Turkusowe przywództwo

Szkolenia menadżerskie onlineotwartezamkniete
Niezwykłe rzeczy zaczynają się dziać, kiedy ośmielamy się wnieść wszystko to, kim jesteśmy do pracy
Turkus wyzwala pełnię talentów i potencjału pracowników, obszary niczyje zastępuje postawą współodpowiedzialności, wprowadza zarządzanie zaufaniem, łączy cele strategiczne z pracowniczymi nadając pracy sens. Zapraszamy na szkolenie turkusowe przywództwo. Turkus nie musi oznaczać rewolucji w firmie tylko ewolucję w Twoim dziale.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie online

  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Dla nas w Gammie turkusowe przywództwo to raczej zbiór przydatnych praktyk i ciekawa inspiracja niż jedyna słuszna kultura organizacyjna i sposób zarządzania. Warto ją znać i warto z niej czerpać te narzędzia i idee, które uruchomią w zespole takie zjawiska i procesy jak:

  • Współodpowiedzialność
  • Proaktywność
  • Otwarta komunikacja
  • Innowacyjność
  • Autonomiczność zespołu

Wszystkie powyższe są dziś pożądane, wymieniane jako niezbędne w nowoczesnych organizacjach i zespołach, stanowiących podwaliny pod zwinną kulturę organizacyjną, która jest skrojona na czasy obfitujące w zmiany, niejasny kontekst (VUCA).

Zajmujemy tym samym odrębne stanowisko względem Frederika Laloux – autora bestsellera „Pracować inaczej”. Jeśli więc myślisz, że po tym szkoleniu będziesz potrafił zbudować turkusową organizację – to nie jest szkolenie dla Ciebie. Jeśli jednak chciałbyś poznać najważniejsze założenia tej koncepcji i wybrać te narzędzia, które będą możliwe do wdrożenia w Twoim zespole i organizacji – to serdecznie zapraszamy!

Sposób funkcjonowania każdej organizacji podlega stałej ewolucji w czasie. Wraz z tym procesem zmieniały się metody, style i narzędzia zarządzania firmą. Zmieniał się także charakter i rola liderów.  Jeszcze 100 lat temu w firmach nie mówiono prawie nic o kwestii motywacji pracowników,  a rola lidera sprowadzała się głównie do organizowania i nadzorowania pracy ludzi. To wówczas Henry Ford zwykł mówić „Jak to jest, że gdy potrzebuję pary rąk do pracy, to zjawia się cały człowiek?”. 50 lat temu w firmach nie było działów HR, nie znano pojęcia zarządzania przez cele, ani nie stosowano formuły SMART, 30 lat temu nie funkcjonowała praktyka  zarządzania projektami, 20 lat temu większość menedżerów nie słyszała o coachingu, a 10 lat temu idea work life balance wydawała się dla wielu fanaberią.

Wszystkie te przemiany służą jednemu celowi: dostosowanie się firm do rzeczywistości, aby móc przetrwać.

We współczesnych firmach coraz częściej widzi się potrzebę skupienia się na takich aspektach pracy jak spełnienie, emocje, energia, autentyczność, pasja czy dobrostan. Wynika to z zauważalnej w wielu firmach epidemii zniechęcenia, depresji lub cynizmu (wystarczy poznać szczerą prawdę o stosunku pracowników do misji, wizji i wartości firmy). Emocjonalna i duchowa pustka, która jest ukryta pod wzniosłymi deklaracjami misji firmy – to zbyt częste doświadczenie zbyt wielu pracowników w zbyt wielu firmach. W firmach panuje poczucie, że dotychczasowy model pracy i przywództwa wyczerpał swoje możliwości w kreowaniu środowiska, które odpowiada na potrzebę większej efektywności oraz większego zaangażowania pracowników. Stąd pojawiło się na świecie wiele organizacji, które zaczynają pracować w innym stylu w nowym paradygmacie, który Frederic Laloux nazwał turkusową organizacją, gdzie potrzebni są turkusowi przywódcy.

Styl pracy turkusowych przywódców wspiera to, do czego tęsknią zarówno menedżerowie jak i pracownicy: do miejsca pracy, w którym panuje duch prawdziwej współpracy, gdzie honorowane są indywidualne aspiracje i pielęgnowane są osobiste talenty, wykonywana praca ma głęboki sens, a firma nie jest bezduszną maszyną, lecz organizmem posiadającym duszę. Turkus tworzy środowisko, gdzie ludzie mogą w bezpieczny sposób wyrazić siebie wnosząc do swojej pracy niespotykany dotąd wzrost poziomu energii, pasji i kreatywności.

Najważniejszymi celami warsztatu jest zainspirowanie uczestników do przejścia z obecnego poziomu umiejętności przywódczych do następnego poziomu przywództwa turkusowego. Wspiera budowanie zaufania w zespole nie zapominając o rozwijaniu umiejętności przywódczych. Aby stać się turkusowym przywódcą menedżerowie powinni umieć zmodyfikować swój obecny styl zarządzania w kierunku wspierania, a nie wyręczania zespołu. Lider facylitacyjny jest raczej coachem lub mentorem niż przełożonym. Jednocześnie atrybutem lidera nie jest władza nad ludźmi, lecz służebność wobec najważniejszych celów, któremu zarówno liderzy jak i zespołach chcą służyć.  Pozwala zespołowi decydować w wielu kwestiach, a jednocześnie w sytuacjach patowych jest gotowy wesprzeć zespół w jakiejś decyzji lub konflikcie. Pozostawia dużą autonomię pracownikom, lecz gdy tego zechcą zawsze mogą liczyć na jego wsparcie i podpowiedzi.

Turkusowy lider posiada zdolność do:
  • proszenia i wysłuchania feedbacku od pracowników
  • zachęcania i organizowania zespołowych dyskusji bez forsowania swojego zdania
  • podejmowania negocjacji z zespołem
  • tworzenia wzajemnego zaufania w zespole
  • powściągania swojego ego

Sposób funkcjonowania każdej organizacji podlega stałej ewolucji w czasie. Wraz z tym procesem zmieniały się metody, style i narzędzia zarządzania firmą. Zmieniał się także charakter i rola liderów.  Jeszcze 100 lat temu w firmach nie mówiono prawie nic o kwestii motywacji pracowników,  a rola lidera sprowadzała się głównie do organizowania i nadzorowania pracy ludzi. To wówczas Henry Ford zwykł mówić „Jak to jest, że gdy potrzebuję pary rąk do pracy, to zjawia się cały człowiek?”. 50 lat temu w firmach nie było działów HR, nie znano pojęcia zarządzania przez cele, ani nie stosowano formuły SMART, 30 lat temu nie funkcjonowała praktyka  zarządzania projektami, 20 lat temu większość menedżerów nie słyszała o coachingu, a 10 lat temu idea work life balance wydawała się dla wielu fanaberią.

Wszystkie te przemiany służą jednemu celowi: dostosowanie się firm do rzeczywistości, aby móc przetrwać.

We współczesnych firmach coraz częściej widzi się potrzebę skupienia się na takich aspektach pracy jak spełnienie, emocje, energia, autentyczność, pasja czy dobrostan. Wynika to z zauważalnej w wielu firmach epidemii zniechęcenia, depresji lub cynizmu (wystarczy poznać szczerą prawdę o stosunku pracowników do misji, wizji i wartości firmy). Emocjonalna i duchowa pustka, która jest ukryta pod wzniosłymi deklaracjami misji firmy – to zbyt częste doświadczenie zbyt wielu pracowników w zbyt wielu firmach. W firmach panuje poczucie, że dotychczasowy model pracy i przywództwa wyczerpał swoje możliwości w kreowaniu środowiska, które odpowiada na potrzebę większej efektywności oraz większego zaangażowania pracowników. Stąd pojawiło się na świecie wiele organizacji, które zaczynają pracować w innym stylu w nowym paradygmacie, który Frederic Laloux nazwał turkusową organizacją, gdzie potrzebni są turkusowi przywódcy.

Styl pracy turkusowych przywódców wspiera to, do czego tęsknią zarówno menedżerowie jak i pracownicy: do miejsca pracy, w którym panuje duch prawdziwej współpracy, gdzie honorowane są indywidualne aspiracje i pielęgnowane są osobiste talenty, wykonywana praca ma głęboki sens, a firma nie jest bezduszną maszyną, lecz organizmem posiadającym duszę. Turkus tworzy środowisko, gdzie ludzie mogą w bezpieczny sposób wyrazić siebie wnosząc do swojej pracy niespotykany dotąd wzrost poziomu energii, pasji i kreatywności.

Najważniejszymi celami warsztatu jest zainspirowanie uczestników do przejścia z obecnego poziomu umiejętności przywódczych do następnego poziomu przywództwa turkusowego. Wspiera budowanie zaufania w zespole nie zapominając o rozwijaniu umiejętności przywódczych. Aby stać się turkusowym przywódcą menedżerowie powinni umieć zmodyfikować swój obecny styl zarządzania w kierunku wspierania, a nie wyręczania zespołu. Lider facylitacyjny jest raczej coachem lub mentorem niż przełożonym. Jednocześnie atrybutem lidera nie jest władza nad ludźmi, lecz służebność wobec najważniejszych celów, któremu zarówno liderzy jak i zespołach chcą służyć.  Pozwala zespołowi decydować w wielu kwestiach, a jednocześnie w sytuacjach patowych jest gotowy wesprzeć zespół w jakiejś decyzji lub konflikcie. Pozostawia dużą autonomię pracownikom, lecz gdy tego zechcą zawsze mogą liczyć na jego wsparcie i podpowiedzi.

Turkusowy lider posiada zdolność do:
  • proszenia i wysłuchania feedbacku od pracowników
  • zachęcania i organizowania zespołowych dyskusji bez forsowania swojego zdania
  • podejmowania negocjacji z zespołem
  • tworzenia wzajemnego zaufania w zespole
  • powściągania swojego ego

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

1. Ewolucja stylów przywódczych

  • Etapy ewolucji organizacji
  • Charakterystyka stylów przywódczych funkcjonujących w poszczególnych etapach rozwoju organizacji

2. Turkusowy model przywództwa

  • Jak turkusowy model zarządzania pokonuje problemy klasycznych form zarządzania?
  • Główne cechy turkusowej organizacji
  • Studia przypadków turkusowych firm na świecie i w Polsce

3. Samozarządzanie i autonomia – tworzenie turkusowych zespołów

  • Praktyki współpracy w turkusowych zespołach
    • Zespołowe podejmowanie decyzji
    • Peer coaching
    • Wzajemna ocena indywidualnego wkładu i feedback
    • Samodzielne rozwiązywanie problemów i konfliktów
    • Zespołowe planowanie i organizowanie pracy
  • Techniki i narzędzia wspomagające zespoły w samozarządzaniu
  • Rola, zadania i metody pracy przywódcy w turkusowym zespole
    • Techniki facylitowania pracy zespołu
    • Wykorzystanie feedforward jako narzędzia lidera we wspieraniu zespołu w rozwiązywaniu problemów.
    • Moderowanie procesów decyzyjnych zespołu.
    • Wykorzystanie technik coachingowych

4. Autentyczność i angażowanie pełnego potencjału pracowników

  • Budowanie fundamentu każdego zespołu: wzajemnego zaufania
  • Wykorzystywanie pasji i najlepszych stron pracowników
  • Tworzenie poczucia wspólnoty w zespole

5. Dekalog turkusowego lidera

  • Poznaj swój zespół
  • Pracuj na mocnych stronach
  • Oddawaj odpowiedzialność
  • Słuchaj i słysz
  • Komunikuj się wprost
  • Wspieraj pracowników we wdrażaniu ich pomysłów
  • Ogranicz kontrolę i nie wtrącaj się
  • Bądź członkiem zespołu
  • Dostrzegaj możliwości
  • Stwarzaj szanse

6. Podsumowanie

1. Ewolucja stylów przywódczych

  • Etapy ewolucji organizacji
  • Charakterystyka stylów przywódczych funkcjonujących w poszczególnych etapach rozwoju organizacji

2. Klasyczne paradygmaty przywództwa i zarządzania w firmie i ich ograniczenia.

  • Sposoby organizacji pracy w klasycznej firmie
    • Hierarchia władzy w formie piramidy
    • Mierzalne cele
    • Precyzyjny podział zadań i odpowiedzialności
    • Koncentracja na wyniku finansowym
    • Delegowanie
    • Sformalizowane procesy i procedury
  • Typowe problemy i wyzwania w klasycznej organizacji
    • Unikanie odpowiedzialności
    • Skupienie wyłącznie na własnych celach – brak widzenia szerszej perspektywy (np. silosy)
    • Problemy z zaangażowaniem
    • Problemy z zaufaniem

3. Turkusowy model przywództwa

  • Jak turkusowy model zarządzania pokonuje problemy klasycznych form zarządzania?
  • Główne cechy turkusowej organizacji
  • Studia przypadków turkusowych firm na świecie i w Polsce

4. Samozarządzanie i autonomia – tworzenie turkusowych zespołów

  • Praktyki współpracy w turkusowych zespołach
    • Zespołowe podejmowanie decyzji
    • Peer coaching
    • Wzajemna ocena indywidualnego wkładu i feedback
    • Samodzielne rozwiązywanie problemów i konfliktów
    • Zespołowe planowanie i organizowanie pracy
  • Techniki i narzędzia wspomagające zespoły w samo zarządzaniu
  • Rola, zadania i metody pracy przywódcy w turkusowym zespole
    • Techniki facylitowania pracy zespołu
    • Wykorzystanie feedforward jako narzędzia lidera we wspieraniu zespołu w rozwiązywaniu problemów.
    • Moderowanie procesów decyzyjnych zespołu.
    • Wykorzystanie technik coachingowych

5. Autentyczność i angażowanie pełnego potencjału pracowników

  • Budowanie fundamentu każdego zespołu: wzajemnego zaufania
  • Wykorzystywanie pasji i najlepszych stron pracowników
  • Tworzenie poczucia wspólnoty w zespole

6. Ewolucyjne cele

  • Jak tworzyć „charyzmatyczne” i pociągające cele?
  • Jak przekładać wartości „zapisane” na wartości działające?
  • Poszukiwanie sensu w dążeniu do celów (w znaczeniu ang.„purpose”, a nie „goal” lub „target”)

7. Podsumowanie

1. Ewolucja stylów przywódczych

  • Etapy ewolucji organizacji
  • Charakterystyka stylów przywódczych funkcjonujących w poszczególnych etapach rozwoju organizacji

2. Klasyczne paradygmaty przywództwa i zarządzania w firmie i ich ograniczenia.

  • Sposoby organizacji pracy w klasycznej firmie
    • Hierarchia władzy w formie piramidy
    • Mierzalne cele
    • Precyzyjny podział zadań i odpowiedzialności
    • Koncentracja na wyniku finansowym
    • Delegowanie
    • Sformalizowane procesy i procedury
  • Typowe problemy i wyzwania w klasycznej organizacji
    • Unikanie odpowiedzialności
    • Skupienie wyłącznie na własnych celach – brak widzenia szerszej perspektywy (np. silosy)
    • Problemy z zaangażowaniem
    • Problemy z zaufaniem

3. Turkusowy model przywództwa

  • Jak turkusowy model zarządzania pokonuje problemy klasycznych form zarządzania?
  • Główne cechy turkusowej organizacji
  • Studia przypadków turkusowych firm na świecie i w Polsce

4. Samozarządzanie i autonomia – tworzenie turkusowych zespołów

  • Praktyki współpracy w turkusowych zespołach
    • Zespołowe podejmowanie decyzji
    • Peer coaching
    • Wzajemna ocena indywidualnego wkładu i feedback
    • Samodzielne rozwiązywanie problemów i konfliktów
    • Zespołowe planowanie i organizowanie pracy
  • Techniki i narzędzia wspomagające zespoły w samo zarządzaniu
  • Rola, zadania i metody pracy przywódcy w turkusowym zespole
    • Techniki facylitowania pracy zespołu
    • Wykorzystanie feedforward jako narzędzia lidera we wspieraniu zespołu w rozwiązywaniu problemów.
    • Moderowanie procesów decyzyjnych zespołu.
    • Wykorzystanie technik coachingowych

5. Autentyczność i angażowanie pełnego potencjału pracowników

  • Budowanie fundamentu każdego zespołu: wzajemnego zaufania
  • Wykorzystywanie pasji i najlepszych stron pracowników
  • Tworzenie poczucia wspólnoty w zespole

6. Ewolucyjne cele

  • Jak tworzyć „charyzmatyczne” i pociągające cele?
  • Jak przekładać wartości „zapisane” na wartości działające?
  • Poszukiwanie sensu w dążeniu do celów (w znaczeniu ang.„purpose”, a nie „goal” lub „target”)

7. Podsumowanie

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szkolenie związane z:
  • style przywództwa
  • turkusowy model przywództwa
  • zarządzania w firmie
  • budowanie zaufania w zespole

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • Stworzenie zalążków kultury organizacyjnej opartej na współodpowiedzialności.
  • Wzrost identyfikacji pracowników z firmą.
  • Zmniejszenie rotacji personelu.
  • Przyciąganie młodych talentów poprzez unikatową kulturę i atmosferę pracy.

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • Uświadomienie sobie nowych perspektyw rozwoju swojego przywództwa.
  • Zdobycie umiejętności tworzenia bardziej samodzielnych zespołów.
  • Wzmocnienie swojego autorytetu jako rzeczywistego lidera.
  • Nauczenie się niekonwencjonalnych metod budowania zaangażowania pracowników.

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • Wzrost efektywności wykonywanej pracy.
  • Wytworzenie poczucia współwłasności psychologicznej.
  • Lepsze zrozumienie w relacjach góra-dół.
Turkusowe przywództwo

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Anna Staniszewska


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Anna Staniszewska

Ilona Ziętkowska


Project Manager
tel.: 517 081 300
i.zietkowska@projektgamma.pl
Ilona Ziętkowska

Ilona Ziętkowska


Project Manager
tel.: 517 081 300
i.zietkowska@projektgamma.pl
Ilona Ziętkowska
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia menadżerskie

Program szkolenia „Trudne rozmowy menedżerskie” jest odpowiedzią na zmienność i nieprzewidywalność wielu sytuacji, a w związku z tym malejącą skuteczność gotowych recept i procedur postępowania.

2024-04-10
10 kwietnia 2024 - 11 kwietnia 2024
2024-04-11
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Fundamenty 3 języków doceniania - Istnieją różne sposoby komunikowania doceniania, Każda konkretna osoba będzie ceniła określony język bardziej niż inny, Docenianie jest najbardziej skuteczne, jeśli jest wyrażone w języku preferowanym przez odbiorcę, Komunikaty doceniające, formułowane niewłaściwym językiem mają niską bądź zerową skuteczność, Menedżerowie zdradzają tendencję do używania tych języków doceniania, które sami preferują, zamiast dopasowywać docenienie do preferencji pracownika.

2024-04-17
17 kwietnia 2024 - 18 kwietnia 2024
2024-04-18
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

O mobbingu warto jest rozmawiać. Każda jego forma i odmiana ma równie destruktywny wpływ i daleko idące konsekwencje prowadzące do pogorszenia relacji, demotywacji, wypalenia, destabilizacji psychicznej i emocjonalnej, rozpadu zespołowości. A wszystko to ma swój wyraz w jakości i efektywności pracy. W skrajnych przypadkach może prowadzić do sporów sądowych i zniszczenia wizerunku pracodawcy.

2024-05-09
09 maja 2024 - 10 maja 2024
2024-05-10
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.