • Przeciwdziałanie rezygnacji z własnego zobowiązania


7. Podsumowanie szkolenia
  • Wnioski indywidualne
  • Wnioski na poziomie liderowania zespołowi
  • Określenie kryteriów sukcesu
  • Weryfikacja założeń
  • Podsumowanie w formule ssk (start – co zacznę po szkoleniu robić, stop – czego nie będę robił, kontynuacja – jakie działania będę dalej podejmował)

Case studies

Rozwiń

 

Szkolenie zostało przygotowane dla pracowników działu personalnego oraz kadr i płac. 8 osobowy zespół oczekiwał narzędzi pozwalających zarządzać stresem – mobilizować się w sytuacji wyzwania, obniżać poziom stresu po pracy. Szkolenie było realizowane w duchu work-life balanced. Grupa uczestników otrzymała szereg narzędzi pozwalających świadomie korzystać ze swoich zasobów emocjonalnych i intelektualnych oraz technik niwelujących bariery utrudniające realizację swojego potencjału. Szkolenie poza wartością rozwojową mocno zintegrowało zespół i obniżyło poziom stresu tu i teraz. Każdy z uczestników zakończył szkolenie indywidualnym planem działania.

Szkolenie było dedykowane dla grupy specjalistów, menedżerów oraz przedstawicieli działu sprzedaży. Pracownicy firmy zostali dedykowani na szkolenie w oparciu o analizę luk kompetencyjnych oraz rekomendację przełożonych. Przed szkoleniem został postawiony ogólny cel poprawy efektywności prezentacji. W związku z tym szkolenie zawierało moduł mierzący efektywność na poziomie emocjonalnym, informacyjnym i motywacyjnym. Każdy z uczestników otrzymał informację zwrotną dla każdego z trzech obszarów oraz wskazówki rozwojowe. Dalszy przebieg szkolenia uwzględniał potrzeby indywidualne uczestników. Wszyscy mieli możliwość wielokrotnego przećwiczenia technik i narzędzi prezentacyjnych i autoprezentacyjnych. W rezultacie poza wzrostem kompetencji w tych obszarach nastąpił również wzrost pewność pewności siebie osób szkolonych.

Klienci, dla których Gamma zrealizowała szkolenia:

S_bayer_pse_sanitec-kolo_radio-seska_konica-minolta_peek&clopenburg.jpg|S_makro_sheraton_mas_dasher_sca-hygiena_mapei.jpg|S_pap_wamtechnik_czerwona-torebka_oki_siodemka_seat.jpg|S_sodexo_wydawnictwo-murator_tfi-skarbiec_whirlpool_comfort-meridian_samsung.jpg
205|202|256|257
662interpersonalne3.jpg
TRENERZY SZKOLENIA
INFORMACJE O SZKOLENIU

1400 zł/os
INFORMACJE O SZKOLENIU

Termin szkolenia:

OD:
2017
06
listopada
DO:
2017
07
listopada
Liczba dni: 2

Dni do szkolenia: 42

Miejsce: Warszawa

Cena netto:
1400 zł/os

KONSULTANT SZKOLENIA

Agnieszka Kazubska-Galińska
Project Manager
tel.: +48 (22) 266 02 37
tel. kom:. +48 517 081 300
a.galinska@projektgamma.pl
Zostaw swój nr. telefonu. Skontaktujemy się szybko.

Obecne szkolenie
Zarządzanie stresem i przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu

Szkolenia z efektywności osobistej otwarte

...
POWER OF PRESENTATION - sztuka skutecznych wystąpień

Koniec z tremą! Czas na perfekcyjne prezentowanie - zarządzanie wizerunkiem, świadome budowanie relacji, dobieranie technik komunikacji, odpowiednie techniki prezentacji, analiza danych, pozyskiwanie danych. Jesteś dobrym mówcą! My nauczymy Cię jak to wydobyć, pielęgnować, tak abyś był wiarygodny dla słuchaczy.

...
Asertywna komunikacja i rozwiązywanie konfliktów

Buduj długotrwałe, przyjazne i uczciwe relacje z innymi ludźmi, w zgodzie ze SOBĄ i swoimi zasadami. Szkolenie rozwija kompetencje społeczne – bardzo przydatne zarówno w życiu zawodowym jak i prywatnym. W omówieniu trener będzie odnosił się do obu kontekstów, tak aby uczestnicy mogli stosować techniki w obu sferach życiowych.

...
Zarządzanie stresem i przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu

Koniec z paraliżującym stresem! Dzięki nam dowiesz się jak obniżać stres kiedy sytuacja tego wymaga oraz jak mobilizować się uzyskując stres optymalny. Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób, które chcą nauczyć się kontrolować i panować nad stresem - zarówno w pracy, jak i w codziennych sytuacjach życiowych.

...
Efektywne zarządzanie sobą w czasie

Czy wciąż brakuje Ci czasu? Jak często ostatnio to powtarzałeś? Koniec z wymówkami! Dzięki nam nauczysz się efektywnie, w sposób przemyślany wykorzystywać każdy moment Twojego cennego czasu zarówno w życiu zawodowym, jak i osobistym.

...
Profesjonalny sekretariat

Sekretariat to centrum wizytówka firmy- to miejsce, w którym firma buduje swój profesjonalny wizerunek wśród klientów oraz współpracowników. Wykorzystaj potencjał sekretariatu do umocnienia swojej pozycji na rynku.

...
Innowacyjność i kreatywność

Bądź gotowy na nowe wyzwania! Szkolenie ma celu zachęcić do innowacyjnego i kreatywnego spojrzenia oraz inspirować do odkrywania indywidualnych obszarów zdolności i poszerzania wiedzy, zmierzającej w kierunku rozwijania potencjału zawodowego oraz osobistego. Masz czasami wrażenie, że jesteś w sytuacji bez wyjścia? Z nami wykształcisz nawyk szukania innowacyjnych rozwiązań.

...
Efektywność osobista w oparciu o model R. Diltsa

Szkolenie pozwoli uczestnikom rozpoznać osobiste bariery obniżające efektywność. Każdy z uczestników będzie miał na szkoleniu przestrzeń, aby bariery zniwelować i wypracowań nowe przekonania proefektywnościowe.

...
EFFECTIVE COMMUNICATION - praktyczny warsztat komunikacji interpersonalnej w relacjach biznesowych

Czujesz się nie zrozumiany przez innych? Ty ich nie rozumiesz? Szkolenie pozwoli Ci na lepsze rozpoznanie emocji własnych oraz osób w Twoim otoczeniu. Poznasz metody i narzędzia, które pomogą Ci na efektywną komunikacje z innymi.

...
Multitasking i efektywność osobista

Czujesz się przeciążony? Koniec z tym! Dzięki nam nauczysz się wykorzystywać dostępny czas efektywnie, wykonując maksymalną ilość zadań. Bądź wielozadaniowy, a przy tym maksymalnie efektywny - z nami nauczysz się jak to połączyć i wdrożyć w życie.

...
Sztuka savoir vivre

Liczy się pierwsze wrażenie, wybierając się na spotkanie biznesowe bądź oficjalne przyjęcie będziesz wiedział jak się przedstawiać, komu wypada pierwszemu podać rękę kiedy i jak wręczyć wizytówkę. Dzięki wiedzy opartej na przykładach i symulacji trudnych sytuacji, poznasz jak stać się osobą elegancką, prowadzić rozmowy i dostosować dystans do różnic kulturowych.

...
Efektywność osobista w oparciu o metodologię MBTI®

MBTI® jest narzędziem, które pomaga w zrozumieniu stylu funkcjonowania każdego człowieka. Pokazuje nasze preferowane strategie budowania relacji z innymi, podejmowania decyzji, wyjaśnia i pomaga zaakceptować różnice pomiędzy ludźmi, dzięki temu jest przydatne do rozwijania różnorodnych kompetencji tak w życiu zawodowym, jak i osobistym w sposób świadomy i zgodny z naszymi potrzebami i wartościami.

...
Sztuka wystąpień publicznych i prezentacji z Jackiem Rozenkiem

Twoja praca wymaga publicznego prezentowania raportów, wyników swojej pracy, ofert współpracownikom, przełożonym lub klientom? Paraliżuje Cię strach przed wystąpieniami publicznymi? Masz trudności w prowadzeniu prezentacji biznesowych i przekonaniu do swoich racji? Jeśli tak- to szkolenie jest dla Ciebie.

...
Zarządzanie emocjami w biznesie z elementami Work Life Balance

Jak  zachować równowagę pomiędzy zawodowymi wyzwaniami a radością realizowania swoich prywatnych pasji.  Jak zapanować nad swoimi emocjami i zachować przy tym zdrowe serce i rozum? O tym wszystkim i jeszcze więcej będziemy mówili na warsztacie. Zapraszamy!

...
Profesjonalny Asystent Biura Zarządu i Rady Nadzorczej

Warsztaty z elementami kształtowania  postawy biznesowej i rozwijania umiejętności interpersonalnej oparte na unikalnym modelu kompetencyjnym  wypracowanym przez ekspertów  od lat wspierających działanie Biur Zarządów I Rad Nadzorczych.

...
Kaizen Yourself. Menedżer zarządzania zmianą

Chcesz dowiedzieć się dlaczego ludzie boją się zmiany i poznać psychologiczne mechanizmy rządzące ludzkim zachowaniem w trakcie przechodzenia zmian? Chcesz nauczyć się zarządzać sobą oraz zespołem pracowników w trakcie zmiany i stać się menedżerem zmiany?  Zapisz się na trening Jarosława Gibasa.

...
Asertywna komunikacja i efektywność osobista w życiu zawodowym i prywatnym

Czy kiedykolwiek zadawałeś sobie pytanie, czy Twoja skuteczność w biznesie ma jakikolwiek związek z Twoją asertywnością i umiejętnością komunikacji z innymi? Czy naprawdę uważasz, że asertywność polega na tym, że potrafisz powiedzieć twardo NIE!? Zapisz się na trening Tomasza Piotra Sidewicza i odkryj w czym tkwi sekret sukcesu.

...
Komunikacja w organizacji - jak usprawnić proces przepływu informacji?

Komunikacja. Jedna z podstawowych kompetencji „życiowych”, którą posiada każdy człowiek. A tak niewielu potrafi z niej korzystać, szczególnie w środowisku zawodowym. Jak zatem udrożnić kanały komunikacyjne, jak sprawić, aby ludzie chętniej się wymieniali informacjami i dzielili doświadczeniem? Jak usprawnić i uprzyjemnić wewnątrzfirmową korespondencję? 

...
PORZĄDEK W ŻYCIU, PORZĄDEK W SZAFIE

Kiedy ogarnia Cię chaos i poczucie bezradności. Kiedy nie wiesz, co masz robić najpierw bo zalew obowiązków Cię przerasta. Kiedy boisz się powiedzieć NIE bo nie chcesz utracić sympatii innych. Kiedy jedynym kolorem, jaki budzi Twoje zainteresowanie jest szary bo wydaje się taki bezpieczny – to znaczy, że czas na zmiany.

...
The sky is the limit - trening pewności siebie

Czy zastanawiałeś się kiedyś, jakby zmieniło się Twoje życie, gdybyś miał większą pewność siebie?
Co takiego mógłbyś osiągnąć i zrobić gdybyś bardziej wierzył we własne siły i kompetencje? Zapisz się na warsztat i zwiększ swoją pewność siebie.

...DLACZEGO GAMMA ...STREFA WIEDZY ...MATERIAŁY I INFORMACJE ...JAK NAS OCENIAJĄ KLIENCI

Misja naszej firmy to „bierzemy odpowiedzialność za rezultaty” . Według nas szkolenia handlowe są inwestycją w rozwój firmy, i jak każda inwestycja, powinna prowadzić do jasno określonych rezultatów biznesowych. Projekty, w których określamy, mierzymy i realizujemy cele biznesowe postawione przed projektem szkoleniowym dają nam i Klientom największą satysfakcję. Proponujemy realizację szkoleń poprzez zaspokojenie potrzeb trzech grup odbiorców projektu szkoleniowego: działu HR, uczestników oraz ich przełożonych. Projektując szkolenia ze sprzedaży uwzględniamy perspektywę biznesową.

...2269
Raport HR - Tendencje w rozwoj ...

Szanowni Państwo!Rozwój pracowników jest nieodłącznym aspektem zarządzania ...

...1305
Modele sprzedaży cz. 2 ...

Szanowni Państwo!W tej części przedstawiamy kolejne modele sprzedaży, w tym ...

...1125
Modele sprzedaży cz. 1 ...

Szanowni Państwo! W czerwcu 1925 roku ukazała się książka „The Psychology of ...

...

Dariusz Wiśniewski

Zastępca dyrektora Centrum rozwoju zawodowego MSZ
...
Projekty szkoleniowe Gammy zawierają moduły mierzące efektywność szkolenia. Pozwalają ocenić firmę szkoleniową oraz rozwój poszczególnych uczestników.
...
...

Katarzyna Krzemińska

HR Manager, Syngenta
...
Wreszcie trenerzy, którzy sami potrafią sprzedawać.
...
...

Bartosz Łuczak

Dział szkoleń, Decathlon
...
Ich siłą są trenerzy – mają doświadczenie, wiedzę, umiejętności. Widać, że lubią to, co robią i że są w tym bardzo dobrzy.
...
...

Iwona Matysiak

Dyrektor ds. badań i analiz, Radio Eska
...
Ich szkolenia menadżerskie były bodźcem do wprowadzenia nowych narzędzi zarządczych
...
...

Łukasz Kawęcki

Dyrektor biura reklamy, Wydawnictwo Murator
...
Potrafią rozwiązywać problemy na bieżąco. Nie pozostawiają żadnych kwestii niewyjaśnionych.
...
...

Elżbieta Wolniak

Unit Manager, ING Nationale Nederlanden
...
Ich szkolenia są spektakularne – zarówno pod względem proponowanych narzędzi, jak i atmosfery.
...
...

Joanna Dutkowska

Dział personalny, Infosys BPO
...
Gammę cenimy za innowacyjność – ich autorskie ćwiczenia i symulacje potrafią zaangażować nawet bardzo wymagających pracowników.
...
...

Katarzyna Koltarska

Dyrektor personalny Samsung Electronics
...
Gamma to znakomici trenerzy, autorskie know-how oraz duży nacisk na efektywność proponowanych rozwiązań.
...
...

Beata Olszewska

Dział personalny, Polska Grupa Farmaceutyczna
...
Ankiet i testy szkoleniowe mówią jedno – pracownicy nie tylko zyskują wiedzę i nowe techniki, ale także świetnie się bawią – dla nas to cenna wartość.
...
...

Marek Noster

Dyrektor ds. szkoleń i rozwoju, Alior Bank
...
Mocnym punktem Gammy są na pewno trenerzy – przygotowani, mający świetny kontakt z grupą oraz posiadający bogate doświadczenie biznesowe.
...
...

Łukasz Sowiński

Kierownik Działy Szkoleń, Real
...
Doświadczenie, elastyczność i zrozumienie dla procesów, które przebiegają w naszej organizacji, to powody dla których warto korzystać ze szkoleń Gammy.
...

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Porozmawiamy o twoich potrzebach
tel: 22/266 08 48, tel. kom.: 505 273 550, biuro@projektgamma.pl
*wymagane
© Gamma sp. j. ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone