Inne strony: GAMMA DISCOVER
Nie ma nic bardziej nieskutecznego niż traktowanie różnych ludzi w ten sam sposób

Sprzedaż w oparciu o metodologię MBTI®

Szkolenia otwarte: Sprzedażowe
Dobierz odpowiednią technikę sprzedaży - dzięki metodologii MBTI dowiesz się jaka technika będzie skuteczna, do różnych typów osobowości. MBTI® jest narzędziem, które bardzo pomaga w zrozumieniu stylu funkcjonowania każdego człowieka. Pokazuje nasze preferowane strategie budowania relacji z innymi, podejmowania decyzji, wyjaśnia i pomaga zaakceptować różnice pomiędzy ludźmi.

IDEA SZKOLENIA

Często w życiu zawodowym spotykamy się z niezrozumieniem naszych zachowań i decyzji a także stylu funkcjonowania. Sami równie często stajemy przed dylematami związanymi z tym, że nie jesteśmy w stanie zrozumieć, a tym bardziej zaakceptować, zachowań i wyborów naszych klientów. Zadajemy sobie pytania jak to jest, że ktoś widzi wszystko przez pryzmat dużej ilości szczegółów, które go niepokoją  a ktoś inny po prostu wie, że wszystko będzie w porządku choć czasami nie znajduje to uzasadnienia w faktach? Dlaczego jeden z naszych klientów ma dokładnie zaplanowany każdy swój dzień i działa zgodnie z tym planem a inny czeka ze wszystkim na ostatnią chwilę i nie jest to dla niego żadnych problemem? I jak to się dzieje, że wszyscy oni mogą skutecznie sprzedawać mimo to, a może właśnie dzięki temu? Jak z tym funkcjonować, jak to zaakceptować i wykorzystywać w codziennej pracy?
 
Na te i inne, podobne pytania pomaga odpowiedzieć MBTI®.
MBTI® (Myers – Brigs Type Indicator) jest narzędziem, które bardzo pomaga w zrozumieniu stylu funkcjonowania każdego człowieka. Pokazuje nasze preferowane strategie budowania relacji z innymi, podejmowania decyzji, wyjaśnia i pomaga zaakceptować różnice pomiędzy ludźmi, dzięki temu jest przydatne do rozwijania różnorodnych kompetencji tak w życiu zawodowym jak i osobistym w sposób świadomy i zgodny z naszymi potrzebami i wartościami.
 
Mimo, że jest MBTI® narzędziem psychometrycznym opartym na teorii Carla Gustava Junga, uniknięto w nim żargonu psychologicznego i osadzono je bardzo mocno w realiach biznesowych i życiowych. Jak już wspomniano wyżej MBTI® jest narzędziem, które może służyć do rozwijania różnorodnych kompetencji osób opisywanych tym narzędziem a także pracujących z nim na co dzień. Przy użyciu MBTI® można pracować nad rozwojem własnych kompetencji sprzedażowych a także negocjacyjnych.
MBTI® nie jest narzędziem oceniającym stąd na żadnym etapie pracy z tym narzędziem nie mamy do czynienia z oceną (czy to indywidualną czy grupową). MBTI® jedynie opisuje typ poszczególnych ludzi wskazując jednocześnie na ich mocne strony i potencjalne obszary do rozwoju.
 
Narzędzie to jest stosowane przez większość liczących się organizacji sprzedażowych w Polsce i na świecie, niezależnie od branży i wielkości personelu.

Grupa docelowa:
Warsztat skierowany jest do każdego, kto w swojej pracy zajmuje się sprzedażą i negocjacjami handlowymi w toku procesu sprzedaży, do osób aspirujących na tego typu stanowiska a także do osób zarządzających zespołami handlowymi.

Szkolenie rozwija następujące umiejętności/kompetencje:
  • Umiejętność autodiagnozy własnego stylu komunikacji z klientami.
  • Umiejętność diagnozy stylu komunikacji u poszczególnych klientów.
  • Dobieranie i stosowanie odpowiednich środków komunikacyjnych w kontaktach z klientami.
  • Wykorzystywanie narzędzi wpływu społecznego w sposób uzależniony od typu osobowości klienta.
  • Obrona przed manipulacjami ze strony klientów w procesie sprzedaży i negocjacji handlowych.
  • Zwiększenie efektywności osobistej w sprzedaży poprzez umiejętne wykorzystywanie wiedzy na temat potrzeb społecznych i komunikacyjnych poszczególnych typów komunikacyjnych.

Fakty szkoleniowe
1
Przeszkoliliśmy ponad
70 tys. handlowców.
2
Średni wzrost sprzedaży / parametrów sprzedaży naszych szkoleń wynosi 12%.
3
Trenerzy Gammy są skuteczni łącząc bogate doświadczenie na stanowiskach sprzedażowych z wysokimi umiejętnościami trenerskimi.
Badanie przeprowadzone przez Ashridge Business School wykazało że stereotypowe wyobrażenie jaka osobowość nadaje się do sprzedaż nie zawsze ma pokrycie w wynikach sprzedaży.
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

PROGRAM SZKOLENIA

1. Przygotowanie do pracy z własnymi wynikami MBTI®. Zbudowanie relacji sprzyjających skutecznemu uczeniu się i autorefleksji na temat własnego stylu sprzedaży i prowadzenia negocjacji handlowych.

  • Omówienie celów, tematów i przebiegu zajęć.
  • Poznanie Uczestników z trenerem.
  • Ustalenie zasad współpracy. 
  • Czego z MBTI® możemy się dowiedzieć, a czego nie? Na ile wiarygodne są uzyskane wyniki?

2. Poznanie charakterystyki poszczególnych par preferencji MBTI® w sposób umożliwiający nie tylko zrozumienie siebie, ale również rozpoznawanie danej preferencji w zachowaniu klientów.

  • Co to jest model MBTI®? – charakterystyka i zastosowanie.
  • Prezentacja podstaw teoretycznych kwestionariusza.
  • Konstrukcja kwestionariusza - pary preferencji jungowskich.
  • Konstrukcja typu według MBTI®.
  • Rozumienie znaczenia poszczególnych par preferencji:
    • stosunek do świata zewnętrznego (E i I), 
    • rodzaj preferowanych informacji i sposób ich zbierania i porządkowania (S i N), 
    • sposób podejmowania decyzji (T i F), 
    • organizowanie własnej aktywności (J i P).
  • Określenie swojego typu i porównanie z wynikami uzyskanymi w badaniu internetowym.

3. Dynamika typu MBTI®.

  • Omówienie dynamiki typu.
  • Moja dominująca i najmniej wykorzystywana funkcja.

4. Rozumienie różnic w potrzebach dotyczących sposobu prowadzenia spotkań handlowych pomiędzy swoim typem, a klientami o odmiennych preferencjach.

  • Dostosowanie rodzaju i treści oferty handlowej do typu MBTI® klienta.
  • Preferencje MBTI®, a różnicowanie sposobu określanie celów spotkania handlowego.
  • Poszczególne preferencje MBTI®, a potrzeby związane z ustalaniem procedury spotkania.
  • Gry i techniki sprzedażowe – jakie argumenty trafią, a jakie nie trafią do osób o poszczególnych preferencjach.

5. Zrozumienie zachowań poszczególnych typów MBTI® w czasie negocjacji sprzedażowych i ich wpływu na skuteczność negocjacji. Zrozumienie konieczności pełnego wykorzystania każdej preferencji w realizacji zadań negocjacyjnych.

  • Typy MBTI® a negocjacje. Rola, jaką Uczestnicy pełnią w negocjacjach, co ich motywuje, a co demotywuje do osiągania celów negocjacyjnych, korzyści z wykorzystania ich potencjału oraz zagrożenia płynące z jego niedocenienia.
  • Wykorzystanie wiedzy o typach MBTI® do wywierania wpływu w trakcie negocjacji i obrony przed nimi.

6. Wzrost umiejętności budowania efektywnych relacji handlowych.

  • Najbardziej odmienny ode mnie klient – różnice, przyczyny trudności we współpracy, planowanie modyfikacji sposobu współpracy.
  • Diagnoza preferencji MBTI® kluczowych klientów obsługiwanych przez każdego z Uczestników.

7. Modyfikowanie swojego stylu prowadzenia negocjacji z klientami adekwatnie do ich potrzeb.

  • Analiza swojego stylu negocjacji w porównaniu z typem i potrzebami kluczowych klientów, stworzenie listy niezbędnych modyfikacji i planu ich wdrożenia.

8. Indywidualne podsumowania zajęć.

Klienci, dla których Gamma zrealizowała szkolenia:

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • wzrost wskaźników biznesowych dzięki efektywności każdego członka zespołu
  • wzmocnienie dobrego wizerunku firmy na rynku (jako grupy profesjonalistów)
  • zmniejszenie kosztów współpracy z klientami
  • lepsza efektywność działu handlowego

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • umiejętność skutecznego diagnozowania typu osobowościowego Klienta
  • umiejętność autodiagnozy własnego stylu komunikacji z otoczeniem i elastyczność w dostosowywaniu swoich zachowań do typu Klienta
  • wyższa wydajność przy mniejszym koszcie energetycznym:
      • komfort pracy,
      • efektywność osobista (poczucie sprawczości)

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • budowanie i utrzymywanie dobrych, długofalowych relacji z Klientami – przywiązanie Klienta do firmy poprzez taką relację
  • optymalne wykorzystanie czasu spotkania handlowego (minimalny nakład czasu vs. realizacja celu sprzedażowego)
  • świadomość różnic osobowościowych jako potencjału – trasfer wiedzy i umiejętności

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Konsultant szkolenia

Szybki kontakt

Justyna Mejłun

Project Manager
tel. kom:. +48 783 682 017
j.mejlun@projektgamma.pl
Justyna Mejłun

Interesuje Cię to szkolenie?

Zostaw adres e-mail i nr. telefonu a przypomnimy Ci o tym szkoleniu.
Preferuję kotakt:

ZGŁOSZENIE NA SZKOLENIE

Zgłoszenie prosimy przesłać na adres biuro@projektgamma.pl lub faks 22 266 08 51 Wybrane szkolenie:

Sprzedaż w oparciu o metodologię MBTI®

Termin szkolenia: 3 listopad 2014 r.
Imię i NazwiskoStanowiskoTelefonAdres e-mail

1*

2

3

4

5

* Zaproszenia wysyłamy bezpośrednio do uczestników szkolenia – e-mailem.

Warunki zgłoszenia
  • Cena uczestnictwa dla 1 osoby:
    Do podanej ceny należy doliczyć 23% VAT.
  • Cena obejmuje prelekcje, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch.
  • Wypełnienie formularza zgłoszeniowego stanowi zawarcie wiążącej umowy pomiędzy zgłaszającym a Gamma D.Didiuk i M.Wasilewski Sp.j.
  • Odbiór zgłoszenia potwierdzimy mailem.
  • Prosimy o dokonanie wpłaty w terminie 14 dni od momentu otrzymania faktury.
    Wpłaty należy dokonać na konto:
    Gamma D.Didiuk i M.Wasilewski Sp. J.
    01-612 Warszawa
    ul. Mysłowicka 15
    Nr konta: 26 1140 2017 0000 4102 0842 7785
  • W przypadku wycofania zgłoszenia w terminie późniejszym niż 14 dni przed warsztatami, uczestnik zostanie obciążony kosztami w wysokości 20% opłaty za udział.
  • Rezygnacja ze szkolenia w terminie późniejszym niż 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia będzie skutkowała obciążeniem uczestnika całkowitym kosztem za szkolenie. Odwołanie zgłoszenia musi być dokonane w formie pisemnej.
  • Zamiast zgłoszonej osoby w Wydarzeniu może wziąć udział inny pracownik firmy.
  • Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie oraz do odwołania Wydarzenia.
  • Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w wydarzeniu powoduje obciążenie pełnymi kosztami udziału.

Szkolenia otwarte: Sprzedażowe

zobacz najbliższe szkolenia.
2018-07-30
30 lipiec 2018 -
2018-07-31
31 lipiec 2018
Warszawa
Warszawa
Dzięki udziałowi w szkoleniu zdobędziesz kluczowe techniki dla każdego etapu procesu sprzedaży! Dowiesz się jak nawiązywać i budować relację z Klientem biznesowym, jak rozpoznawać i analizować potrzeby, jak przygotować ofertę w pełni spełniającą oczekiwania Klienta. Podczas szkolenia poznasz zasady prowadzenia rozmowy handlowej oraz metody docierania do osób decyzyjnych w firmach.
2018-08-20
20 sierpień 2018 -
2018-08-21
21 sierpień 2018
Nadchodzi nowa era - era 100% skuteczności. Nie możliwe?! Staje się możliwe. Prowadź rozmowę z Klientem w taki sposób, żebyś to Ty decydował co dalej się wydarzy. Doprowadź do pożądanego rozwiązania. Dzięki szkoleniu Uczestnicy nauczą się w jaki sposób budować argumentację przekonująca do spotkania.
2018-08-27
27 sierpień 2018 -
2018-08-28
28 sierpień 2018
Manipulacja jest wszędzie wokół nas. Jeśli chcesz się przed nią obronić musisz…..najpierw jej się nauczyć. Badania nam makiawelizmem wskazują, że najbardziej odporni na manipulację są Ci, którzy potrafią stosować te techniki. My Cię ich nauczymy. Co z nimi zrobisz – zależy od Ciebie.
2018-09-19
19 wrzesień 2018 -
2018-09-20
20 wrzesień 2018
„The Challanger Sale” nazywany jest czwartą rewolucją w sprzedaży. Jest to model sprzedaży oparty na dowodach  (badania na grupie 24 tys. handlowców w 95 krajach). System jest odpowiedzią współczesne oczekiwania klientów, którzy: traktują poświęcony czas dla handlowca jako inwestycję oczekują doradztwa i partnerstwa nie cenią budowania relacji jako fundamentu transakcji sprzedaż/ kupno
2018-10- 4
4 październik 2018 -
2018-10- 5
5 październik 2018
Warszawa
Warszawa
Szkolenie prowadzi Dawid Didiuk, współwłaściciel firmy szkoleniowej GAMMA odpowiedzialny za obszar sprzedaży GAMMA (wg. rankingu Gazety Finansowej 1. miejsce  w kategorii obrót za 2016 rok wśród firm szkoleniowych w Polsce). Współtwórca firmy produkującej naturalne kosmetyki Mokosh, zajmującej czołowe miejsce na polskim i europejskim rynku kosmetycznym.
2018-10- 9
9 październik 2018 -
2018-10-10
10 październik 2018
Warszawa
Warszawa
Negocjacje kluczem do biznesu! Wzmocnij wiarę we własne możliwości. Uzyskaj najlepszy możliwy wynik negocjacji dbając o relacje z Klientem. Nasze szkolenie bazuje na Harvardzkim modelu negocjacyjnym. Uczestnicy na szkoleniu otrzymują techniki negocjacyjne pozwalające wpływać na proces negocjacji i uzyskać sukces zarówno na poziomie finansowym jak i relacyjnym.
2018-10-25
25 październik 2018 -
2018-10-26
26 październik 2018
Warszawa
Warszawa
Rozszerz działania sprzedażowe poza spotkanie z Klientem! Metoda trzech graczy, na której bazuje szkolenie pozwala zwiększyć liczbę procesów sprzedaży kończących się sukcesem i sprzedawać skuteczniej. Podział współdecydentów u potencjalnego Klienta na decision owner’a, implementor’a i evaluator’a oraz zastosowanie dla każdego z nich jednej z trzech strategii sprzedażowych pozwala odróżnić sprzedaż tradycyjną od sprzedaży B2B.
Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm
© Gamma sp. j. ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone.