Gamma sp. j.

Sztuka savoir vivre

Korzyści ze szkolenia

Rozwiń

Korzyści dla organizacji

  • poprawa wizerunku firmy w oczach klientów
  • wzrost kultury organizacyjnej
  • zwiększenie prestiżu firmy 
  • budowanie skutecznych relacji biznesowych
  • tworzenie efektywnych kontaktów międzykulturowych

Korzyści dla pracownika

  • rozróżnianie savoir vivre towarzyskiego od biznesowego
  • przedstawianie siebie i innych w sytuacjach towarzyskich oraz biznesowych
  • prowadzenie rozmów z uwzględnieniem small talk (tematy niebezpieczne i użyteczne)
  • dobieranie odpowiedniego stroju do określonej sytuacji
  • prowadzenie korespondencji z uwzględnieniem zasad etykiety biznesowej

Korzyści wspólne

  • budowa profesjonalnej firmy
  • wysoka jakość pracy

Idea szkolenia

Rozwiń
Celem szkolenia „Sztuka savoir vivre” jest przedstawienie oraz przepracowanie kluczowych zasad savoir vivre przy jednoczesnym uwzględnieniu etykiety towarzyskiej (ogólnej) jak i biznesowej.
 
Podczas szkolenia uczestnicy zapoznają się z historią i filozofię savoir vivre co ułatwi przyswojenie podstawowych zasad savoir vivre takich jak: rozróżnianie taktu i nietaktu, precedencja (przywitanie, ukłony, podanie ręki, całowanie w rękę, przedstawianie, przejście na „Ty”), budowanie profesjonalnego wizerunku (businessman, businesswoman), tytułowanie (tytuły służbowe, szlacheckie, kurtuazyjne), etykieta spotkań (small talk czyli tematy użyteczne a niebezpieczne), samochodowy bon ton oraz reguły obyczajowe (komunikacja niewerbalna a zachowanie przestrzeni międzyludzkiej).
 
Proponowane szkolenie zostało zaprojektowane procesowo tzn. uczestnicy mają możliwość wykorzystania nowonabytej wiedzy w praktyce (np. kultura organizacyjna a zasady savoir vivre w kontaktach biznesowych, praca zawodowa, budowanie wizerunku, kontakty towarzyskie itp.), co bez wątpienia przekłada się na utrwalenie zaprezentowanej wiedzy merytorycznej.
 
Szkolenie składa się zatem z dwóch etapów: merytorycznego i praktycznego. W pierwszej części szkolenia uczestnicy poznają kluczowe zasady savoir vivre towarzyskiego oraz biznesowego, które to w drugiej części szkolenia wykorzystają w praktyce. Zastosowanie nowo nabytej wiedzy odbywa się poprzez grupowe wypracowanie rozwiązań dla przykładowych case study przedstawionych przez trenera i zgłaszanych przez uczestników. Zaproponowana struktura szkolenia umożliwia Uczestnikom przepracowanie nurtujących kwestii pod okiem specjalisty ponadto stanowi unikalne rozwiązanie na współczesnym rynku szkoleniowym.
 
Większość firm proponujących szkolenia z zakresu savoir vivre skupia się na jednym z aspektów savoir vivre tj. zasadach etykiety towarzyskiej lub biznesowej, nie podejmując próby rozróżnienia wspomnianych aspektów, co w konsekwencji naraża zainteresowanych omawianą tematyką na potencjalne faux pas. Zaproponowany przez nas program ukazuje subtelne różnice pomiędzy etykietą towarzyską a biznesową. Dzięki informacjom zdobytym podczas szkolenia uczestnicy będą mogli taktownie i pewnie przemieszczać się pomiędzy wspomnianymi aspektami, nie narażając się na śmieszność.
 
 
GRUPA DOCELOWA:
Szkolenie skierowane jest do osób, które chcą zweryfikować swoją wiedzę oraz rozwinąć umiejętności
z zakresu savoir vivre towarzyskiego i biznesowego niezbędne w kontaktach towarzyskich i codziennej pracy. Największe korzyści ze szkolenia odniosą osoby, które poprzez swoją codzienną postawę mają wpływ
na wizerunek organizacji reprezentując firmę na zewnątrz tj. handlowców, kierowników, menedżerów, oraz pracowników mających kontakt z klientami.
 
 
OSOBY BIORĄCE UDZIAŁ W SZKOLENIU BĘDĄ POTRAFIŁY:
  • Rozróżnić savoir vivre towarzyski od biznesowego
  • Dostrzec towarzyski takt i nietakt
  • Przedstawić siebie i innych w sytuacjach towarzyskich oraz biznesowych
  • Prowadzić rozmowy z uwzględnieniem small talk (tematy niebezpieczne i użyteczne)
  • Odróżnić elegancję od mody
  • Dobierać odpowiedni strój do określonej sytuacji
  • Posługiwać się wizytówkami podczas spotkań biznesowych
  • Rozpoznawać odpowiednie sztućce i kieliszki
  • Degustować trunki uwzględniając zasady etykiety
  • Spożywać posiłki zgodnie z zasadami etykiety
  • Przygotowywać przyjęcia uwzględniając wymogi etykiety towarzyskiej lub biznesowej
  • Prowadzić korespondencje z uwzględnieniem zasad etykiety biznesowej
  • Przejść na „Ty” uwzględniając zasady etykiety
 

Program szkolenia

Rozwiń
1. Wstęp do savoir vivre
  • Zachowania nietaktowne w odczuciu Uczestników szkolenia  czyli „powszechne wtopy”
  • Historia savoir vivre
  • Filozofia savoir vivre towarzyskiego a biznesowego
  • Rola savoir vivre we  współczesnych realiach społecznych

 

2.Precedencja

  • Odmienność hierarchii towarzyskiej a biznesowej
  • Savoir vivre towarzyski
    • Elementy powitania – słowne
      • Kto pierwszy mówi: „dzień dobry”/ „doby wieczór”?
      • Kto pierwszy mówi: „do widzenia/dobranoc”?
      • Czy wypada pożegnać się stwierdzeniem „żegnam”?
    • Elementy powitania – ukłon
      • Różnica pomiędzy przywitaniem słownym („dzień dobry”) a ukłonem
      • Kto pierwszy powinien się ukłonić?
      • Ukłon męski a ukłon kobiecy
    • Elementy powitania – podanie dłoni
      • Podanie dłoni i jej przytrzymanie jako przywilej
      • Kto komu podaje dłoń
      • Podanie dłoni a rękawiczki
      • Podanie dłoni a pocałunek w dłoń (kogo?, gdzie?, kiedy?)
    • Przejście na „Ty”
      • Kto, komu może zaproponować przejście na „Ty"?
      • Przejście na „Ty”  a niezręczne sytuacje społeczne
    • Tytułowanie: tytuł naukowy, wojskowy, przypisany do stanowiska pracy
  • Savoir vivre w biznesie
    • Kultura organizacyjna a przyjęta etykieta
    • Elementy powitania - słowne
      • Kto pierwszy mówi: „dzień dobry”/ „doby wieczór”?
      • Kto pierwszy mówi: „do widzenia
      • Jak powinien zachować się pracownik (kobieta/ mężczyzna), kiedy do pomieszczenia wchodzi przełożony?
    • Elementy powitania – ukłon
      • Różnica pomiędzy stwierdzeniem słownym („dzień dobry”) a ukłonem w biznesie
      • Kto pierwszy powinien się ukłonić?
    • Elementy powitania – podanie dłoni
      • Podanie dłoni
      • Kto komu podaje dłoń
      • Podanie dłoni a rękawiczki
      • Podanie dłoni a pocałunek w dłoń (kogo?, gdzie?, kiedy?)
    • Kultura języka a podążanie za rozmówcą w relacjach biznesowych

 

3. Profesjonalny wizerunek a savoir vivre w ubiorze

  • Dress code kobiet i mężczyzn
    • strój nieformalny
      • business dress
      • business casual
      • casual
    • strój formalny
    • strój koktajlowy
  • Podstawowe kanony profesjonalnego stroju biznesowego
    • Businessman
      • kolorystyka stroju biurowego (gama zakazanych kolorów i wzorów)
      • perfumy i zegarek jako części składowe profesjonalnego stroju
    • Businesswoman
      • kolorystyka stroju biurowego kobiety
      • obuwie, perfumy, makijaż, biżuteria jako elementy składowe profesjonalnego wizerunku

 

4.Elementy etykiety w biznesie

  • Wizytówka
    • Rola wizytówki w biznesie
    • Rodzaje, wygląd, struktura
    • Kiedy i komu można wręczyć wizytówkę?
  • Samochód a zajmowanie miejsc
    • Służbowy
    • Prywatny
    • Taxi
    • Z kierowcą
    • Wsiadanie/ wysiadanie z samochodu
  • Rozmowy telefoniczne
    • Zasady korzystania z telefonów – zróżnicowanie pomiędzy rozmówcą telefonicznym a osobą towarzyszącą
    • Połączenia telefoniczne (godziny wskazane i zakazane)
    • Czas rozmowy
    • Oddzwanianie (kto do kogo powinien oddzwonić)
    • Poczta głosowa
    • Odebranie telefonu a długość sygnału
  • Korespondencja pisemna
    • Netykieta – czyli etykieta w biznesie
    • Zasady korzystania z poczty elektronicznej
      • Eleganckie wiadomości
      • Łańcuszki szczęścia

 

5. Restauracja a zasady savoir vivre

  • Wejście do restauracji a wyjście z restauracji
    • Obecność kelnera a liczba i płeć osób
    • Brak kelnera a liczba i płeć osób
  • Zachowanie przy stole a rola gospodarza spotkania
    • Zajmowanie miejsc przy stole a forma spotkania oraz płeć i ilość osób biorących udział w spotkaniu
    • Nakrycie stołu
      • Rodzaje trunków – a wybór trunku do potrawy i okazji
      • Rodzaje kieliszków i sztućców  - ułożenie a kolejność używania
      • Kolejność zamawiania trunków
    • Spożywanie niektórych potraw
    • Co zrobić z marynarką, kobiecą torebką, chusteczką itp.
    • Toasty i przemówienia - jak je wznosić?
      • Zachowania zakazane podczas wznoszenia toastu
    • Uregulowanie rachunku
      • Kto dokonuje zapłaty
      • Wysokość napiwku

 

6. Zasady savoir vivre poza granicami kraju

  • Mowa niewerbalna – różnice kulturowe
    • Gesty
    • Mowa ciała
    • Mimika twarzy
  • Przyjmowanie gości
    • Zasady postępowania w międzynarodowych kontaktach biznesowych w zależności od kultury:
      • Europa
      • Bliski Wschód
      • Azja
      • Afryka
      • Ameryka Południowa
      • USA


7. Podsumowanie szkolenia

  • Nurtujące kwestie: sesja pytań i  odpowiedzi
  • Quiz  szkoleniowy – podsumowanie „ciekawostek” z zakresu savoir vivre
    • 60 pytań weryfikujących wiedzę z zakresu savoir vivre towarzyskiego oraz biznesowego

 

 

 

Case studies

Rozwiń



Urząd miasta Ostrołęka

Podczas szkolenia Urzędnicy mieli okazję zapoznania się z ogólnymi zasadami savoir vivre. Uczestnikom przekazano wiedzę i umiejętności dotyczące odpowiedniego zachowania w określonych sytuacjach, tak codziennych, jak i w szczególnych momentach (przyjęcia, konferencje).

Na początku trener przekazał uczestnikom podstawową wiedzę merytoryczną, posługując się różnymi przykładami z życia codziennego, nierzadko zabawnymi. Po części teoretycznej przyszedł czas na zastosowanie wiedzy w praktyce. Uczestnicy szkolenia zostali podzieleni na grupy, w których mieli opracować scenki, wcześniej przygotowane przez trenera, dotyczące savoir vivre’u.  Po prezentacjach zostały omówione analizowane sytuacje, a następnie grupa zadawała pytania trenerowi  i rozstrzygała sporne kwestie. Zaproponowana forma szkolenia okazała się być efektywną i kreatywną metodą pracy grupowej.

Osoby biorące udział w szkoleniu najbardziej doceniły scenki, które, jak stwierdziły ułatwiły przyswojenie i ustrukturalizowanie wiedzy z pierwszej części szkolenia oraz zapewniły, że wiedza ta nie zostanie zapomniana po jego zakończeniu.

„Forma szkolenia była bardzo przystępna i efektywna.” – mówi Magdalena L. – „Scenki doskonale spełniły swoje zadanie, i ułatwiły zapamiętywanie, a dodatkowo wzbudzały pozytywne emocje. Teraz z pewnością będę wiedziała jak się zachować w sytuacjach, co do których wcześniej miałam wątpliwości. Szkolenie godne polecenia.”


Atlantic Fund Services

Projekt szkoleniowy firmy Gamma w głównej mierze miał za zadanie przedstawić filozofię kultury organizacyjnej. Uczestnicy dowiedzieli się między innymi jak i kiedy się przedstawiać, jak i komu wręczać wizytówki na spotkaniach, a także tego, jak się na spotkaniach zachować. Ponadto zyskali świadomość tego, że im bardziej formalną strukturę ma dana organizacja, tym większe znaczenie ma zastosowanie zasad savoir vivre biznesowego.

Osoby biorące udział w szkoleniu wysoko oceniły wiedzę, którą na nim zyskały. Jako jeden z benefitów, wymieniły to, że już nie będą czuły się skrępowane przychodząc do nowej firmy, lub w innej formalnej sytuacji. Co więcej, wiele z tych osób nie zdawało sobie sprawy, jaki wpływ na relacje z klientami ma ich zachowanie.

„Dzięki szkoleniu Gammy, nie zastanawiam się już jak się zachować w danej sytuacji, mam jasność, działam!” – wypowiada się Janusz D., jeden z uczestników szkolenia.- „Wierzę, że dzięki temu szkoleniu zrobię lepsze wrażenie na klientach i będę wiedział jak zachować się na spotkaniach z nimi.”


 

 

Klienci, dla których Gamma zrealizowała szkolenia:

O_asmet_bre-bank_4f_lionbridge_impel_dalkia.jpg|O_glowny-inspektorat-transportu-drogowego_nck_panstwowy-fundusz-rehabilitacji-osob-niepelnosprawnych_oki_ministerstwo-kultury-i-dziedzictwa-narodowego_benefit-syst.jpg|O_roche_energia.jpg|O_syngenta_johnson&johnson_whirlpool_profarm_sodexo_kancelaria-sejmu.jpg|O_tvn_rossman_edc_windcor-nixdorf_pandora_tom-tom.jpg
255|210|257|200
-1SARVAVIRE.jpg
TRENERZY SZKOLENIA
INFORMACJE O SZKOLENIU

DOSTĘPNE FORMATY SZKOLENIOWE:
Konsultacje szkoleniowe – 1-3 os.
Trening kompetencji – 4 – 12 os.
Format wykładowo-szkoleniowy – 8-25 os.
Essence learning – 12 – 60 os.
Szkolenie otwarte - od 1 os.

KONSULTANT SZKOLENIA

Dawid Didiuk
Dyrektor działu sprzedaży
tel.: +48 (22) 112 08 82 sprzedaz@projektgamma.pl
Zostaw swój nr. telefonu. Skontaktujemy się szybko.

Obecne szkolenie
Sztuka savoir vivre

Szkolenia zamknięte: Efektywność osobista

...
Innowacyjność i kreatywność

Innowacyjność i kreatywność rozumiana jako gotowość do dostrzegania nowych zagadnień jako szans, przeformułowania niespodziewanych problemów w sukcesy, gotowość do akceptowania i wdrażania zmian. Wyzwania życia codziennego wymagają ciągłego poszukiwania i dostosowywania rozwiązań. Uczestnicy szkolenia poznają techniki kreatywnego myślenia i przełamywania schematów oraz metody wdrażania innowacyjności.

...
Efektywne ząrzadzanie sobą w czasie

Uwolnij umysł - szkolenie z zarządzania czasem pozwoli na przemyślane zaplanowanie i efektywną realizację zadań. To coś więcej niż codzienna  organizacja. Najlepsze rozwiązanie to efektywne działanie. Zadbaj o swój komfort i organizację pracy dzięki wypracowaniu najlepszych metod zarządzania sobą w czasie.

...
Zarządzanie stresem i techniki relaksacyjne

Szkolenie uczy jak obniżać stres kiedy sytuacja tego wymaga oraz jak mobilizować się uzyskując stres optymalny. Dzięki szkoleniu uczestnicy nauczą się stosować techniki na „tu i teraz” jak i działające długofalowo. Celem szkolenia jest przećwiczenie technik antystresowych – na poziomie emocjonalnym, poznawczym i bodywork.

...
Profesjonalny sekretariat

Profesjonalnie prowadzony sekretariat to jeden z kluczowych elementów prawidłowego funkcjonowania firmy. Nabiera to szczególnego znaczenia, gdyż utrata klienta spowodowana złą organizacją biura/sekretariatu może być szczególnie dotkliwa. Proponowane szkolenie rozwija szereg umiejętności u asystentem/sekretarek, które zagwarantuję profesjonalne zarządzanie biurem.

...
Techniki prezentacji i autoprezentacji powered by Chunking

Szkolenie rozwinie umiejętności w zakresie dopasowania treści merytorycznych, opanowania tremy, dostosowania ubioru i zachowania odpowiednio do miejsca. Ponad to Uczestnicy szkolenia poznają narzędzia i metody, które pomogą nabierać pewności siebie, interesująco i przekonująco prezentować, wzbudzać uwagę słuchaczy oraz dowiedzą się jak radzić sobie z nieprzewidzianymi i trudnymi reakcjami podczas prezentacji.

...
Asertywna komunikacja i rozwiązywanie konfliktów

Szkolenie pozwoli  wypracować własne asertywne sposoby zachowania się w trudnych sytuacjach. Poznasz również mechanizmy powstawania konfliktów oraz dowiesz się, jak je rozwiązywać by budować pozytywne relacje w życiu zawodowym i prywatnym. Postaw na człowieka, konflikt nie musi być destrukcyjny, konflikt może być twórczy.

...
Efektywność osobista w oparciu o model R. Diltsa

Szkolenie pozwoli uczestnikom rozpoznać osobiste bariery obniżające efektywność. Każdy z uczestników będzie miał na szkoleniu przestrzeń, aby bariery zniwelować i wypracowań nowe przekonania proefektywnościowe.

...
Umiejętności komunikacji interpersonalnej w pracy

Komunikacja to fundament wszystkich kompetencji. Doskonalenie tych umiejętności podnosi skuteczność menedżerską, sprzedażową czy w kontaktach ze współpracownikami. Szkolenie daje zestaw technik oraz motywację do stosowania ich w praktyce.

...
Zarządzanie własnymi przekonaniami – sztuka automotywacji

Co pozwala menedżerom czy handlowcom, pomimo trudności i niepowodzeń zachować energię i inicjatywę konieczną do kolejnych prób, kontaktów z klientem? Okazuje się, że decydująca nie jest ilość przeciwności, odmów czy porażek, ale to jak osoba myśli o swoich problemach czy porażkach. Udział w szkoleniu pozwoli na wzrost automotywacji do realizacji długofalowych celów oraz na lepsze radzenie sobie z wyzwaniami.

...
Sztuka savoir vivre

Celem szkolenia jest przedstawienie oraz przepracowanie kluczowych zasad savoir vivre przy jednoczesnym uwzględnieniu etykiety towarzyskiej jak i biznesowej. Profesjonalny wizerunek to przede wszystkim znajomość i umiejętne wykorzystywanie zasad savoir vivre. Szkolenie obejmuje normy obowiązujące w etykiecie towarzyskiej oraz biznesowej, co stanowi unikalne rozwiązanie na współczesnym rynku szkoleniowym.

...DLACZEGO GAMMA ...STREFA WIEDZY ...MATERIAŁY I INFORMACJE ...JAK NAS OCENIAJĄ KLIENCI

Misja naszej firmy to „bierzemy odpowiedzialność za rezultaty” . Według nas szkolenia handlowe są inwestycją w rozwój firmy, i jak każda inwestycja, powinna prowadzić do jasno określonych rezultatów biznesowych. Projekty, w których określamy, mierzymy i realizujemy cele biznesowe postawione przed projektem szkoleniowym dają nam i Klientom największą satysfakcję. Proponujemy realizację szkoleń poprzez zaspokojenie potrzeb trzech grup odbiorców projektu szkoleniowego: działu HR, uczestników oraz ich przełożonych. Projektując szkolenia ze sprzedaży uwzględniamy perspektywę biznesową.

...1091
Modele sprzedaży cz. 2 ...

Szanowni Państwo!W tej części przedstawiamy kolejne modele sprzedaży, w tym ...

...932
Modele sprzedaży cz. 1 ...

Szanowni Państwo! W czerwcu 1925 roku ukazała się książka „The Psychology of ...

...1320
Alternatywa dla ocen okresowyc ...

Szanowni Państwo!Jednym z podstawowych oczekiwań od ekspertów HR oraz HR Business ...

...

Dariusz Wiśniewski

Zastępca dyrektora Centrum rozwoju zawodowego MSZ
...
Projekty szkoleniowe Gammy zawierają moduły mierzące efektywność szkolenia. Pozwalają ocenić firmę szkoleniową oraz rozwój poszczególnych uczestników.
...
...

Katarzyna Krzemińska

HR Manager, Syngenta
...
Wreszcie trenerzy, którzy sami potrafią sprzedawać.
...
...

Bartosz Łuczak

Dział szkoleń, Decathlon
...
Ich siłą są trenerzy – mają doświadczenie, wiedzę, umiejętności. Widać, że lubią to, co robią i że są w tym bardzo dobrzy.
...
...

Iwona Matysiak

Dyrektor ds. badań i analiz, Radio Eska
...
Ich szkolenia menadżerskie były bodźcem do wprowadzenia nowych narzędzi zarządczych
...
...

Łukasz Kawęcki

Dyrektor biura reklamy, Wydawnictwo Murator
...
Potrafią rozwiązywać problemy na bieżąco. Nie pozostawiają żadnych kwestii niewyjaśnionych.
...
...

Elżbieta Wolniak

Unit Manager, ING Nationale Nederlanden
...
Ich szkolenia są spektakularne – zarówno pod względem proponowanych narzędzi, jak i atmosfery.
...
...

Joanna Dutkowska

Dział personalny, Infosys BPO
...
Gammę cenimy za innowacyjność – ich autorskie ćwiczenia i symulacje potrafią zaangażować nawet bardzo wymagających pracowników.
...
...

Katarzyna Koltarska

Dyrektor personalny Samsung Electronics
...
Gamma to znakomici trenerzy, autorskie know-how oraz duży nacisk na efektywność proponowanych rozwiązań.
...
...

Beata Olszewska

Dział personalny, Polska Grupa Farmaceutyczna
...
Ankiet i testy szkoleniowe mówią jedno – pracownicy nie tylko zyskują wiedzę i nowe techniki, ale także świetnie się bawią – dla nas to cenna wartość.
...
...

Marek Noster

Dyrektor ds. szkoleń i rozwoju, Alior Bank
...
Mocnym punktem Gammy są na pewno trenerzy – przygotowani, mający świetny kontakt z grupą oraz posiadający bogate doświadczenie biznesowe.
...
...

Łukasz Sowiński

Kierownik Działy Szkoleń, Real
...
Doświadczenie, elastyczność i zrozumienie dla procesów, które przebiegają w naszej organizacji, to powody dla których warto korzystać ze szkoleń Gammy.
...

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Porozmawiamy o twoich potrzebach
tel: 22/266 08 48, tel. kom.: 505 273 550, biuro@projektgamma.pl
*wymagane
© Gamma sp. j. ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone