Każda firma chce przyciągać i utrzymywać najlepszych pracowników

Sztuka motywowania i recognition

Szkolenia zamknięte: Menedżerskie
Każda firma chce przyciągać i utrzymywać najlepszych pracowników. Jednym z efektywnych sposobów osiągnięcia tego jest kompleksowy program okazywania uznania dla pracowników- z nami dowiesz się jak tego dokonać. Uznanie dla pracowników jest kluczem do chronienia i budowania tożsamości jednostek.

IDEA SZKOLENIA

Szkolenie jest połączeniem najskuteczniejszych technik motywacyjnych na rynku z innowacyjną koncepcją recognition. Koncepcja ta jest nowym trendem w motywacji – uczestnicy szkolenia będą mieli możliwość zapoznania się i przećwiczenia technik z tego nurtu zarządzania.

Doświadczeni menedżerowie wiedzą, jak trudną sztuką jest wymaganie i wspieranie, wspieranie i wymaganie. Wiedzą, jak trudno jest połączyć te dwa rodzaje działań, by zarówno wspierając, nie tracić stawianych sobie (czy też „odgórnie” celów), jak i z determinacją realizując cele, nie „wypalać” podległych sobie pracowników.

Coraz więcej uwagi poświęca się badaniom z zakresu recognition, które dostarczają niezbitych dowodów, że ten sposób dopingowania najskuteczniej wzbudza w pracownikach wewnętrzną motywację i jest to najbardziej trwały motywator.

Recognition to wysublimowane, wysoce zaawansowane narzędzie. Niezmiernie istotne jest stosowanie polityki uznania w sposób umiejętny, gdyż – jak to bywa z każdym narzędziem – źle użyte może przynieść więcej szkód niż pożytku. Jednak używanie go po uprzednim, gruntownym przygotowaniu, przynosi oszałamiające, długotrwałe i pozytywne efekty.

Stosowania tego narzędzia każdy jest w stanie nauczyć się podczas warsztatów „Sztuka motywowania i recognition”.
 

Grupa docelowa:
Szkolenie dedykowane jest menedżerom, osobom zarządzającym projektami w organizacji oraz tzw. talentom w organizacji.

Fakty szkoleniowe
1
Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.
2
W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.
3
Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)
Raport „State of the American Manager” firmy Gallup wykazał, że 50% pracowników opuściło pracę, aby "trochę uciec od swojego menadżera w pewnym momencie swojej kariery" i że zaangażowanie menedżera bezpośrednio wpływa na zaangażowanie zespołu.
SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
Szkolenie odbywa się w siedzibie firmy na terenie całej Polski.

PROGRAM SZKOLENIA

1. Wprowadzenie w motywację
  • Funkcjonujące modele w organizacjach
    • Modele X,Y,Z
  • Filozofia uzyskiwania oczekiwanych wyników
    • Nacisk na nagrody
    • Nacisk na kary
  • Funkcja motywacji w procesie zarządzania

2. Potrzeby psychologiczne w motywowaniu
  • Piramida Maslowa
    • Hierarchiczność potrzeb
    • Wynikowość potrzeb
  • Fomuła Herzberga
    • Czynniki higieny – ich brak obniża motywację
    • Motywatory – ich obecność podnosi motywację

3. Wynagradzanie i karanie w zespole
  • Rodzaje wynagrodzeń
    • Benefity finansowe – poznanie progów oczekiwań
    • Benefity pozafinansowe – wykorzystywanie metody Herzberga
  • 6 kroków nagradzania
  • 6 kroków karania

4. Motywowanie kierunkowe
  • Wzmacnianie pożądanych zachowań
  • Dopasowanie wzmacniania do dojrzałości pracowników
    • R1 – wzmacnianie uczenia
    • R2 – wzmacnianie odporności na porażki
    • R3 – wzmacnianie samodzielności
    • R4 – wzmacnianie dzielenia się wiedzą

5. Motywowanie na poziomie codziennych rozmów
  • Funkcja informacji zwrotnej w procesie komunikacji
  • Sposoby udzielania informacji zwrotnej
    • Metoda kanapki
    • Metoda „Z”
  • Właściwe dopasowanie metody informacji zwrotnej do odbiorcy
  • Właściwa reakcja na informację zwrotną
  • Radzenie sobie z oporem na informację zwrotną

6. Uznanie dla pracownika (employee recognition) jako  silne narzędzie zarządzania
  • Test Timpsona
  • Czym jest uznanie dla pracownika?
    • Definicja
    • Charakterystyka
    • Badania
    • Zasada 50/30/20
    • „HBPL recognition program”
  • Dlaczego jest tak cenne dla naszego miejsca pracy i co możemy osiągnąć dzięki docenianiu pracowników? – korzyści z okazywania uznania dla pracownika

7. 4 zasady uznania
  • często
    • planowanie działań w obszarze okazywania uznania dla pracowników
  • od siebie
    • techniki budowania wiarygodności
    • NLP w konstruowaniu osobistego przekazu
  • konkretnie
    • chunking informacji
    • style opisywania rzeczywistości
  • od razu po zachowaniu

8. Złe nawyki czyli, o tym, co niszczy uznanie dla pracownika
  • Przykłady naszych złych nawyków
  • Przyczyny naszych złych nawyków
  • Jak zapobiegać złym nawykom?

9. Okazywanie uznania dla pracownika jako efektywny proces
  • Jak efektywnie okazywać uznanie?
  • Jak dostarczać uznanie w skuteczny sposób?
  • Rodzaje uznania
    • Społeczne
    • Symboliczne
    • Materialne
  • Narzędzia okazywania uznania
    • Co robimy?
    • Co możemy robić?

10. Podsumowanie szkolenia
  • Karta ssc
    • Start – jakie zachowania zaczniemy stosować
    • Stop – jakich zachowań pozbywamy się
    • Continue – jakie zachowania kontynuujemy
  •  Wnioski
    • Na poziomie osobistym
    • Na poziomie zespołowym

Cena szkolenia:
Miejsce szkolenia:

Termin szkolenia:

Klienci, dla których Gamma zrealizowała szkolenia:

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • wzrost efektywności jednostki
  • przywiązanie pracowników do organizacji – korzystniejsza fluktuacja (oszczędności)
  • wzmocnienie dobrego wizerunku firmy na rynku (jako partnera biznesowego oraz pracodawcy)
  • kształtowanie kultury organizacyjnej

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • świadomość swoich mocnych stron jako motywującego menedżera oraz obszarów do rozwoju
  • zwiększone szanse na awans jako efekt skutecznego, długofalowego motywowania pracowników
  • wyższa wydajność przy mniejszym koszcie energetycznym:
    • komfort pracy,
    • efektywność osobista (poczucie sprawczości)

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • świadomość silnych stron pracowników na poziomie menedżerskim oraz organizacyjnym
  • łatwiejsze szacowanie zasobów przed realizacją nowych zadań zarówno na poziomie operacyjnym, jak i strategicznym
  • korzystniejsza atmosfera pracy (lepsze relacje z otoczeniem zawodowym)
  • mniejsza liczba błędów / większa liczba trafnych decyzji ze względu na bardziej obiektywne szacowanie ryzyka (przyjmowanie różnych punków widzenia)
  • skuteczna alternatywa dla stylów zarządzania zorientowanych na kontrolę i monitoring

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Konsultant szkolenia

Szybki kontakt

Dawid Didiuk

Dyrektor działu sprzedaży
tel.: +48 (22) 112 08 82 biuro@projektgamma.pl
Dawid Didiuk

Interesuje Cię szkolenie otwarte z tej tematyki?

4 czerwiec 2018 - 5 czerwiec 2018 warszawa
Planowanie, egzekWOWanie, monitorowanie to jedne z niezbędnych kompetencji, aby skutecznie zarządzać zespołem. Zadbaj o siebie i swoich ludzi - wykreuj zespół! Zmotywuj do zadaniowego, efektywnego podejścia do wykonywania obowiązków. Skutecznie zarządzaj czasem. Dzięki wyspecjalizowanej kadrze trenerskiej Gammy dowiesz się jak to osiągnąć.

WSTĘPNA WYCENA SZKOLENIA

Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.
Dostępne formaty szkoleniowe:
Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm
© Gamma sp. j. ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone.