Menedżer albo myśli, albo muszą za niego myśleć inni

Ownership mindset – Menedżer architektem odpowiedzialności

Szkolenia zamknięte: Menedżerskie

Nawet najsprawniejszy menedżer nie osiągnie sukcesu, licząc tylko na siebie. Najważniejsze cele  firma może osiągnąć  wyłącznie dzięki wspólnemu wysiłkowi wszystkich bez wyjątku pracowników. Jednak zbyt wielu pracowników przyjmuje postawę  „robię swoje, a reszta mnie nie interesuje".

IDEA SZKOLENIA

62% pracowników w Polskich firmach nie jest zainteresowana tym, czy ich firma odniesie sukces. Dlatego każda organizacja stoi przed zasadniczym wyzwaniem: co zrobić, aby wszyscy pracownicy, niezależnie od miejsca i funkcji, którą zajmują w firmie brali większą odpowiedzialność nie tylko za wykonywanie własnych zadań, ale także za realizację celów wyższego rzędu, rezultatów swoich działów i całej firmy. Menedżerowie wobec tych wyzwań powinni na nowo przemyśleć i zmienić swoje dotychczasowe metody i sposoby zarządzania i stać się architektami kultury współodpowiedzialności w swoich firmach.

Szkolenie  obejmuje fundamentalne zagadnienia związane z budowaniem w firmie postaw współodpowiedzialności za rezultaty indywidualne, zespołowe i firmowe.

Istotą tworzenia kultury współodpowiedzialności jest możliwość współtworzenia tej kultury przez wszystkich pracowników. Dlatego większość ćwiczeń, wniosków i idei jest wypracowywana przez samych uczestników, czyniąc ich współwłaścicielami zasad i norm kształtujących kulturę współodpowiedzialności w firmie.

Cele szkolenia:

  • Uświadomienie, że fundamentalną odpowiedzialnością menedżera jest budowanie odpowiedzialności pracowników.
  • Uczestnicy zdobędą wiedzę i narzędzia wspomagające ich w tworzeniu architektury odpowiedzialności w swoich zespołach.

Grupa docelowa:

Menedżerowie reprezentujący wszystkie obszary firmy (działy, departamenty, oddziały).

Fakty szkoleniowe
1
Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.
2
W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.
3
Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)
Z badań TP/ISR z 2006, na próbie 50 firm międzynarodowych w okresie 12 miesięcy wynika że w firmach, o wysokim zaangażowaniu zysk na jedna akcję wyniósł 27,8% w przeciwieństwie do -11,2% w firmach o niskim zaangażowaniu pracowników.
SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
Szkolenie odbywa się w siedzibie firmy na terenie całej Polski.

PROGRAM SZKOLENIA

Perspektywy odpowiedzialności:

  • Trzy perspektywy poczucia odpowiedzialności – omówienie.
  • Debata oksfordzka:
    • „Czy ludzie chcą brać na siebie odpowiedzialność”?
    • „Co musisz dać pracownikowi, abyś miał prawo wymagać od niego odpowiedzialności”?
    • Expose - Przekazanie informacji, które zbudują poczucie odpowiedzialności pracowników.

4 Filary Architektury Współodpowiedzialności

  • Przejrzystość: Pracownicy rozumieją kluczowe cele i politykę organizacji, tak samo dobrze jak wymagania dotyczące ich pracy
  • Współudział:Pracownicy widzą, że mają wpływ poprzez możliwość decydowania i posiadane upoważnienia
  • Feedback: Pracownicy  dają i otrzymują  wartościowy feedback
  • Zespół: Pracownicy mają poczucie przynależności do organizacji, którą charakteryzuje spójność, wzajemne wsparcie, zaufanie i duma

Poziom znajomości celów:

  • Ćwiczenie:  „List do menedżera” –tworzenie komunikatu i listy pytań do własnego przełożonego.

Koncentracja na priorytetach:

  • Ustalanie hierarchii ważności;
  • Przećwiczenie analizy wzajemnych zależności pomiędzy zadaniami - mapa intensywności celów.

Delegowanie vs instruowanie:

  • Delegowanie i korzyści z niego płynące dla:
    • pracownika,
    • menedżera,
    • firmy.
    • Algorytm delegowania – odgrywanie case study.

Crash meeting:

  • Korzyści płynące z wymiany informacji pomiędzy pracownikami  o popełnianych błędach. Algorytm spotkania – odgrywanie case study.

Feedback:

  • Matryca feedbacku
  • Dawanie feedbacku
  • Proszenie o feedback
  • Przyjmowanie feedbacku

Potrzeba współpracy:

  • Ćwiczenie: „Easy Money” – inwestowanie zasobów w celu osiągnięcia zysków osobistych i zespołowych.   
         

Efekt synergii i syndrom Apollo:

  • Zdefiniowanie pojęć, przykłady działania;
  • Praca w zespołach.

Analiza siły zespołu:

  • Czempion, adept, „zgniłe jabłko”

Zew i talent:

  • Jak odkrywać potencjał, zamiłowania i uzdolnienia pracowników?
  • Jak zagospodarować potencjał pracowników, aby sami chętnie podejmowali odpowiedzialność za rezultaty?

Trudna informacja:

  • Algorytm rozmowy - odgrywanie case study.

Wzmacnianie zachowań:

  • Sposoby doceniania pracowników.
  • Zasady stosowania nagród.
  • Wyrażanie uznania – algorytm rozmowy – odgrywanie case study.

Poznanie siebie, Kluczowe kompetencje:

  • Mocna koperta / model „Okno Johari” – wzajemne opisanie mocnych stron przez uczestników ( inni / ja);
  • Refleksja nad własnymi mocnymi stronami;
  • Model:  Kluczowa kompetencja-Pułapka-Wyzwanie-Alergia.
  • Ćwiczenie: Przykładowa analiza całego procesu.

Cena szkolenia:
Miejsce szkolenia:

Termin szkolenia:

Klienci, dla których Gamma zrealizowała szkolenia:

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • Inspiracja do podejmowania się roli menedżera przez tych, którzy mają tendencję do skłaniania się ku roli specjalisty/fachowaca z dziedziny, którą reprezentują kosztem zarządzania
  • Wytworzenie unikalnej kultury „gry do jednej bramki”
  • Synergia indywidualnych wysiłków poszczególnych obszarów organizacji
  • Zapobieganie negatywnym skutkom kultury silosów
  • Polepszenie współpracy pomiędzy poszczególnymi częściami firmy
  • Zwiększenie zaangażowania wszystkich pracowników w realizację kluczowych celów firmy
  • Radykalne podwyższenie wskaźników efektywności funkcjonowania firmy

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • Zdobędą świadomość jaka jest ich rola, odpowiedzialność  jako menedżerów
  • Poznają sposoby zarządzania eliminujące syndrom „niańki” wśród menedżerów
  • Poprzez filozofię budowania współodpowiedzialności znacząco ograniczą negatywny stres wynikający z przejmowania i zdejmowania z pracowników odpowiedzialności.
  • Poprzez podmiotowe podejście do pracowników będą lepiej wykorzystywać potencjał tkwiący w zespole
  • Będę wiedzieli jak stworzyć odpowiedzialny zespół, którego fundamentem jest wzajemność i zaufanie.

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • Wzrost poziomu zaufania
  • Wzrost poziomu zaangażowania

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Konsultant szkolenia

Szybki kontakt

Agnieszka Kazubska-Galińska

Project Manager
tel.: +48 (22) 266 02 37
tel. kom:. +48 517 081 300
a.galinska@projektgamma.pl
Agnieszka Kazubska-Galińska

Interesuje Cię szkolenie otwarte z tej tematyki?

Zostaw adres e-mail i nr. telefonu a przypomnimy Ci o tym szkoleniu.
Przypomnij mi:
Preferuję kotakt:

WSTĘPNA WYCENA SZKOLENIA

Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.
Dostępne formaty szkoleniowe:
Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm
© Gamma sp. j. ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone.