Inne strony: GAMMA DISCOVER
Kultura językowa zaczyna się tam, gdzie się zaczyna świadomość językowa

Warsztaty poprawności językowej dla administracji publicznej

Szkolenia: Administracja Publiczna
Głównym celem przedmiotowego szkolenia jest przekazanie precyzyjnych i aktualnych informacji z zakresu poprawności językowej w urzędzie, w tym kompleksowe  omówienie przykładów błędów językowych, jakie mogą pojawiać się w codziennej pracy urzędnika.

IDEA SZKOLENIA

Obecność błędów językowych w tekście na ogół źle świadczy o ich autorze. Poprawność językowa jest dla wielu ludzi świadectwem kultury, kompetencji i wykształcenia. Jej brak jest postrzegany jako przejaw ignorancji i braku szacunku dla odbiorcy. Umiejętność poprawnego i sprawnego przekazywania myśli jest szczególnie ważna w pracy urzędnika, gdyż nie tylko świadczy o jego kompetencji, lecz także wpływa na komunikatywność tekstu. W związku z tym przygotowaliśmy warsztaty językowe dla urzędników. Ich uczestnicy będą mogli poznać zasady tworzenia poprawnych zdań i wypowiedzi, przeanalizować teksty niepoprawne i niekomunikatywne oraz przećwiczyć pisanie tekstów wzorcowych. Ponadto uczestnicy warsztatów pogłębią wiedzę z zakresu etykiety językowej w urzędzie.

METODY PROWADZENIA SZKOLENIA
Proponowane szkolenie ma formę wykładową - warsztatową z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej. Omówione zostaną tematy związane z poprawnością językową adekwatne do potrzeb i specyfiki pracy w urzędzie. W trakcie zajęć uczestnicy będą wykonywali krótkie ćwiczenia umożliwiające praktyczne sprawdzenie umiejętności.

MATERIAŁY SZKOLENIOWE:
Każdy uczestnik otrzyma wydrukowany i oprawiony podręcznik z materiałami szkoleniowymi. Podręcznik jest jednym z narzędzi wykorzystywanych podczas szkolenia, jak również będzie stanowił bazę wiedzy do wykorzystania w pracy.

GRUPA DOCELOWA:
Do uczestnictwa w warsztatach zapraszamy wszystkich urzędników a szczególnie osoby:
  • mające bezpośredni i telefoniczny kontakt z klientami urzędu
  • redagujące pisma do klientów urzędu
  • redagujące treści na stronę internetową urzędu
  • tworzące inne teksty m.in. raporty i sprawozdania

Fakty szkoleniowe
1
Przeszkoliliśmy ponad
70 tys. handlowców.
2
Średni wzrost sprzedaży / parametrów sprzedaży naszych szkoleń wynosi 12%.
3
Trenerzy Gammy są skuteczni łącząc bogate doświadczenie na stanowiskach sprzedażowych z wysokimi umiejętnościami trenerskimi.
tylko 30% handlowców sprzedaje w sposób świadomy dobierając najbardziej efektywne metody do sytuacji i klienta* (Forbes 2017). 70% sprzedaje nieświadomie i nieefektywnie

SZKOLENIE ZAMKNIĘTE
Szkolenie odbywa się w siedzibie firmy na terenie całej Polski.

PROGRAM SZKOLENIA

1. Poprawność językowa w praktyce

  • Ortograficzna
    • Użycie dużej/małej litery w zapisie nazw geograficznych, topograficznych, instytucji, urzędów, stanowisk, mieszkańców określonych obszarów geograficznych itp.
    • Pisownia łączna i rozdzielna (zwłaszcza nie z rzeczownikami odczasownikowymi, imiesłowami)
  • Interpunkcyjna
    • Pisownia (i odmiana) skrótów i skrótowców (użycie kropki i łącznika)
    • Użycie kropki, łącznika w innych funkcjach niż wymienione w pkt. 1
    • Użycie innych znaków interpunkcyjnych (przecinka, średnika, myślnika, dwukropka)
  • Fleksyjna
    • Odmiana nazwisk mężczyzn i kobiet (polskich)
    • Odmiana i pisownia nazwisk obcych
  • Leksykalno-składniowa
    • Wyrazy niewłaściwie użyte
    • Pleonazmy
    • Wyrazy nadużywane (czym je zastąpić?)
  • Tekstowo-stylistyczna
    • Jak budować tekst, aby był poprawny, zrozumiały i „przyjazny” dla odbiorcy, a równocześnie spełniał wymogi stawiane tekstom urzędowym?
    • Cechy i specyfika stylu urzędowego

2. Etykieta językowa w urzędzie

  • Grzeczność jako forma budowania wizerunku urzędu
  • Zwroty grzecznościowe w pismach urzędowych
  • Formy rozpoczęcia pism i zwracania się do adresatów
  • Formy zakończenia pism
  • Tytułowanie osób
  • Zasady netykiety – savoir vivre w Internecie

3. Omówienie indywidualnych zapytań poprawnościowych

4. Podsumowanie szkolenia

Cena szkolenia:
Miejsce szkolenia:

Termin szkolenia:

Klienci, dla których Gamma zrealizowała szkolenia:

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • wzrost poprawności językowej tworzonych dokumentów urzędowych i korespondencji elektronicznej
  • poprawa komunikacji między pracownikami urzędu oraz między pracownikami a klientami urzędu
  • lepszy wizerunek urzędu

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • rozwinięcie umiejętności poprawnego i sprawnego komunikowania się, redagowania pism urzędowych, wzrost znajomości zasad poprawnej polszczyzny
  • budowanie wizerunku osoby kompetentnej, profesjonalnej i kulturalnej
  • większa znajomość zasad etykiety językowej w urzędzie oraz netykiety

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • lepsza komunikacja telefoniczna i bezpośrednia z klientami urzędu
  • sprawniejsze przekazywanie informacji w sposób poprawny językowo
  • lepszy wizerunek pracowników urzędu oraz jednostki administracji publicznej

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Konsultant szkolenia

Szybki kontakt

Paulina Riss

Specjalista ds. szkoleń
tel.: +48 (22) 266 08 52 p.riss@projektgamma.pl
Paulina Riss

Interesuje Cię szkolenie otwarte z tej tematyki?

Zostaw adres e-mail i nr. telefonu a przypomnimy Ci o tym szkoleniu.
Przypomnij mi:
Preferuję kotakt:

WSTĘPNA WYCENA SZKOLENIA

Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.
Dostępne formaty szkoleniowe:
Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm
© Gamma sp. j. ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone.