Prawdziwie wielcy ludzie wywołują w nas poczucie, że sami możemy stać się wielcy

MOC AUTORYTETU – najsolidniejszy fundament zarządzania

Szkolenia otwarte: Menedżerskie
Wzmocnij motywację do pracy nad sobą, miej gotowość na dzielenie się kompetencjami z członkami zespołu. Bądź autorytetem dla pracowników, bądź przewodnikiem, buduj szacunek. Wskażemy Ci najlepsze techniki, narzędzia i metody wprowadzenia tego do życia zawodowego.

IDEA SZKOLENIA

W zasadzie wszystkie modele przywództwa zakładają, że jednym z podstawowych metod wpływu lidera na zespół jest jego osobisty przykład. To w jaki sposób jest postrzegany i oceniany przez swoich podwładnych wpływa na postawy pracownicze, zaangażowanie, lojalność – czyli te czynniki, które odróżniają tradycyjne zarządzanie od leadershipu. Fundamentem proponowanego szkolenia jest koncepcja Okien Johari. Zgodnie z jej założeniami wszystkie informacje na temat menedżera (a więc jego wizerunek) możemy umieścić w 4 oknach / obszarach:

  • obszar otwarty (to co menedżer sam wie o sobie i wiedzą o nim podwładni)
  • obszar ukryty (to co menedżer wie o sobie, a inni tego nie wiedzą)
  • obszar ślepy (to czego menedżer o sobie nie wie, a podwładni wiedzą)
  • obszar nieznany (wiedza nieznana)

Podczas szkolenia uczestnicy uporządkują swój wizerunek korzystając z koncepcji Johari, poprzez odpowiednie ćwiczenia skonfrontują swoją wiedzę na własny temat z rzeczywistością (z obszaru ślepego do otwartego) oraz nauczą się świadomie zarządzać wizerunkiem (z obszaru otwartego do ukrytego bądź odwrotnie).

Uświadomienie sobie własnego wizerunku w poszczególnych obszarach jest pierwszym etapem procesu. Jeszcze ważniejszy jest etap zmiany. Trener będzie udzielał informacji zwrotnych, proponował narzędzia, techniki, dawał wskazówki – wszystko po to, aby każdy z uczestników z osobna potrafił kształtować swój wizerunek świadomie uwzględniając przy tym cel jakiemu ma służyć autoprezentacja. Bazą do tego etapu będzie wcześniejszy moduł, w którym uczestnicy odpo.wiedzą sobie na pytanie jaki lider powinien być i w związku z tym jaki wizerunek należy kształtować

Szkolenie będzie pracować na dwóch poziomach – poza uświadamianiem, autoanalizą uczestnicy będą głównie ćwiczyć, trenować umiejętności.

SZKOLENIE ROZWIJA NASTĘPUJĄCE UMIEJĘTNOŚCI / KOMPETENCJE:

  • Korzystanie z narzędzia analizy wizerunku – okno Johari
  • Rozpoznanie i świadome wykorzystywanie typów władzy
  • Kreowanie wizerunku przełożonego na poziomie werbalnym i niewerrbalnym
  • Budowanie autorytetu przełożonego
  • Korzystanie expose przełożonego w budowaniu autorytetu
  • Komunikowanie trudnych decyzji
  • Prowadzenie zebrań
  • Wygłaszanie mów motywacyjnych
  • Zarządzanie emocjami w interakcjach z pracownikami
  • Umiejętność egzekwowania standardów firmowych

Fakty szkoleniowe
1
Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.
2
W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.
3
Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)
Badan Społecznej Akademii Nauk wskazują, że 36,26% oczekuje od przełożonego autorytetu,  23,08% wskazuje że jest on zbyteczny.
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

PROGRAM SZKOLENIA

1. Wprowadzenie do szkolenia

  • Koncepcja Okien Johari
  • Etapy rozwoju podczas szkolenia
    • Etap 1 – uporządkowanie własnego wizerunku w oknach Johari
    • Etap 2 – stworzenie efektywnego wizerunku lidera
    • Etap 3 – praca rozwojowa – wprowadzanie nowych elementów do wizerunku oraz przenoszenie ich pomiędzy oknami

2. Porządkowanie własnego wizerunku wg modelu okien Johari

  • Koncepcja Okien Johari
  • 4 obszary wiedzy, wizerunku
    • Obszar otwarty (arena)
    • Obszar ukryty (fasada)
    • Obszar ślepy (ślepy punkt)
    • Obszar nieznany
    • Zdefiniowanie obszaru otwartego (samodzielnie każdy uczestnik)
    • Zdefiniowanie obszaru ślepego (poprzez inf. zwrotną)

3. Stworzenie wizerunku efektywnego lidera

  • Kiedy budowany jest wizerunek lidera ?
  • Jakim celom służy wizerunek lidera?
  • Jaki powinien być lider w oczach podwładnych ?
    • Transakcyjny vs. transformacyjny
    • Otwarty na partycypację vs. dyrektywny
    • Reaktywny vs. proaktywny
    • Opanowany vs. okazujący emocje
    • Zorientowany na działanie vs. analityczny
    • Empatyczny vs. zdystansowany
  • Prezentowane wartości
    • Firmowe
    • Osobiste

4. Stworzenie indywidualnego planu rozwoju (IPR)

  • Uwzględnienie nowych informacji na własny temat 
    • Informacje od trenera
    • Informacje od innych uczestników
    • (opcjonalnie) Informacje od podwładnych
  • Wybór strategii autoprezentacyjnej
  • Analiza SWOT
    • Mocne strony – to czego nie zmieniam i zamierzam eksponować
    • Słabe strony – tu decyzja, które elementy zamierzam poprawić
    • Zagrożenia – to nad czym mam najmniejszą kontrolę – jak ją zwiększyć (zwłaszcza w pierwszej fazie rozwoju)
    • Szanse – w czym zmiana przyjdzie mi najłatwiej
  • Lista niezbędnych umiejętności potrzebnych, żeby budować wizerunek

5. Wygłaszanie mów motywacyjnych

  • Zdefiniowanie struktury mowy motywacyjnej (np. poprzez analizę kilkunastu 2-3 minutowych mów z klasyki kina)
  • Wykorzystywanie emocji w mowach motywacyjnych
  • Nawiązywanie do potrzeb psychologicznych
    • Potrzeba rywalizacji
    • Potrzeba uznania
    • Potrzeba bezpieczeństwa
    • Potrzeba społeczna
    • Potrzeba wygody
  • Korzystanie z leadershipu osobistego
  • Definiowanie wyzwania i konsekwencji (psychologicznych i racjonalnych)
  • Komunikacja niewerbalna w mobilizowaniu pracowników

6. Wygłaszanie expose lidera

  • Przedstawienie intencji
  • Przedstawienie celów
  • Zdefiniowane zasad kluczowych
  • Określenie wartości
  • Określenie minimalnych granic
  • Określenie swoich oczekiwań
  • Zasady wygłaszania expose szefa
  • Rola emocji w expose szefa
    • Zaangażowanie osobiste
    • Podejście transformacyjne
    • Autentyczność

7. Komunikowanie trudnych decyzji

  • Nazwanie celu spotkania
  • Dobór wymiaru rozmowy – ludzki - rzeczowy
  • Odpowiednia forma decyzji
    • Osobista odpowiedzialność
    • Nie odwołalny charakter
    • Szybki czas przekazania decyzji
    • Krótkie i rzeczowe uzasadnienie
    • Ewentualna obrona decyzji (zdarta płyta i dalej parafraza sytuacyjna)
    • Umiejętność zamknięcia spotkania
  • Emocje podczas komunikowania trudnych decyzji
    • Nazywanie własnych emocji
    • Obniżanie stresu negatywnego
    • Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu – zadaniowe podejście do radzenia sobie z emocjami

8. Prowadzenie zebrań

  • Planowanie zebrań
    • Dostępny a optymalny czas spotkania
    • Agenda spotkania
    • Struktura spotkania
  • Programowanie uczestników na pracę i orientację na cel
  • Zasady moderowania zebrań
    • ustalić jasne cele grupy podczas zebrania
    • Prowokować wysokie zaangażowanie u wszystkich uczestników zebrania
    • Przydzielać role i odpowiedzialności
    • Zachęcać do wyrażania opinii mniej popularnych
    • Odnotowywać każdy głos
    • Stawiać na komunikację dwustronną

9. Stosowanie komunikacji werbalnej i niewerbalnej

  • Efekt pierwszego wrażenia
    • Scenariusz pozytywny – efekt anielski
    • Scenariusz negatywny – efekt diabelski
    • Mechanizm atrybucji w efekcie I wrażenia
  • Analiza nawyków prezentacyjnych i autoprezentacyjnych
    • Poziom werbalny
    • Poziom niewerbalny
  • Zarządzanie wizerunkiem – poziom niewerbalny
    • Zarządzanie przestrzenią – dystans psychologiczny
    • Zarządzanie organizacją przestrzeni – układ pomieszczenie/audytorium/trener
    • Mimika
    • Gestykulacja
    • Kontakt wzrokowy
    • Głos (tempo, tembr, siła)
    • Ruch ciała
    • Postawa ciała
    • Ubiór i atrybuty wyglądu zewnętrznego
  • Budowanie wizerunku os. kompetentnej podczas dużych wystąpień z pracownikami
    • Deklaracja kompetencji
    • Inscenizacja kompetencji
    • Rekwizyty kompetencji
  • Zarządzanie emocjami podczas wystąpień, prezentacji
    • Radzenie sobie z emocjami przed ważnym wydarzeniem (techniki relaksacyjne)
    • Wykorzystywanie emocji w sytuacji mobilizacji
    • Wyciszenie emocji po pracy –  life – work balanced

10. Podsumowanie szkolenia

  • Karta ssc
    • Start – jakie zachowania zaczniemy stosować
    • Stop – jakich zachowań pozbywamy się
    • Continue – jakie zachowania kontynuujemy
  • Wnioski
    • Na poziomie osobistym
    • Na poziomie 3 rezultatów wystąpienia

Cena szkolenia
1500 zł/os

Miejsce szkolenia

Warszawa

Termin szkolenia
9 kwiecień 2018 do 10 kwiecień 2018

Klienci, dla których Gamma zrealizowała szkolenia:

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • łatwiejsze utrzymywanie wysokiego poziomu standardów pracy obowiązujących w firmie
  • oszczędności wynikające z wysokiej efektywności pracowników na danych stanowiskach
  • wykształcenie liderów, którzy są w stanie uzyskiwać ponadprzeciętne wyniki
  • poprawa komunikacji na lini menedżer - pracownik
  • zwiększenie efektywności realizowania wyzwań organizacyjnych 
  • zmniejszenie rotacji w firmie
  • zwiększenie proaktywności pracowników
  • uzyskanie długofalowych rezultatów biznesowych
  • skuteczniejsze przeprowadzanie pracowników przez zmiany
  • zwiększenie zaufania do menedżerów
  • zwiększenie zaangażowania pracowników
  • zapewnienie lepszego rozwoju talentów w firmie

 

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • korzystanie z narzędzia analizy wizerunku – okno Johari
  • rozpoznanie i świadome wykorzystywanie typów władzy
  • kreowanie wizerunku przełożonego na poziomie werbalnym i niewerbalnym
  • budowanie autorytetu przełożonego
  • korzystanie z exposéprzełożonego w budowaniu autorytetu
  • wzrost umiejętności prowadzenia efektywnego:
    • komunikowania zmiany
    • wprowadzania zasad (exposé)
    • zebrań organizacyjnych,
    • wygłaszania mów motywacyjnych
    • innych
  • stosowanie spójnej i efektywnej komunikacji werbalnej i niewerbalnej
  • wzrost umiejętności budowania i długofalowego utrzymywania własnego autorytetu jako menedżera

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • umiejętność komunikowania trudnych decyzji – szczególnie w zarządzaniu zmianą
  • zarządzanie emocjami w interakcjach z pracownikami
  • umiejętność egzekwowania standardów firmowych

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Konsultant szkolenia

Szybki kontakt

Agnieszka Kazubska-Galińska

Project Manager
tel.: +48 (22) 266 02 37
tel. kom:. +48 517 081 300
a.galinska@projektgamma.pl
Agnieszka Kazubska-Galińska

Interesuje Cię to szkolenie?

Zostaw adres e-mail i nr. telefonu a przypomnimy Ci o tym szkoleniu.
Preferuję kotakt:

ZGŁOSZENIE NA SZKOLENIE

Zgłoszenie prosimy przesłać na adres biuro@projektgamma.pl lub faks 22 266 08 51 Wybrane szkolenie:

MOC AUTORYTETU – najsolidniejszy fundament zarządzania

Termin szkolenia: 9 kwiecień 2018 r. do 10 kwiecień 2018 r.
Imię i NazwiskoStanowiskoTelefonAdres e-mail

1*

2

3

4

5

* Zaproszenia wysyłamy bezpośrednio do uczestników szkolenia – e-mailem.

Warunki zgłoszenia
  • Cena uczestnictwa dla 1 osoby: 1500 zł/os
    Do podanej ceny należy doliczyć 23% VAT.
  • Cena obejmuje prelekcje, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch.
  • Wypełnienie formularza zgłoszeniowego stanowi zawarcie wiążącej umowy pomiędzy zgłaszającym a Gamma D.Didiuk i M.Wasilewski Sp.j.
  • Odbiór zgłoszenia potwierdzimy mailem.
  • Prosimy o dokonanie wpłaty w terminie 14 dni od momentu otrzymania faktury.
    Wpłaty należy dokonać na konto:
    Gamma D.Didiuk i M.Wasilewski Sp. J.
    01-612 Warszawa
    ul. Mysłowicka 15
    Nr konta: 26 1140 2017 0000 4102 0842 7785
  • W przypadku wycofania zgłoszenia w terminie późniejszym niż 14 dni przed warsztatami, uczestnik zostanie obciążony kosztami w wysokości 20% opłaty za udział.
  • Rezygnacja ze szkolenia w terminie późniejszym niż 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia będzie skutkowała obciążeniem uczestnika całkowitym kosztem za szkolenie. Odwołanie zgłoszenia musi być dokonane w formie pisemnej.
  • Zamiast zgłoszonej osoby w Wydarzeniu może wziąć udział inny pracownik firmy.
  • Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie oraz do odwołania Wydarzenia.
  • Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w wydarzeniu powoduje obciążenie pełnymi kosztami udziału.

Szkolenia otwarte: Menedżerskie

zobacz najbliższe szkolenia.
17 maj 2018 - 18 maj 2018 Warszawa
Zatrzymanie w firmie najlepszych pracowników to gwarancja ciągłej sprzedaży i zadowolonych klientów. Badania pokazują że jeszcze nigdy wcześniej skuteczne działania retencyjne w obszarze HR nie miały takiego przełożenia na biznes. Jak nie stracić najlepszych pracowników i uniknąć nadmiernej rotacji? Dzięki warsztatom z naszym ekspertem dowiesz się jak to zrobić.
24 maj 2018 - 25 maj 2018 Warszawa
Znajdź sposób na swoją osobistą  efektywność! Odkryj talenty swoje i swoich pracowników, podejmuj świadome decyzje o ścieżkach  rozwoju zespołu, którym zarządzasz! Idź drogą MISTRZOSTWA OSOBISTEGO. Nie trać czasu i energii na niwelowanie swoich słabych stron i słabych stron swoich pracowników.
28 maj 2018 - 29 maj 2018 Warszawa
Ten dzień, kiedy nagle musisz wydawać polecenia swoim dotychczasowym kolegom i zarządzać ich pracą a Prezes zwraca się do Ciebie po imieniu i zabiera na lunch – to pierwszy dzień Twojego nowego życia. Życia menadżera. Jak poradzić z pułapkami dotychczasowych relacji i jak zbudować nowe? 
4 czerwiec 2018 - 5 czerwiec 2018 warszawa
Planowanie, egzekWOWanie, monitorowanie to jedne z niezbędnych kompetencji, aby skutecznie zarządzać zespołem. Zadbaj o siebie i swoich ludzi - wykreuj zespół! Zmotywuj do zadaniowego, efektywnego podejścia do wykonywania obowiązków. Skutecznie zarządzaj czasem. Dzięki wyspecjalizowanej kadrze trenerskiej Gammy dowiesz się jak to osiągnąć.
21 czerwiec 2018 - 22 czerwiec 2018 Warszawa
Zmienia się otaczający nas świat… i sposób zarządzania również się zmienia. Co to oznacza dla Menadżera? Konieczność szybkiego dostosowania się do otaczającej rzeczywistości i wypracowania nowych standardów pracy z przedstawicielami różnych pokoleń w jednym zespole. Jak pogodzić ogień z wodą czyli jak zmotywować Ygreka do przychodzenia do pracy? Dzięki warsztatom dowiesz się jak to zrobić.
16 lipiec 2018 - 18 lipiec 2018 Warszawa
Design Thinking wspiera tworzenie innowacji w organizacji i generowanie rozwiązań pożądanych przez użytkowników, technologicznie wykonalnych i ekonomicznie uzasadnionych. Warsztat przeznaczony jest dla osób, które w przyszłości będą moderowały procesy zespołów projektowych metodą Design Thinking.
Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm
© Gamma sp. j. ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone.