Prawdziwą miarą człowieka jest to, jak traktuje kogoś, kto nie może się mu w żaden sposób odwdzięczyć

Sztuka savoir vivre

Szkolenia zamknięte: Efektywność osobista
Celem szkolenia jest przedstawienie oraz przepracowanie kluczowych zasad savoir vivre przy jednoczesnym uwzględnieniu etykiety towarzyskiej jak i biznesowej. Profesjonalny wizerunek to przede wszystkim znajomość i umiejętne wykorzystywanie zasad savoir vivre. Szkolenie obejmuje normy obowiązujące w etykiecie towarzyskiej oraz biznesowej, co stanowi unikalne rozwiązanie na współczesnym rynku szkoleniowym.

IDEA SZKOLENIA

Celem szkolenia „Sztuka savoir vivre” jest przedstawienie oraz przepracowanie kluczowych zasad savoir vivre przy jednoczesnym uwzględnieniu etykiety towarzyskiej (ogólnej) jak i biznesowej.
 
Podczas szkolenia uczestnicy zapoznają się z historią i filozofię savoir vivre co ułatwi przyswojenie podstawowych zasad savoir vivre takich jak: rozróżnianie taktu i nietaktu, precedencja (przywitanie, ukłony, podanie ręki, całowanie w rękę, przedstawianie, przejście na „Ty”), budowanie profesjonalnego wizerunku (businessman, businesswoman), tytułowanie (tytuły służbowe, szlacheckie, kurtuazyjne), etykieta spotkań (small talk czyli tematy użyteczne a niebezpieczne), samochodowy bon ton oraz reguły obyczajowe (komunikacja niewerbalna a zachowanie przestrzeni międzyludzkiej).
 
Proponowane szkolenie zostało zaprojektowane procesowo tzn. uczestnicy mają możliwość wykorzystania nowonabytej wiedzy w praktyce (np. kultura organizacyjna a zasady savoir vivre w kontaktach biznesowych, praca zawodowa, budowanie wizerunku, kontakty towarzyskie itp.), co bez wątpienia przekłada się na utrwalenie zaprezentowanej wiedzy merytorycznej.
 
Szkolenie składa się zatem z dwóch etapów: merytorycznego i praktycznego. W pierwszej części szkolenia uczestnicy poznają kluczowe zasady savoir vivre towarzyskiego oraz biznesowego, które to w drugiej części szkolenia wykorzystają w praktyce. Zastosowanie nowo nabytej wiedzy odbywa się poprzez grupowe wypracowanie rozwiązań dla przykładowych case study przedstawionych przez trenera i zgłaszanych przez uczestników. Zaproponowana struktura szkolenia umożliwia Uczestnikom przepracowanie nurtujących kwestii pod okiem specjalisty ponadto stanowi unikalne rozwiązanie na współczesnym rynku szkoleniowym.
 
Większość firm proponujących szkolenia z zakresu savoir vivre skupia się na jednym z aspektów savoir vivre tj. zasadach etykiety towarzyskiej lub biznesowej, nie podejmując próby rozróżnienia wspomnianych aspektów, co w konsekwencji naraża zainteresowanych omawianą tematyką na potencjalne faux pas. Zaproponowany przez nas program ukazuje subtelne różnice pomiędzy etykietą towarzyską a biznesową. Dzięki informacjom zdobytym podczas szkolenia uczestnicy będą mogli taktownie i pewnie przemieszczać się pomiędzy wspomnianymi aspektami, nie narażając się na śmieszność.

GRUPA DOCELOWA:
Szkolenie skierowane jest do osób, które chcą zweryfikować swoją wiedzę oraz rozwinąć umiejętności
z zakresu savoir vivre towarzyskiego i biznesowego niezbędne w kontaktach towarzyskich i codziennej pracy. Największe korzyści ze szkolenia odniosą osoby, które poprzez swoją codzienną postawę mają wpływ na wizerunek organizacji reprezentując firmę na zewnątrz tj. handlowców, kierowników, menedżerów, oraz pracowników mających kontakt z klientami.
 
 
OSOBY BIORĄCE UDZIAŁ W SZKOLENIU BĘDĄ POTRAFIŁY:
  • Rozróżnić savoir vivre towarzyski od biznesowego
  • Dostrzec towarzyski takt i nietakt
  • Przedstawić siebie i innych w sytuacjach towarzyskich oraz biznesowych
  • Prowadzić rozmowy z uwzględnieniem small talk (tematy niebezpieczne i użyteczne)
  • Odróżnić elegancję od mody
  • Dobierać odpowiedni strój do określonej sytuacji
  • Posługiwać się wizytówkami podczas spotkań biznesowych
  • Rozpoznawać odpowiednie sztućce i kieliszki
  • Degustować trunki uwzględniając zasady etykiety
  • Spożywać posiłki zgodnie z zasadami etykiety
  • Przygotowywać przyjęcia uwzględniając wymogi etykiety towarzyskiej lub biznesowej
  • Prowadzić korespondencje z uwzględnieniem zasad etykiety biznesowej
  • Przejść na „Ty” uwzględniając zasady etykiety

Fakty szkoleniowe
1
Przeprowadziliśmy ponad 2600 dni szkoleniowych z obszaru efektywności osobistej.
2
Na naszych szkoleniach rozwijamy kompetencje przydatne w życiu zawodowym i prywatnym (life-work balanced).
3
Nasi trenerzy łączą dbanie o dobrą atmosferę warsztatów z orientacją na rezultaty. Jest bezpiecznie i efektywnie.
W badaniu opublikowanym przez Monster.com 71% badanych respondentów stwierdziło, że maniery ich współpracowników potrzebują poprawy. Ponad jedna czwarta współpracowników respondentów jest "wręcz niegrzeczna".
SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
Szkolenie odbywa się w siedzibie firmy na terenie całej Polski.

PROGRAM SZKOLENIA

1. Wstęp do savoir vivre
  • Zachowania nietaktowne w odczuciu Uczestników szkolenia  czyli „powszechne wtopy”
  • Historia savoir vivre
  • Filozofia savoir vivre towarzyskiego a biznesowego
  • Rola savoir vivre we  współczesnych realiach społecznych

 

2.Precedencja

  • Odmienność hierarchii towarzyskiej a biznesowej
  • Savoir vivre towarzyski
    • Elementy powitania – słowne
      • Kto pierwszy mówi: „dzień dobry”/ „doby wieczór”?
      • Kto pierwszy mówi: „do widzenia/dobranoc”?
      • Czy wypada pożegnać się stwierdzeniem „żegnam”?
    • Elementy powitania – ukłon
      • Różnica pomiędzy przywitaniem słownym („dzień dobry”) a ukłonem
      • Kto pierwszy powinien się ukłonić?
      • Ukłon męski a ukłon kobiecy
    • Elementy powitania – podanie dłoni
      • Podanie dłoni i jej przytrzymanie jako przywilej
      • Kto komu podaje dłoń
      • Podanie dłoni a rękawiczki
      • Podanie dłoni a pocałunek w dłoń (kogo?, gdzie?, kiedy?)
    • Przejście na „Ty”
      • Kto, komu może zaproponować przejście na „Ty"?
      • Przejście na „Ty”  a niezręczne sytuacje społeczne
    • Tytułowanie: tytuł naukowy, wojskowy, przypisany do stanowiska pracy
  • Savoir vivre w biznesie
    • Kultura organizacyjna a przyjęta etykieta
    • Elementy powitania - słowne
      • Kto pierwszy mówi: „dzień dobry”/ „doby wieczór”?
      • Kto pierwszy mówi: „do widzenia
      • Jak powinien zachować się pracownik (kobieta/ mężczyzna), kiedy do pomieszczenia wchodzi przełożony?
    • Elementy powitania – ukłon
      • Różnica pomiędzy stwierdzeniem słownym („dzień dobry”) a ukłonem w biznesie
      • Kto pierwszy powinien się ukłonić?
    • Elementy powitania – podanie dłoni
      • Podanie dłoni
      • Kto komu podaje dłoń
      • Podanie dłoni a rękawiczki
      • Podanie dłoni a pocałunek w dłoń (kogo?, gdzie?, kiedy?)
    • Kultura języka a podążanie za rozmówcą w relacjach biznesowych

 

3. Profesjonalny wizerunek a savoir vivre w ubiorze

  • Dress code kobiet i mężczyzn
    • strój nieformalny
      • business dress
      • business casual
      • casual
    • strój formalny
    • strój koktajlowy
  • Podstawowe kanony profesjonalnego stroju biznesowego
    • Businessman
      • kolorystyka stroju biurowego (gama zakazanych kolorów i wzorów)
      • perfumy i zegarek jako części składowe profesjonalnego stroju
    • Businesswoman
      • kolorystyka stroju biurowego kobiety
      • obuwie, perfumy, makijaż, biżuteria jako elementy składowe profesjonalnego wizerunku

 

4.Elementy etykiety w biznesie

  • Wizytówka
    • Rola wizytówki w biznesie
    • Rodzaje, wygląd, struktura
    • Kiedy i komu można wręczyć wizytówkę?
  • Samochód a zajmowanie miejsc
    • Służbowy
    • Prywatny
    • Taxi
    • Z kierowcą
    • Wsiadanie/ wysiadanie z samochodu
  • Rozmowy telefoniczne
    • Zasady korzystania z telefonów – zróżnicowanie pomiędzy rozmówcą telefonicznym a osobą towarzyszącą
    • Połączenia telefoniczne (godziny wskazane i zakazane)
    • Czas rozmowy
    • Oddzwanianie (kto do kogo powinien oddzwonić)
    • Poczta głosowa
    • Odebranie telefonu a długość sygnału
  • Korespondencja pisemna
    • Netykieta – czyli etykieta w biznesie
    • Zasady korzystania z poczty elektronicznej
      • Eleganckie wiadomości
      • Łańcuszki szczęścia

 

5. Restauracja a zasady savoir vivre

  • Wejście do restauracji a wyjście z restauracji
    • Obecność kelnera a liczba i płeć osób
    • Brak kelnera a liczba i płeć osób
  • Zachowanie przy stole a rola gospodarza spotkania
    • Zajmowanie miejsc przy stole a forma spotkania oraz płeć i ilość osób biorących udział w spotkaniu
    • Nakrycie stołu
      • Rodzaje trunków – a wybór trunku do potrawy i okazji
      • Rodzaje kieliszków i sztućców  - ułożenie a kolejność używania
      • Kolejność zamawiania trunków
    • Spożywanie niektórych potraw
    • Co zrobić z marynarką, kobiecą torebką, chusteczką itp.
    • Toasty i przemówienia - jak je wznosić?
      • Zachowania zakazane podczas wznoszenia toastu
    • Uregulowanie rachunku
      • Kto dokonuje zapłaty
      • Wysokość napiwku

 

6. Zasady savoir vivre poza granicami kraju

  • Mowa niewerbalna – różnice kulturowe
    • Gesty
    • Mowa ciała
    • Mimika twarzy
  • Przyjmowanie gości
    • Zasady postępowania w międzynarodowych kontaktach biznesowych w zależności od kultury:
      • Europa
      • Bliski Wschód
      • Azja
      • Afryka
      • Ameryka Południowa
      • USA


7. Podsumowanie szkolenia

  • Nurtujące kwestie: sesja pytań i  odpowiedzi
  • Quiz  szkoleniowy – podsumowanie „ciekawostek” z zakresu savoir vivre
    • 60 pytań weryfikujących wiedzę z zakresu savoir vivre towarzyskiego oraz biznesowego

Cena szkolenia:
Miejsce szkolenia:

Termin szkolenia:

Klienci, dla których Gamma zrealizowała szkolenia:

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • poprawa wizerunku firmy w oczach klientów
  • wzrost kultury organizacyjnej
  • zwiększenie prestiżu firmy 
  • budowanie skutecznych relacji biznesowych
  • tworzenie efektywnych kontaktów międzykulturowych

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • rozróżnianie savoir vivre towarzyskiego od biznesowego
  • przedstawianie siebie i innych w sytuacjach towarzyskich oraz biznesowych
  • prowadzenie rozmów z uwzględnieniem small talk (tematy niebezpieczne i użyteczne)
  • dobieranie odpowiedniego stroju do określonej sytuacji
  • prowadzenie korespondencji z uwzględnieniem zasad etykiety biznesowej

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • budowa profesjonalnej firmy
  • wysoka jakość pracy

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Konsultant szkolenia

Szybki kontakt

Dawid Didiuk

Dyrektor działu sprzedaży
tel.: +48 (22) 112 08 82 biuro@projektgamma.pl
Dawid Didiuk

Interesuje Cię szkolenie otwarte z tej tematyki?

Zostaw adres e-mail i nr. telefonu a przypomnimy Ci o tym szkoleniu.
Przypomnij mi:
Preferuję kotakt:

WSTĘPNA WYCENA SZKOLENIA

Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.
Dostępne formaty szkoleniowe:
Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm
© Gamma sp. j. ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone.