Nie trzeba robić wyjątkowych rzeczy, aby uzyskiwać wyjątkowe rezultaty

Fundamenty sprzedaży

Szkolenia zamknięte: Sprzedażowe
Fundamenty sprzedaży opierają swoją strukturę na etapach procesu sprzedaży. Uczestnicy otrzymują na każdym z nich „poręczne” gotowe do zastosowania techniki. Największy nacisk podczas szkolenia jest położony na analizę potrzeb i język korzyści jako swoisty kanon sprzedażowy. Uczestnicy szkolenia poznają zasady prowadzenia rozmowy handlowej oraz metody docierania do kluczowych decydentów w firmach.

IDEA SZKOLENIA

Szkolenie „Fundamenty sprzedaży” jest zwykle zamawiane z dwóch powodów:

  • Chęć ujednolicenia standardu sprzedaży u wszystkich pracowników sprzedaży
  • Przeszkolenie nowych bądź niedoświadczonych pracowników sprzedaży

Właśnie dla takich sytuacji powstało proponowane szkolenie.  Fundamenty sprzedaży opierają swoją strukturę na etapach procesu sprzedaży. Uczestnicy otrzymują na każdym z nich „poręczne” gotowe do zastosowania techniki. Największy nacisk podczas szkolenia jest położony na analizę potrzeb i język korzyści jako swoisty kanon sprzedażowy.

Struktura szkolenia:

  • Etap 1  Przygotowanie do spotkania
  • Etap 2  Budowanie relacji z Klientem / sprzedaż relacyjna
  • Etap 3 Rozpoznawanie potrzeb Klienta
  • Etap 4  Argumentacja / prezentacja / przekonywanie 
  • Etap 5 Negocjacje warunków kontraktu
  • Etap 6 Radzenie sobie z obiekcjami
  • Etap 7 Finalizacja transakcji
  • Etap 8 follow up – działania potransakcyjne


Każdy z etapów sprzedaży stanowi osobny temat szkoleniowy. Często szkolenie „fundamenty sprzedaży” jest punktem wyjścia do pogłębienia szkoleniowo wybranych etapów sprzedaży.

Grupa docelowa:

  • Pracownicy sił sprzedaży
  • Menedżerowie zajmujący się sprzedażą bądź uzgodnieniami z Klientami

Szkolenie rozwija następujące umiejętności/kompetencje:

  • przygotowanie się do rozmowy z Klientem
  • ustalenie celu rozmowy – to przekłada się na wyższą determinację podczas samej sprzedaży
  • budowanie dobrego, niebanalnego kontaktu z Klientem, który może odróżnić go od konkurentów
  • budowanie długofalowej, obustronnie korzystnej relacji handlowej
  • rozpoznawanie i uwzględnianie w negocjacjach typu osobowości Klienta
  • Uczenienie z dobrej relacji przewagi konkurencyjnej
  • rozpoznawanie potrzeby Klienta
  • uzyskanie informacji niezbędnych do przygotowania argumentacji oraz ewentualnej reakcji na obiekcje
  • prezentowanie oferty poprzez pokazywanie korzyści w odniesieniu do potrzeb i typu Klienta
  • radzenie sobie z niechęcią do współpracy, zastrzeżeniami, trudnymi „zagrywkami”
  • radzenie sobie z krytyką, presją i manipulacją
  • radzenia sobie z uzasadnionymi reklamacjami
  • zamykanie sprzedaży, negocjowanie warunków transakcji w sposób dający jak największą satysfakcję obydwu stronom

Fakty szkoleniowe
1
Przeszkoliliśmy ponad
70 tys. handlowców.
2
Średni wzrost sprzedaży / parametrów sprzedaży naszych szkoleń wynosi 12%.
3
Trenerzy Gammy są skuteczni łącząc bogate doświadczenie na stanowiskach sprzedażowych z wysokimi umiejętnościami trenerskimi.
Badanie Journal of Consumer Research udowodniło, że gdy klientom pokazywano jeden produkt, tylko 10% klientów decydowało się na zakup. Tam gdzie prezentowano dwa różne produkty, sprzedaż wzrosła o 66%.
SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
Szkolenie odbywa się w siedzibie firmy na terenie całej Polski.

PROGRAM SZKOLENIA

1. Wprowadzenie do szkolenia

  • Cele szkolenia
    • Wzrost sprzedaży
  • Odpowiedzialność za zmianę
    • Indywidualna – każdego uczestnika z osobna
    • Organizacyjna – poprzez inwestycję szkoleniową
  • Struktura szkolenia
    • Przygotowanie do spotkania
    • Budowanie relacji z Klienta
    • Analiza potrzeb Klienta
    • Argumentacja
    • Negocjacje warunków kontraktu
    • Radzenie sobie z obiekcjami
    • Finalizacja transakcji

 
2. Przygotowanie do spotkania

  • Przygotowanie psychologiczne
    • Nastawienie do produktu
    • Nastawienie do Klienta
    • Nastawienia do własnych umiejętności sprzedażowych
  • Przygotowanie merytoryczne – jak wypada oferta firmy na tle konkurencji – mocne i słabe strony
  • Informacje na temat Klienta
    • Potencjał zakupowy
    • Historia kontaktu
    • Informacje personalne o osobie decyzyjnej

  
3. Budowanie relacji z Klientem

  • Inteligencja emocjonalna w sprzedaży relacyjnej
  • Koncepcja stylów społecznych Grega Morgenthama
    • Autodiagnoza własnego stylu społecznego (test indywidualny)
    • Skale oceny (asertywność i spontaniczność)
  • Typologia stylów społecznych
    • Wódz, Błyskawica, Analityk, Przyjaciel
    • Wskaźniki behawioralne – po czym rozpoznać styl społeczny pracownika
    • Feedback – co w sobie zmienić, aby być skuteczniejszym na poziomie relacyjnym
  • Budowanie relacji w sprzedaży
    • W jakie gry grają Klienci ?
    • Budowanie długotrwałych relacji z każdym z typów Klienta


4. Budowanie wizerunku w sprzedaży

  • Zarządzanie wizerunkiem
    • Podobny do Klienta vs. Inny niż Klient
    • Z autorytetem vs. „wyluzwany”
    • Kompetentny
  • Komunikacja werbalna i niewerbalna w budowaniu wizerunku
    • Zbiór słów zakazanych
    • Nawyki niewerbalne – pozytywne i negatywne

5. Trójpoziomowa analiza potrzeb

  • Oczekiwania wobec Firmy i obsługi – poziom sprzedażowy
  • Oczekiwania wobec usługi – poziom produktowy
  • Oczekiwana nieświadome – poziom psychologiczny

6. Zestaw technik pomagających w rozpoznawaniu potrzeb sprzedażowych i produktowych

  • Pytanie otwierające
  • Pytanie pogłębiające
  • Techniki zawężające analizę potrzeb
  • Uzasadnienie w analizie potrzeb
  • Sekwencja pytań alternatywnych
  • Podsumowanie uzyskanych informacji w trakcie rozmowy, aby zmotywować Klienta do dalszych odpowiedzi
  • Parafraza manipulacyjna
  • Wschodni front
  • Technika rzeczywistego uzasadnienia
  • Porównanie krzyżowe

7. Argumentacja – przekonywanie Klienta

  • Preferencje prezentacyjne Klientów
    • Mała skala – koncentracja na liczbach, danych
    • Duża skala – koncentracja na emocjach, wrażeniach
  • Język korzyści
    • Cecha produktu, rozwiązania
    • Zaleta (korzyść potencjalna – nietrafiona w oczekiwanie)
    • Korzyść (odpowiedź na pytanie – co Klient zyska dzięki temu, że….)
    • Zasada 8 słów

8. Negocjacje warunków kontraktu

  • Przygotowanie do negocjacji
    • Zaplanowanie pierwszej propozycji
    • Zdefiniowanie celu
    • Zaplanowanie ustępstw
  • Negocjacje pozycyjne vs. integracyjne
    • Zamiana stanowisk na interesy
  • Style negocjacyjne
    • Wygrany – Wygrany
    • Wygrany – Przegrany
    • Przegrany – Wygrany
    • Przegrany - Przegrany

9. Radzenie sobie z obiekcjami

  • Wprowadzenie w temat obiekcji
    • Czym są obiekcje i zastrzeżenia klienta
    • Dlaczego klienci maja obiekcje i zastrzeżenia
    • Obiekcje rzeczywiste i ukryte
    • Rodzaje obiekcji
    • Podejście do obiekcji
    • Dlaczego nie należy obawiać się obiekcji
  • Radzenie sobie z obiekcjami Klienta
    • Wykorzystywanie zastrzeżeń do analizy potrzeb Klienta
    • Zamiana obiekcji irracjonalnych na tematy obsługowe
    • Rozpoznawanie obiekcji jawnych i ukrytych
    • Radzenie sobie z nieprawdziwymi obiekcjami
    • Techniki zamiany obiekcji na korzyści
    • Baza reakcji na zastrzeżenia
  • Techniki radzenia sobie z obiekcjami
    • Zgoda i kontra
    • Zamiana zastrzeżenia w powody kupna - bumerang
    • Odraczanie odpowiedzi
    • Dementuj zastrzeżenia nieprawdziwe
    • Taktyka powtórzenia i złagodzenia 
    • Zebranie razem wielu  zarzutów
    • Obrona przetrzymująca
    • Warunkowe przyznanie racji
    • Kwalifikowane pytanie zwrotne
  • Radzenie sobie z trudnymi Klientami
    • Prowadzenie rozmowy z Klientem, który mówi, że nie ma czasu
    • Radzenie sobie z agresywnym rozmówcą
    • Rozmowa z Klientem nastawionym na „nie”
    • Radzenie sobie z Klientem dominującym w rozmowie
    • Praca z Klientem nie potrafiącym słuchać
    • Przejmowanie kontroli nad rozmową z Klientem dużo mówiącym
    • Stworzenie skryptów działania dopasowanych do Klientów specyficznych dla poszczególnych produktów


10. Finalizacja rozmów

  • Bariery osobiste w finalizacji
    • Poziom emocjonalny
    • Poziom myślowy
    • Bariery na poziomie zachowania
  • Techniki finalizacji transakcji
    • Pytanie o zawarcie umowy
    • Pytania warunkowe
    • Stwierdzenie, że sprzedaż została już dokonana
    • Pytanie o opcję
    • Przedstawienie specjalnej oferty lub oferty limitowanej w czasie
    • Metoda Benjamina Franklina (wersja skrócona)
    • Zasada kuli śniegowej
    • Podział decyzji
    • Metoda ustalenia


11. Podsumowanie w formie praktycznych wniosków

  • Karta ssc
    • Start – jakie zachowania zaczniemy stosować
    • Stop – jakich zachowań pozbywamy się
    • Continue – jakie zachowania kontynuujemy
  • Wnioski
    • Na poziomie osobistym
    • Na poziomie sprzedażowym

Cena szkolenia:
Miejsce szkolenia:

Termin szkolenia:

Klienci, dla których Gamma zrealizowała szkolenia:

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • wzrost wskaźników biznesowych dzięki efektywności każdego członka zespołu
  • wzmocnienie dobrego wizerunku firmy na rynku (jako grupy profesjonalistów)
  • zmniejszenie kosztów współpracy z klientami
  • lepsza efektywność działu handlowego

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • umiejętność rozpoznania barier w sprzedaży
  • zdobycie technik radzenia sobie z obiekcjami
  • opanowanie strategii ustępstw
  • zwiększenie skuteczności zachowania w ostatnim etapie sprzedaży

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • optymalizacja czasu trwania procesu sprzedaży – oszczędności czasu maksymalizacja przychodów
  • wyższa motywacja wewnętrzna dzięki większej skuteczności w sprzedaży
  • większa skuteczność sprzedażowa – wymierne rezultaty finansowe

TRENERZY SZKOLENIA

WIDEO

OPINIE O SZKOLENIACH

Konsultant szkolenia

Szybki kontakt

Dawid Didiuk

Dyrektor działu sprzedaży
tel.: +48 (22) 112 08 82 sprzedaz@projektgamma.pl
Dawid Didiuk

Interesuje Cię szkolenie otwarte z tej tematyki?

Zostaw adres e-mail i nr. telefonu a przypomnimy Ci o tym szkoleniu.
Przypomnij mi:
Preferuję kotakt:

WSTĘPNA WYCENA SZKOLENIA

Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.
Dostępne formaty szkoleniowe:
Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm
© Gamma sp. j. ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone.