Innowacyjność i kreatywność – warsztat online

Szkolenia - efektywność osobista onlineotwartezamkniete
Cokolwiek umysł ludzki jest w stanie wymyśleć i w co uwierzyć, może też osiągnąć
Innowacyjność i kreatywność rozumiana jako gotowość do dostrzegania nowych zagadnień jako szans, przeformułowania niespodziewanych problemów w sukcesy, gotowość do akceptowania i wdrażania zmian. Zapraszamy na nasze szkolenie kreatywność i innowacyjność.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie online

  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

JAK WYKORZYSTAĆ SWÓJ POTENCJAŁ I WDRAŻAĆ POMYSŁY W ŻYCIE?

Realizacja potencjału osobistego – system edukacji nie sprzyja kreatywności, powstałe w toku nauki nawyki niwelują kreatywność nawet u tych osób, które mają duży potencjał startowy. Część szkolenia zostanie poświęcona na rozpoznanie nawyków schematycznego myślenia oraz rozbudzenia innowacyjnego podejścia do problemów.

Pozostałe bariery utrudniające kreatywne myślenie to:

  • Fiksacja funkcjonalna
  • Mechanizmy grupowe
  • Samoocena
  • Postawy życiowe

Kreatywność na poziomie narzędziowym – kreatywność to przede wszystkim sposób podejścia do zagadnień i  problemów. Jest oczywiście cenna jako cecha osobowa, ale z perspektywy Organizacji kreatywność jest środkiem do kreowania rozwiązań biznesowych. Szkolenie kreatywność dużą część czasu poświęci na zapoznanie uczestników z narzędziami kreatywnego rozwiązywania problemów. Każde z narzędzi będzie zastosowane treningowo do rozwiązania problemu (zaproponowanego przez trenera lub bazującego na specyfice organizacji).

Najważniejsze narzędzia to:

  • PDCA (cykl Deminga)
  • Looping
  • Metoda Kepner-Tregoe
  • Model Revolution In Creativity

Realizacja szkolenia od strony warsztatowej będzie się głównie opierać na ćwiczeniach autodiagnostycznych (rozpoznających bariery utrudniające kreatywność na poziomie osobistym) oraz symulacjach realnych problemów, które uczestnicy będą rozwiązywać korzystając z narzędzi proponowanych przez trenera.

SZKOLENIE ROZWIJA NASTĘPUJĄCE UMIEJĘTNOŚCI/KOMPETENCJE:

  • Rozpoznawanie osobistych schematów utrudniających innowacyjność
  • Rozwijanie własnego poziomu twórczości – poziom poznawczy
  • Korzystanie z lateralny sposób myślenia w rozwiązywaniu problemów
  • Stosowanie technik wspomagających kreatywność (np. Metoda Walta Disneya, metoda Kapeluszy Edwarda De Bono)
  • Wykorzystywanie cyklu Deminga w udoskonalaniu i wdrażaniu pomysłów
  • Rozwiązywanie problemów metodą Kepner-Tregoe
  • Stosowanie technik grupowego myślenia
  • Praca na poziomie przekonań i zachowań – model „revolution in creativity”

GRUPA DOCELOWA:

  • Kadra kierownicza
  • Pracownicy na stanowiskach specjalistów i ekspertów
  • Pracownicy marketingu i sprzedaży

2 warsztaty online – 4 x 45 min każdy

 

JAK WYKORZYSTAĆ SWÓJ POTENCJAŁ I WDRAŻAĆ POMYSŁY W ŻYCIE?

Realizacja potencjału osobistego – system edukacji nie sprzyja kreatywności, powstałe w toku nauki nawyki niwelują kreatywność nawet u tych osób, które mają duży potencjał startowy. Część szkolenia zostanie poświęcona na rozpoznanie nawyków schematycznego myślenia oraz rozbudzenia innowacyjnego podejścia do problemów.

Pozostałe bariery utrudniające kreatywne myślenie to:

  • Fiksacja funkcjonalna
  • Mechanizmy grupowe
  • Samoocena
  • Postawy życiowe

Kreatywność na poziomie narzędziowym – kreatywność to przede wszystkim sposób podejścia do zagadnień i  problemów. Jest oczywiście cenna jako cecha osobowa, ale z perspektywy Organizacji kreatywność jest środkiem do kreowania rozwiązań biznesowych. Szkolenie kreatywność dużą część czasu poświęci na zapoznanie uczestników z narzędziami kreatywnego rozwiązywania problemów. Każde z narzędzi będzie zastosowane treningowo do rozwiązania problemu (zaproponowanego przez trenera lub bazującego na specyfice organizacji).

Najważniejsze narzędzia to:

  • PDCA (cykl Deminga)
  • Looping
  • Metoda Kepner-Tregoe
  • Model Revolution In Creativity

Realizacja szkolenia od strony warsztatowej będzie się głównie opierać na ćwiczeniach autodiagnostycznych (rozpoznających bariery utrudniające kreatywność na poziomie osobistym) oraz symulacjach realnych problemów, które uczestnicy będą rozwiązywać korzystając z narzędzi proponowanych przez trenera.

SZKOLENIE ROZWIJA NASTĘPUJĄCE UMIEJĘTNOŚCI/KOMPETENCJE:

  • Rozpoznawanie osobistych schematów utrudniających innowacyjność
  • Rozwijanie własnego poziomu twórczości – poziom poznawczy
  • Korzystanie z lateralny sposób myślenia w rozwiązywaniu problemów
  • Stosowanie technik wspomagających kreatywność (np. Metoda Walta Disneya, metoda Kapeluszy Edwarda De Bono)
  • Wykorzystywanie cyklu Deminga w udoskonalaniu i wdrażaniu pomysłów
  • Rozwiązywanie problemów metodą Kepner-Tregoe
  • Stosowanie technik grupowego myślenia
  • Praca na poziomie przekonań i zachowań – model „revolution in creativity”

GRUPA DOCELOWA:

  • Kadra kierownicza
  • Pracownicy na stanowiskach specjalistów i ekspertów
  • Pracownicy marketingu i sprzedaży

JAK WYKORZYSTAĆ SWÓJ POTENCJAŁ I WDRAŻAĆ POMYSŁY W ŻYCIE?

Realizacja potencjału osobistego – system edukacji nie sprzyja kreatywności, powstałe w toku nauki nawyki niwelują kreatywność nawet u tych osób, które mają duży potencjał startowy. Część szkolenia zostanie poświęcona na rozpoznanie nawyków schematycznego myślenia oraz rozbudzenia innowacyjnego podejścia do problemów.

Pozostałe bariery utrudniające kreatywne myślenie to:

  • Fiksacja funkcjonalna
  • Mechanizmy grupowe
  • Samoocena
  • Postawy życiowe

Kreatywność na poziomie narzędziowym – kreatywność to przede wszystkim sposób podejścia do zagadnień i  problemów. Jest oczywiście cenna jako cecha osobowa, ale z perspektywy Organizacji kreatywność jest środkiem do kreowania rozwiązań biznesowych. Szkolenie kreatywność dużą część czasu poświęci na zapoznanie uczestników z narzędziami kreatywnego rozwiązywania problemów. Każde z narzędzi będzie zastosowane treningowo do rozwiązania problemu (zaproponowanego przez trenera lub bazującego na specyfice organizacji).

Najważniejsze narzędzia to:

  • PDCA (cykl Deminga)
  • Looping
  • Metoda Kepner-Tregoe
  • Model Revolution In Creativity

Realizacja szkolenia od strony warsztatowej będzie się głównie opierać na ćwiczeniach autodiagnostycznych (rozpoznających bariery utrudniające kreatywność na poziomie osobistym) oraz symulacjach realnych problemów, które uczestnicy będą rozwiązywać korzystając z narzędzi proponowanych przez trenera.

SZKOLENIE ROZWIJA NASTĘPUJĄCE UMIEJĘTNOŚCI/KOMPETENCJE:

  • Rozpoznawanie osobistych schematów utrudniających innowacyjność
  • Rozwijanie własnego poziomu twórczości – poziom poznawczy
  • Korzystanie z lateralny sposób myślenia w rozwiązywaniu problemów
  • Stosowanie technik wspomagających kreatywność (np. Metoda Walta Disneya, metoda Kapeluszy Edwarda De Bono)
  • Wykorzystywanie cyklu Deminga w udoskonalaniu i wdrażaniu pomysłów
  • Rozwiązywanie problemów metodą Kepner-Tregoe
  • Stosowanie technik grupowego myślenia
  • Praca na poziomie przekonań i zachowań – model „revolution in creativity”

GRUPA DOCELOWA:

  • Kadra kierownicza
  • Pracownicy na stanowiskach specjalistów i ekspertów
  • Pracownicy marketingu i sprzedaży

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

1.Wprowadzenie w tematykę kreatywności i innowacyjność Czym jest kreatywność?

  • Czy kreatywność i innowacyjność oznacza to samo?

2. Myślenie lateralne i wertykalne a kreatywność

  • Dlaczego na ogół myślimy wertykalnie?
  • Sposoby rozwijania myślenia lateralnego – znajdowanie kreatywnych i niespecyficznych rozwiązań Jak działa mózg, kiedy pracujemy nad nowym rozwiązniem?

3. Metody wspomagające innowacyjność i  rozwiązywanie problemów

  • Technika Walta Disneya
  • Technika da Vinciego
  • Wykorzystanie nieświadomych części umysłu Antytemat – ciekawa i twórcza alternatywa w sytuacjach patowych

4. Cykl Deminga (PDCA)

  • Plan – planowanie
  • Do  – działanie
  • Check – sprawdzanie
  • Act – wdrożenie

5. Projekt  „Revolution In Creativity”

  • Różnice pomiędzy naukowcami utrzymującymi się z patentów a menedżerami Świeżość Odwaga Realność Impet Greenhousing

6. Bariery kreatywności i innowacyjności

  • Sformułowanie problemu i celu.
  • Skala celu i wyznaczanie celów.
  • Efektywne techniki generowania pomysłów.
  • Opracowanie strategii przekonywania różnych osób

1. Wprowadzenie w tematykę kreatywności i innowacyjność

  • Inteligencja a twórcze myślenie
  • Przełamywanie schematów
  • Jak kreatywne myślenie wykorzystywać w pracy?
  • Narzędziowe podejście do kreatywności

2. Podwyższanie własnego poziomu twórczości w myśleniu

  • Skojarzenia jako podstawowy mechanizm twórczości
  • „Puszka pomysłów” jako sposób na łączenie niewiążących się bezpośrednio elementów i osiąganie zamierzonych rezultatów
  • Inne sposoby rozwijania własnej kreatywności
  • Rozwijanie swoich mocnych stron

3. Myślenie lateralne i wertykalne a kreatywność

  • Dlaczego na ogół myślimy wertykalnie?
  • Sposoby rozwijania myślenia lateralnego – znajdowanie kreatywnych i niespecyficznych rozwiązań

4. Metody wspomagające innowacyjność i  rozwiązywanie problemów

  • Technika Walta Disneya
  • Technika da Vinciego
  • Wykorzystanie nieświadomych części umysłu
  • Antytemat – ciekawa i twórcza alternatywa w sytuacjach patowych

5. Cykl Deminga (PDCA)

  • Plan – planowanie
    • Analiza skutków działania i braku działania
    • Sposób pomiaru sukcesu
    • Plan wdrożenia zmiany
    • Zaangażowanie innych zainteresowanych
  • Do  – działanie
    • Przeprowadzenie pilotażu
    • Wdrożenie
  • Check – sprawdzanie
    • Sprawdzanie rezultatu pilotażu
    • Analiza skuteczności
  • Act – wdrożenie
    • Implementacja pożądanych efektów

6. Metoda Kepner Tregoe

  • Rozpoznanie problemu
    • Kryteria definiowania problemu
    • Stan faktyczny a oczekiwany
    • Ustalenie priorytetów i podział zasobów (jeśli jest to konieczne)
  • Poszukiwanie przyczyny źródłowej
    • Sformułowanie problemu (wg zasad KT)
    • Zebranie odpowiednich informacji
    • Znalezienie przyczyn źródłowych
    • Podział problemów na początkowe, złożone i nawracające
  • Wybór działań naprawczych
    • Formułowanie decyzji
    • Stworzenie kryteriów i hierarchii decyzji
    • Stworzenie rekomendacji działania
  • Zapobieganiem podobnym problemom w przyszłości
    • Określanie obszarów generujących potencjalne problemy
    • Ocena zagrożeń i ich prawdopodobieństwa
    • Opracowanie działań zapobiegawczych
    • Opracowanie działań redukujących skutki czarnych scenariuszy

7. Grupowe tworzenie rozwiązań – techniki twórczego myślenia

  • Burza mózgów – podstawowa metoda twórczego rozwiązywania problemów w zespole
  • Technika grupy nominalnej – inny sposób znajdywania rozwiązań za pomocą potencjału tkwiącego w zespole
  • Praca z wykorzystaniem techniki superpozycji

8. Projekt  „Revolution In Creativity”

  • Różnice pomiędzy naukowcami utrzymującymi się z patentów a menedżerami
    • Świeżość
    • Odwaga
    • Realność
    • Impet
    • Greenhousing
  • Zmiana na poziomie przekonań
  • Zmiana na poziomie codziennego działania
  • Zmiana w otoczeniu

9. Fiksacja funkcjonalna

  • Na czym polega i po czym poznać fiksację funkcjonalną
  • Procedura „wybicia się” z perseweratywnego myślenia

10. Bariery kreatywności i innowacyjności

  • Sformułowanie problemu i celu.
  • Skala celu i wyznaczanie celów.
  • Efektywne techniki generowania pomysłów.
  • Opracowanie strategii przekonywania różnych osób.

11. Podsumowanie szkolenia w formie praktycznych wniosków

  • Wnioski na poziomie indywidualnym
  • Wnioski na poziomie zespołu
  • Metoda SSK
    • Start – co zacznę po szkoleniu stosować
    • Stop – jakich działań zaprzestanę
    • Kontynuacja – czego nie będę zmieniał

1. Wprowadzenie w tematykę kreatywności i innowacyjność

  • Inteligencja a twórcze myślenie
  • Przełamywanie schematów
  • Jak kreatywne myślenie wykorzystywać w pracy?
  • Narzędziowe podejście do kreatywności

2. Podwyższanie własnego poziomu twórczości w myśleniu

  • Skojarzenia jako podstawowy mechanizm twórczości
  • „Puszka pomysłów” jako sposób na łączenie niewiążących się bezpośrednio elementów i osiąganie zamierzonych rezultatów
  • Inne sposoby rozwijania własnej kreatywności
  • Rozwijanie swoich mocnych stron

3. Myślenie lateralne i wertykalne a kreatywność

  • Dlaczego na ogół myślimy wertykalnie?
  • Sposoby rozwijania myślenia lateralnego – znajdowanie kreatywnych i niespecyficznych rozwiązań

4. Metody wspomagające innowacyjność i rozwiązywanie problemów

  • Technika Walta Disneya
  • Technika da Vinciego
  • Wykorzystanie nieświadomych części umysłu
  • Antytemat – ciekawa i twórcza alternatywa w sytuacjach patowych

5. Cykl Deminga (PDCA)

  • Plan – planowanie
    • Analiza skutków działania i braku działania
    • Sposób pomiaru sukcesu
    • Plan wdrożenia zmiany
    • Zaangażowanie innych zainteresowanych
  • Do – działanie
    • Przeprowadzenie pilotażu
    • Wdrożenie
  • Check – sprawdzanie
    • Sprawdzanie rezultatu pilotażu
    • Analiza skuteczności
  • Act – wdrożenie
    • Implementacja pożądanych efektów

6. Metoda Kepner Tregoe

  • Rozpoznanie problemu
    • Kryteria definiowania problemu
    • Stan faktyczny a oczekiwany
    • Ustalenie priorytetów i podział zasobów (jeśli jest to konieczne)
  • Poszukiwanie przyczyny źródłowej
    • Sformułowanie problemu (wg zasad KT)
    • Zebranie odpowiednich informacji
    • Znalezienie przyczyn źródłowych
    • Podział problemów na początkowe, złożone i nawracające
  • Wybór działań naprawczych
    • Formułowanie decyzji
    • Stworzenie kryteriów i hierarchii decyzji
    • Stworzenie rekomendacji działania
  • Zapobieganiem podobnym problemom w przyszłości
    • Określanie obszarów generujących potencjalne problemy
    • Ocena zagrożeń i ich prawdopodobieństwa
    • Opracowanie działań zapobiegawczych
    • Opracowanie działań redukujących skutki czarnych scenariuszy

7. Grupowe tworzenie rozwiązań – techniki twórczego myślenia

  • Burza mózgów – podstawowa metoda twórczego rozwiązywania problemów w zespole
  • Technika grupy nominalnej – inny sposób znajdywania rozwiązań za pomocą potencjału tkwiącego w zespole
  • Praca z wykorzystaniem techniki superpozycji

8. Projekt „Revolution In Creativity”

  • Różnice pomiędzy naukowcami utrzymującymi się z patentów a menedżerami
    • Świeżość
    • Odwaga
    • Realność
    • Impet
    • Greenhousing
  • Zmiana na poziomie przekonań
  • Zmiana na poziomie codziennego działania
  • Zmiana w otoczeniu

9. Fiksacja funkcjonalna

  • Na czym polega i po czym poznać fiksację funkcjonalną
  • Procedura „wybicia się” z perseweratywnego myślenia

10. Bariery kreatywności i innowacyjności

  • Sformułowanie problemu i celu.
  • Skala celu i wyznaczanie celów.
  • Efektywne techniki generowania pomysłów.
  • Opracowanie strategii przekonywania różnych osób.

11. Podsumowanie szkolenia w formie praktycznych wniosków

  • Wnioski na poziomie indywidualnym
  • Wnioski na poziomie zespołu
  • Metoda SSK
    • Start – co zacznę po szkoleniu stosować
    • Stop – jakich działań zaprzestanę
    • Kontynuacja – czego nie będę zmieniał

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Badania Uniwersytetu Rzeszowskiego wskazują, że główne ograniczenia kreatywności  to lęk przed porażką (14%), rutyna i niechęć do zmian oraz  inni ludzi, którzy nie sprzyjają zmianom (po 12%).

Szkolenie związane z:
  • innowacyjność
  • kreatywnosć

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • tworzenie innowacyjnej organizacji
  • wzrost kreatywności pracowników
  • zwiększanie konkurencyjności firmy
  • znajdowanie nowych nisz rynkowych
  • budowanie organizacji uczącej się

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • pozyskanie narzędzi zwiększających kreatywność i innowacyjność
  • zwiększenie samodzielności w rozwiązywaniu problemów
  • umiejętność przekształcania problemy w wyzwania

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • zwiększenie ilości innowacyjnych rozwiązań
  • praktyczne zastosowanie kreatywności w pracy
Innowacyjność i kreatywność

TRENERZY SZKOLENIA

VIDEO

OPINIE O SZKOLENIACH

Anna Staniszewska


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Anna Staniszewska

Ilona Ziętkowska


Project Manager
tel.: 517 081 300
i.zietkowska@projektgamma.pl
Ilona Ziętkowska

Ilona Ziętkowska


Project Manager
tel.: 517 081 300
i.zietkowska@projektgamma.pl
Ilona Ziętkowska
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia - efektywność osobista

Obecność błędów językowych w tekście na ogół źle świadczy o ich autorze. Poprawność językowa jest dla wielu ludzi świadectwem kultury, kompetencji i wykształcenia. Jej brak jest postrzegany jako przejaw ignorancji i braku szacunku dla odbiorcy, dlatego tak ważne jest dbanie o prawidłową pisownię. Zapraszamy na kurs z nauki pisania pism urzędowych!

2024-03-28
28 marca 2024
2024-03-28
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Profesjonalny wizerunek to przede wszystkim znajomość i umiejętne wykorzystywanie zasad savoir vivre. Kurs savoir vivre obejmuje normy obowiązujące w etykiecie towarzyskiej oraz biznesowej w atrakcyjnej, praktycznej formie. Zapraszamy na szkolenie z business savoir vivre 'u.
2024-04-08
08 kwietnia 2024
2024-04-08
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Metalearning – uczenie się o uczeniu. Umiejętność rozpoznawania mechanizmów utrudniających zdobywanie i utrwalanie wiedzy oraz wykorzystywanie tych, które podnoszą efektywność tego procesu.

2024-04-09
09 kwietnia 2024 - 10 kwietnia 2024
2024-04-10
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.