Gamma sp. j.

Pierwsza ocena i ocena okresowa w służbie cywilnej

Szkolenie zamknięte. Skontaktuj się z konsultantem w sprawie tego szkolenia.
Warszawa

Korzyści ze szkolenia

Rozwiń

Korzyści dla organizacji

  • Zapoznanie pracowników z najnowszymi zmianami w zakresie pierwszej oceny i oceny okresowej w służbie cywilnej

  • Wzrost efektywności rozmów oceniających

  • Lepsze kształtowanie kariery pracowników

  • Wyeliminowanie powszechnego przekonania, że ocena na poziomie spełniania oczekiwań jest oceną słabą, tzw. „szkolną trójką”

Korzyści dla pracownika

  • Dobre przygotowanie się do oceny pracowniczej według najnowszych przepisów

  • Prawidłowe przeprowadzenie pierwszej oceny i oceny okresowej

  • Udzielenie motywującej informacji zwrotnej

  • Przełamywanie oporu i obaw przed oceną

     

Korzyści wspólne

  • Wzrost kompetencji przełożonych

  • Efektywniejsze procesy pierwszej oceny i oceny okresowej

Idea szkolenia

Rozwiń
Celem szkolenia jest podniesienie kompetencji kadry kierowniczej w zakresie ocen pracowniczych (pierwsza ocena i ocena okresowa) w służbie cywilnej zgodnie z najnowszymi zmianami:
  • Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 23 lipca 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu dokonywania pierwszej oceny w służbie cywilnej
  • Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 23 lipca 2015 r. w sprawie warunków i sposobu przeprowadzania ocen okresowych członków korpusu służby cywilnej

 

System ocen to niezwykle ważne narzędzie służące obiektywnej ewaluacji kompetencji poszczególnych pracowników oraz poprawie efektywności pracy jak i lepszemu podejmowaniu decyzji kadrowych.


Najnowsze zmiany, które weszły w życie 27 sierpnia 2015 r. mają na celu m.in.:
  • wyeliminowanie powszechnego przekonania, że ocena na poziomie spełniania oczekiwań jest oceną słabą, tzw. „szkolną trójką”,
  • wprowadzenie 1 katalogu kryteriów oceny, zamiast 2 katalogów,
  • zmniejszenie liczby kryteriów do 14,
  • wprowadzenie obowiązku uzasadniania tylko ocen negatywnych,
  • ujednolicenie terminu na dokonanie wyboru kryteriów oceny.

Program szkolenia

Rozwiń

1 DZIEŃ SZKOLENIOWY (8X45MIN)

1. Podstawowe zasady realizacji procesu ocen pracowniczych w służbie cywilnej po zmianach z sierpnia 2015 r.

  • Źródła regulacji dotyczących pierwszej oceny i oceny okresowej w służbie cywilnej – najnowsze zmiany z sierpnia 2015 r.
  • Od kiedy stosujemy nowe przepisy?
  • Terminy pierwszej oceny i oceny okresowej w służbie cywilnej

 

2. Rozmowa wstępna poprzedzająca pierwszą ocenę w służbie cywilnej

  • Omówienie z ocenianym zasad pierwszej oceny – nowy katalog elementów oceny
  • Omówienie głównych obowiązków wynikających z opisu stanowiska pracy
  • Omówienie oczekiwań oceniającego względem sposobu spełniania kryteriów oceny – nowa trzystopniowa skala ocen
  • Wyznaczenie terminu sprawozdania – nowe zasady

 

3. Sporządzenie pierwszej oceny w służbie cywilnej po zmianach 2015 r.

  • Przeprowadzenie z ocenianym rozmowy oceniającej
  • Omówienie elementów oceny (rzetelność, wykorzystywanie wiedzy i doskonalenie zawodowe, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, komunikacja, współpraca)
  • Przyznawanie ocen cząstkowych – nowa trzystopniowa skala ocen 3-5-7
  • Przyznanie pozytywnej bądź negatywnej pierwszej oceny
  • Warunki przyznania pozytywnej pierwszej oceny
  • Warunki przyznania negatywnej pierwszej oceny, obowiązek uzasadnienia
  • Omówienie pozostałych zmian w pierwszej ocenie

 

4. Sporządzenie oceny okresowej w służbie cywilnej po zmianach 2015 r.

  • Nowe wzory arkuszy ocen (A-B-C) 
  • Przyznawanie ocen cząstkowych - nowa skala ocen 1-3-5-7-9
  • Nowy katalog kryteriów oceny
  • Wybór dodatkowych kryteriów oceny
  • Przeprowadzenie rozmowy oceniającej
  • Przyznanie pozytywnej bądź negatywnej oceny okresowej
  • Uzasadnianie oceny negatywnej
  • Wniosek o przyznanie kolejnego stopnia służbowego
  • Omówienie pozostałych zmian w ocenie okresowej

 

5. Rozmowa oceniająca

  • Cele i znaczenie rozmowy oceniającej
  • Przygotowanie do rozmowy oceniającej – oceniający (gromadzenie informacji na temat ocenianego w okresie podlegającym ocenie, przygotowanie organizacyjne, struktura i zasady prowadzenia rozmowy oceniającej)
  • Przygotowanie do rozmowy oceniającej – oceniany
  • Udzielanie informacji zwrotnej (funkcja informacji zwrotnej w procesie oceny pracownika, metody udzielania informacji zwrotnej)
  • Metody dopasowania sposobu przekazywania informacji zwrotnej do typów odbiorcy
  • Radzenie sobie z oporem wobec informacji zwrotnej
  • Najczęściej popełniane błędy przy prowadzeniu rozmowy oceniającej
  • Omówienie kierunków dalszego rozwoju zawodowego i potrzeb ocenianego w zakresie podnoszenia kwalifikacji i doskonalenia umiejętności

 

6. Podsumowanie szkolenia

  • Wnioski na poziomie indywidualnym
  • Wnioski na poziomie grupowym

 

Klienci, dla których Gamma zrealizowała szkolenia:

logotypyadministracja2.jpg|logotypyadministracja3.jpg|logotypymadministraca1.jpg
204|210|269
126administracyjne9.jpg
TRENERZY SZKOLENIA
INFORMACJE O SZKOLENIU

SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

KONSULTANT SZKOLENIA

Michał Cal

Manager ds. rozwoju
+48 22 266 08 43

m.cal@projektgamma.pl
Zostaw swój nr. telefonu. Skontaktujemy się szybko.

Obecne szkolenie
Pierwsza ocena i ocena okresowa w służbie cywilnej

Szkolenia: Administracja Publiczna

...
Etyka i przeciwdziałanie korupcjji

Proponowane szkolenie obejmuje główne zasady i wartości etyki urzędniczej oraz uświadamia znaczenie etyki w budowaniu pozytywnego wizerunku urzędu.

...
IPRZ

Szkolenie wpływa na wzrost kompetencji kadry kierowniczej w obszarze prowadzenia rozmów rozwojowych oraz  podnosi jakość tworzonych w urzędzie IPRZ-ów.

...
Obsługa klienta z niepełnosprawnością

Szkolenie dostarcza wiedzy na temat prawidłowych postaw i zachowań w trakcie obsługi klientów z różnego rodzaju niepełnosprawnościami oraz uwrażliwia uczestników szkolenia na tematykę niepełnosprawności.

...
Work-life balance

Work-life balance to inaczej równowaga pomiędzy życiem zawodowym i prywatnym. Szkolenie rozwija świadomość sposobów osiągania harmonii pomiędzy oba tymi obszarami, które są komplementarne wobec siebie a nie przeciwstawne.

...
V Ogólnopolskie warsztaty z poprawności językowej w urzędzie

Głównym celem przedmiotowego szkolenia jest przekazanie precyzyjnych i aktualnych informacji z zakresu poprawności językowej w urzędzie, w tym kompleksowe  omówienie przykładów błędów językowych, jakie mogą pojawiać się w codziennej pracy urzędnika.

...
Ewaluacja szkoleń w administracji publicznej

Osoby odpowiedzialne za szkolenia w jednostkach administracji publicznej, zwracają coraz baczniejszą uwagę na poparte danymi wyniki, próbując odpowiedzieć na pytanie w jaki sposób wydatki na szkolenia przekładają się na funkcjonowanie urzędu.

...
Zarządzanie zmianą w administracji publicznej

Szkolenie przygotowuje kadrę kierowniczą do przeprowadzenia i koordynacji procesu różnego typu zmian a pracowników do współpracy z procesie wprowadzania oraz adaptacji do zmian i przełamywania oporu.

...
Budowanie dobrego wizerunku urzędu

Za budowanie i utrzymanie dobrego wizerunku urzędu odpowiedzialny jest każdy pracownik jednostki administracji publicznej. Szkolenie dostarcza wiedzy na czym polega specyficzny charakter działań PR w administracji publicznej.

...
Profesjonalna obsługa klienta w urzędzie

Szkolenie wielowymiarowo przygotowuje pracowników administracji publicznej do profesjonalnego procesu obsługi klienta urzędu. Łączy techniki psychologiczne, nowoczesne standardy obsługi oraz umiejętności przeciwdziałania i radzenia sobie trudnych sytuacjach obsługowych.

...
Ochrona danych osobowych w urzędzie

Szkolenie, którego celem jest przede wszystkim aktualizacja i usystematyzowanie wiedzy na temat przepisów dotyczących ochrony danych osobowych.

...
Pierwsza ocena i ocena okresowa w służbie cywilnej

System ocen to niezwykle ważne narzędzie służące obiektywnej ewaluacji kompetencji poszczególnych pracowników oraz poprawie efektywności pracy jak i lepszemu podejmowaniu decyzji kadrowych.

...
Projektowanie efektywnych szkoleń dla JST

Najnowsze badania dotyczące efektywności edukacji wskazują, że tradycyjne podejście do szkoleń nie jest wystarczająco efektywne. Tego typu szkolenia są skuteczne w przypadku 15-20% uczestników – tych, dla których rozwój stanowi wartość osobistą. Najnowsze, potwierdzone trendy projektowania szkoleń postulują:

...DLACZEGO GAMMA ...STREFA WIEDZY ...MATERIAŁY I INFORMACJE ...JAK NAS OCENIAJĄ KLIENCI

Misja naszej firmy to „bierzemy odpowiedzialność za rezultaty” . Według nas szkolenia handlowe są inwestycją w rozwój firmy, i jak każda inwestycja, powinna prowadzić do jasno określonych rezultatów biznesowych. Projekty, w których określamy, mierzymy i realizujemy cele biznesowe postawione przed projektem szkoleniowym dają nam i Klientom największą satysfakcję. Proponujemy realizację szkoleń poprzez zaspokojenie potrzeb trzech grup odbiorców projektu szkoleniowego: działu HR, uczestników oraz ich przełożonych. Projektując szkolenia ze sprzedaży uwzględniamy perspektywę biznesową.

...359
Modele sprzedaży cz. 1 ...

Szanowni Państwo! W czerwcu 1925 roku ukazała się książka „The Psychology of ...

...361
Retencja kluczowych pracownik ...

Sukces firmy zależy od ludzi w niej pracujących, a kluczowi pracownicy mają ...

...345
Open Space Technology ...

Open Space Technology to metoda pracy z dużymi grupami (do 2500 osób), która ...

...

Dariusz Wiśniewski

Zastępca dyrektora Centrum rozwoju zawodowego MSZ
...
Projekty szkoleniowe Gammy zawierają moduły mierzące efektywność szkolenia. Pozwalają ocenić firmę szkoleniową oraz rozwój poszczególnych uczestników.
...
...

Katarzyna Krzemińska

HR Manager, Syngenta
...
Wreszcie trenerzy, którzy sami potrafią sprzedawać.
...
...

Bartosz Łuczak

Dział szkoleń, Decathlon
...
Ich siłą są trenerzy – mają doświadczenie, wiedzę, umiejętności. Widać, że lubią to, co robią i że są w tym bardzo dobrzy.
...
...

Iwona Matysiak

Dyrektor ds. badań i analiz, Radio Eska
...
Ich szkolenia menadżerskie były bodźcem do wprowadzenia nowych narzędzi zarządczych
...
...

Łukasz Kawęcki

Dyrektor biura reklamy, Wydawnictwo Murator
...
Potrafią rozwiązywać problemy na bieżąco. Nie pozostawiają żadnych kwestii niewyjaśnionych.
...
...

Elżbieta Wolniak

Unit Manager, ING Nationale Nederlanden
...
Ich szkolenia są spektakularne – zarówno pod względem proponowanych narzędzi, jak i atmosfery.
...
...

Joanna Dutkowska

Dział personalny, Infosys BPO
...
Gammę cenimy za innowacyjność – ich autorskie ćwiczenia i symulacje potrafią zaangażować nawet bardzo wymagających pracowników.
...
...

Katarzyna Koltarska

Dyrektor personalny Samsung Electronics
...
Gamma to znakomici trenerzy, autorskie know-how oraz duży nacisk na efektywność proponowanych rozwiązań.
...
...

Beata Olszewska

Dział personalny, Polska Grupa Farmaceutyczna
...
Ankiet i testy szkoleniowe mówią jedno – pracownicy nie tylko zyskują wiedzę i nowe techniki, ale także świetnie się bawią – dla nas to cenna wartość.
...
...

Marek Noster

Dyrektor ds. szkoleń i rozwoju, Alior Bank
...
Mocnym punktem Gammy są na pewno trenerzy – przygotowani, mający świetny kontakt z grupą oraz posiadający bogate doświadczenie biznesowe.
...
...

Łukasz Sowiński

Kierownik Działy Szkoleń, Real
...
Doświadczenie, elastyczność i zrozumienie dla procesów, które przebiegają w naszej organizacji, to powody dla których warto korzystać ze szkoleń Gammy.
...

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Porozmawiamy o twoich potrzebach
tel: 22/266 08 48, tel. kom.: 505 273 550, biuro@projektgamma.pl
*wymagane
© Gamma sp. j. ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone