Inne strony: GAMMA DISCOVER
Delegowanie pracy się sprawdza, nadzorowanie osoby delegującej pracę, sprawdza się jeszcze bardziej

Excellent Manager – sztuka delegowania i motywowania zespołu

Szkolenia zamknięte: Menedżerskie
Szkolenie koncentruje się na podniesieniu efektywności pracy poprzez rozwój fundamentalnych umiejętności menedżerskich na poziomie osobistym i poziomie zespołowym. Dzięki szkoleniu uczestnicy będą bardziej skuteczni, a to przełoży się na zwiększenie zaangażowania i motywację pracowników, a tym samym realizację celów biznesowych.

IDEA SZKOLENIA

Celem szkolenia jest podniesienie efektywności zarządzania zespołem. Efektywność rozumiemy jako:
  • możliwość celowego regulowania jakości i ilości wykonywanej pracy
  • optymalny podział czasu na zarządzanie zespołem i inne obowiązki (wobec Klientów, firmy itp.)
  • uzyskiwanie efektywności przy jak najmniejszych kosztach osobistych osoby zarządzającej
 
Proponujemy, aby ta efektywność bazowała na następujących obszarach:
  • planowanie pracy własnej i podwładnych
  • delegowanie, monitorowanie, egzekwowanie
  • rozwiązywanie konfliktów
  • prowadzenie zebrań
  • motywowanie pracowników


Wszystkie powyższe moduły bazują na jednym wspólnym mianowniku – zadaniowego, efektywnego  podejścia do wykonywania obowiązków – zarówno na poziomie osobistym, jak również zespołowym. W taki sposób możemy również zdefiniować cel szkolenia.

Grupa docelowa:
Szkolenie jest skierowane dla menedżerów, osób zarządzających projektami w organizacjach oraz osób dedykowanych w przyszłości na stanowiska kierownicze.

Fakty szkoleniowe
1
Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.
2
W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.
3
Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)
Według Gallupa 51% menedżerów nie jest zaangażowanych w swoje zadania. Ten brak zaangażowania kosztuje firmy na całym świecie nawet 77 miliardów USD rocznie.
SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
Szkolenie odbywa się w siedzibie firmy na terenie całej Polski.

PROGRAM SZKOLENIA

1.Style kierowania (kierowanie zespołem pod względem orientacji na cel i atmosferę)
  • Rozpoznanie własnego preferowanego stylu zarządzania (test indywidualny)
    • Styl liberalny
    • Styl motywujący
    • Styl zintegrowany
    • Styl zadaniowy
  • Poznanie zagrożeń związanych z nadużywaniem poszczególnych stylów zarządzania

2.Planowanie pracy własnej i podwładnych (Kierowanie zespołem pracowników ma zawsze fundament planistyczny)
  • Analiza porównawcza
    • Ocena pracy z perspektywy przełożonego
    • Ocena pracy z perspektywy podwładnego
    • Wyciąganie wniosków
  • Komunikowanie priorytetów
    • W formie expose vs. indywidualnie
    • Unikanie zniekształceń i barier komunikacyjnych

3.Rozpoznanie dojrzałości pracownika
  • 4 poziomy dojrzałości pracownika wg Blancharda
    • R1 - entuzjastyczny debiutant
    • R2 - rozczarowany adept
    • R3 - kompetentny lecz ostrożny praktyk
    • R4 - samodzielny ekspert
  • Dopasowanie narzędzi rozwoju do poszczególnych poziomów dojrzałości pracownika

4.Polecenia służbowe – delegowanie zadań na bieżąco
  • 3 kroki polecenia służbowego – jak delegować zadania ?
    • Otwarte i konkretne wypowiedzenie, co zlecasz + proszę
    • Pokazanie rozmówcy, że jest to dla Ciebie ważne
    • Krótkie podsumowanie/podziękowanie
  • Zasady szybkiego zlecenia zadań
    • Zadanie nie może  być karą
    • Jasna komunikacja
    • Zlecenie powinno być krótkie i czytelne (żeby nie zajmowało więcej czasu niż wykonanie zadania)

5.Planowanie, organizowanie, delegowanie zadań, odpowiedzialności , nadawanie uprawnień i monitoring – kluczowe kompetencje modelu Blancharda
  • R1 – zarządzanie przez zadania
    • Zakomunikowanie zadania
    • Sprawdzenie czy jest zrozumiałe
    • Podanie scenariusza na wypadek kłopotów
    • Ustalenie sposobu kontroli wykonania zadania
  • R2, R3 - ZPC – zarządzanie przez cele
    • Podanie celu
    • Pytanie o pomysł na realizację (jeśli zadanie wymaga nowych rozwiązań)
    • Akceptacja bądź zmiana
    • Sprawdzenie wyniku
  • R4 – ZPW – zarządzanie przez wizję (i autonomię)
    • Empowerment
    • Określenie założeń zadania
    • Akceptacja rozwiązań inne niż własne ze strony przełożonego
    • Efekt szkła powiększającego

6.Dopasowanie metod motywowania i delegowania do sytuacji pracowniczej
  • Sposoby motywowania pracowników przykłady
  • Jak rozpoznać zadowolenie i identyfikację z firmą u pracowników?
  • Matryca zadowolenia i identyfikacji  pracowników
    • Najemnicy (niskie zadowolenie, niska identyfikacja)
    • Zakładnicy  (niskie zadowolenie, wysoka identyfikacja)
    • Wyłączeni (wysokie zadowolenie, niska identyfikacja)
    • Apostołowie (wysokie zadowolenie, wysoka identyfikacja)
  • Jak radzić sobie z każdym z typów pracowników?
  • Cele rozmowy motywującej i delegującej z każdym z typów

7.Potrzeby pracownicze w motywowaniu
  • Piramida Maslowa
    • Hierarchiczność potrzeb
    • Wynikowość potrzeb
  • Potrzeby finansowe vs. niefinansowe pracowników
  • Formuła Herzberga
    • Czynniki higieny – ich brak obniża motywację
    • Motywatory – ich obecność podnosi motywację
  • Motywacja 3.0 – teoria Pinka
    • Autonomia, Mistrzostwo, Cel – motywatory współczesne
    • Pokolenia X, Y, Z w odniesieniu do motywatorów współczesnych
    • Narzędziowo – jak rozpoznać intensywność poszczególnych potrzeb i jak je rozpoznać

8.Prowadzenie rozmowy motywującej
  • Co motywuje pracownika do efektywnego działania?
  • Kiedy należy prowadzić rozmowę motywującą?
  • O czym powinien pamiętać szef zanim zacznie rozmowę motywującą?
  • Jakie zachowania podwładnego należy przewidzieć przygotowując się do rozmowy?
  • Etapy rozmowy motywującej
  • Jakich pytań unikać w kontakcie z pracownikami?
    • Etap 1 – cel spotkania
    • Etap 2 – właściwy feedback
    • Etap 3 – poznanie perspektywy pracownika
    • Etap 4 – program naprawczy
    • Etap 5 – termin realizacji
    • Etap 6 – kontrakt psychologiczny
  • Motywowaniena poziomie codziennych rozmów
    • Funkcja informacji zwrotnej w procesie komunikacji
    • Właściwe dopasowanie metody informacji zwrotnej do odbiorcy (komunikowanie oczekiwań)
    • Właściwa reakcja na informację zwrotną
    • Radzenie sobie z oporem na informację zwrotną

9.Sposoby udzielania informacji zwrotnej
  • FUO
    • Fakty
    • Ustosunkowanie
    • Opinie
  • Model  Z
    • Pozytywne aspekty zachowania
    • Co wpłynęło na pozytywną ocenę
    • Negatywne aspekty zachowania
    • Szczegółowy poziom feedbacku
    • Jakie zachowania zmienić a jakie kontynuować
  • Coachingowa Informacja Zwrotna
    • Zadaj pytania o pozytywy
    • Zadaj pytanie o obszary do rozwoju
    • Zapytaj o planowane działania

10.Podsumowanie szkolenia
  • Karta ssc – kierowanie zespołem vs. kierowanie samym sobą
    • Start – jakie zachowania zaczniemy stosować
    • Stop – jakich zachowań pozbywamy się
    • Continue – jakie zachowania kontynuujemy
  • Wnioski
    • Na poziomie osobistym
    • Na poziomie zespołowym

Cena szkolenia:
Miejsce szkolenia:

Termin szkolenia:

Klienci, dla których Gamma zrealizowała szkolenia:

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • spójny, efektywny system motywacyjny
  • zarządzanie przez cele i zadania na każdym poziomie struktury organizacji – wymierne rezultaty
  • wzrost efektywności jednostki i zespołu w przełożeniu na wskaźniki biznesowe
  • przywiązanie pracowników do organizacji – korzystniejsza fluktuacja (oszczędności)
  • wzmocnienie dobrego wizerunku firmy na rynku (jako partnera biznesowego oraz pracodawcy)
  • kształtowanie kultury organizacyjnej

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • świadomość swoich mocnych stron jako motywującego menedżera oraz obszarów do rozwoju
  • zwiększone szanse na awans, jako efekt skutecznego, długofalowego motywowani
  • wyższa wydajność przy mniejszym koszcie energetycznym:
    • komfort pracy,
    • efektywność osobista (poczucie sprawczości)
  • budowanie i utrzymywanie własnego autorytetu jako menedżera

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • wzrost umiejętności komunikowania priorytetów – dot. współpracy, pracy zespołu, kaskadowanych z poziomu Zarządu
  • świadomość silnych stron pracowników na poziomie menedżerskim oraz organizacyjnym
  • łatwiejsze szacowanie zasobów przed realizacją nowych zadań na poziomie operacyjnym jak i strategicznym
  • umiejętność dopasowania sposobu delegowania do dojrzałości pracownika
  • korzystniejsza atmosfera pracy (lepsze relacje z otoczeniem zawodowym)
  • rozpoznawanie dojrzałości pracownika na skalach motywacji i kompetencji
  • optymalizacja czasu pracy własnego i podwładnych – maksimum efektów przy minimalnym czasie i zaangażowaniu

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Konsultant szkolenia

Szybki kontakt

Dawid Didiuk

Dyrektor działu sprzedaży
tel.: +48 (22) 112 08 82 biuro@projektgamma.pl
Dawid Didiuk

Interesuje Cię szkolenie otwarte z tej tematyki?

20 wrzesień 2018 - 21 wrzesień 2018 warszawa
Planowanie, egzekWOWanie, monitorowanie to jedne z niezbędnych kompetencji, aby skutecznie zarządzać zespołem. Zadbaj o siebie i swoich ludzi - wykreuj zespół! Zmotywuj do zadaniowego, efektywnego podejścia do wykonywania obowiązków. Skutecznie zarządzaj czasem. Dzięki wyspecjalizowanej kadrze trenerskiej Gammy dowiesz się jak to osiągnąć.

WSTĘPNA WYCENA SZKOLENIA

Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.
Dostępne formaty szkoleniowe:
Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm
© Gamma sp. j. ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone.