Podekscytowanie, motywacja i entuzjazm są często znacznie więcej warte niż doskonałe umiejętności na papierze

Coaching menadżerski i zarządzanie rozwojem

Szkolenia zamknięte: Menedżerskie
Wzmacnianie inicjatywy, odpowiedzialności, samodzielność pracowników- poznaj siłę coachingowego stylu pracy. Coaching menedżerski można zdefiniować jako proces rozwoju potencjału zawodowego. Jest to skuteczna metoda wprowadzania pożądanych zmian, zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Dzięki nam będziesz coachem dla swoich pracowników.

IDEA SZKOLENIA

Jedną z kluczowych barier w rozwijaniu ludzi jest osobisty opór pracowników przed zmianą i obrona przed informacją zwrotną z otoczenia zawodowego (np. szefa) Częstą reakcją pracownika na klasyczną informację zwrotną jest obrona. W konsekwencji pracownik koncentruje się na usprawiedliwieniu swojego zachowania. Poprzez coaching eliminujemy opór pracownika i budujemy w nim osobistą motywację wewnętrzną , do zmiany.

Grupa docelowa:

  • Menedżerowie
  • Osoby zajmujące wdrażaniem pracowników
  • Pracownicy działu HR

Fakty szkoleniowe
1
Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.
2
W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.
3
Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)
Z badania przeprowadzonego wśród amerykańskich top managerów wynika, że zwrot z inwestycji w coaching wynosi 545%, co oznacza, że każde wydane na ten cel tysiąc dolarów przyniosło 5,45 razy większy zwrot finansowy

SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
Szkolenie odbywa się w siedzibie firmy na terenie całej Polski.

PROGRAM SZKOLENIA

1. Podstawy zarządzania rozwojem
  • Osobiste przekonania
  • Umiejętności społeczne
  • Techniki wspierania rozwoju
    • Instruktaż
    • Trening menedżer-pracownik
    • Mentoring
    • Coaching
  • Psychologia zarządzania rozwojem – przełamywanie oporu

2. Osobiste przekonania w zarządzaniu rozwojem
  • Symulacja, w której biorą udział uczestnicy szkolenia
  • Zjawisko samospełniającej się przepowiedni w relacjach międzyludzkich
  • Bariery ze strony przyjmującego wiedzę
    • Wskazówki zachowaniowe – po czym poznać, że działa mechanizm samospełniającej się przepowiedni
    • Jak przeciwdziałać barierom mentalnym u rozmówcy
  • Bariery ze strony menedżera przekazującego wiedzę
    • Poziom własnych umiejętności
    • Poziom kontentu – przekazywanej wiedzy
    • Rozpoznawanie u siebie zjawiska i przeciwdziałanie

3. Zarządzanie rozwojem pracowników wg modelu dojrzałości pracownika Blancharda
  • R1 – niskie kompetencje, wysoka motywacja
  • R2 – niskie bądź średnie kompetencje, średnia bądź wysoka motywacja
  • R3 – wysokie kompetencje, średnia bądź niska motywacja
  • R4 – wysokie kompetencje, wysoka motywacja

4. Instruktaż – dzielenie się wiedzą z pracownikiem w fazie R1
  • Definicja instruktażu
  • Przykładowy instruktaż
  • Tworzenie komunikatów w formule instruktażu
  • Trudne sytuacje związane z instruktażem

5. Trening – dzielenie się wiedzą z pracownikiem w fazie R2
  • Różnice pomiędzy instruktażem a treningiem
  • Formuła treningu
    • Czas – 5-10 min
    • Definiowanie sytuacji dla osoby przyjmującej wiedzę
    • Definiowanie swojej roli
  • Trudne sytuacje w treningu

6. Mentoring – dzielenie się wiedzą z pracownikiem na R3 i R4
  • Baza kasusów
  • Definiowanie roli mentora
  • Pośrednie budowanie autorytetu
  • Właściwe komentarze
  • Odwołanie do siebie
  • Trudne sytuacje w mentoringu

7. Coaching – dzielenie się wiedzą z pracownikiem na R3 i R4
  • Zbudowanie wizerunku coacha i coachingu
  • Pokonywanie oporu pracownika
  • Umiejętność ustalanie celu coachingu
  • Umiejętność kontrolowanie przebiegu rozmowy
  • Trudne sytuacje w coachingu

8. Sposób realizacji wytyczonych celów poprzez coaching
  • Budowanie celu w oparciu o diagnozę sytuacji (problem)
    • Pytania o sytuację
    • Pytania o samoocenę
    • Pytania o doświadczenie
  • Zasady budowania celu coachingowego
    • SMART
    • Ekologiczność celu
    • Pytania o cel
  • Poszukiwanie rozwiązania
    • Pytania o rozwiązanie
    • Ustalenie Action Planu

9. Dodatkowe narzędzia i ćwiczenia przydatne w pracy coacha
  • Arkusz coachingowy GROW
  • Analiza SWOT w odniesieniu do celu głównego i celów pośrednich
  • Ćwiczenie „wizualizacja celu i cofanie w czasie” jako sposób budowania motywacji
  • Ćwiczenia „koło życia” i „koło wartości”
  • Wyznaczanie wartości osobistych
  • Mapa aktualnej sytuacji i potrzeb

10. Zasady wprowadzania zadań domowych w coachingu kompetencyjnym
  • Rodzaje zadań domowych,
  • Kiedy stosować zadania domowe,
  • Jak wprowadzać zadania domowe,
  • Cztery poziomy omawiania zadań domowych:
    • Poziom obiektywny
    • Poziom emocjonalny
    • Poziom interpretacji
    • Poziom operacyjny

11. Podsumowanie szkolenia
  • Karta ssc
    • Start – jakie zachowania zaczniemy stosować
    • Stop - jakich zachowań pozbywamy się
    • Continue - jakie zachowania kontynuujemy
  •  Wnioski
    • Na poziomie osobistym
    • Na poziomie zespołowym

Cena szkolenia:
Miejsce szkolenia:

Termin szkolenia:

Klienci, dla których Gamma zrealizowała szkolenia:

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • optymalizacja zasobów ludzkich – maksymalne wykorzystanie kompetencji pracowników z jednoczesnym wzrostem ich zaangażowania / motywacji
  • oszczędności finansowe – awanse poziome zamiast zatrudniania nowych osób
  • na rynku pracy opinia pracodawcy stawiającego na rozwój pracowników (zaufanie, stabilizacja)

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • umiejętność optymalnego dopasowania stylu pracy do poziomu kompetencji osoby coachowanej
  • wzrost kompetencji menedżerskich - elastyczność stosowania narzędzi motywacyjnych w rozwoju pracownika
  • oszczędność czasu – szczególnie ważna przy natłoku innych zadań (multitasking)

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • wzrost odpowiedzialności za realizowane zadania / stawiane cele u coachowanych pracowników (jakość i terminowość zadań)
  • minimalny wkład czasu i energii w rozwój pracownika z maksymalnym zyskiem (wzrost efektywności)
  • rozwój pracowników – możliwość powierzania odpowiedzialniejszych zadań
  • skuteczniejsze zarządzanie zmianą

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Konsultant szkolenia

Szybki kontakt

Dawid Didiuk

Dyrektor działu sprzedaży
tel.: +48 (22) 112 08 82 biuro@projektgamma.pl
Dawid Didiuk

Interesuje Cię szkolenie otwarte z tej tematyki?

Zostaw adres e-mail i nr. telefonu a przypomnimy Ci o tym szkoleniu.
Przypomnij mi:
Preferuję kotakt:

WSTĘPNA WYCENA SZKOLENIA

Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.
Dostępne formaty szkoleniowe:
Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm
© Gamma sp. j. ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone.