Nie ma nic bardziej nieskutecznego niż traktowanie różnych ludzi w ten sam sposób

Sprzedaż w oparciu o metodologię MBTI®

Szkolenia otwarte: Sprzedażowe
Dobierz odpowiednią technikę sprzedaży - dzięki metodologii MBTI dowiesz się jaka technika będzie skuteczna, do różnych typów osobowości. MBTI® jest narzędziem, które bardzo pomaga w zrozumieniu stylu funkcjonowania każdego człowieka. Pokazuje nasze preferowane strategie budowania relacji z innymi, podejmowania decyzji, wyjaśnia i pomaga zaakceptować różnice pomiędzy ludźmi.

IDEA SZKOLENIA

Często w życiu zawodowym spotykamy się z niezrozumieniem naszych zachowań i decyzji a także stylu funkcjonowania. Sami równie często stajemy przed dylematami związanymi z tym, że nie jesteśmy w stanie zrozumieć, a tym bardziej zaakceptować, zachowań i wyborów naszych klientów. Zadajemy sobie pytania jak to jest, że ktoś widzi wszystko przez pryzmat dużej ilości szczegółów, które go niepokoją  a ktoś inny po prostu wie, że wszystko będzie w porządku choć czasami nie znajduje to uzasadnienia w faktach? Dlaczego jeden z naszych klientów ma dokładnie zaplanowany każdy swój dzień i działa zgodnie z tym planem a inny czeka ze wszystkim na ostatnią chwilę i nie jest to dla niego żadnych problemem? I jak to się dzieje, że wszyscy oni mogą skutecznie sprzedawać mimo to, a może właśnie dzięki temu? Jak z tym funkcjonować, jak to zaakceptować i wykorzystywać w codziennej pracy?
 
Na te i inne, podobne pytania pomaga odpowiedzieć MBTI®.
MBTI® (Myers – Brigs Type Indicator) jest narzędziem, które bardzo pomaga w zrozumieniu stylu funkcjonowania każdego człowieka. Pokazuje nasze preferowane strategie budowania relacji z innymi, podejmowania decyzji, wyjaśnia i pomaga zaakceptować różnice pomiędzy ludźmi, dzięki temu jest przydatne do rozwijania różnorodnych kompetencji tak w życiu zawodowym jak i osobistym w sposób świadomy i zgodny z naszymi potrzebami i wartościami.
 
Mimo, że jest MBTI® narzędziem psychometrycznym opartym na teorii Carla Gustava Junga, uniknięto w nim żargonu psychologicznego i osadzono je bardzo mocno w realiach biznesowych i życiowych. Jak już wspomniano wyżej MBTI® jest narzędziem, które może służyć do rozwijania różnorodnych kompetencji osób opisywanych tym narzędziem a także pracujących z nim na co dzień. Przy użyciu MBTI® można pracować nad rozwojem własnych kompetencji sprzedażowych a także negocjacyjnych.
MBTI® nie jest narzędziem oceniającym stąd na żadnym etapie pracy z tym narzędziem nie mamy do czynienia z oceną (czy to indywidualną czy grupową). MBTI® jedynie opisuje typ poszczególnych ludzi wskazując jednocześnie na ich mocne strony i potencjalne obszary do rozwoju.
 
Narzędzie to jest stosowane przez większość liczących się organizacji sprzedażowych w Polsce i na świecie, niezależnie od branży i wielkości personelu.

Grupa docelowa:
Warsztat skierowany jest do każdego, kto w swojej pracy zajmuje się sprzedażą i negocjacjami handlowymi w toku procesu sprzedaży, do osób aspirujących na tego typu stanowiska a także do osób zarządzających zespołami handlowymi.

Szkolenie rozwija następujące umiejętności/kompetencje:
  • Umiejętność autodiagnozy własnego stylu komunikacji z klientami.
  • Umiejętność diagnozy stylu komunikacji u poszczególnych klientów.
  • Dobieranie i stosowanie odpowiednich środków komunikacyjnych w kontaktach z klientami.
  • Wykorzystywanie narzędzi wpływu społecznego w sposób uzależniony od typu osobowości klienta.
  • Obrona przed manipulacjami ze strony klientów w procesie sprzedaży i negocjacji handlowych.
  • Zwiększenie efektywności osobistej w sprzedaży poprzez umiejętne wykorzystywanie wiedzy na temat potrzeb społecznych i komunikacyjnych poszczególnych typów komunikacyjnych.

Fakty szkoleniowe
1
Przeszkoliliśmy ponad
70 tys. handlowców.
2
Średni wzrost sprzedaży / parametrów sprzedaży naszych szkoleń wynosi 12%.
3
Trenerzy Gammy są skuteczni łącząc bogate doświadczenie na stanowiskach sprzedażowych z wysokimi umiejętnościami trenerskimi.
Badanie przeprowadzone przez Ashridge Business School wykazało że stereotypowe wyobrażenie jaka osobowość nadaje się do sprzedaż nie zawsze ma pokrycie w wynikach sprzedaży.
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

PROGRAM SZKOLENIA

1. Przygotowanie do pracy z własnymi wynikami MBTI®. Zbudowanie relacji sprzyjających skutecznemu uczeniu się i autorefleksji na temat własnego stylu sprzedaży i prowadzenia negocjacji handlowych.

  • Omówienie celów, tematów i przebiegu zajęć.
  • Poznanie Uczestników z trenerem.
  • Ustalenie zasad współpracy. 
  • Czego z MBTI® możemy się dowiedzieć, a czego nie? Na ile wiarygodne są uzyskane wyniki?

2. Poznanie charakterystyki poszczególnych par preferencji MBTI® w sposób umożliwiający nie tylko zrozumienie siebie, ale również rozpoznawanie danej preferencji w zachowaniu klientów.

  • Co to jest model MBTI®? – charakterystyka i zastosowanie.
  • Prezentacja podstaw teoretycznych kwestionariusza.
  • Konstrukcja kwestionariusza - pary preferencji jungowskich.
  • Konstrukcja typu według MBTI®.
  • Rozumienie znaczenia poszczególnych par preferencji:
    • stosunek do świata zewnętrznego (E i I), 
    • rodzaj preferowanych informacji i sposób ich zbierania i porządkowania (S i N), 
    • sposób podejmowania decyzji (T i F), 
    • organizowanie własnej aktywności (J i P).
  • Określenie swojego typu i porównanie z wynikami uzyskanymi w badaniu internetowym.

3. Dynamika typu MBTI®.

  • Omówienie dynamiki typu.
  • Moja dominująca i najmniej wykorzystywana funkcja.

4. Rozumienie różnic w potrzebach dotyczących sposobu prowadzenia spotkań handlowych pomiędzy swoim typem, a klientami o odmiennych preferencjach.

  • Dostosowanie rodzaju i treści oferty handlowej do typu MBTI® klienta.
  • Preferencje MBTI®, a różnicowanie sposobu określanie celów spotkania handlowego.
  • Poszczególne preferencje MBTI®, a potrzeby związane z ustalaniem procedury spotkania.
  • Gry i techniki sprzedażowe – jakie argumenty trafią, a jakie nie trafią do osób o poszczególnych preferencjach.

5. Zrozumienie zachowań poszczególnych typów MBTI® w czasie negocjacji sprzedażowych i ich wpływu na skuteczność negocjacji. Zrozumienie konieczności pełnego wykorzystania każdej preferencji w realizacji zadań negocjacyjnych.

  • Typy MBTI® a negocjacje. Rola, jaką Uczestnicy pełnią w negocjacjach, co ich motywuje, a co demotywuje do osiągania celów negocjacyjnych, korzyści z wykorzystania ich potencjału oraz zagrożenia płynące z jego niedocenienia.
  • Wykorzystanie wiedzy o typach MBTI® do wywierania wpływu w trakcie negocjacji i obrony przed nimi.

6. Wzrost umiejętności budowania efektywnych relacji handlowych.

  • Najbardziej odmienny ode mnie klient – różnice, przyczyny trudności we współpracy, planowanie modyfikacji sposobu współpracy.
  • Diagnoza preferencji MBTI® kluczowych klientów obsługiwanych przez każdego z Uczestników.

7. Modyfikowanie swojego stylu prowadzenia negocjacji z klientami adekwatnie do ich potrzeb.

  • Analiza swojego stylu negocjacji w porównaniu z typem i potrzebami kluczowych klientów, stworzenie listy niezbędnych modyfikacji i planu ich wdrożenia.

8. Indywidualne podsumowania zajęć.

Cena szkolenia
Miejsce szkolenia

Termin szkolenia
3 listopad 2014

Klienci, dla których Gamma zrealizowała szkolenia:

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • wzrost wskaźników biznesowych dzięki efektywności każdego członka zespołu
  • wzmocnienie dobrego wizerunku firmy na rynku (jako grupy profesjonalistów)
  • zmniejszenie kosztów współpracy z klientami
  • lepsza efektywność działu handlowego

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • umiejętność skutecznego diagnozowania typu osobowościowego Klienta
  • umiejętność autodiagnozy własnego stylu komunikacji z otoczeniem i elastyczność w dostosowywaniu swoich zachowań do typu Klienta
  • wyższa wydajność przy mniejszym koszcie energetycznym:
      • komfort pracy,
      • efektywność osobista (poczucie sprawczości)

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • budowanie i utrzymywanie dobrych, długofalowych relacji z Klientami – przywiązanie Klienta do firmy poprzez taką relację
  • optymalne wykorzystanie czasu spotkania handlowego (minimalny nakład czasu vs. realizacja celu sprzedażowego)
  • świadomość różnic osobowościowych jako potencjału – trasfer wiedzy i umiejętności

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Konsultant szkolenia

Szybki kontakt

Justyna Mejłun

Project Manager
tel. kom:. +48 783 682 017
j.mejlun@projektgamma.pl
Justyna Mejłun

Interesuje Cię to szkolenie?

Zostaw adres e-mail i nr. telefonu a przypomnimy Ci o tym szkoleniu.
Preferuję kotakt:

ZGŁOSZENIE NA SZKOLENIE

Zgłoszenie prosimy przesłać na adres biuro@projektgamma.pl lub faks 22 266 08 51 Wybrane szkolenie:

Sprzedaż w oparciu o metodologię MBTI®

Termin szkolenia: 3 listopad 2014 r.
Imię i NazwiskoStanowiskoTelefonAdres e-mail

1*

2

3

4

5

* Zaproszenia wysyłamy bezpośrednio do uczestników szkolenia – e-mailem.

Warunki zgłoszenia
  • Cena uczestnictwa dla 1 osoby:
    Do podanej ceny należy doliczyć 23% VAT.
  • Cena obejmuje prelekcje, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch.
  • Wypełnienie formularza zgłoszeniowego stanowi zawarcie wiążącej umowy pomiędzy zgłaszającym a Gamma D.Didiuk i M.Wasilewski Sp.j.
  • Odbiór zgłoszenia potwierdzimy mailem.
  • Prosimy o dokonanie wpłaty w terminie 14 dni od momentu otrzymania faktury.
    Wpłaty należy dokonać na konto:
    Gamma D.Didiuk i M.Wasilewski Sp. J.
    01-612 Warszawa
    ul. Mysłowicka 15
    Nr konta: 26 1140 2017 0000 4102 0842 7785
  • W przypadku wycofania zgłoszenia w terminie późniejszym niż 14 dni przed warsztatami, uczestnik zostanie obciążony kosztami w wysokości 20% opłaty za udział.
  • Rezygnacja ze szkolenia w terminie późniejszym niż 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia będzie skutkowała obciążeniem uczestnika całkowitym kosztem za szkolenie. Odwołanie zgłoszenia musi być dokonane w formie pisemnej.
  • Zamiast zgłoszonej osoby w Wydarzeniu może wziąć udział inny pracownik firmy.
  • Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie oraz do odwołania Wydarzenia.
  • Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w wydarzeniu powoduje obciążenie pełnymi kosztami udziału.

Szkolenia otwarte: Sprzedażowe

zobacz najbliższe szkolenia.
18 czerwiec 2018 - 19 czerwiec 2018 Warszawa
Każdego roku liczba leadów rośnie. Byłoby to pozytywne zjawisko gdyby nie to, że w dużej mierze odpowiada za to większa liczba zapytań od tych samych klientów. Część klientów przygotowując się do zakupu nie prosi o ofertę jedną firmę tylko dwie, trzy, cztery – z każdym rokiem staje się co raz bardziej dociekliwa i skłonna do porównywania ofert.
25 czerwiec 2018 - 26 czerwiec 2018 Warszawa
Negocjacje kluczem do biznesu! Wzmocnij wiarę we własne możliwości. Uzyskaj najlepszy możliwy wynik negocjacji dbając o relacje z Klientem. Nasze szkolenie bazuje na Harvardzkim modelu negocjacyjnym. Uczestnicy na szkoleniu otrzymują techniki negocjacyjne pozwalające wpływać na proces negocjacji i uzyskać sukces zarówno na poziomie finansowym jak i relacyjnym.
Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm
© Gamma sp. j. ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone.