Gamma sp. j.

V Ogólnopolskie warsztaty z poprawności językowej w urzędzie

Korzyści ze szkolenia

Rozwiń

Korzyści dla organizacji

  • wzrost poprawności językowej tworzonych dokumentów urzędowych i korespondencji elektronicznej
  • poprawa komunikacji między pracownikami urzędu oraz między pracownikami a klientami urzędu
  • lepszy wizerunek urzędu

Korzyści dla pracownika

  • rozwinięcie umiejętności poprawnego i sprawnego komunikowania się, redagowania pism urzędowych, wzrost znajomości zasad poprawnej polszczyzny
  • budowanie wizerunku osoby kompetentnej, profesjonalnej i kulturalnej
  • większa znajomość zasad etykiety językowej w urzędzie oraz netykiety

Korzyści wspólne

  • lepsza komunikacja telefoniczna i bezpośrednia z klientami urzędu
  • sprawniejsze przekazywanie informacji w sposób poprawny językowo
  • lepszy wizerunek pracowników urzędu oraz jednostki administracji publicznej

Idea szkolenia

Rozwiń
Obecność błędów językowych w tekście na ogół źle świadczy o ich autorze. Poprawność językowa jest dla wielu ludzi świadectwem kultury, kompetencji i wykształcenia. Jej brak jest postrzegany jako przejaw ignorancji i braku szacunku dla odbiorcy. Umiejętność poprawnego i sprawnego przekazywania myśli jest szczególnie ważna w pracy urzędnika, gdyż nie tylko świadczy o jego kompetencji, lecz także wpływa na komunikatywność tekstu. W związku z tym przygotowaliśmy warsztaty językowe dla urzędników. Ich uczestnicy będą mogli poznać zasady tworzenia poprawnych zdań i wypowiedzi, przeanalizować teksty niepoprawne i niekomunikatywne oraz przećwiczyć pisanie tekstów wzorcowych. Ponadto uczestnicy warsztatów pogłębią wiedzę z zakresu etykiety językowej w urzędzie.

 

METODY PROWADZENIA SZKOLENIA
Proponowane szkolenie ma formę wykładową - warsztatową z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej. Omówione zostaną tematy związane z poprawnością językową adekwatne do potrzeb i specyfiki pracy w urzędzie. W trakcie zajęć uczestnicy będą wykonywali krótkie ćwiczenia umożliwiające praktyczne sprawdzenie umiejętności.

MATERIAŁY SZKOLENIOWE:
Każdy uczestnik otrzyma wydrukowany i oprawiony podręcznik z materiałami szkoleniowymi. Podręcznik jest jednym z narzędzi wykorzystywanych podczas szkolenia, jak również będzie stanowił bazę wiedzy do wykorzystania w pracy.

GRUPA DOCELOWA:
Do uczestnictwa w warsztatach zapraszamy wszystkich urzędników a szczególnie osoby:

  • mające bezpośredni i telefoniczny kontakt z klientami urzędu
  • redagujące pisma do klientów urzędu
  • redagujące treści na stronę internetową urzędu
  • tworzące inne teksty m.in. raporty i sprawozdania

Program szkolenia

Rozwiń

1. Poprawność językowa w praktyce

  • Ortograficzna
    • Użycie dużej/małej litery w zapisie nazw geograficznych, topograficznych, instytucji, urzędów, stanowisk, mieszkańców określonych obszarów geograficznych itp.
    • Pisownia łączna i rozdzielna (zwłaszcza nie z rzeczownikami odczasownikowymi, imiesłowami)
  • Interpunkcyjna
    • Pisownia (i odmiana) skrótów i skrótowców (użycie kropki i łącznika)
    • Użycie kropki, łącznika w innych funkcjach niż wymienione w pkt. 1
    • Użycie innych znaków interpunkcyjnych (przecinka, średnika, myślnika, dwukropka)
  • Fleksyjna
    • Odmiana nazwisk mężczyzn i kobiet (polskich)
    • Odmiana i pisownia nazwisk obcych
  • Leksykalno-składniowa
    • Wyrazy niewłaściwie użyte
    • Pleonazmy
    • Wyrazy nadużywane (czym je zastąpić?)
  • Tekstowo-stylistyczna
    • Jak budować tekst, aby był poprawny, zrozumiały i „przyjazny” dla odbiorcy, a równocześnie spełniał wymogi stawiane tekstom urzędowym?
    • Cechy i specyfika stylu urzędowego

2. Etykieta językowa w urzędzie

  • Grzeczność jako forma budowania wizerunku urzędu
  • Zwroty grzecznościowe w pismach urzędowych
  • Formy rozpoczęcia pism i zwracania się do adresatów
  • Formy zakończenia pism
  • Tytułowanie osób
  • Zasady netykiety – savoir vivre w Internecie

3. Omówienie indywidualnych zapytań poprawnościowych
4. Podsumowanie szkolenia

Klienci, dla których Gamma zrealizowała szkolenia:

logotypyadministracja2.jpg|logotypyadministracja3.jpg|logotypymadministraca1.jpg
204|210|269
126poprawnoscjezykowa.jpg
TRENERZY SZKOLENIA
INFORMACJE O SZKOLENIU

SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

KONSULTANT SZKOLENIA

Michał Cal

Manager ds. rozwoju
+48 22 266 08 43

m.cal@projektgamma.pl
Zostaw swój nr. telefonu. Skontaktujemy się szybko.

Obecne szkolenie
V Ogólnopolskie warsztaty z poprawności językowej w urzędzie

Szkolenia: Administracja Publiczna

...
Etyka i przeciwdziałanie korupcjji

Proponowane szkolenie obejmuje główne zasady i wartości etyki urzędniczej oraz uświadamia znaczenie etyki w budowaniu pozytywnego wizerunku urzędu.

...
IPRZ

Szkolenie wpływa na wzrost kompetencji kadry kierowniczej w obszarze prowadzenia rozmów rozwojowych oraz  podnosi jakość tworzonych w urzędzie IPRZ-ów.

...
Obsługa klienta z niepełnosprawnością

Szkolenie dostarcza wiedzy na temat prawidłowych postaw i zachowań w trakcie obsługi klientów z różnego rodzaju niepełnosprawnościami oraz uwrażliwia uczestników szkolenia na tematykę niepełnosprawności.

...
Work-life balance

Work-life balance to inaczej równowaga pomiędzy życiem zawodowym i prywatnym. Szkolenie rozwija świadomość sposobów osiągania harmonii pomiędzy oba tymi obszarami, które są komplementarne wobec siebie a nie przeciwstawne.

...
V Ogólnopolskie warsztaty z poprawności językowej w urzędzie

Głównym celem przedmiotowego szkolenia jest przekazanie precyzyjnych i aktualnych informacji z zakresu poprawności językowej w urzędzie, w tym kompleksowe  omówienie przykładów błędów językowych, jakie mogą pojawiać się w codziennej pracy urzędnika.

...
Ewaluacja szkoleń w administracji publicznej

Osoby odpowiedzialne za szkolenia w jednostkach administracji publicznej, zwracają coraz baczniejszą uwagę na poparte danymi wyniki, próbując odpowiedzieć na pytanie w jaki sposób wydatki na szkolenia przekładają się na funkcjonowanie urzędu.

...
Zarządzanie zmianą w administracji publicznej

Szkolenie przygotowuje kadrę kierowniczą do przeprowadzenia i koordynacji procesu różnego typu zmian a pracowników do współpracy z procesie wprowadzania oraz adaptacji do zmian i przełamywania oporu.

...
Budowanie dobrego wizerunku urzędu

Za budowanie i utrzymanie dobrego wizerunku urzędu odpowiedzialny jest każdy pracownik jednostki administracji publicznej. Szkolenie dostarcza wiedzy na czym polega specyficzny charakter działań PR w administracji publicznej.

...
Profesjonalna obsługa klienta w urzędzie

Szkolenie wielowymiarowo przygotowuje pracowników administracji publicznej do profesjonalnego procesu obsługi klienta urzędu. Łączy techniki psychologiczne, nowoczesne standardy obsługi oraz umiejętności przeciwdziałania i radzenia sobie trudnych sytuacjach obsługowych.

...
Ochrona danych osobowych w urzędzie

Szkolenie, którego celem jest przede wszystkim aktualizacja i usystematyzowanie wiedzy na temat przepisów dotyczących ochrony danych osobowych.

...
Pierwsza ocena i ocena okresowa w służbie cywilnej

System ocen to niezwykle ważne narzędzie służące obiektywnej ewaluacji kompetencji poszczególnych pracowników oraz poprawie efektywności pracy jak i lepszemu podejmowaniu decyzji kadrowych.

...
Projektowanie efektywnych szkoleń dla JST

Najnowsze badania dotyczące efektywności edukacji wskazują, że tradycyjne podejście do szkoleń nie jest wystarczająco efektywne. Tego typu szkolenia są skuteczne w przypadku 15-20% uczestników – tych, dla których rozwój stanowi wartość osobistą. Najnowsze, potwierdzone trendy projektowania szkoleń postulują:

...DLACZEGO GAMMA ...STREFA WIEDZY ...MATERIAŁY I INFORMACJE ...JAK NAS OCENIAJĄ KLIENCI

Misja naszej firmy to „bierzemy odpowiedzialność za rezultaty” . Według nas szkolenia handlowe są inwestycją w rozwój firmy, i jak każda inwestycja, powinna prowadzić do jasno określonych rezultatów biznesowych. Projekty, w których określamy, mierzymy i realizujemy cele biznesowe postawione przed projektem szkoleniowym dają nam i Klientom największą satysfakcję. Proponujemy realizację szkoleń poprzez zaspokojenie potrzeb trzech grup odbiorców projektu szkoleniowego: działu HR, uczestników oraz ich przełożonych. Projektując szkolenia ze sprzedaży uwzględniamy perspektywę biznesową.

...359
Modele sprzedaży cz. 1 ...

Szanowni Państwo! W czerwcu 1925 roku ukazała się książka „The Psychology of ...

...361
Retencja kluczowych pracownik ...

Sukces firmy zależy od ludzi w niej pracujących, a kluczowi pracownicy mają ...

...345
Open Space Technology ...

Open Space Technology to metoda pracy z dużymi grupami (do 2500 osób), która ...

...

Dariusz Wiśniewski

Zastępca dyrektora Centrum rozwoju zawodowego MSZ
...
Projekty szkoleniowe Gammy zawierają moduły mierzące efektywność szkolenia. Pozwalają ocenić firmę szkoleniową oraz rozwój poszczególnych uczestników.
...
...

Katarzyna Krzemińska

HR Manager, Syngenta
...
Wreszcie trenerzy, którzy sami potrafią sprzedawać.
...
...

Bartosz Łuczak

Dział szkoleń, Decathlon
...
Ich siłą są trenerzy – mają doświadczenie, wiedzę, umiejętności. Widać, że lubią to, co robią i że są w tym bardzo dobrzy.
...
...

Iwona Matysiak

Dyrektor ds. badań i analiz, Radio Eska
...
Ich szkolenia menadżerskie były bodźcem do wprowadzenia nowych narzędzi zarządczych
...
...

Łukasz Kawęcki

Dyrektor biura reklamy, Wydawnictwo Murator
...
Potrafią rozwiązywać problemy na bieżąco. Nie pozostawiają żadnych kwestii niewyjaśnionych.
...
...

Elżbieta Wolniak

Unit Manager, ING Nationale Nederlanden
...
Ich szkolenia są spektakularne – zarówno pod względem proponowanych narzędzi, jak i atmosfery.
...
...

Joanna Dutkowska

Dział personalny, Infosys BPO
...
Gammę cenimy za innowacyjność – ich autorskie ćwiczenia i symulacje potrafią zaangażować nawet bardzo wymagających pracowników.
...
...

Katarzyna Koltarska

Dyrektor personalny Samsung Electronics
...
Gamma to znakomici trenerzy, autorskie know-how oraz duży nacisk na efektywność proponowanych rozwiązań.
...
...

Beata Olszewska

Dział personalny, Polska Grupa Farmaceutyczna
...
Ankiet i testy szkoleniowe mówią jedno – pracownicy nie tylko zyskują wiedzę i nowe techniki, ale także świetnie się bawią – dla nas to cenna wartość.
...
...

Marek Noster

Dyrektor ds. szkoleń i rozwoju, Alior Bank
...
Mocnym punktem Gammy są na pewno trenerzy – przygotowani, mający świetny kontakt z grupą oraz posiadający bogate doświadczenie biznesowe.
...
...

Łukasz Sowiński

Kierownik Działy Szkoleń, Real
...
Doświadczenie, elastyczność i zrozumienie dla procesów, które przebiegają w naszej organizacji, to powody dla których warto korzystać ze szkoleń Gammy.
...

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Porozmawiamy o twoich potrzebach
tel: 22/266 08 48, tel. kom.: 505 273 550, biuro@projektgamma.pl
*wymagane
© Gamma sp. j. ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone