Gamma sp. j.

Turkusowa organizacja – inspiracyjny warsztat dla HR

Warszawa

Korzyści ze szkolenia

Rozwiń

Korzyści dla organizacji

  • Stworzenie zalążków kultury organizacyjnej opartej na współodpowiedzialności.
  • Wzrost identyfikacji pracowników z firmą.
  • Zmniejszenie rotacji personelu.
  • Przyciąganie młodych talentów poprzez unikatową kulturę i atmosferę pracy

Korzyści dla pracownika

  • Inspiracja do rozwiązywania obecnych problemów w inny niż dotychczas sposób.
  • Uświadomienie sobie nowych perspektyw rozwoju zarówno pracowników jak i liderów.
  • Wzmocnienie roli i wpływu działów HR w kreowaniu kultury firmy.

Korzyści wspólne

  • Szansa na większą synergię między HR a biznesem
  • Współdziałanie na rzecz łączenia celów biznesowych firmy z celami polityki HR.

Idea szkolenia

Rozwiń
„Mój najgorszy dzień w tej firmie i tak jest lepszym dniem niż najlepszy dzień w jakiejkolwiek innej firmie, w której pracowałem wcześniej”. To cytat z wypowiedzi Dereka Noela- szeregowego pracownika z działu obsługi klienta w firmie Zappos, która wdrożyła u siebie turkusową kulturę pracy.

Większość współczesnych firm różni się między sobą wszystkim: wielkością, zasięgiem działania, branżą –łączy je jednak jeden wspólny mianownik: identyczny zestaw problemów, z jakimi się borykają. W tym zestawie można znaleźć takie kłopoty jak problemy z komunikacją i współpracą, zbyt małe zaufanie pomiędzy „górą” a „dołem”, między „centralą” a „regionem”, między „produkcją” a „wsparciem”, deficyt poczucia współodpowiedzialności za rezultaty firmy jako całości, czy umiarkowany poziom zaangażowania . Co gorsze w wielu firmach brakuje pomysłów, w jaki sposób rozwiązać te problemy. Większość ekspertów i praktyków coraz częściej odnosi wrażenie, że obecne modele funkcjonowania firm zbliżają się do wyczerpania.

Turkusowy model pracy wychodzi poza schemat mainstreamu, dlatego coraz więcej firm stara się zaaplikować paradygmat turkusu w swoją działalność.

Celami warsztatu jest zainspirowanie pracowników działów HR rozwiązaniami stosowanymi w turkusowych firmach oraz refleksja nad nowymi wyzwaniami w obliczu przemian w świadomości i potrzebach ludzi. Studia przypadków opisujące praktyki stosowane w turkusowych firmach będą stanowiły cenny wkład i zachętę do stopniowego i roztropnego wykorzystania tych praktyk we własnych firmach. Podczas warsztatu przedstawione zostaną zarówno praktyki turkusowych zespołów oraz zostanie opisana rola liderów w turkusowym modelu pracy.

Program szkolenia

Rozwiń
1.Ewolucja sposobów zorganizowania pracy
  • Etapy ewolucji organizacji
    • Organizacje czerwone
    • Organizacje bursztynowe
    • Organizacje pomarańczowe
    • Organizacje zielone
    • Organizacje turkusowe
  • Charakterystyka stylów przywódczych funkcjonujących w poszczególnych etapach rozwoju organizacji
    • Styl eksploatacyjny
    • Styl paternalistyczny
    • Styl konsultacyjny
    • Styl partycypacyjny
    • Styl facylitacyjny
2.Klasyczne paradygmaty organizacji ich ograniczenia.
  • Sposoby organizacji pracy w klasycznej firmie
    • Hierarchia władzy w formie piramidy
    • Mierzalne cele
    • Precyzyjny podział zadań i odpowiedzialności
    • Koncentracja na wyniku finansowym
    • Delegowanie
    • Sformalizowane procesy i procedury
  • Typowe problemy i wyzwania w klasycznej organizacji
    • Unikanie odpowiedzialności
    • Skupienie wyłącznie na własnych celach – brak widzenia szerszej perspektywy (np. silosy)
    • Problemy z zaangażowaniem
    • Problemy z zaufaniem
3.Fundamenty turkusu
  • Samozarządzanie i autonomia zespołów
    • Praktyki współpracy w turkusowych zespołach
    • Techniki i narzędzia wspomagające zespoły w samozarządzaniu
    • Rola, zadania i metody pracy przywódcy w turkusowym zespole
  • Wykorzystanie pełni potencjału pracowników
    • Budowanie fundamentu każdego zespołu: wzajemnego zaufania
    • Wykorzystywanie pasji i najlepszych stron pracowników
    • Tworzenie poczucia wspólnoty w zespole
  • Ewolucyjne cele
    • Charyzmatyczne i szlachetne cele
    • Wartości w działaniu.
4. Wyzwania działów HR wobec wpływów turkusu na  obecną kulturę organizacyjną w firmie
  • Budowanie kultury zaufania w firmie.
  • Kierunki edukacji i rozwoju pracowników w obliczu idei samo zarządzania.
  • Działania rozwojowe wobec menedżerów w kontekście zmiany roli lidera w firmie .
  • Redefinicja zarządzania talentami.
  • Zarządzanie wartościami w firmie.

5. Podsumowanie

Trenerzy

Rozwiń

Emilia Wiśniewska

Doświadczenie zawodowe pozyskiwała podczas współpracy z ogólnopolskimi mediami. Szlify redakcyjne zdobywała w Telewizji Polskiej w zespole redakcyjnym „Panoramy”. Doświadczenia zdobyte na tym stanowisku pozwoliły na stworzenie autorskich programów szkoleń z zakresu retoryki stosowanej, emisji głosu w pracy z grupą oraz narzędzi erystycznych. Prowadzi szkolenia dla średniej i niższej kadry menedżerskiej. W Gammie przez wiele lat zajmowała się business developmentem – nowe obszary powstałe pod jej przywództwem są dziś fundamentem powodzenia firmy.
Zdobyła bogate doświadczenia, realizując akademie menedżerskie dla najbardziej znanych firm w kraju. Wspiera działy personalne w projektach z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, takich jak model kompetencyjny, programy talentowe czy oceny okresowe.

Case studies

Rozwiń

Firma Telekomunikacyjna

Jedna z największych firm telekomunikacyjnych planowała zmianę strategii zarządzania jednym z kanałów sprzedaży. Oczekiwania dyrektora sprzedaży zakładały znaczne podniesienie sprzedaży bez jednoczesnego zwiększenia zatrudnienia. Gamma zaproponowała zestaw rozwiązań szkoleniowo-doradczych. Jednym z nich było wprowadzenie zmiany sposobu zarządzania metodą partycypacyjną. Przełożeni sił sprzedaży na cyklu warsztatów sami zaprojektowali nowy system monitorowania, procesy raportowania, rozwijania pracowników oraz narzędzia, które centrala może wykorzystywać, aby egzekwować realizację postawionych celów. Trenerzy Gammy w odpowiedni sposób moderowali warsztatami, tak aby energia kadry kierowniczej była kanalizowana konstruktywnie. W efekcie poza wypracowaniem efektywnych narzędzi zarządzania sprzedażą u Kierowników nastąpiła zmiana na poziomie przekonań. Biorąc udział w całym procesie zmiany czuli się jego twórcami i w związku z tym stali się aktywnymi i zaangażowanymi ambasadorami zmiany. Projekt zakończył się ponad 20% wzrostem oczekiwanych wskaźników sprzedażowych.

Projekt szkoleniowy dla firmy Media Saturn Holding Polska, właściciela marek Media Markt i Saturn zakładał wzmocnienie nowych kompetencji managerskich kierowników w ramach ewolucyjnej zmiany zachodzącej w Organizacji. Kadra kierownicza, w duchu leadershipu transformacyjnego, miała zrozumieć swoją nową rolę oraz zaakceptować i wesprzeć realizowaną zmianę.  


Projekt został zaplanowany jako bardzo intensywny cykl szkoleniowy – w okresie 1,5 miesiąca zostało przeszkolonych 800 uczestników podczas 78 dni szkoleniowych.  
Czynniki, które zapewniły sukces przedsięwzięciu to:

  • Warsztaty dla Dyrektorów marketów angażujące najwyższą kadrę kierowniczą w projektowanie szkolenia
  • Formuła szkoleń wskazująca uczestnikom, że Zarząd firmy nadaje przedsięwzięciu wysoką rangę
  • Przygotowanie gier i symulacji pozwalających na szkoleniu pracować nie tylko na poziomie kompetencji, ale również motywacji

Cykl został oceniony bardzo wysoko przez Dział Szkoleń MSHP oraz samych uczestników.

Szkolenie zostało zamówione przez Klienta jako przygotowujące do planowanej zmiany. Grupą dla której dedykowane było szkolenie była kadra kierownicza. Uczestnicy poza wypracowaniem tradycyjnych umiejętności związanych z zarządzaniem zmianą mieli na szkoleniu możliwość przepracować własne podejście do zmian oraz świadomej pracy nad własnymi przekonaniami.

W ankietach poszkoleniowych i późniejszych rozmowach podsumowujących ten aspekt szkolenia został uznany za najbardziej rozwijający. Refleksje wypływające z pracy nad sobą sprawiły, że menedżerowie w sposób bardziej świadomy i uwzględniający perspektywę pracownika potrafili wpływać na podwładnych w procesie zmiany.

Klienci, dla których Gamma zrealizowała szkolenia:

M_forte__media-saturn_ministerstwo_infrastruktury_i_rozwoju_makro_link4_syngenta.jpg|M_ministerstwo-rolnictwa-i-rozwoju-wsi_kancelaria_prezesa_rady_ministrow_decathlon_stomilex_coca-cola_nordea.jpg|M_nexteer_sodexo_alior-bank_whirlpool_ericsson_poczta-polska.jpg|M_samsung_pandora_stomilex_brvz_msd_new-yorker.jpg
205
663turkusowa_organizacja.jpg
Fakt
1
Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.
Fakt
2
W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.
Fakt
3
Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)
Badania
Francuska odlewnia mosiądzu FAVit jako jedyna nie przeniosła produkcji na daleki Wschód i co roku imponuje wzrostami. Z kolei w największej światowej firmie przetwórstwa pomidorów, amerykańskim Morning Star, jest tylko jeden rodzaj stanowiska pracy – pracownik.
Formaty szkoleniowe:

Konsultacje szkoleniowe: 1-3 os.

Trening kompetencji: 4–12 os.

Format wykładowo-szkoleniowy: 8-25 os.

Essence learning: 12–60 os.

Szkolenie otwarte: od 1 os.
Pomożemy wybrać optymalny format szkoleniowy. Zapraszamy do kontaktu.

KONSULTANT SZKOLENIA

Agnieszka Kazubska-Galińska
Project Manager
tel.: +48 (22) 266 02 37
tel. kom:. +48 517 081 300
a.galinska@projektgamma.pl
Zostaw swój nr. telefonu. Skontaktujemy się szybko.

Poprzednie szkolenie
Obecne szkolenie
Turkusowa organizacja – inspiracyjny warsztat dla HR

Szkolenia zamknięte: Menedżerskie

...
Sztuka motywowania i recognition

Każda firma chce przyciągać i utrzymywać najlepszych pracowników. Jednym z efektywnych sposobów osiągnięcia tego jest kompleksowy program okazywania uznania dla pracowników- z nami dowiesz się jak tego dokonać. Uznanie dla pracowników jest kluczem do chronienia i budowania tożsamości jednostek.

...
Coaching menadżerski i zarządzanie rozwojem

Wzmacnianie inicjatywy, odpowiedzialności, samodzielność pracowników- poznaj siłę coachingowego stylu pracy. Coaching menedżerski można zdefiniować jako proces rozwoju potencjału zawodowego. Jest to skuteczna metoda wprowadzania pożądanych zmian, zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Dzięki nam będziesz coachem dla swoich pracowników.

...
Budowanie zaangażowania

Najskuteczniejszy sposób na budowanie wysokiego zaangażowania pracowników w ich zadania jest artykułowanie oczekiwań i informacja zwrotna przekazana w jasny sposób. Należy umiejętnie pokazać pracownikowi, jakie robi błędy i jak może je poprawić. W teorii brzmi to prosto jednak w praktyce często bywa, że feedback zamiast motywować pracowników ma odwrotne skutki: zmniejsza zaangażowanie w pracę i sprawy firmy.

...
Zarządzanie projektami według PMI

Udział w szkoleniu dostarczy najlepsze metody, techniki i narzędzia, które są niezbędne w procesie efektywnej pracy przy projekcie. Zastosowanie w praktyce każdej z poznanych technik znacząco podnosi prawdopodobieństwo sukcesu przedsięwzięcia. Techniki i zasady jakie poznają uczestnicy szklenia są uniwersalne dla większości projektów i tym samym łatwo dają się zastosować przez zarówno początkujących jak i doświadczonych kierowników projektów.

...
Budowanie autorytetu i wizerunku lidera

W zasadzie wszystkie modele przywództwa zakładają, że jednym z podstawowych metod wpływu lidera na zespół jest jego osobisty przykład. To w jaki sposób jest postrzegany i oceniany przez swoich podwładnych wpływa na postawy pracownicze, zaangażowanie, lojalność – czyli te czynniki, które odróżniają tradycyjne zarządzanie od leadershipu.

...
Zarządzanie w oparciu o metodologię MBTI®

MBTI® to narzędzie, które bardzo pomaga w zrozumieniu stylu funkcjonowania każdego człowieka. Pokazuje nasze preferowane strategie budowania relacji z innymi, podejmowania decyzji, wyjaśnia i pomaga zaakceptować różnice pomiędzy ludźmi, dzięki temu jest przydatne do rozwijania różnorodnych kompetencji tak w życiu zawodowym jak i osobistym w sposób świadomy i zgodny z naszymi potrzebami i wartościami.

 

...
Przywództwo transformacyjne

Lider transformacyjny posiada charyzmę, poprzez którą może oddziaływać na zespół nie wprost – niekoniecznie wykorzystując formalne i proceduralne narzędzia kierownicze. Rola lidera we współczesnym świecie polega na skupieniu się na aspektach związanych z zarządzaniem ludźmi i na nich właśnie bazuje szkolenie, opierające się na koncepcji lidera transformacyjnego.

...
Excellent Manager – sztuka delegowania i motywowania zespołu

Szkolenie koncentruje się na podniesieniu efektywności pracy poprzez rozwój fundamentalnych umiejętności menedżerskich na poziomie osobistym i poziomie zespołowym. Dzięki szkoleniu uczestnicy będą bardziej skuteczni, a to przełoży się na zwiększenie zaangażowania i motywację pracowników, a tym samym realizację celów biznesowych.

...
Rozmowy oceniające i podsumowujące

Szkolenie pozwoli na rozwój w zakresie oceniania pracowników oraz doskonalenia komunikacji na linii przełożony-pracownik. Ponad to celem szkolenia jest pokazanie związku między oceną okresową, a efektywnością pracownika oraz rozwianie wątpliwości dotyczących zasadności wprowadzania podsumowania okresowego w Firmie.

...
Zarządzanie zmianą

Szkolenie skupia się na psychologicznych mechanizmach zachowania pracowników w okresie zmian, a także na aspekcie relacyjnym zmiany na linii przełożony-podwładni. Poruszane zagadnienia również obejmują specyfikę procesów adaptacyjnych, kształtowanie i  modyfikowanie postaw pracowniczych wobec zmian, jak również aspekty motywacyjne w procesie zmian. Uczestnicy zostaną wyposażeni w metody i techniki radzenia sobie ze zmianą, by w ostatecznym rezultacie zmiana została wprowadzona szybko i zgodnie z planem.

...
Retencja – jak zatrzymać najlepszych pracowników w firmie?

Zatrzymanie w firmie najlepszych pracowników to gwarancja ciągłej sprzedaży i zadowolonych klientów. Badania pokazują że jeszcze nigdy wcześniej skuteczne działania retencyjne w obszarze HR nie miały takiego przełożenia na biznes. Jak nie stracić najlepszych pracowników i uniknąć nadmiernej rotacji? Dzięki warsztatom z naszym ekspertem dowiesz się jak to zrobić.

...
Turkusowa organizacja – inspiracyjny warsztat dla HR

Większość współczesnych firm różni się między sobą wszystkim: wielkością, zasięgiem działania, branżą –łączy je jednak jeden wspólny mianownik: identyczny zestaw problemów, z jakimi się borykają. Większość ekspertów i praktyków coraz częściej odnosi wrażenie, że obecne modele funkcjonowania firm zbliżają się do wyczerpania. Turkusowy model pracy wychodzi poza schemat mainstreamu.

...
Zarządzanie talentami wg Gallupa - jak wydobyć talenty pracowników i zbudować na nich mocne strony organizacji?

Znajdź sposób na swoją osobistą  efektywność! Odkryj talenty swoje i swoich pracowników, podejmuj świadome decyzje o ścieżkach  rozwoju zespołu, którym zarządzasz! Idź drogą MISTRZOSTWA OSOBISTEGO. Nie trać czasu i energii na niwelowanie swoich słabych stron i słabych stron swoich pracowników.

...
Metodologia Design Thinking dla HR

Metodologia Design Thinking pozwala na tworzenie produktów i usług w oparciu o głębokie potrzeby użytkownika, dzięki czemu powstają kreatywne i twórcze rozwiązania. Dla pracowników działów personalnych to szansa na wprowadzanie w organizacji innowacyjnych narzędzi HR, odpowiadających autentycznym potrzebom pracowników.

...
Turkusowe przywództwo

Sposób funkcjonowania każdej organizacji podlega stałej ewolucji w czasie. Wraz z tym procesem zmieniały się metody, style i narzędzia zarządzania firmą. Zmieniał się także charakter i rola liderów.  Stąd pojawiło się na świecie wiele organizacji, które zaczynają pracować w nowym paradygmacie, który Frederic Laloux nazwał turkusową organizacją, gdzie potrzebni są turkusowi przywódcy.

...
Ownership mindset – Menedżer architektem odpowiedzialności

Nawet najsprawniejszy menedżer nie osiągnie sukcesu, licząc tylko na siebie. Najważniejsze cele  firma może osiągnąć  wyłącznie dzięki wspólnemu wysiłkowi wszystkich bez wyjątku pracowników. Jednak zbyt wielu pracowników przyjmuje postawę  „robię swoje, a reszta mnie nie interesuje".

...
Start with why leadership – po co masz to zrobić? Bądź liderem emocjonalnym

Leadership bazuje między innymi na emocjach. Dlatego lider powinien być opowiadaczem historii – narratorem. Narracja to znakomite narzędzie oddziaływania nie wprost, perswazji i tworzenia wizji. Przywództwo transformacyjne na poziomie postaw oraz techniki narracyjne na poziomie umiejętności to połączenie odkrywające praktyczny wymiar leadershipu.

...
Mentoring - jak skutecznie przekazać swoje doświadczenie?

Wzrastające potrzeby rozwojowe pracowników nie idą niestety w parze z adekwatnym wzrostem budżetów szkoleniowych w firmie. Często jednak bezcenna wiedza, która  jest dostępna wewnątrz firmy jest zupełnie nie wykorzystywana. Ta wiedza jest w głowach pracowników firmy, którzy mogą stać się mentorami dla swoich mniej doświadczonych współpracowników.

Misja naszej firmy to „bierzemy odpowiedzialność za rezultaty” . Według nas szkolenia handlowe są inwestycją w rozwój firmy, i jak każda inwestycja, powinna prowadzić do jasno określonych rezultatów biznesowych. Projekty, w których określamy, mierzymy i realizujemy cele biznesowe postawione przed projektem szkoleniowym dają nam i Klientom największą satysfakcję. Proponujemy realizację szkoleń poprzez zaspokojenie potrzeb trzech grup odbiorców projektu szkoleniowego: działu HR, uczestników oraz ich przełożonych. Projektując szkolenia ze sprzedaży uwzględniamy perspektywę biznesową.

...2848
Raport HR - Tendencje w rozwoj ...

Szanowni Państwo!Rozwój pracowników jest nieodłącznym aspektem zarządzania ...

...1429
Modele sprzedaży cz. 2 ...

Szanowni Państwo!W tej części przedstawiamy kolejne modele sprzedaży, w tym ...

...1267
Modele sprzedaży cz. 1 ...

Szanowni Państwo! W czerwcu 1925 roku ukazała się książka „The Psychology of ...

...

Dariusz Wiśniewski

Zastępca dyrektora Centrum rozwoju zawodowego MSZ
...
Projekty szkoleniowe Gammy zawierają moduły mierzące efektywność szkolenia. Pozwalają ocenić firmę szkoleniową oraz rozwój poszczególnych uczestników.
...
...

Katarzyna Krzemińska

HR Manager, Syngenta
...
Wreszcie trenerzy, którzy sami potrafią sprzedawać.
...
...

Bartosz Łuczak

Dział szkoleń, Decathlon
...
Ich siłą są trenerzy – mają doświadczenie, wiedzę, umiejętności. Widać, że lubią to, co robią i że są w tym bardzo dobrzy.
...
...

Iwona Matysiak

Dyrektor ds. badań i analiz, Radio Eska
...
Ich szkolenia menadżerskie były bodźcem do wprowadzenia nowych narzędzi zarządczych
...
...

Łukasz Kawęcki

Dyrektor biura reklamy, Wydawnictwo Murator
...
Potrafią rozwiązywać problemy na bieżąco. Nie pozostawiają żadnych kwestii niewyjaśnionych.
...
...

Elżbieta Wolniak

Unit Manager, ING Nationale Nederlanden
...
Ich szkolenia są spektakularne – zarówno pod względem proponowanych narzędzi, jak i atmosfery.
...
...

Joanna Dutkowska

Dział personalny, Infosys BPO
...
Gammę cenimy za innowacyjność – ich autorskie ćwiczenia i symulacje potrafią zaangażować nawet bardzo wymagających pracowników.
...
...

Katarzyna Koltarska

Dyrektor personalny Samsung Electronics
...
Gamma to znakomici trenerzy, autorskie know-how oraz duży nacisk na efektywność proponowanych rozwiązań.
...
...

Beata Olszewska

Dział personalny, Polska Grupa Farmaceutyczna
...
Ankiet i testy szkoleniowe mówią jedno – pracownicy nie tylko zyskują wiedzę i nowe techniki, ale także świetnie się bawią – dla nas to cenna wartość.
...
...

Marek Noster

Dyrektor ds. szkoleń i rozwoju, Alior Bank
...
Mocnym punktem Gammy są na pewno trenerzy – przygotowani, mający świetny kontakt z grupą oraz posiadający bogate doświadczenie biznesowe.
...
...

Łukasz Sowiński

Kierownik Działy Szkoleń, Real
...
Doświadczenie, elastyczność i zrozumienie dla procesów, które przebiegają w naszej organizacji, to powody dla których warto korzystać ze szkoleń Gammy.
...

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Porozmawiamy o twoich potrzebach
tel: 22/266 08 48, tel. kom.: 505 273 550, biuro@projektgamma.pl
*wymagane
© Gamma sp. j. ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone