Gamma sp. j.

Zarządzanie stresem i techniki relaksacyjne

Szkolenie zamknięte. Skontaktuj się z konsultantem w sprawie tego szkolenia.

Korzyści ze szkolenia

Rozwiń

Korzyści dla organizacji

  • zwiększenie efektywności realizacji zadań w organizacji
  • budowanie kultury wzmacniającej nastawienie na rozwiązanie (a nie na problem)
  • większa stabilność emocjonalna pracowników

Korzyści dla pracownika

  • zmniejszenie poziomu stresu negatywnego
  • efektywne zarządzanie poziomem stresu
  • umiejętność skutecznej pracy pod presją czasu

Korzyści wspólne

  • skuteczniejsze realizowanie zadań w zespole
  • mniej sytuacji konfliktowych wynikających pomiędzy pracownikami

Idea szkolenia

Rozwiń

Stres może zarówno mobilizować, jak i obniżać osobistą efektywność. Celem  szkolenia jest zatem nauczenie się, w jaki sposób rozpoznać swoje tzw. optimum stresu oraz jak nim zarządzać – co zrobić, aby redukować stres negatywny oraz w jaki sposób zmobilizować się w trudnej sytuacji (np. ważnego wystąpienia).

 

W ramach szkolenia uczestnicy:

  • poznają mechanizmy reakcji adaptacyjnej
  • określą najważniejsze aspekty stresu w miejscu pracy
  • przeanalizują, jak działa „błędne koło stresu” i dowiedzą się, jak je zatrzymać
  • poznają i przećwiczą techniki radzenia sobie ze stresem na różnych etapach reakcji adaptacyjnej
  • nauczą się przeciwdziałać stresowi krótkotrwałemu, jak również poznają metody radzenia sobie ze stresem długotrwałym
Dzięki udziałowi w szkoleniu to pracownik będzie kontrolował stres, a nie odwrotnie.

Program szkolenia

Rozwiń
1. Wprowadzenie do zarządzania stresem
  • Czym jest stres – koncepcja Lazarusa
    • Stres jako reakcja na oczekiwania z otoczenia
    • Wielkość stresu zależna od zasobów człowieka
  • Krzywa Yerkesa-Dodsona
    • Optimum stresu
    • Stres pozytywny
    • Stres negatywny
  • Czym jest zarządzanie stresem
    • Poszukiwaniem stresu optymalnego
    • Obniżaniem stresu zbyt dużego
    • Podwyższaniem stresu zbyt niskiego
2. Stres negatywny
  • Identyfikacja wskaźników stresu
    • Objawy fizjologiczne
    • Objawy poznawcze
    • Objawy emocjonalne
  • „Błędne koło stresu”
  • Efekt stresu długotrwałego
    • Obniżona efektywność osobista
    • Obniżona efektywność na poziomie zespołu
3. Stres negatywny w miejscu pracy
  • Stres zawodowy
  • Mapa przyczyn stresu zawodowego
    • Przyczyny organizacyjne
    • Przyczyny procesowe
    • Przyczyny zewnętrzne
    • Przyczyny psychologiczne
4. Mój poziom stresu aktualnego
  • Skala Holmesa i Rahe’a
  • Skala stresu
  • Stres fizyczny
5. Strategie radzenia sobie ze stresem – rozpoznanie własnych strategii
  • Koncentracja na emocjach vs. koncentracja na zadaniu
  • Działanie oparte na strategii poznawczej
  • Działanie oparte na strategii emocjonalnej
  • Działanie oparte na strategii ucieczkowej
6. Techniki zarządzania stresem
  • Teoria hydrauliczna – odreagowywanie napięcia
    • Techniki odzyskiwania kontroli
    • Zarządzanie emocjami – emocje negatywne vs. nieprzyjemne
  • Bioenergetyczna koncepcja narastania i rozładowywania napięcia – kumulowanie stresu
    • Psychosomatyka i jej konsekwencje w obszarze stresu
    • Diagnoza własnych zagrożeń
    • Mapa napięć własnego ciała
  • Ćwiczenia relaksacyjne ciało / umysł
  • Ćwiczenia relaksacyjne oparte o wizualizację
  • Ćwiczenia oparte o trening relaksacyjny
    • Trening autogenny Schulza
    • Trening Jacobsona
    • Wpływ kondycji psychofizycznej – czyli jak zadbać o siebie?
7. Podsumowanie w formie praktycznych wniosków
  • Karta ssc
    • Start – jakie zachowania zaczniemy stosować
    • Stop – jakich zachowań pozbywamy się
    • Continue – jakie zachowania kontynuujemy
  • Wnioski
    • Na poziomie osobistym
    • Na poziomie grupowym

Case studies

Rozwiń

Gamma jako strategiczny partner w obszarze HR realizowała szkolenia zarówno dla kadry menedżerskiej, sił sprzedaży jak i backoffice. Zarządzanie stresem było szkoleniem, w którym mogli uczestniczyć przedstawiciele wszystkich wymienionych grup. Zróżnicowane potrzeby, różne role w organizacji oraz oczekiwania wobec szkolenia sprawiały, że cykl szkoleniowy stał się wyzwaniem. Szkolenia realizowane były przez trenerów z dużym doświadczeniem z tego obszaru oraz z wykształceniem psychologicznym. Struktura treningu bazowała na trzech poziomach stresu – poznawczym, emocjonalnym i fizycznym. Uczestnicy mogli doświadczyć na sobie metod relaksacyjnych z każdego obszaru i wybrać te, które specyficznie dla nich są najbardziej skuteczne. Wysoka jakość pracy trenerskiej oraz unikalne know-how sprawiły, że szkolenia z tego cyklu były wysoko oceniane i liczba chętnych przekraczała możliwości projektu.

Szkolenie zostało przygotowane dla pracowników działu personalnego oraz kadr i płac. 8 osobowy zespół oczekiwał narzędzi pozwalających zarządzać stresem – mobilizować się w sytuacji wyzwania, obniżać poziom stresu po pracy. Szkolenie było realizowane w duchu work-life balanced. Grupa uczestników otrzymała szereg narzędzi pozwalających świadomie korzystać ze swoich zasobów emocjonalnych i intelektualnych oraz technik niwelujących bariery utrudniające realizację swojego potencjału. Szkolenie poza wartością rozwojową mocno zintegrowało zespół i obniżyło poziom stresu tu i teraz. Każdy z uczestników zakończył szkolenie indywidualnym planem działania.

 

 

Szkolenie odbywało się w ramach pakietu szkoleń ogólnorozwojowych, w których mogli brać udział pracownicy Kancelarii Sejmu. Uczestnicy szkoleń na początku sceptycznie podchodzili do technik relaksacyjnych oraz do całego psychologicznego podłoża tego treningu. Doświadczenie trenerów, techniki zarządzania stresem, których efekty były widoczne od razu oraz dobra atmosfera szkolenia sprawiły, że szkolenia były bardzo wysoko ocenione. Szkolenia były prowadzone w taki sposób, aby każdy z uczestników uzyskał techniki, które będzie stosował w praktyce – tak, aby widoczna była realna zmiana w sposobie zarządzania stresem. W rezultacie Kancelaria z powodu dodatkowych chętnym zrealizowała więcej szkoleń z tej tematyki niż pierwotnie planowała.

Klienci, dla których Gamma zrealizowała szkolenia:

O_asmet_bre-bank_4f_lionbridge_impel_dalkia.jpg|O_roche_energia.jpg|O_syngenta_johnson&johnson_whirlpool_profarm_sodexo_kancelaria-sejmu.jpg|O_tvn_rossman_edc_windcor-nixdorf_pandora_tom-tom.jpg
256
-1interpersonalne3.jpg
TRENERZY SZKOLENIA
INFORMACJE O SZKOLENIU

DOSTĘPNE FORMATY SZKOLENIOWE:
Konsultacje szkoleniowe – 1-3 os.
Trening kompetencji – 4 – 12 os.
Format wykładowo-szkoleniowy – 8-25 os.
Essence learning – 12 – 60 os.
Szkolenie otwarte - od 1 os.

KONSULTANT SZKOLENIA

Dawid Didiuk
Dyrektor działu sprzedaży
tel.: +48 (22) 112 08 82 sprzedaz@projektgamma.pl
Zostaw swój nr. telefonu. Skontaktujemy się szybko.

Obecne szkolenie
Zarządzanie stresem i techniki relaksacyjne
Następne szkolenie

Szkolenia zamknięte: Efektywność osobista

...
Innowacyjność i kreatywność

Innowacyjność i kreatywność rozumiana jako gotowość do dostrzegania nowych zagadnień jako szans, przeformułowania niespodziewanych problemów w sukcesy, gotowość do akceptowania i wdrażania zmian. Wyzwania życia codziennego wymagają ciągłego poszukiwania i dostosowywania rozwiązań. Uczestnicy szkolenia poznają techniki kreatywnego myślenia i przełamywania schematów oraz metody wdrażania innowacyjności.

...
Efektywne ząrzadzanie sobą w czasie

Uwolnij umysł - szkolenie z zarządzania czasem pozwoli na przemyślane zaplanowanie i efektywną realizację zadań. To coś więcej niż codzienna  organizacja. Najlepsze rozwiązanie to efektywne działanie. Zadbaj o swój komfort i organizację pracy dzięki wypracowaniu najlepszych metod zarządzania sobą w czasie.

...
Zarządzanie stresem i techniki relaksacyjne

Szkolenie uczy jak obniżać stres kiedy sytuacja tego wymaga oraz jak mobilizować się uzyskując stres optymalny. Dzięki szkoleniu uczestnicy nauczą się stosować techniki na „tu i teraz” jak i działające długofalowo. Celem szkolenia jest przećwiczenie technik antystresowych – na poziomie emocjonalnym, poznawczym i bodywork.

...
Profesjonalny sekretariat

Profesjonalnie prowadzony sekretariat to jeden z kluczowych elementów prawidłowego funkcjonowania firmy. Nabiera to szczególnego znaczenia, gdyż utrata klienta spowodowana złą organizacją biura/sekretariatu może być szczególnie dotkliwa. Proponowane szkolenie rozwija szereg umiejętności u asystentem/sekretarek, które zagwarantuję profesjonalne zarządzanie biurem.

...
Techniki prezentacji i autoprezentacji powered by Chunking

Szkolenie rozwinie umiejętności w zakresie dopasowania treści merytorycznych, opanowania tremy, dostosowania ubioru i zachowania odpowiednio do miejsca. Ponad to Uczestnicy szkolenia poznają narzędzia i metody, które pomogą nabierać pewności siebie, interesująco i przekonująco prezentować, wzbudzać uwagę słuchaczy oraz dowiedzą się jak radzić sobie z nieprzewidzianymi i trudnymi reakcjami podczas prezentacji.

...
Asertywna komunikacja i rozwiązywanie konfliktów

Szkolenie pozwoli  wypracować własne asertywne sposoby zachowania się w trudnych sytuacjach. Poznasz również mechanizmy powstawania konfliktów oraz dowiesz się, jak je rozwiązywać by budować pozytywne relacje w życiu zawodowym i prywatnym. Postaw na człowieka, konflikt nie musi być destrukcyjny, konflikt może być twórczy.

...
Efektywność osobista w oparciu o model R. Diltsa

Szkolenie pozwoli uczestnikom rozpoznać osobiste bariery obniżające efektywność. Każdy z uczestników będzie miał na szkoleniu przestrzeń, aby bariery zniwelować i wypracowań nowe przekonania proefektywnościowe.

...
Umiejętności komunikacji interpersonalnej w pracy

Komunikacja to fundament wszystkich kompetencji. Doskonalenie tych umiejętności podnosi skuteczność menedżerską, sprzedażową czy w kontaktach ze współpracownikami. Szkolenie daje zestaw technik oraz motywację do stosowania ich w praktyce.

...
Zarządzanie własnymi przekonaniami – sztuka automotywacji

Co pozwala menedżerom czy handlowcom, pomimo trudności i niepowodzeń zachować energię i inicjatywę konieczną do kolejnych prób, kontaktów z klientem? Okazuje się, że decydująca nie jest ilość przeciwności, odmów czy porażek, ale to jak osoba myśli o swoich problemach czy porażkach. Udział w szkoleniu pozwoli na wzrost automotywacji do realizacji długofalowych celów oraz na lepsze radzenie sobie z wyzwaniami.

...
Sztuka savoir vivre

Celem szkolenia jest przedstawienie oraz przepracowanie kluczowych zasad savoir vivre przy jednoczesnym uwzględnieniu etykiety towarzyskiej jak i biznesowej. Profesjonalny wizerunek to przede wszystkim znajomość i umiejętne wykorzystywanie zasad savoir vivre. Szkolenie obejmuje normy obowiązujące w etykiecie towarzyskiej oraz biznesowej, co stanowi unikalne rozwiązanie na współczesnym rynku szkoleniowym.

...DLACZEGO GAMMA ...STREFA WIEDZY ...MATERIAŁY I INFORMACJE ...JAK NAS OCENIAJĄ KLIENCI

Misja naszej firmy to „bierzemy odpowiedzialność za rezultaty” . Według nas szkolenia handlowe są inwestycją w rozwój firmy, i jak każda inwestycja, powinna prowadzić do jasno określonych rezultatów biznesowych. Projekty, w których określamy, mierzymy i realizujemy cele biznesowe postawione przed projektem szkoleniowym dają nam i Klientom największą satysfakcję. Proponujemy realizację szkoleń poprzez zaspokojenie potrzeb trzech grup odbiorców projektu szkoleniowego: działu HR, uczestników oraz ich przełożonych. Projektując szkolenia ze sprzedaży uwzględniamy perspektywę biznesową.

...1090
Modele sprzedaży cz. 2 ...

Szanowni Państwo!W tej części przedstawiamy kolejne modele sprzedaży, w tym ...

...932
Modele sprzedaży cz. 1 ...

Szanowni Państwo! W czerwcu 1925 roku ukazała się książka „The Psychology of ...

...1320
Alternatywa dla ocen okresowyc ...

Szanowni Państwo!Jednym z podstawowych oczekiwań od ekspertów HR oraz HR Business ...

...

Dariusz Wiśniewski

Zastępca dyrektora Centrum rozwoju zawodowego MSZ
...
Projekty szkoleniowe Gammy zawierają moduły mierzące efektywność szkolenia. Pozwalają ocenić firmę szkoleniową oraz rozwój poszczególnych uczestników.
...
...

Katarzyna Krzemińska

HR Manager, Syngenta
...
Wreszcie trenerzy, którzy sami potrafią sprzedawać.
...
...

Bartosz Łuczak

Dział szkoleń, Decathlon
...
Ich siłą są trenerzy – mają doświadczenie, wiedzę, umiejętności. Widać, że lubią to, co robią i że są w tym bardzo dobrzy.
...
...

Iwona Matysiak

Dyrektor ds. badań i analiz, Radio Eska
...
Ich szkolenia menadżerskie były bodźcem do wprowadzenia nowych narzędzi zarządczych
...
...

Łukasz Kawęcki

Dyrektor biura reklamy, Wydawnictwo Murator
...
Potrafią rozwiązywać problemy na bieżąco. Nie pozostawiają żadnych kwestii niewyjaśnionych.
...
...

Elżbieta Wolniak

Unit Manager, ING Nationale Nederlanden
...
Ich szkolenia są spektakularne – zarówno pod względem proponowanych narzędzi, jak i atmosfery.
...
...

Joanna Dutkowska

Dział personalny, Infosys BPO
...
Gammę cenimy za innowacyjność – ich autorskie ćwiczenia i symulacje potrafią zaangażować nawet bardzo wymagających pracowników.
...
...

Katarzyna Koltarska

Dyrektor personalny Samsung Electronics
...
Gamma to znakomici trenerzy, autorskie know-how oraz duży nacisk na efektywność proponowanych rozwiązań.
...
...

Beata Olszewska

Dział personalny, Polska Grupa Farmaceutyczna
...
Ankiet i testy szkoleniowe mówią jedno – pracownicy nie tylko zyskują wiedzę i nowe techniki, ale także świetnie się bawią – dla nas to cenna wartość.
...
...

Marek Noster

Dyrektor ds. szkoleń i rozwoju, Alior Bank
...
Mocnym punktem Gammy są na pewno trenerzy – przygotowani, mający świetny kontakt z grupą oraz posiadający bogate doświadczenie biznesowe.
...
...

Łukasz Sowiński

Kierownik Działy Szkoleń, Real
...
Doświadczenie, elastyczność i zrozumienie dla procesów, które przebiegają w naszej organizacji, to powody dla których warto korzystać ze szkoleń Gammy.
...

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Porozmawiamy o twoich potrzebach
tel: 22/266 08 48, tel. kom.: 505 273 550, biuro@projektgamma.pl
*wymagane
© Gamma sp. j. ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone