Gamma sp. j.

Techniki prezentacji i autoprezentacji powered by Chunking

Korzyści ze szkolenia

Rozwiń

Korzyści dla organizacji

  • zwiększenie efektywności przekazywania informacji i przekonywania do nowych przedsięwzięć
  • większa stabilność emocjonalna pracowników

Korzyści dla pracownika

  • wzmocnienie skutecznej komunikacji
  • rozwój umiejętności wywierania wpływu
  • wzrost kompetencji w zakresie autoprezentacji

Korzyści wspólne

  • wzrost efektywności przekazywania wiedzy
  • mniej nieporozumień pomiędzy współpracownikami / jednostkami organizacyjnymi

Idea szkolenia

Rozwiń

Skuteczność szkolenia bazuje na obniżeniu stresu związanego z prezentacjami oraz podniesieniu ich efektywności na poziomie przekazywanych informacji, wywieranego wrażenia oraz motywacyjnym – zachęcającym odbiorców do podjęcia oczekiwanych działań.

Szkolenie realizuje zatem dwa cele:

Rozwój mistrzostwa osobistego – rozumianego jako umiejętność wpływania na audytorium, oddziaływanie, realizowanie zakładanego planu w taki sposób, aby każdy z odbiorców reagował w zakładany sposób.

Wzrost efektywności prezentacji – mierzony na trzech poziomach:

Poziom emocjonalny – efektywność na tym poziomie uzyskuje się poprzez zarządzanie komunikacją niewerbalną, głosem, budowaniem wizerunku, tworzeniem efektu pierwszego wrażenia.

Poziom informacyjny – efektywność na tym poziomie to z jednej strony ilość zapamiętanych informacji (chunków) przez audytorium, z drugiej kontrola nad tym, aby audytorium zapamiętało najważniejsze informacje i potrafiło w sposób niezmieniony przekazać je dalej.

Poziom motywacyjny – jeszcze wyższym w zaawansowaniu jest poziom efektywności motywacyjnej. Poszczególni uczestnicy prezentacji powinni mieć przekonanie do prezentera (poziom emocjonalny), powinni zapamiętać kluczowe dla prezentacji informacje (poziom informacyjny) oraz powinni uzyskać pozytywną motywację do działania.

Jeżeli prezentacja jest skuteczna na tych trzech poziomach, jej odbiorca automatycznie staje się ambasadorem prezentowanego przedsięwzięcia.

Ambasador w organizacji to człowiek, który aktywnie przekonuje innych do danego rozwiązania i osobiście podejmuje działania sprzyjające przedsięwzięciu.

Program szkolenia

Rozwiń
1. Faza przygotowawcza do prezentacji
  • Przygotowanie samej prezentacji
  • Przygotowanie do prezentacji
2. Przygotowanie samej prezentacji
  • Definiowane celów prezentacji
    • Cele merytoryczne
    • Cele psychologiczne
    • Cel / cele na poziomie przekazu podczas prezentacji
    • Sztuka formułowania celu / celów
  • Rozpoczęcie prezentacji
    • Opis ram czasowych i organizacyjnych prezentacji
    • Wybór icebreakerów
  • Faza środkowa
    • Wybór energiserów prezentacyjnych
    • Wybranie momentów interakcji z odbiorcami prezentacji
    • Podział prezentacji na chunki informacyjne
  • Zakończenie
    • Stworzenie motywacyjnego action planu
    • Ominięcie / rozwinięcie czasu pytań od Odbiorców
3. Przygotowanie do prezentacji
  • Zarządzanie stresem przed prezentacją i w jej trakcie
    • Krzywa Yerkesa-Dodsona – stres jako mobilizator
    • Techniki obniżana stresu przed prezentacją
    • Techniki operacyjne likwidowania stresu podczas prezentacji
  • Techniczne przygotowanie do prezentacji
    • Zasady wykorzystywania programów prezentacyjnych
    • Planowanie prezentacji interaktywnej (flipchart, handouty)
    • Wykorzystywanie innych rekwizytów i akcesoriów podczas prezentacji
4. Budowanie efektywności prezentacji
  • Poziom emocjonalny
  • Poziom informacyjny
  • Poziom motywacyjny
5. Efektywność prezentacji na poziome emocjonalnym – szybkie przypomnienie
  • Efekt pierwszego wrażenia
    • Scenariusz pozytywny – efekt anielski
    • Scenariusz negatywny – efekt diabelski
    • Mechanizm atrybucji w efekcie I wrażenia
  • Analiza nawyków prezentacyjnych i autoprezentacyjnych
    • Poziom werbalny
    • Poziom niewerbalny
  • Zarządzanie wizerunkiem – poziom niewerbalny
    • Zarządzanie przestrzenią – dystans psychologiczny
    • Zarządzanie organizacją przestrzeni – układ pomieszczenie / audytorium / trener
    • Mimika
    • Gestykulacja
    • Kontakt wzrokowy
    • Ruch ciała
    • Postawa ciała
    • Ubiór i atrybuty wyglądu zewnętrznego
6. Efektywność na poziome informacyjnym
  • Pojemność pętli fonologicznej – ograniczenia mentalne odbiorców prezentacji
  • Definiowanie chunka informacji
  • Projektowanie prezentacji pod kątem ilości chunków informacji
  • Efekty mnemotechniczne
    • Efekt interferencji
    • Efekt synergii
    • Efekt partycypacji
    • Krzywa zapamiętywania
  • Efekty komunikacyjne
    • Struktura psychologiczna przekazu
    • Proces efektywnej komunikacji
  • Wykorzystanie efektu naturalnego tła
7. Efektywność na poziomie motywacyjnym
  • Definiowanie potrzeb audytorium
    • Cele osobiste długookresowe – potrzeby psychologiczne
    • Cele osobiste „tu i teraz”
    • Cele organizacyjne
  • Perswazja w prezentacji
    • Dopasowanie modelu perswazji do prezentacji
    • Perswazja emocjonalna
    • Perswazja racjonalna
    • Budowanie wiarygodności podczas formułowania komunikatów perswazyjnych
8. Trudne sytuacje w prowadzeniu prezentacji
  • Trudne audytorium
    • Odbiorca nastawiony na sprzeciw
    • Odbiorca dominujący
    • Odbiorca manipulacyjny
    • Odbiorca niezainteresowany
    • Odbiorca agresywny werbalnie
    • Odbiorca rekrutujący przeciwników
  • Trudne sytuacje
    • Nie znamy odpowiedzi na pytanie
    • Nie chcemy udzielić odpowiedzi
    • Pojawiający się zarzut prawdziwy / nieprawdziwy ze strony audytorium
    • Techniczne problemy
    • Sprzeczne oczekiwania
9. Podsumowanie w formie praktycznych wniosków
  • Karta ssc
    • Start – jakie zachowania zaczniemy stosować
    • Stop – jakich zachowań pozbywamy się
    • Continue – jakie zachowania kontynuujemy
  • Wnioski
    • Na poziomie osobistym
    • Na poziomie grupy

Case studies

Rozwiń

Szkolenie było dedykowane dla grupy specjalistów, menedżerów oraz przedstawicieli działu sprzedaży. Pracownicy firmy zostali dedykowani na szkolenie w oparciu o analizę luk kompetencyjnych oraz rekomendację przełożonych. Przed szkoleniem został postawiony ogólny cel poprawy efektywności prezentacji. W związku z tym szkolenie zawierało moduł mierzący efektywność na poziomie emocjonalnym, informacyjnym i motywacyjnym. Każdy z uczestników otrzymał informację zwrotną dla każdego z trzech obszarów oraz wskazówki rozwojowe. Dalszy przebieg szkolenia uwzględniał potrzeby indywidualne uczestników. Wszyscy mieli możliwość wielokrotnego przećwiczenia technik i narzędzi prezentacyjnych i autoprezentacyjnych. W rezultacie poza wzrostem kompetencji w tych obszarach nastąpił również wzrost pewność pewności siebie osób szkolonych.

 


Uczestnikami intensywnego treningu z obszaru prowadzenia trudnych spotkań i prezentacji biznesowych byli eksperci z pionu strategii. Treści i formuła treningu zostały przygotowane w oparciu o wywiady behawioralne z przełożonym i uczestnikami. Przed szkoleniem zostały postawione trzy najważniejsze cele: rozwój umiejętności przekazywania kluczowych i ważnych z perspektywy odbiorcy informacji (struktura i treść prezentacji), moderacji pracy grupy oraz umiejętności działania w trudnych sytuacjach na spotkaniu (np.: w przypadku wystąpienia sytuacji konfliktowych). W związku z tym każdy z uczestników na początku treningu miał możliwość poprowadzenia krótkiego spotkania z przygotowaną wcześniej prezentacją biznesową i otrzymania feedbacku od trenera. Następnie grupowo i indywidualnie trener pracował z uczestnikami nad rozwinięciem tych umiejętności, które pozwolą im jak najszybciej osiągnąć zamierzone cele. Ponadto każdy uczestnik opracował na zajęciach indywidualny action plan mający na celu wdrożenie nabytych umiejętności w codziennej pracy. Wdrożenie wszystkich action planów nadzorowane było przez przełożonego. W rezultacie wzrosła pewność siebie uczestników, umiejętność prezentowania oraz radzenia sobie nawet w bardzo trudnych sytuacjach biznesowych.
 

Szkolenie dla specjalistów związanych z realizacją programów unijnych MKiDN dotyczyło obszaru wystąpień publicznych i tworzenia prezentacji Power Point. Uczestnicy mieli możliwość przejścia przez cały proces zaplanowania, stworzenia prezentacji i realizacji wystąpienia publicznego. Głównym celem szkolenia było nabycie przez grupę umiejętności tworzenia przejrzystych i przedstawiających kluczowe informacje w efektywny sposób prezentacji oraz umiejętności prowadzenia utrzymującego uwagę odbiorców wystąpienia. W związku z tym każdy z uczestników na początku treningu miał możliwość poprowadzenia krótkiej prezentacji dot. niezobowiązującego tematu i otrzymania informacji zwrotnej od trenera i grupy. Następnie uczestnicy przeszli serię ćwiczeń przeplatanych wykładami merytorycznymi z obszaru planowania wystąpienia, zarządzania stresem, komunikacji werbalnej i niewerbalnej, radzenia sobie z trudnymi uczestnikami, a przede wszystkim wykorzystania większości opcji programu Power Point. Efektem szkolenia były stworzone w trakcie zajęć i przedstawione na forum prezentacje. Zweryfikowano, że odbiorcy zapamiętali 98% informacji zawartych w prezentacjach i ocenili wystąpienia jako interesujące i skupiające uwagę.

Klienci, dla których Gamma zrealizowała szkolenia:

O_asmet_bre-bank_4f_lionbridge_impel_dalkia.jpg|O_atlantic-fund-services_dct-gdansk_hbo_amerigas_pge_wydawnictwo-wiedza-i-praktyka.jpg|O_roche_energia.jpg|O_tvn_rossman_edc_windcor-nixdorf_pandora_tom-tom.jpg
255|210|202|257
1583zminione13.jpg
TRENERZY SZKOLENIA
Formaty szkoleniowe:

Konsultacje szkoleniowe: 1-3 os.

Trening kompetencji: 4–12 os.

Format wykładowo-szkoleniowy: 8-25 os.

Essence learning: 12–60 os.

Szkolenie otwarte: od 1 os.
Pomożemy wybrać optymalny format szkoleniowy. Zapraszamy do kontaktu.

KONSULTANT SZKOLENIA

Dawid Didiuk
Dyrektor działu sprzedaży
tel.: +48 (22) 112 08 82 biuro@projektgamma.pl
Zostaw swój nr. telefonu. Skontaktujemy się szybko.

Poprzednie szkolenie
Obecne szkolenie
Techniki prezentacji i autoprezentacji powered by Chunking

Szkolenia zamknięte: Efektywność osobista

...
Innowacyjność i kreatywność

Innowacyjność i kreatywność rozumiana jako gotowość do dostrzegania nowych zagadnień jako szans, przeformułowania niespodziewanych problemów w sukcesy, gotowość do akceptowania i wdrażania zmian. Wyzwania życia codziennego wymagają ciągłego poszukiwania i dostosowywania rozwiązań. Uczestnicy szkolenia poznają techniki kreatywnego myślenia i przełamywania schematów oraz metody wdrażania innowacyjności.

...
Efektywne ząrzadzanie sobą w czasie

Uwolnij umysł - szkolenie z zarządzania czasem pozwoli na przemyślane zaplanowanie i efektywną realizację zadań. To coś więcej niż codzienna  organizacja. Najlepsze rozwiązanie to efektywne działanie. Zadbaj o swój komfort i organizację pracy dzięki wypracowaniu najlepszych metod zarządzania sobą w czasie.

...
Zarządzanie stresem i techniki relaksacyjne

Szkolenie uczy jak obniżać stres kiedy sytuacja tego wymaga oraz jak mobilizować się uzyskując stres optymalny. Dzięki szkoleniu uczestnicy nauczą się stosować techniki na „tu i teraz” jak i działające długofalowo. Celem szkolenia jest przećwiczenie technik antystresowych – na poziomie emocjonalnym, poznawczym i bodywork.

...
Profesjonalny sekretariat

Profesjonalnie prowadzony sekretariat to jeden z kluczowych elementów prawidłowego funkcjonowania firmy. Nabiera to szczególnego znaczenia, gdyż utrata klienta spowodowana złą organizacją biura/sekretariatu może być szczególnie dotkliwa. Proponowane szkolenie rozwija szereg umiejętności u asystentem/sekretarek, które zagwarantuję profesjonalne zarządzanie biurem.

...
Techniki prezentacji i autoprezentacji powered by Chunking

Szkolenie rozwinie umiejętności w zakresie dopasowania treści merytorycznych, opanowania tremy, dostosowania ubioru i zachowania odpowiednio do miejsca. Ponad to Uczestnicy szkolenia poznają narzędzia i metody, które pomogą nabierać pewności siebie, interesująco i przekonująco prezentować, wzbudzać uwagę słuchaczy oraz dowiedzą się jak radzić sobie z nieprzewidzianymi i trudnymi reakcjami podczas prezentacji.

...
Asertywna komunikacja i rozwiązywanie konfliktów

Szkolenie pozwoli  wypracować własne asertywne sposoby zachowania się w trudnych sytuacjach. Poznasz również mechanizmy powstawania konfliktów oraz dowiesz się, jak je rozwiązywać by budować pozytywne relacje w życiu zawodowym i prywatnym. Postaw na człowieka, konflikt nie musi być destrukcyjny, konflikt może być twórczy.

...
Efektywność osobista w oparciu o model R. Diltsa

Szkolenie pozwoli uczestnikom rozpoznać osobiste bariery obniżające efektywność. Każdy z uczestników będzie miał na szkoleniu przestrzeń, aby bariery zniwelować i wypracowań nowe przekonania proefektywnościowe.

...
Umiejętności komunikacji interpersonalnej w pracy

Komunikacja to fundament wszystkich kompetencji. Doskonalenie tych umiejętności podnosi skuteczność menedżerską, sprzedażową czy w kontaktach ze współpracownikami. Szkolenie daje zestaw technik oraz motywację do stosowania ich w praktyce.

...
Zarządzanie własnymi przekonaniami – sztuka automotywacji

Co pozwala menedżerom czy handlowcom, pomimo trudności i niepowodzeń zachować energię i inicjatywę konieczną do kolejnych prób, kontaktów z klientem? Okazuje się, że decydująca nie jest ilość przeciwności, odmów czy porażek, ale to jak osoba myśli o swoich problemach czy porażkach. Udział w szkoleniu pozwoli na wzrost automotywacji do realizacji długofalowych celów oraz na lepsze radzenie sobie z wyzwaniami.

...
Sztuka savoir vivre

Celem szkolenia jest przedstawienie oraz przepracowanie kluczowych zasad savoir vivre przy jednoczesnym uwzględnieniu etykiety towarzyskiej jak i biznesowej. Profesjonalny wizerunek to przede wszystkim znajomość i umiejętne wykorzystywanie zasad savoir vivre. Szkolenie obejmuje normy obowiązujące w etykiecie towarzyskiej oraz biznesowej, co stanowi unikalne rozwiązanie na współczesnym rynku szkoleniowym.

...DLACZEGO GAMMA ...STREFA WIEDZY ...MATERIAŁY I INFORMACJE ...JAK NAS OCENIAJĄ KLIENCI

Misja naszej firmy to „bierzemy odpowiedzialność za rezultaty” . Według nas szkolenia handlowe są inwestycją w rozwój firmy, i jak każda inwestycja, powinna prowadzić do jasno określonych rezultatów biznesowych. Projekty, w których określamy, mierzymy i realizujemy cele biznesowe postawione przed projektem szkoleniowym dają nam i Klientom największą satysfakcję. Proponujemy realizację szkoleń poprzez zaspokojenie potrzeb trzech grup odbiorców projektu szkoleniowego: działu HR, uczestników oraz ich przełożonych. Projektując szkolenia ze sprzedaży uwzględniamy perspektywę biznesową.

...2848
Raport HR - Tendencje w rozwoj ...

Szanowni Państwo!Rozwój pracowników jest nieodłącznym aspektem zarządzania ...

...1429
Modele sprzedaży cz. 2 ...

Szanowni Państwo!W tej części przedstawiamy kolejne modele sprzedaży, w tym ...

...1267
Modele sprzedaży cz. 1 ...

Szanowni Państwo! W czerwcu 1925 roku ukazała się książka „The Psychology of ...

...

Dariusz Wiśniewski

Zastępca dyrektora Centrum rozwoju zawodowego MSZ
...
Projekty szkoleniowe Gammy zawierają moduły mierzące efektywność szkolenia. Pozwalają ocenić firmę szkoleniową oraz rozwój poszczególnych uczestników.
...
...

Katarzyna Krzemińska

HR Manager, Syngenta
...
Wreszcie trenerzy, którzy sami potrafią sprzedawać.
...
...

Bartosz Łuczak

Dział szkoleń, Decathlon
...
Ich siłą są trenerzy – mają doświadczenie, wiedzę, umiejętności. Widać, że lubią to, co robią i że są w tym bardzo dobrzy.
...
...

Iwona Matysiak

Dyrektor ds. badań i analiz, Radio Eska
...
Ich szkolenia menadżerskie były bodźcem do wprowadzenia nowych narzędzi zarządczych
...
...

Łukasz Kawęcki

Dyrektor biura reklamy, Wydawnictwo Murator
...
Potrafią rozwiązywać problemy na bieżąco. Nie pozostawiają żadnych kwestii niewyjaśnionych.
...
...

Elżbieta Wolniak

Unit Manager, ING Nationale Nederlanden
...
Ich szkolenia są spektakularne – zarówno pod względem proponowanych narzędzi, jak i atmosfery.
...
...

Joanna Dutkowska

Dział personalny, Infosys BPO
...
Gammę cenimy za innowacyjność – ich autorskie ćwiczenia i symulacje potrafią zaangażować nawet bardzo wymagających pracowników.
...
...

Katarzyna Koltarska

Dyrektor personalny Samsung Electronics
...
Gamma to znakomici trenerzy, autorskie know-how oraz duży nacisk na efektywność proponowanych rozwiązań.
...
...

Beata Olszewska

Dział personalny, Polska Grupa Farmaceutyczna
...
Ankiet i testy szkoleniowe mówią jedno – pracownicy nie tylko zyskują wiedzę i nowe techniki, ale także świetnie się bawią – dla nas to cenna wartość.
...
...

Marek Noster

Dyrektor ds. szkoleń i rozwoju, Alior Bank
...
Mocnym punktem Gammy są na pewno trenerzy – przygotowani, mający świetny kontakt z grupą oraz posiadający bogate doświadczenie biznesowe.
...
...

Łukasz Sowiński

Kierownik Działy Szkoleń, Real
...
Doświadczenie, elastyczność i zrozumienie dla procesów, które przebiegają w naszej organizacji, to powody dla których warto korzystać ze szkoleń Gammy.
...

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Porozmawiamy o twoich potrzebach
tel: 22/266 08 48, tel. kom.: 505 273 550, biuro@projektgamma.pl
*wymagane
© Gamma sp. j. ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone