Gamma sp. j.

Efektywność osobista w oparciu o model R. Diltsa

Korzyści ze szkolenia

Rozwiń

Korzyści dla organizacji

  • zwiększenie efektywności realizacji zadań w organizacji
  • budowanie kultury zaufania w organizacji
  • wzrost zaangażowania w organizacji (mniej wypalenia zawodowego)

Korzyści dla pracownika

  • zwiększenie poczucia własnej skuteczności
  • rozwój inteligencji emocjonalnej
  • dbanie o  work-life balance
  • wzmocnienie umiejętności wywierania wpływu

Korzyści wspólne

  • wzmocnienie współpracy pomiędzy pracownikami
  • skuteczna komunikacja na poziomie zespołów

Idea szkolenia

Rozwiń

Szkolenie dedykowane jest wszystkim tym, którzy chcą poprawić swój komfort życia zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Uczestnictwo w tym warsztacie daje bardzo dużo energii osobom, które przez natłok zadań i sytuacji osłabiających stan psychofizyczny tracą zapał do różnych formy aktywności.

Z jednej strony powtarzalność wielu czynności (rutyna) często wprowadza w nasze życie swoisty marazm, z drugiej zaś różnorodność zadań, a także zmian i sytuacji nieprzewidywalnych, powoduje, że jesteśmy w stanie ciągłego napięcia i poczucia braku kontroli nad tym, co dzieje się z nami oraz wokół nas.

W takich sytuacjach mamy prawo powątpiewać, czy poradzimy sobie z wszystkim, czy nasze ambicje, aspiracje są możliwe do zrealizowania. Warsztat pozwoli każdemu uczestnikowi odnaleźć skuteczny sposób na wzmocnienie i doskonalenie osobistej efektywności, a w rezultacie podniesie poziom poczucia własnej skuteczności oraz satysfakcji z życia.

 

ROZWIJANE UMIEJĘTNOŚCI:

  • Wzrost świadomości własnych reakcji w sytuacjach trudnych – łatwiejsze rozumienie źródeł własnych zachowań
  • Rozróżnianie rodzaju sytuacji indywidualnie rozumianych, jako trudne i dobór skutecznych technik radzenia sobie z nimi
  • Odnajdywanie unikatowego sposobu automotywacji – „ścieżka dostępu” do własnego potencjału, jako nieodkrytej do tej pory „kopalni możliwości”
  • Rozpoznawanie typów osobowościowych poszczególnych osób z otoczenia zawodowego
  • Skuteczne dostosowywanie sposobu motywowania danych typów osobowościowych do współpracy / wsparcia w realizacji własnych celów (skuteczne wywieranie wpływu na innych)
  • Stosowanie metod ułatwiających optymalne wykorzystanie własnych zasobów jak czas, wiedza, energia (stan psychofizyczny) a także zasobów zewnętrznych jak współpracownicy / podwładni (w zależności od pełnionej funkcji)
  • Efektywne planowanie z optymalnym wykorzystaniem zasobów własnych (wewnętrznych) oraz otoczenia (zewnętrznych) w oparciu o realia (racjonalna ocena sytuacji)
  • Radzenie sobie ze stanem demotywacji – umiejętność „podnoszenia się” i skutecznego działania
  • Elastyczne stosowanie wszystkich poznanych narzędzi w celu poprawienia własnego komfortu pracy 
    i jej rezultatów 

 

GRUPA DOCELOWA:

Warsztat przeznaczony jest dla wszystkich, którzy:

  • chcą zrozumieć siebie, swoje motywacje, preferencje w kontaktach z innymi a także chcą zrozumieć lub udoskonalić zrozumienie innych osób,
  • chcą poprawić swoje relacje w kontaktach z innymi (szefami, podwładnymi, współpracownikami ale również z rodziną lub przyjaciółmi),
  • szukają większej motywacji i zadowolenia w życiu zawodowym i osobistym.

Program szkolenia

Rozwiń
1. Przekonania a komfort pracy
  • Rodzaje przekonań
    • Ograniczające
    • Ułatwiające
  • Rola przekonań w naszym życiu
  • Model R. Diltsa
    • Co i kto ma wpływ na nasze przekonania.
    • Dlaczego reagujemy, decydujemy, motywujemy się w taki a nie inny sposób.
    • Świadomość swoich zachowań jako możliwość „zdrowego” rozwoju, czyli jak poprawić własny komfort pracy
2. Poziom efektywności osobistej
  • Analiza osobistej efektywności – autodiagnoza
  • Wzorce aktywności dobowej – tzw. sowy i skowronki
    • Krzywa wydajności w poszczególnych godzinach
  • Osobiste bariery utrudniające odpowiednie zarządzanie sobą w czasie
    • Bariery obiektywne
    • Bariery związane z przekonaniami (samospełniająca się przepowiednia)
  • Bariery osobiste w zarządzaniu sobą w czasie
    • Odwlekanie
    • Perfekcjonizm
    • Pracoholizm
    • Zachowania typu A
3. Automotywacja
  • Mechanizmy motywacyjne dorosłych
    • Czynniki motywacyjne
    • Źródła motywacji i demotywacji
  • Czym jest automotywacja?
  • Indywidualne wartości determinujące nasze zaangażowanie
    • Mój system wartości a środowisko – model R. Diltsa w praktyce
    • Spójność własnego systemu wartości vs. efektywność osobista.
4. Asertywność jako troska o własną efektywność
  • Istota asertywności
    • Czym jest asertywność a czym nie jest – definicja
    • Asertywność reaktywna
    • Asertywność proaktywna
  • Asertywne stawianie granic – komunikat JA
5. Pozytywne wywieranie wpływu – jak angażować innych w osiąganiu celów
  • Wywieranie wpływu
  • Potrzeby psychologiczne
    • Zysk
    • Bezpieczeństwo
    • Wygoda
    • Prestiż
  • Jak zaspokajać potrzeby innych angażując ich do realizacji swoich celów
6. Model T. Gordona
  • Model Gordona jako sposób kontrolowania sytuacji problemowej
  • Klasyfikacja problemów w życiu osobistym i zawodowym
  • Jak utrzymywać zdrowy dystans do sytuacji problemowej?
  • Optymalizacja własnych zadań w sytuacji problemowej – emocje vs. racjonalna ocena sytuacji
7. Typ osobowościowy a efektywność osobista
  • Jakimi wartościami kierują się poszczególne typy osobowościowe?
  • Jakie kluczowe czynniki mojej osobowości mają wpływ na moją skuteczność w realiach zawodowych?
  • Jakie zachowania nas różnią?
  • Jak wykorzystać te zachowania do budowania i utrzymywania skutecznej relacji z innymi typami osobowościowymi w realizacji zarówno wspólnych zadań, jak i własnych?
8. Pracowitość a efektywność
  • Własny wkład energetyczny w zadanie a jego efektywność
  • Skaner przekonań jako narzędzie pozwalające oszczędzić własną energię
  • Matryca Eisenhower
  • Rodzaj zadań a delegowanie lub prośba o wsparcie – jak uniknąć syndromu Zosi Samosi
9. Planowanie – optymalne wykorzystanie zasobów własnych oraz otoczenia
  • Waga i kryteria celu
    • Metoda SMART
    • Określanie celów w realiach zawodowych.
  • Przydatność modelu Diltsa w skutecznym planowaniu
  • „Strategia optymizmu” jako narzędzie planowania.
    • Jak uwzględniać własne potrzeby w planowaniu.
    • Powiązanie własnych potrzeb z wymogami otoczenia.
  • Planer tygodniowy i miesięczny
10. Postanowienia a działanie – od myśli do czynu
  • Czynniki wpływające na wdrażanie planu w życie
    • Czynniki sprzyjające wdrażaniu planu
    • Czynniki powstrzymujące nas przed działaniem
11. Podsumowanie w formie praktycznych wniosków
  • Karta ssc
    • Start – jakie zachowania zaczniemy stosować
    • Stop – jakich zachowań pozbywamy się
    • Continue – jakie zachowania kontynuujemy
  • Wnioski
    • Na poziomie osobistym
    • Na poziomie grupy

Klienci, dla których Gamma zrealizowała szkolenia:

O_glowny-inspektorat-transportu-drogowego_nck_panstwowy-fundusz-rehabilitacji-osob-niepelnosprawnych_oki_ministerstwo-kultury-i-dziedzictwa-narodowego_benefit-syst.jpg|O_roche_energia.jpg|O_sanicet-kolo_rwe_tmobile_infosys_deloitte_faurecia.jpg|O_tvn_rossman_edc_windcor-nixdorf_pandora_tom-tom.jpg
210|202|256|257
1583Efektywnoscosobista.jpg
TRENERZY SZKOLENIA
Formaty szkoleniowe:

Konsultacje szkoleniowe: 1-3 os.

Trening kompetencji: 4–12 os.

Format wykładowo-szkoleniowy: 8-25 os.

Essence learning: 12–60 os.

Szkolenie otwarte: od 1 os.
Pomożemy wybrać optymalny format szkoleniowy. Zapraszamy do kontaktu.

KONSULTANT SZKOLENIA

Dawid Didiuk
Dyrektor działu sprzedaży
tel.: +48 (22) 112 08 82 biuro@projektgamma.pl
Zostaw swój nr. telefonu. Skontaktujemy się szybko.

Obecne szkolenie
Efektywność osobista w oparciu o model R. Diltsa

Szkolenia zamknięte: Efektywność osobista

...
Innowacyjność i kreatywność

Innowacyjność i kreatywność rozumiana jako gotowość do dostrzegania nowych zagadnień jako szans, przeformułowania niespodziewanych problemów w sukcesy, gotowość do akceptowania i wdrażania zmian. Wyzwania życia codziennego wymagają ciągłego poszukiwania i dostosowywania rozwiązań. Uczestnicy szkolenia poznają techniki kreatywnego myślenia i przełamywania schematów oraz metody wdrażania innowacyjności.

...
Efektywne ząrzadzanie sobą w czasie

Uwolnij umysł - szkolenie z zarządzania czasem pozwoli na przemyślane zaplanowanie i efektywną realizację zadań. To coś więcej niż codzienna  organizacja. Najlepsze rozwiązanie to efektywne działanie. Zadbaj o swój komfort i organizację pracy dzięki wypracowaniu najlepszych metod zarządzania sobą w czasie.

...
Zarządzanie stresem i techniki relaksacyjne

Szkolenie uczy jak obniżać stres kiedy sytuacja tego wymaga oraz jak mobilizować się uzyskując stres optymalny. Dzięki szkoleniu uczestnicy nauczą się stosować techniki na „tu i teraz” jak i działające długofalowo. Celem szkolenia jest przećwiczenie technik antystresowych – na poziomie emocjonalnym, poznawczym i bodywork.

...
Profesjonalny sekretariat

Profesjonalnie prowadzony sekretariat to jeden z kluczowych elementów prawidłowego funkcjonowania firmy. Nabiera to szczególnego znaczenia, gdyż utrata klienta spowodowana złą organizacją biura/sekretariatu może być szczególnie dotkliwa. Proponowane szkolenie rozwija szereg umiejętności u asystentem/sekretarek, które zagwarantuję profesjonalne zarządzanie biurem.

...
Techniki prezentacji i autoprezentacji powered by Chunking

Szkolenie rozwinie umiejętności w zakresie dopasowania treści merytorycznych, opanowania tremy, dostosowania ubioru i zachowania odpowiednio do miejsca. Ponad to Uczestnicy szkolenia poznają narzędzia i metody, które pomogą nabierać pewności siebie, interesująco i przekonująco prezentować, wzbudzać uwagę słuchaczy oraz dowiedzą się jak radzić sobie z nieprzewidzianymi i trudnymi reakcjami podczas prezentacji.

...
Asertywna komunikacja i rozwiązywanie konfliktów

Szkolenie pozwoli  wypracować własne asertywne sposoby zachowania się w trudnych sytuacjach. Poznasz również mechanizmy powstawania konfliktów oraz dowiesz się, jak je rozwiązywać by budować pozytywne relacje w życiu zawodowym i prywatnym. Postaw na człowieka, konflikt nie musi być destrukcyjny, konflikt może być twórczy.

...
Efektywność osobista w oparciu o model R. Diltsa

Szkolenie pozwoli uczestnikom rozpoznać osobiste bariery obniżające efektywność. Każdy z uczestników będzie miał na szkoleniu przestrzeń, aby bariery zniwelować i wypracowań nowe przekonania proefektywnościowe.

...
Umiejętności komunikacji interpersonalnej w pracy

Komunikacja to fundament wszystkich kompetencji. Doskonalenie tych umiejętności podnosi skuteczność menedżerską, sprzedażową czy w kontaktach ze współpracownikami. Szkolenie daje zestaw technik oraz motywację do stosowania ich w praktyce.

...
Zarządzanie własnymi przekonaniami – sztuka automotywacji

Co pozwala menedżerom czy handlowcom, pomimo trudności i niepowodzeń zachować energię i inicjatywę konieczną do kolejnych prób, kontaktów z klientem? Okazuje się, że decydująca nie jest ilość przeciwności, odmów czy porażek, ale to jak osoba myśli o swoich problemach czy porażkach. Udział w szkoleniu pozwoli na wzrost automotywacji do realizacji długofalowych celów oraz na lepsze radzenie sobie z wyzwaniami.

...
Sztuka savoir vivre

Celem szkolenia jest przedstawienie oraz przepracowanie kluczowych zasad savoir vivre przy jednoczesnym uwzględnieniu etykiety towarzyskiej jak i biznesowej. Profesjonalny wizerunek to przede wszystkim znajomość i umiejętne wykorzystywanie zasad savoir vivre. Szkolenie obejmuje normy obowiązujące w etykiecie towarzyskiej oraz biznesowej, co stanowi unikalne rozwiązanie na współczesnym rynku szkoleniowym.

...DLACZEGO GAMMA ...STREFA WIEDZY ...MATERIAŁY I INFORMACJE ...JAK NAS OCENIAJĄ KLIENCI

Misja naszej firmy to „bierzemy odpowiedzialność za rezultaty” . Według nas szkolenia handlowe są inwestycją w rozwój firmy, i jak każda inwestycja, powinna prowadzić do jasno określonych rezultatów biznesowych. Projekty, w których określamy, mierzymy i realizujemy cele biznesowe postawione przed projektem szkoleniowym dają nam i Klientom największą satysfakcję. Proponujemy realizację szkoleń poprzez zaspokojenie potrzeb trzech grup odbiorców projektu szkoleniowego: działu HR, uczestników oraz ich przełożonych. Projektując szkolenia ze sprzedaży uwzględniamy perspektywę biznesową.

...2848
Raport HR - Tendencje w rozwoj ...

Szanowni Państwo!Rozwój pracowników jest nieodłącznym aspektem zarządzania ...

...1429
Modele sprzedaży cz. 2 ...

Szanowni Państwo!W tej części przedstawiamy kolejne modele sprzedaży, w tym ...

...1267
Modele sprzedaży cz. 1 ...

Szanowni Państwo! W czerwcu 1925 roku ukazała się książka „The Psychology of ...

...

Dariusz Wiśniewski

Zastępca dyrektora Centrum rozwoju zawodowego MSZ
...
Projekty szkoleniowe Gammy zawierają moduły mierzące efektywność szkolenia. Pozwalają ocenić firmę szkoleniową oraz rozwój poszczególnych uczestników.
...
...

Katarzyna Krzemińska

HR Manager, Syngenta
...
Wreszcie trenerzy, którzy sami potrafią sprzedawać.
...
...

Bartosz Łuczak

Dział szkoleń, Decathlon
...
Ich siłą są trenerzy – mają doświadczenie, wiedzę, umiejętności. Widać, że lubią to, co robią i że są w tym bardzo dobrzy.
...
...

Iwona Matysiak

Dyrektor ds. badań i analiz, Radio Eska
...
Ich szkolenia menadżerskie były bodźcem do wprowadzenia nowych narzędzi zarządczych
...
...

Łukasz Kawęcki

Dyrektor biura reklamy, Wydawnictwo Murator
...
Potrafią rozwiązywać problemy na bieżąco. Nie pozostawiają żadnych kwestii niewyjaśnionych.
...
...

Elżbieta Wolniak

Unit Manager, ING Nationale Nederlanden
...
Ich szkolenia są spektakularne – zarówno pod względem proponowanych narzędzi, jak i atmosfery.
...
...

Joanna Dutkowska

Dział personalny, Infosys BPO
...
Gammę cenimy za innowacyjność – ich autorskie ćwiczenia i symulacje potrafią zaangażować nawet bardzo wymagających pracowników.
...
...

Katarzyna Koltarska

Dyrektor personalny Samsung Electronics
...
Gamma to znakomici trenerzy, autorskie know-how oraz duży nacisk na efektywność proponowanych rozwiązań.
...
...

Beata Olszewska

Dział personalny, Polska Grupa Farmaceutyczna
...
Ankiet i testy szkoleniowe mówią jedno – pracownicy nie tylko zyskują wiedzę i nowe techniki, ale także świetnie się bawią – dla nas to cenna wartość.
...
...

Marek Noster

Dyrektor ds. szkoleń i rozwoju, Alior Bank
...
Mocnym punktem Gammy są na pewno trenerzy – przygotowani, mający świetny kontakt z grupą oraz posiadający bogate doświadczenie biznesowe.
...
...

Łukasz Sowiński

Kierownik Działy Szkoleń, Real
...
Doświadczenie, elastyczność i zrozumienie dla procesów, które przebiegają w naszej organizacji, to powody dla których warto korzystać ze szkoleń Gammy.
...

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Porozmawiamy o twoich potrzebach
tel: 22/266 08 48, tel. kom.: 505 273 550, biuro@projektgamma.pl
*wymagane
© Gamma sp. j. ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone