Inne strony: GAMMA DISCOVER
Jeśli czegoś nie lubisz, zmień to. Jeśli nie możesz tego zmienić, zmień swoje nastawienie

Zarządzanie zmianą

Szkolenia zamknięte: Menedżerskie
Szkolenie skupia się na psychologicznych mechanizmach zachowania pracowników w okresie zmian, a także na aspekcie relacyjnym zmiany na linii przełożony-podwładni. Poruszane zagadnienia również obejmują specyfikę procesów adaptacyjnych, kształtowanie i  modyfikowanie postaw pracowniczych wobec zmian, jak również aspekty motywacyjne w procesie zmian. Uczestnicy zostaną wyposażeni w metody i techniki radzenia sobie ze zmianą, by w ostatecznym rezultacie zmiana została wprowadzona szybko i zgodnie z planem.

IDEA SZKOLENIA

Główny cel szkolenia zakłada wielopoziomowe przygotowanie kadry kierowniczej do wprowadzania  i animowania procesu zmiany w organizacji.

80% zmian kończy się niepowodzeniem z powodu niewłaściwego zarządzania zmianą. Dlatego coraz częściej otwarte i nowoczesne organizacje uczą się nie tylko tego, jak zarządzać zmianą, aby dawać sobie radę w nieprzewidywalnych warunkach rynkowych. Firmom, które stawiają na innowacyjność i kreatywność, które chcą wykorzystywać swój potencjał i stale udoskonalać swoje działania, potrzebne jest również efektywne wykorzystywanie dynamiki zmiany i umiejętność sprawnego zarządzania pomysłami, pojawiającymi się w organizacji.

Jest to potrzebne po to, aby „kreatywność” czy „innowacyjność” były nie tylko modnymi hasłami, ale stanowiły realny kontekst biznesowy dla efektywnych działań w firmie, które przynoszą konkretne rezultaty w postaci praktycznych wdrożeń i budują w organizacji nową jakość – odczuwalną zarówno dla Klientów, jak i Pracowników.

W takich sytuacjach szczególnie warto jest zadbać o Pracowników, których funkcjonowanie w największej mierze skupia obszar związany z nowymi pomysłami i innowacjami w firmie, a których celem jest pozytywna zmiana: aby mieli nie tylko wiedzę na temat mechaniki zmiany, postaw ludzkich wobec zmian, narzędzia związane z wdrażaniem i komunikowaniem zmian oraz jej zarządzaniem, ale również czuli się pewnie w swojej roli agenta i innowatora i w pełni wykorzystywali jej potencjał.

Rozwiązaniem są nowoczesne, autorskie metody rozumienia i pracy ze zmianą, które pozwalają zarówno uporządkować już posiadaną wiedzę, doświadczenia i umiejętności, jak i rzucić na zagadnienia zmiany nowe światło.  

GRUPA DOCELOWA:

Szkolenie dedykowane jest menedżerom, osobom zarządzającym projektami w organizacji oraz tzw. talentom w organizacji.


SZKOLENIE ROZWIJA NASTĘPUJĄCE UMIEJĘTNOŚCI/KOMPETENCJE:

  • Umiejętność postrzegania zmiany w kontekście rozwoju rynku i sytuacji w Organizacji
  • Umiejętność tworzenia macierzy interesariuszy zmiany
  • Umiejętność autodiagnozy własnego nastawienia do zmiany na poziomie emocjonalnym, poznawczym i behawioralnym
  • Umiejętność zarządzania oporem w zmianie
  • Wykorzystywanie modelu pola sił Sheina w zarządzaniu zmianą
  • Komunikowanie zmiany w duchu marketingu wewnętrznego (employer branding)
  • Rozpoznawanie i wykorzystywanie mechanizmów towarzyszących zmianie – na poziomie pracownika
    i zespołu
  • Dobieranie strategii zarządzania zespołem w zmianie
  • Prowadzenie trudnych rozmów z pracownikami reagującymi czynnych bądź biernym oporem na zmianę

Fakty szkoleniowe
1
Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.
2
W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.
3
Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)
Prowadzone przez Judge’a i Douglasa badania potwierdziły pozytywny związek pomiędzy zdolnością organizacji do zmian a wynikami firmy. Przewaga konkurencyjna może istnieć na dynamicznych rynkach ze względu na zdolność firmy do ciągłej zmiany.
SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
Szkolenie odbywa się w siedzibie firmy na terenie całej Polski.

PROGRAM SZKOLENIA

   
MODUŁ. I.
INŻYNIERIA ZMIANY. ZMIANA JAKO MECHANIZM – jak zazwyczaj przebiegają zmiany i co jest warunkiem ich skuteczności?

Moduł odświeżający i uzupełniający koncepcję planowania i przebiegu zmiany wraz z warunkami ich powodzenia i zalecanymi sposobami postępowania (ze szczególnym uwzględnieniem skutecznej komunikacji, motywowania i angażowania innych do zmiany).

  • Fazy zmiany: koncepcją przebiegu zmiany wg Kurta Lewina – 3 etapy przebiegu zmian i ich charakterystyka (typowe zjawiska w każdym z etapów, przebieg krzywej efektywności, reakcje i potrzeby ludzi w zmianie, zalecane działania menedżerskie w każdym z etapów).
  • Metody skutecznej komunikacji dla osób planujących i wdrażających zmiany

MODUŁ II.
ZMIANA JAKO PROCES W ORGANIZACJI – czego w firmie doświadczamy w trakcie zmian, jak zarządzać procesem i efektywnie wykorzystać energię zmiany?

Moduł przybliżający tematykę zmiany w organizacji, uświadamiający procesy związane ze zmianą, wspierający rozwój kompetencji dotyczący planowania, wdrażania zmian i przewidywania rezultatów zmiany, nazywania i komunikowania pozytywów w zmianie oraz zapobiegania niepożądanym efektom zmiany.

  • Arkusz Analizy Przebiegu Zmian – kluczowe obszary oraz metody usprawniania przebiegu zmian.
  • Strony zmian w organizacji – określenie obszarów interesów i kierunków przepływu informacji w zmianie.
  • Zmiana i innowacja w kontekście biznesowym: model zarządzania pomysłami (idea management)
  • Pojęcie Agenta Zmiany – warunki skutecznego działania Agenta Zmiany i diagnoza własnych kompetencji w zakresie wdrażania zmian.


MODUŁ III.
ZMIANA JAKO WYJĄTKOWE LUDZKIE DOŚWIADCZENIE – co się dzieje z ludźmi w trakcie zmiany i w jaki sposób skutecznie pracować z psychologią zmiany?

Moduł omawiający psychologiczne aspekty zmian: reakcje emocjonalne i występowanie oporu, wraz z przedstawieniem sposobów na wspieranie pracowników, rodzaje oporu i sposoby radzenia sobie z oporem w zmianie.

  • Emocjonalny cykl zmiany – typowe emocje, potrzeby i reakcje ludzi w zmianie.
  • Diagnoza zespołów (pracowników) w zmianie i omówienie zalecanych sposobów postępowania z pracownikami w poszczególnych momentach cyklu zmiany.
  • Praca z oporem w zmianie – identyfikowanie źródeł oporu, 4 typy oporu i ich rozpoznawanie (autorskie narzędzie Macierzy Oporu) - zasady pracy z oporem Agenta Zmiany i jego wykorzystywanie do wspierania i podnoszenia efektywności w zmianie (identyfikacja przyczyn oporu, zapobieganie i radzenie sobie)

MODUŁ IV.
ZMIANA JAKO WARUNEK ROZWOJU – jak satysfakcjonująco pracować ze sobą i z innymi planując i wdrażając zmiany?

Jest to jednodniowy biznesowy warsztat rozwojowy, przedstawiający koncepcję zmiany z perspektywy indywidualnej, którego celem jest poszerzenie świadomości na temat rozwojowego aspektu zmiany oraz dostarczenie narzędzi do pracy z motywacją i celami w trakcie zmiany - zarówno dla poszczególnych osób (w tym sponsorów zmiany) jak i zespołów / działów funkcjonujących w organizacji.

  • Jak ludzie różnie odbierają zmianę: macierz 4 typów temperamentów – indywidualne schematy reakcji na zmianę, wynikające z wrodzonych predyspozycji wraz ze wskazówkami dla Agentów Zmiany: jak radzić sobie z różnymi typami pracowników w zmianie, ich wymaganiami względem zmiany i ich potrzebami w procesie wdrożenia (z wykorzystaniem metodologii Extended Disc®).
  • „Jak zmieniać, żeby zmienić” – obrazowa koncepcja „jeźdźca, słonia i ścieżki”: do wykorzystania w pracy z własną motywacją i motywacją innych w trakcie zmian (wg koncepcji Ch., H. Dean).
  • Zmiana jako klucz do wzrastania – rozbudowana koncepcja „Podróży Bohatera” J. Campbella jako przykład mechanizmu zmian dokonujących się w ludziach i w świecie (w strefie komfortu i poza nią).

Cena szkolenia:
Miejsce szkolenia:

Termin szkolenia:

Klienci, dla których Gamma zrealizowała szkolenia:

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • Zwiększenie zaangażowania pracowników
  • Lepsze przygotowanie do wprowadzania zmian
  • Zmniejszanie oporu pracowników przed zmianą
  • Szybsze przeprowadzanie zmian
  • Efektywniejsza komunikacja w zmianach
  • Zapobieganie spadkom wyników firmy
  • Intensyfikacja rozwoju firmy dzięki kreatywnym i innowacyjnym działaniom

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • Zrozumienie mechanizmu wdrażania zmian
  • Większa otwartość na zmiany 
  • Łatwiejsze przechodzenie przez proces zmiany na poziomie indywidualnym
  • Zwiększenie osobistej elastyczności i skuteczności 
  • Poznanie metod pracy z różnymi postawami wobec zmian
  • Komunikowanie trudnych decyzji 
  • Opanowanie metodyki wdrażania zmian

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • przyjęcie postawy otwartości na zmiany
  • zwiększenie konkurencyjności firmy i pracowników
  • efektywne wykorzystywanie dynamiki zmiany i umiejętność sprawnego zarządzania pomysłami, pojawiającymi się w organizacji

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Konsultant szkolenia

Szybki kontakt

Dawid Didiuk

Dyrektor działu sprzedaży
tel.: +48 (22) 112 08 82 biuro@projektgamma.pl
Dawid Didiuk

Interesuje Cię szkolenie otwarte z tej tematyki?

22 listopad 2018 - 23 listopad 2018 Warszawa
80% zmian kończy się niepowodzeniem, dlatego, że niewłaściwe jest zarządzanie zmianą. Szkolenie nauczy liderów jak skutecznie wprowadzać zmianę w firmie jak dobrze zarządzać czasem. Skupiamy się na psychologicznych mechanizmach zachowania pracowników w okresie zmian, a także na aspekcie relacyjnym zmiany na linii przełożony-podwładni. Uczestnicy zostaną wyposażeni w metody i techniki radzenia sobie ze zmianą, by w ostatecznym rezultacie zmiana została wprowadzona szybko i zgodnie z planem.

WSTĘPNA WYCENA SZKOLENIA

Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.
Dostępne formaty szkoleniowe:
Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm
© Gamma sp. j. ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone.