Więcej ludzi marnuje czas i energię roztrząsając problemy niż rzeczywiście próbując je rozwiązać

Windykacja należności

Szkolenia otwarte: Sprzedażowe
Klient, który nie płaci zwykle ma wiele długów. Od doboru właściwych technik zależy komu zapłaci najpierw. Nauczymy Cię technik z najwyższej półki perswazyjnej – od relacyjnych po mocno egzekwujące.  Skuteczność technik zwielokrotnimy poprzez dopasowanie strategii działania do typologii dłużników.

IDEA SZKOLENIA

Windykacja jest bardzo drażliwym elementem procesu kontaktu z Klientami. Właściwie przeprowadzona sprawia, że Klient nie zmienia pozytywnej opinii o firmie a jednocześnie reguluje swoje zobowiązania / należności. Od tego w jaki sposób pracownik firmy będzie postępował na tym etapie zależy podtrzymanie dalszej współpracy i uregulowanie należności. Szkolenie polecamy wszystkim osobom, które w swojej pracy prowadzą negocjacje z dłużnikami. Proponujemy warsztat, podczas którego każdy uczestnik będzie mógł sprawdzić oraz rozwinąć swoje umiejętności. Praca z doświadczonym trenerem-negocjatorem pozwoli Państwu skorygować te nawyki, które mogą wpływać na osłabienie pozycji w negocjacjach.

Naszym celem jest wyrobienie w uczestnikach postawy otwartej wobec dłużnika, jednak nakierowanej na jeden cel, mianowicie odzyskanie należności. Wykazujemy, że można być otwartym i stanowczym zarazem, postępując miękko wobec ludzi i twardo wobec problemu.

Znajomość technik negocjacyjnych, metod wywierania wpływu, a także diagnozowania psychomanipulacji może okazać się bardzo pomocnym narzędziem podczas trudnych rozmów z dłużnikami, mających na celu ustalenie warunków spłaty należności.

Grupa docelowa:

  • Przedstawiciele handlowi bądź pracownicy Obsługi Klienta – prowadzący rozmowy windykacyjne
  • Pracownicy działów windykacyjnych
  • Menedżerowie działów windykacyjnych bądź sprzedaży

Szkolenie rozwija następujące umiejętności/kompetencje:

  • Rozpoznawanie i wykorzystywanie własnych preferencji windykacyjno -negocjacyjnej
  • Przygotowanie merytoryczne do windykacji
  • Definiowanie celu windykacyjnego 
  • Przygotowanie i stosowanie w praktyce strategii negocjacji windykacyjnej
  • Stosowanie trików i obrona przed manipulacja ze strony Klienta- Dłużnika
  • Skuteczna argumentacja w rozmowie z dłużnikiem
  • Egzekwowanie ustaleń windykacyjnych
  • Analiza windykacji na poziomie emocjonalnym i merytorycznym

Fakty szkoleniowe
1
Przeszkoliliśmy ponad
70 tys. handlowców.
2
Średni wzrost sprzedaży / parametrów sprzedaży naszych szkoleń wynosi 12%.
3
Trenerzy Gammy są skuteczni łącząc bogate doświadczenie na stanowiskach sprzedażowych z wysokimi umiejętnościami trenerskimi.
tylko 30% handlowców sprzedaje w sposób świadomy dobierając najbardziej efektywne metody do sytuacji i klienta* (Forbes 2017). 70% sprzedaje nieświadomie i nieefektywnie

SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

PROGRAM SZKOLENIA

1. Wstęp – określenie sytuacji początkowej

  • Zdefiniowanie dotychczas  wykorzystywanych technik do skutecznego wywierania wpływu na dłużników
  • Określenie technik manipulacyjnych wykorzystywanych przez dłużników w kontakcie z pracownikami
  • Stworzenie kategorii trudnych zachowań dłużników

2. Gra na emocjach - w co grają dłużnicy w kontakcie z wierzycielem? 

  • Gra „na czas”
  • Gra „w obietnice”
  • Gra “na biedę”
  • Gra „na litość”
  • Gra “na krwiopijcę”
  • Gra „na kryzys”
  • Inne „Gry” dłużników
  • Sposoby postępowania w odniesieniu do poszczególnych „Gier” dłużników

 

3. Techniki wywierania wpływu i triki manipulacyjne

  • Blef – kłamstwo
  • Triki operujące na emocjach
    • Meksykański prysznic
    • Dobry / zły policjant
    • Ostatnie życzenie
    • Funny money
  • Triki operujące na technikach wpływu społecznego
    • Stopa w drzwiach
    • Drzwi zatrzaśnięte przed nosem
    • Metoda na księdza
    • Czerwony królik
  • Techniki bazujące na regułach wpływu społecznego
  • Techniki perswazyjno – retoryczne w prowadzeniu windykacji
    • Technika łagodzenia napięć
    • Technika C-K-W
    • Technika braku interesu
    • Technika S-P
    • Technika Churchilla
    • Semantyczno – retoryczne techniki prowadzenia rozmowy
  • Techniki / Triki stosowane przez dłużnika
    • W jaki sposób je rozpoznać
    • W jaki sposób wykorzystywać
    • Jak się bronić

 

4. Skuteczna argumentacja w rozmowie z dłużnikiem – ośrodki zainteresowań

  • 6 ośrodków zainteresowań
    • Czas
    • Rzeczy
    • Miejsce
    • Informacja
    • Aktywność
    • Ludzie
  • W jaki sposób rozpoznawać ośrodki zainteresowań
  • W jaki sposób wykorzystać ośrodki zainteresowania w budowaniu skutecznej argumentacji

 

5. Metody rozładowywania agresji dłużnika – umiejętności asertywne

  • Asertywna prośba
    • Schemat asertywnej prośby
    • Odróżnianie prośby od polecenia czy groźby
    • Sytuacje, w których warto asertywnie prosić
  • Asertywna odmowa
    • Technika zdartej płyty
    • Technika parafrazy sytuacyjnej
    • Technika zwrotna
  • Asertywna obrona przed agresją i manipulacją
  • Asertywny styl prowadzenia rozmów
    • 4 kroki asertywnej rozmowy

 

6. Poligon trudnych sytuacji windykacyjnych

  • Wypracowanie bazy trudnych sytuacji
  • Podział uczestników na grupy
  • Przygotowanie scenariuszy trudnych sytuacji przez poszczególne grupy
  • Grupy wymieniają się scenariuszami i przygotowują się, w jaki sposób poradzić sobie z tą sytuacją 
  • Odegranie trudnych sytuacji z użyciem kamery (nagrywanie scenek)
  • Omówienie trenerskie w formule coachingowej z videofeedbackiem

 

7. Podsumowanie w formie praktycznych wniosków

  • Karta ssc
    • Start – jakie zachowania zaczniemy stosować
    • Stop – jakich zachowań pozbywamy się
    • Continue – jakie zachowania kontynuujemy
  • Wnioski
    • Na poziomie osobistym
    • Na poziomie windykacyjnym 
Cena szkolenia
1600 zł/os

Miejsce szkolenia

Warszawa

Termin szkolenia
24 maj 2018 do 25 maj 2018

Klienci, dla których Gamma zrealizowała szkolenia:

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • Poprawa kondycji finansowej firmy
  • Utrzymanie poztywnych relacji z klientami
  • Zmniejszenie kosztów psychologicznych odzyskiwania należności
  • Zwiększenie kompetencji pracowników
  • Zmniejszenie absencji pracowników

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • Umiejętność poprowadzenia rozmowy windykacyjnej przez telefon
  • Rozróżnianie typologii dłużników
  • Efktywne reagowanie na  trudne sytuacje w rozmowach z dłużnikami
  • Rozpoznanie własnego stylu negocjowania
  • Opanowanie strategii działania w sytuacji stresu

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • Poprawa finansów firmy i osiąganie wyższych premii indywidualnych
  • Wzrost kompetencji negocjacyjnych pracowników

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Konsultant szkolenia

Szybki kontakt

Justyna Mejłun

Project Manager
tel. kom:. +48 783 682 017
j.mejlun@projektgamma.pl
Justyna Mejłun

Interesuje Cię to szkolenie?

Zostaw adres e-mail i nr. telefonu a przypomnimy Ci o tym szkoleniu.
Preferuję kotakt:

ZGŁOSZENIE NA SZKOLENIE

Zgłoszenie prosimy przesłać na adres biuro@projektgamma.pl lub faks 22 266 08 51 Wybrane szkolenie:

Windykacja należności

Termin szkolenia: 24 maj 2018 r. do 25 maj 2018 r.
Imię i NazwiskoStanowiskoTelefonAdres e-mail

1*

2

3

4

5

* Zaproszenia wysyłamy bezpośrednio do uczestników szkolenia – e-mailem.

Warunki zgłoszenia
  • Cena uczestnictwa dla 1 osoby: 1600 zł/os
    Do podanej ceny należy doliczyć 23% VAT.
  • Cena obejmuje prelekcje, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch.
  • Wypełnienie formularza zgłoszeniowego stanowi zawarcie wiążącej umowy pomiędzy zgłaszającym a Gamma D.Didiuk i M.Wasilewski Sp.j.
  • Odbiór zgłoszenia potwierdzimy mailem.
  • Prosimy o dokonanie wpłaty w terminie 14 dni od momentu otrzymania faktury.
    Wpłaty należy dokonać na konto:
    Gamma D.Didiuk i M.Wasilewski Sp. J.
    01-612 Warszawa
    ul. Mysłowicka 15
    Nr konta: 26 1140 2017 0000 4102 0842 7785
  • W przypadku wycofania zgłoszenia w terminie późniejszym niż 14 dni przed warsztatami, uczestnik zostanie obciążony kosztami w wysokości 20% opłaty za udział.
  • Rezygnacja ze szkolenia w terminie późniejszym niż 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia będzie skutkowała obciążeniem uczestnika całkowitym kosztem za szkolenie. Odwołanie zgłoszenia musi być dokonane w formie pisemnej.
  • Zamiast zgłoszonej osoby w Wydarzeniu może wziąć udział inny pracownik firmy.
  • Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie oraz do odwołania Wydarzenia.
  • Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w wydarzeniu powoduje obciążenie pełnymi kosztami udziału.

Szkolenia otwarte: Sprzedażowe

zobacz najbliższe szkolenia.
18 czerwiec 2018 - 19 czerwiec 2018 Warszawa
Każdego roku liczba leadów rośnie. Byłoby to pozytywne zjawisko gdyby nie to, że w dużej mierze odpowiada za to większa liczba zapytań od tych samych klientów. Część klientów przygotowując się do zakupu nie prosi o ofertę jedną firmę tylko dwie, trzy, cztery – z każdym rokiem staje się co raz bardziej dociekliwa i skłonna do porównywania ofert.
25 czerwiec 2018 - 26 czerwiec 2018 Warszawa
Negocjacje kluczem do biznesu! Wzmocnij wiarę we własne możliwości. Uzyskaj najlepszy możliwy wynik negocjacji dbając o relacje z Klientem. Nasze szkolenie bazuje na Harvardzkim modelu negocjacyjnym. Uczestnicy na szkoleniu otrzymują techniki negocjacyjne pozwalające wpływać na proces negocjacji i uzyskać sukces zarówno na poziomie finansowym jak i relacyjnym.
Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm
© Gamma sp. j. ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone.