Gamma sp. j.

Innowacyjność i kreatywność

Korzyści ze szkolenia

Rozwiń

Korzyści dla organizacji

  • tworzenie innowacyjnej organizacji
  • wzrost kreatywności pracowników
  • zwiększanie konkurencyjności firmy
  • znajdowanie nowych nisz rynkowych 
  • budowanie organizacji uczącej się

Korzyści dla pracownika

  • pozyskanie narzędzi zwiększających kreatywność i innowacyjność 
  • zwiększenie samodzielności w rozwiązywaniu problemów
  • umiejętność przekształcania problemy w wyzwania
  • przełamywanie schematów myślowych
  • eliminacja wewnętrznych barier kreatywności

Korzyści wspólne

  • zwiększenie ilości innowacyjnych rozwiązań
  • praktyczne zastosowanie kreatywności w pracy

Idea szkolenia

Rozwiń
Pojęcie innowacji pochodzi z języka łacińskiego; innovare czyli „tworzenie czegoś nowego”. Stąd najczęstsza definicja innowacji podkreśla, iż „innowacja jest procesem polegającym na przekształceniu istniejących możliwości w nowe idee i wprowadzenie ich do praktycznego zastosowania” (E.Okoń-Horodyńska, wykład 1, s. 9).


Cechy innowacji:
  • wymaga dużej wiedzy, wytrwałości i zaangażowania
  • powoduje skutki w gospodarstwie i społeczeństwie przez zmianę zachowań przedsiębiorców i konsumentów*  ma ułatwić (w praktyce przez częste zmiany może też utrudnić) życie codzienne
  • zazwyczaj koncentruje się na działaniach o charakterze technicznym, badawczym, organizacyjnym, finansowym, handlowym
  • może stanowić udoskonalenie już istniejących narzędzi.
Innowacyjność przejawia się również w dążeniu do lepszego wykorzystania istniejącego potencjału, inwestowaniu w edukację i badania mające na celu usprawnić procesy technologiczne czy dojście do nowych rozwiązań.

Program szkolenia

Rozwiń
1. Wprowadzenie w tematykę kreatywności i innowacyjnosci
  • Inteligencja a twórcze myślenie
  • Przełamywanie schematów
  • Jak kreatywne myślenie wykorzystywać w pracy?
  • Narzędziowe podejście do kreatywności
2. Podwyższanie własnego poziomu twórczości w myśleniu
  • Skojarzenia jako podstawowy mechanizm twórczości
  • "Puszka pomysłów" jako sposób na łączenie niewiążących się bezpośrednio elementów i osiąganie zamierzonych rezultatów
  • Inne sposoby rozwijania własnej kreatywności
  • Rozwijanie swoich mocnych stron
3. Myślenie lateralne i wertykalne a kreatywność
  • Dlaczego na ogół myślimy wertykalnie?
  • Sposoby rozwijania myślenia lateralnego - znajdowanie kreatywnych i niespecyficznych rozwiązań
4. Metody wspomagające innowacyjność i  rozwiązywanie problemów
  • Technika Walta Disneya
  • Technika da Vinciego
  • Wykorzystanie nieświadomych części umysłu
  • Antytemat - ciekawa i twórcza alternatywa w sytuacjach patowych
5. Cykl Deminga (PDCA)
  • Plan – planowanie
    • Analiza skutków działania i braku działania
    • Sposób pomiaru sukcesu
    • Plan wdrożenia zmiany
    • Zaangażowanie innych zainteresowanych
  • Do  - działanie
    • Przeprowadzenie pilotażu
    • Wdrożenie
  • Check – sprawdzanie
    • Sprawdzanie rezultatu pilotażu
    • Analiza skutecznosci
  • Act – wdrożenie
    • Implementacja pożądanych efektów   
6. Metoda Kepner Tregoe
  • Rozpoznanie problemu
    • Kryteria definiowania problemu
    • Stan faktyczny a oczekiwany
    • Ustalenie priorytetów i podział zasobów (jeśli jest to konieczne)
  • Poszukiwanie przyczyny źródłowej
    • Sformułowanie problemu (wg zasad KT)
    • Zebranie odpowiednich informacji
    • Znalezienie przyczyn źródłowych
    • Podział problemów na początkowe, złożone i nawracające
  • Wybór działań naprawczych
    • Formułowanie decyzji
    • Stworzenie kryteriów i hierarchii decyzji
    • Stworzenie rekomendacji działania
  • Zapobieganiem podobnym problemom w przyszłości
    • Określanie obszarów generujących potencjalne problemy
    • Ocena zagrożeń i ich prawdopodobieństwa
    • Opracowanie działań zapobiegawczych
    • Opracowanie działań redukujących skutki czarnych scenariuszy
7. Grupowe tworzenie rozwiązań - techniki twórczego myślenia
  • Burza mózgów - podstawowa metoda twórczego rozwiązywania problemów w zespole
  • Technika grupy nominalnej - inny sposób znajdywania rozwiązań za pomocą potencjału tkwiącego w zespole
  • Praca z wykorzystaniem techniki superpozycji
8. Fiksacja funkcjonalna
  • Na czym polega i po czym poznać fiksację funkcjonalną
  • Procedura „wybicia się” z perseweratywnego myślenia
9. Bariery kreatywności i innowacyjności
  • Sformułowanie problemu i celu.
  • Skala celu i wyznaczanie celów.
  • Efektywne techniki generowania pomysłów.
  • Opracowanie strategii przekonywania różnych osób.
10. Podsumowanie szkolenia w formie praktycznych wniosków
  • Wnioski na poziomie indywidualnym
  • Wnioski na poziomie zespołu
  • Metoda SSK
    • Start – co zacznę po szkoleniu stosować
    • Stop – jakich działań zaprzestanę
    • Kontynuacja – czego nie będę zmieniał

Case studies

Rozwiń

W ramach rok trwającej Akademii Zarządzania, odbył się dwudniowy warsztat z innowacyjności. Decyzja o rozwijaniu tej umiejętności podjęta została ze względu na przekonanie, iż w czasach kryzysu gospodarczego jest to jeden z filarów przywództwa. W naturze kryzysu bowiem tkwi, iż stosowane dotychczas procedury, modele biznesowe, czy strategie marketingowe należy weryfikować i zastępować lub chociaż wspierać innowacyjnymi pomysłami. W trakcie warsztatów uczestnicy poznawali z jednej strony techniki prowokowania mózgu do wychodzenia poza schematy myślowe („out of box thinking”), z drugiej zaś poznawali zasady konstruowania systemowych rozwiązań sprzyjających budowaniu kultury organizacyjnej sprzyjającej innowacyjności.

Trener na koniec warsztatu, postawił przed czterema grupami wyzwanie. Każdy z zespołów, wykorzystując inną technikę z grupy 4R (related worlds, revolution, re-expression oraz random links) miał za zadanie wypracować chociaż jeden innowacyjny pomysł na budowanie lojalności klientów. Grupy pracowały przez około godzinę i każdy z zespołów przedstawił kilka ciekawych idei. Jednak jeden z nich zasługuje na szczególne wyróżnienie.

Grupa pracująca metodą related worlds, polegającą na poszukiwaniu podobnych wyzwań w innych branżach ale też światach pozabiznesowych, na początku zidentyfikowała te inne obszary, a następnie zainspirowała się zaobserwowanymi tam sposobami budowania lojalności. Grupa postanowiła przebadać ostatni z tych obszarów i dzięki łańcuchowi skojarzeń wymyśliła by: Stworzyć przyzakładową szkołę zawodową. Prywatną i płatną, która gwarantowałaby późniejsze zatrudnienie w firmie ASMET. Jeśli zaś uczeń miałby spektakularne wyniki, mógłby być z opłat zwolniony.

Jest to idea wiązania z firmą już od młodych lat, co więcej , w sytuacji kryzysu, gwarancja pracy powoduje lojalność całych rodzin wspomnianych uczniów.

Klienci, dla których Gamma zrealizowała szkolenia:

O_atlantic-fund-services_dct-gdansk_hbo_amerigas_pge_wydawnictwo-wiedza-i-praktyka.jpg|O_inspektorat-transportu_-centrum-krwi_fundusz-rehabilitacji-niepelnosprawnych_oki_ministerstwo-kultury_benefit-syst.jpg|O_sanicet-kolo_rwe_tmobile_infosys_deloitte_faurecia.jpg|O_tvn_rossman_edc_windcor-nixdorf_pandora_tom-tom.jpg
208|210|200
-1interpersonalne6.jpg
TRENERZY SZKOLENIA
INFORMACJE O SZKOLENIU

DOSTĘPNE FORMATY SZKOLENIOWE:
Konsultacje szkoleniowe – 1-3 os.
Trening kompetencji – 4 – 12 os.
Format wykładowo-szkoleniowy – 8-25 os.
Essence learning – 12 – 60 os.
Szkolenie otwarte - od 1 os.

KONSULTANT SZKOLENIA

Dawid Didiuk
Dyrektor działu sprzedaży
tel.: +48 (22) 112 08 82 sprzedaz@projektgamma.pl
Zostaw swój nr. telefonu. Skontaktujemy się szybko.

Obecne szkolenie
Innowacyjność i kreatywność

Szkolenia zamknięte: Efektywność osobista

...
Innowacyjność i kreatywność

Innowacyjność i kreatywność rozumiana jako gotowość do dostrzegania nowych zagadnień jako szans, przeformułowania niespodziewanych problemów w sukcesy, gotowość do akceptowania i wdrażania zmian. Wyzwania życia codziennego wymagają ciągłego poszukiwania i dostosowywania rozwiązań. Uczestnicy szkolenia poznają techniki kreatywnego myślenia i przełamywania schematów oraz metody wdrażania innowacyjności.

...
Efektywne ząrzadzanie sobą w czasie

Uwolnij umysł - szkolenie z zarządzania czasem pozwoli na przemyślane zaplanowanie i efektywną realizację zadań. To coś więcej niż codzienna  organizacja. Najlepsze rozwiązanie to efektywne działanie. Zadbaj o swój komfort i organizację pracy dzięki wypracowaniu najlepszych metod zarządzania sobą w czasie.

...
Zarządzanie stresem i techniki relaksacyjne

Szkolenie uczy jak obniżać stres kiedy sytuacja tego wymaga oraz jak mobilizować się uzyskując stres optymalny. Dzięki szkoleniu uczestnicy nauczą się stosować techniki na „tu i teraz” jak i działające długofalowo. Celem szkolenia jest przećwiczenie technik antystresowych – na poziomie emocjonalnym, poznawczym i bodywork.

...
Profesjonalny sekretariat

Profesjonalnie prowadzony sekretariat to jeden z kluczowych elementów prawidłowego funkcjonowania firmy. Nabiera to szczególnego znaczenia, gdyż utrata klienta spowodowana złą organizacją biura/sekretariatu może być szczególnie dotkliwa. Proponowane szkolenie rozwija szereg umiejętności u asystentem/sekretarek, które zagwarantuję profesjonalne zarządzanie biurem.

...
Techniki prezentacji i autoprezentacji powered by Chunking

Szkolenie rozwinie umiejętności w zakresie dopasowania treści merytorycznych, opanowania tremy, dostosowania ubioru i zachowania odpowiednio do miejsca. Ponad to Uczestnicy szkolenia poznają narzędzia i metody, które pomogą nabierać pewności siebie, interesująco i przekonująco prezentować, wzbudzać uwagę słuchaczy oraz dowiedzą się jak radzić sobie z nieprzewidzianymi i trudnymi reakcjami podczas prezentacji.

...
Asertywna komunikacja i rozwiązywanie konfliktów

Szkolenie pozwoli  wypracować własne asertywne sposoby zachowania się w trudnych sytuacjach. Poznasz również mechanizmy powstawania konfliktów oraz dowiesz się, jak je rozwiązywać by budować pozytywne relacje w życiu zawodowym i prywatnym. Postaw na człowieka, konflikt nie musi być destrukcyjny, konflikt może być twórczy.

...
Efektywność osobista w oparciu o model R. Diltsa

Szkolenie pozwoli uczestnikom rozpoznać osobiste bariery obniżające efektywność. Każdy z uczestników będzie miał na szkoleniu przestrzeń, aby bariery zniwelować i wypracowań nowe przekonania proefektywnościowe.

...
Umiejętności komunikacji interpersonalnej w pracy

Komunikacja to fundament wszystkich kompetencji. Doskonalenie tych umiejętności podnosi skuteczność menedżerską, sprzedażową czy w kontaktach ze współpracownikami. Szkolenie daje zestaw technik oraz motywację do stosowania ich w praktyce.

...
Zarządzanie własnymi przekonaniami – sztuka automotywacji

Co pozwala menedżerom czy handlowcom, pomimo trudności i niepowodzeń zachować energię i inicjatywę konieczną do kolejnych prób, kontaktów z klientem? Okazuje się, że decydująca nie jest ilość przeciwności, odmów czy porażek, ale to jak osoba myśli o swoich problemach czy porażkach. Udział w szkoleniu pozwoli na wzrost automotywacji do realizacji długofalowych celów oraz na lepsze radzenie sobie z wyzwaniami.

...
Sztuka savoir vivre

Celem szkolenia jest przedstawienie oraz przepracowanie kluczowych zasad savoir vivre przy jednoczesnym uwzględnieniu etykiety towarzyskiej jak i biznesowej. Profesjonalny wizerunek to przede wszystkim znajomość i umiejętne wykorzystywanie zasad savoir vivre. Szkolenie obejmuje normy obowiązujące w etykiecie towarzyskiej oraz biznesowej, co stanowi unikalne rozwiązanie na współczesnym rynku szkoleniowym.

...DLACZEGO GAMMA ...STREFA WIEDZY ...MATERIAŁY I INFORMACJE ...JAK NAS OCENIAJĄ KLIENCI

Misja naszej firmy to „bierzemy odpowiedzialność za rezultaty” . Według nas szkolenia handlowe są inwestycją w rozwój firmy, i jak każda inwestycja, powinna prowadzić do jasno określonych rezultatów biznesowych. Projekty, w których określamy, mierzymy i realizujemy cele biznesowe postawione przed projektem szkoleniowym dają nam i Klientom największą satysfakcję. Proponujemy realizację szkoleń poprzez zaspokojenie potrzeb trzech grup odbiorców projektu szkoleniowego: działu HR, uczestników oraz ich przełożonych. Projektując szkolenia ze sprzedaży uwzględniamy perspektywę biznesową.

...1100
Modele sprzedaży cz. 2 ...

Szanowni Państwo!W tej części przedstawiamy kolejne modele sprzedaży, w tym ...

...941
Modele sprzedaży cz. 1 ...

Szanowni Państwo! W czerwcu 1925 roku ukazała się książka „The Psychology of ...

...1328
Alternatywa dla ocen okresowyc ...

Szanowni Państwo!Jednym z podstawowych oczekiwań od ekspertów HR oraz HR Business ...

...

Dariusz Wiśniewski

Zastępca dyrektora Centrum rozwoju zawodowego MSZ
...
Projekty szkoleniowe Gammy zawierają moduły mierzące efektywność szkolenia. Pozwalają ocenić firmę szkoleniową oraz rozwój poszczególnych uczestników.
...
...

Katarzyna Krzemińska

HR Manager, Syngenta
...
Wreszcie trenerzy, którzy sami potrafią sprzedawać.
...
...

Bartosz Łuczak

Dział szkoleń, Decathlon
...
Ich siłą są trenerzy – mają doświadczenie, wiedzę, umiejętności. Widać, że lubią to, co robią i że są w tym bardzo dobrzy.
...
...

Iwona Matysiak

Dyrektor ds. badań i analiz, Radio Eska
...
Ich szkolenia menadżerskie były bodźcem do wprowadzenia nowych narzędzi zarządczych
...
...

Łukasz Kawęcki

Dyrektor biura reklamy, Wydawnictwo Murator
...
Potrafią rozwiązywać problemy na bieżąco. Nie pozostawiają żadnych kwestii niewyjaśnionych.
...
...

Elżbieta Wolniak

Unit Manager, ING Nationale Nederlanden
...
Ich szkolenia są spektakularne – zarówno pod względem proponowanych narzędzi, jak i atmosfery.
...
...

Joanna Dutkowska

Dział personalny, Infosys BPO
...
Gammę cenimy za innowacyjność – ich autorskie ćwiczenia i symulacje potrafią zaangażować nawet bardzo wymagających pracowników.
...
...

Katarzyna Koltarska

Dyrektor personalny Samsung Electronics
...
Gamma to znakomici trenerzy, autorskie know-how oraz duży nacisk na efektywność proponowanych rozwiązań.
...
...

Beata Olszewska

Dział personalny, Polska Grupa Farmaceutyczna
...
Ankiet i testy szkoleniowe mówią jedno – pracownicy nie tylko zyskują wiedzę i nowe techniki, ale także świetnie się bawią – dla nas to cenna wartość.
...
...

Marek Noster

Dyrektor ds. szkoleń i rozwoju, Alior Bank
...
Mocnym punktem Gammy są na pewno trenerzy – przygotowani, mający świetny kontakt z grupą oraz posiadający bogate doświadczenie biznesowe.
...
...

Łukasz Sowiński

Kierownik Działy Szkoleń, Real
...
Doświadczenie, elastyczność i zrozumienie dla procesów, które przebiegają w naszej organizacji, to powody dla których warto korzystać ze szkoleń Gammy.
...

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Porozmawiamy o twoich potrzebach
tel: 22/266 08 48, tel. kom.: 505 273 550, biuro@projektgamma.pl
*wymagane
© Gamma sp. j. ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone