Alternatywą dla dobrego projektu jest zawsze zły projekt. Nie ma czegoś takiego jak brak projektu

Metodologia Design Thinking dla HR

Szkolenia zamknięte: Menedżerskie
Metodologia Design Thinking pozwala na tworzenie produktów i usług w oparciu o głębokie potrzeby użytkownika, dzięki czemu powstają kreatywne i twórcze rozwiązania. Dla pracowników działów personalnych to szansa na wprowadzanie w organizacji innowacyjnych narzędzi HR, odpowiadających autentycznym potrzebom pracowników.

IDEA SZKOLENIA

Od momentu, kiedy w latach osiemdziesiątych na Uniwersytecie Stanforda zaczęto pracować nad włączeniem idei Design Thinking do biznesu minęło ponad 30 lat. Dziś Design Thinking wspiera organizacje w dynamicznym rozwoju, działając w obszarach: strategii, komunikacji, marketingu i HR. Metodologia pomaga tworzyć innowacyjne rozwiązania, które dzięki zrozumieniu potrzeb docelowego odbiorcy, kreują unikalne doświadczenia.

W procesie Design Thinking zespoły koncentrują się na użytkowniku, generują pomysły oraz prototypują i eksperymentują po to, aby na końcu powstały konkretne, możliwe do wdrożenia rezultaty:

  • Pożądane przez użytkowników
  • Technologicznie wykonalne
  • Ekonomicznie uzasadnione

Podczas warsztatu i po warsztacie:

  • Uczestnicy będą pracować nad jednym z realnych wyzwań projektowych:
    • Jak motywować pokolenie X,Y,Z w organizacji?
    • Jak podnosić zaangażowanie pracowników metodami pozafinansowymi?
    • Employer branding – jak kreować pozytywny wizerunek pracodawcy?
  • Poznają pracę metodą Design Thinking
  • Doświadczą kreatywnego procesu służącego tworzeniu innowacyjnych rozwiązań
  • Poznają narzędzia  kreatywne
  • Rozwiną własny potencjał twórczy
  • Wzmocnią poczucie odpowiedzialności
  • Odkryją moc pracy zespołowej opartej na wysokim zaangażowaniu
  • Zdobędą umiejętność praktycznego podejścia do rozwiązywania problemów

Metody pracy:
Szkolenie prowadzone jest metodą warsztatową, w uważności na proces grupowy. Wykorzystywane są różnorodne, aktywizujące metody szkoleniowe oraz case study. W celu pobudzenia kreatywności przestrzeń i materiały na warsztat są odpowiednio dobierane. Trenerka ze swojej strony gwarantuje dobrą atmosferę.

Grupa docelowa:

  • Pracownicy działów HR

Materiały szkoleniowe:

Uczestnicy szkolenia otrzymają Zeszyt Ćwiczeń do wykorzystywania podczas warsztatów oraz Samouczek, kompaktowy pomocnik do pracy metodą Design Thinking. 

Fakty szkoleniowe
1
Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.
2
W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.
3
Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)
Badania przeprowadzone przez Design Council w Wielkiej Brytanii w 75 przedsiębiorstwach, które stosowały metodologię Design Thinking, wykazały, że ma ono decydujące znaczenie dla ich sukcesu, a  za każdy 1 funt zainwestowany w projekt, obroty wzrosły o 50 funtów.
SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
Szkolenie odbywa się w siedzibie firmy na terenie całej Polski.

PROGRAM SZKOLENIA

1. Krótkie wprowadzenie do Design Thinking:
  • Historia
  • Metodologia
  • Założenia

2. Całodniowy warsztat Design Thinking Jam – uczestnicy warsztatowo, kreatywnie i w zespołach pracują nad realnym wyzwaniem projektowym:

  • Zapoznanie z wyzwaniem projektowym
  • Empatia – dla kogo?
  • Diagnoza potrzeb – po co?
  • Generowanie pomysłów – co? 
  • Prototypowanie – jak?
  • Testowanie – czy?
  • Podsumowanie

3. Szczegółowe wprowadzenie do metody Design Thinking:

  • Proces
  • Przestrzeń
  • Ludzie

4. Etapy procesu DT.  Plan działania. Część teoretyczno – praktyczna:

  • Empatia:
    • Z jakiego powodu warto poznać użytkownika?
    • Narzędzia, które pomogą Ci dotrzeć i zrozumieć głębokie potrzeby użytkownika
    • Jak przygotować się do wywiadów: listy pytań
    • Tworzenie Persony
    • Obserwacje
    • Uważne słuchanie
    • Dlaczego ważne jest dlaczego? I po co?
    • Tworzenie Mapy Empatii
    • Moodboard
  • Diagnoza potrzeb:
    • Rozróżnianie potrzeb od rozwiązań
    • Drabina problemu
    • Formułowanie problemu/ wyzwania projektowego
  • Generowanie pomysłów:
    • Jak zaplanować ten etap? Przestrzeń, ludzie, materiały, techniki
    • Metody kreatywne wspierające generowanie pomysłów
    • Kiedy ważna jest ilość, kiedy jakość – etapy kreatywności i selekcji
    • Kryteria wyboru – jak dobierać?
  • Prototypowanie:
    • Przestrzeń i materiały
    • Co to jest prototyp?
    • Zasady udanego prototypowania
    • Prototypy 2D i 3D, scenki
  • Testowanie:
    • Pytaj - Słuchaj - Poprawiaj
    • Karta feedbacku
    • Kryteria oceny
    • Czemu służy powtarzanie procesu?
    • Prezentacja finalna – sposoby tworzenia

5. Podsumowanie procesu:

  • Narzędzia podsumowujące

Cena szkolenia:
Miejsce szkolenia:

Termin szkolenia:

Klienci, dla których Gamma zrealizowała szkolenia:

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • Zwiększenie przewagi rynkowej firmy w obszarze HR
  • Tworzenie organizacji, która potrafi kreować innowacyjne rozwiązania HR-owe odpowiadające głębokim potrzebom pracowników
  • Zmniejszenie kosztów wynikających z taniego i szybkiego testowania nowych pomysłów
  • Budowanie kultury organizacyjnej, w której rozwijana jest kreatywność pracowników
  • Zwiększenie zaangażowania pracowników w kreowanie innowacyjnych rozwiązań
  • Usprawnienie procesu generowania innowacyjnych rozwiązań wewnątrz firmy

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • Szersza perspektywa w kreowaniu  nowatorskich rozwiązań HR, uwzględniająca potrzeby pracowników
  • Wzrost zaangażowania  w wyzwania
  • Wyższe  kompetencje w zakresie kreatywnego rozwiązywania problemów
  • Wzrost efektywności w rozwiązywaniu problemów
  • Wzmocnienie poczucia przynależności oraz odpowiedzialności w zespole

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • Zwiększenie ilości innowacyjnych pomysłów
  • Praktyczne zastosowanie metody Design Thinking, dzięki której powstają innowacyjne, możliwe do wdrożenia rozwiązania
  • Budowanie zaangażowanych zespołów
  • Możliwość natychmiastowego i taniego prototypowania i testowania innowacyjnych rozwiązań
  • Stosowanie iteracyjnego procesu w celu uzyskania jak najlepszego efektu

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Konsultant szkolenia

Szybki kontakt

Agnieszka Kazubska-Galińska

Project Manager
tel.: +48 (22) 266 02 37
tel. kom:. +48 517 081 300
a.galinska@projektgamma.pl
Agnieszka Kazubska-Galińska

Interesuje Cię szkolenie otwarte z tej tematyki?

7 czerwiec 2018 - 8 czerwiec 2018 Warszawa
Metodologia Design Thinking pozwala na tworzenie produktów i usług w oparciu o głębokie potrzeby użytkownika, dzięki czemu powstają kreatywne i twórcze rozwiązania. Dla pracowników działów personalnych to szansa na wprowadzanie w organizacji innowacyjnych narzędzi HR, odpowiadających autentycznym potrzebom pracowników.

WSTĘPNA WYCENA SZKOLENIA

Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.
Dostępne formaty szkoleniowe:
Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm
© Gamma sp. j. ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone.