Gamma sp. j.

Wywłaszczenia / ograniczenia – postępowanie, kwestie formalne odszkodowań oraz wycena nieruchomości

Idea szkolenia

Rozwiń
Zwrócimy uwagę na najczęstsze problemy i możliwości ich rozwiązania, uczestnicy nabędą wiedze w zakresie postępowań sądowych, zaskarżania decyzji wywłaszczeniowych oraz operatów szacunkowych. Szczegółowo omówimy również kwestie wpływające na ustalenie wysokości wynagrodzenia za wywłaszczenie.

Program szkolenia

Rozwiń
1. Prawne aspekty postępowań wywłaszczeniowych / ograniczających
  • Regulacje na podstawie KPA oraz UGN
  • Omówienie postępowań planistycznych (mpzp, ulcp, wz)
  • Omówienie postępowań środowiskowych
  • Omówienie postępowań w trybie specustaw

2. Odszkodowania za wywłaszczenia
  • Jak wygląda procedura i jakie obowiązki ma organ w zakresie ustalenia odszkodowania
  • Nieruchomość zamienna – procedura przejścia prawa
  • Wytyczne ustawowe w zakresie ustalania odszkodowania
  • „Operat” prywatny
  • Zapłata odszkodowania – uwarunkowania prawne

3. Możliwości zaskarżenia decyzji wywłaszczeniowych / ograniczających
  • Możliwości dopuszczalnego prawnie zaskarżenia
  • Możliwości rozpoznania odwołania przez organ II instancji
  • Możliwości rozpoznania skargi przez sądy administracyjne i cywilne
  • Podnoszenie zarzutów z powodu błędów w operatach szacunkowych
  • Przesłuchanie biegłego na okoliczności sporządzonego operatu
  • Częste elementy stanowiące przyczynę uchylenia decyzji

4. Wykup „resztówek”
  • Czy jest „resztówka”
  • Stan faktyczny dotyczący resztówki podlegający badaniu
  • Orzecznictwo w zakresie postępowanie przed sądem ws. resztówek
  • Najczęściej pojawiąjące się zarzuty w zakresie operatów szacunkowych podnoszone w toku postępowań
  • Przesłuchanie biegłego na okoliczności sporządzonego operatu

5. Wyceny nieruchomości oraz zasady sporządzania operatu szacunkowego – prawne aspekty
  • Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 czerwca 2004 r. w sprawie wyceny nieruchomości i sporządzania operatu szacunkowego
  • Powszechne Krajowe Zasady Wyceny uchwalone przez Polską Federację Stowarzyszeń Rzeczoznawców Majątkowych

6. Nieruchomość oraz rodzaje praw związanych z nieruchomością
  • Co to jest nieruchomość i co stanowi część składową nieruchomości. Na co powinien zwrócić uwagę rzeczoznawca definiując przedmiot wyceny. Czy powinien uwzględnić  ograniczone prawa rzeczowe (m.in. służebności osobiste) i prawa zobowiązaniowe (najem, dzierżawa)
7. Budowa operatu szacunkowego – jak go interpretować

8. Dokumenty źródłowe ( związane z nieruchomością, gruntem, budową itp.)
  • Gdzie szukać danych o nieruchomościach i jakie ma prawa i obowiązki i rzeczoznawca co do pozyskiwania informacji o nieruchomościach.

9. Operat szacunkowy, w tym:
  • proces wyceny, normatywna zawartość operatu szacunkowego, potwierdzenie aktualności i aktualizacja operatu szacunkowego
  • Jak poprawnie przeanalizować sporządzanie operatu szacunkowego:
  • Jak odbierać operat szacunkowy
  • Jak ocenić prawidłowość sporządzonego operatu szacunkowego dokonana przez organizację zawodową rzeczoznawców majątkowych
  • Postępowanie wyjaśniające przed Komisją Odpowiedzialności Zawodowej

 

Klienci, dla których Gamma zrealizowała szkolenia:

logotypyadministracja2.jpg|logotypyadministracja3.jpg|logotypymadministraca1.jpg
205
1331wywlaszczenia.jpg
TRENERZY SZKOLENIA
Formaty szkoleniowe:

Konsultacje szkoleniowe: 1-3 os.

Trening kompetencji: 4–12 os.

Format wykładowo-szkoleniowy: 8-25 os.

Essence learning: 12–60 os.

Szkolenie otwarte: od 1 os.
Pomożemy wybrać optymalny format szkoleniowy. Zapraszamy do kontaktu.

KONSULTANT SZKOLENIA

Monika Tarczyńska-Nowak
Specjalista ds. szkoleń
tel. +48 (22) 250 11 54
fax: (22) 266 08 51
m.tarczynska-nowak@projektgamma.pl
Zostaw swój nr. telefonu. Skontaktujemy się szybko.

Obecne szkolenie
Wywłaszczenia / ograniczenia – postępowanie, kwestie formalne odszkodowań oraz wycena nieruchomości

Szkolenia: Administracja Publiczna

...
Etyka i przeciwdziałanie korupcjj

Proponowane szkolenie obejmuje główne zasady i wartości etyki urzędniczej oraz uświadamia znaczenie etyki w budowaniu pozytywnego wizerunku urzędu.

...
IPRZ

Szkolenie wpływa na wzrost kompetencji kadry kierowniczej w obszarze prowadzenia rozmów rozwojowych oraz  podnosi jakość tworzonych w urzędzie IPRZ-ów.

...
Obsługa klienta z niepełnosprawnością

Szkolenie dostarcza wiedzy na temat prawidłowych postaw i zachowań w trakcie obsługi klientów z różnego rodzaju niepełnosprawnościami oraz uwrażliwia uczestników szkolenia na tematykę niepełnosprawności.

...
Work-life balance

Work-life balance to inaczej równowaga pomiędzy życiem zawodowym i prywatnym. Szkolenie rozwija świadomość sposobów osiągania harmonii pomiędzy oba tymi obszarami, które są komplementarne wobec siebie a nie przeciwstawne.

...
V Ogólnopolskie warsztaty z poprawności językowej w urzędzie

Głównym celem przedmiotowego szkolenia jest przekazanie precyzyjnych i aktualnych informacji z zakresu poprawności językowej w urzędzie, w tym kompleksowe  omówienie przykładów błędów językowych, jakie mogą pojawiać się w codziennej pracy urzędnika.

...
Ewaluacja szkoleń w administracji publicznej

Osoby odpowiedzialne za szkolenia w jednostkach administracji publicznej, zwracają coraz baczniejszą uwagę na poparte danymi wyniki, próbując odpowiedzieć na pytanie w jaki sposób wydatki na szkolenia przekładają się na funkcjonowanie urzędu.

...
Zarządzanie zmianą w administracji publicznej

Szkolenie przygotowuje kadrę kierowniczą do przeprowadzenia i koordynacji procesu różnego typu zmian a pracowników do współpracy z procesie wprowadzania oraz adaptacji do zmian i przełamywania oporu.

...
Budowanie dobrego wizerunku urzędu

Za budowanie i utrzymanie dobrego wizerunku urzędu odpowiedzialny jest każdy pracownik jednostki administracji publicznej. Szkolenie dostarcza wiedzy na czym polega specyficzny charakter działań PR w administracji publicznej.

...
Profesjonalna obsługa klienta w urzędzie

Szkolenie wielowymiarowo przygotowuje pracowników administracji publicznej do profesjonalnego procesu obsługi klienta urzędu. Łączy techniki psychologiczne, nowoczesne standardy obsługi oraz umiejętności przeciwdziałania i radzenia sobie trudnych sytuacjach obsługowych.

...
Ochrona danych osobowych w urzędzie

Szkolenie, którego celem jest przede wszystkim aktualizacja i usystematyzowanie wiedzy na temat przepisów dotyczących ochrony danych osobowych.

...
Pierwsza ocena i ocena okresowa w służbie cywilnej

System ocen to niezwykle ważne narzędzie służące obiektywnej ewaluacji kompetencji poszczególnych pracowników oraz poprawie efektywności pracy jak i lepszemu podejmowaniu decyzji kadrowych.

...
Projektowanie efektywnych szkoleń dla JST

Najnowsze badania dotyczące efektywności edukacji wskazują, że tradycyjne podejście do szkoleń nie jest wystarczająco efektywne. Tego typu szkolenia są skuteczne w przypadku 15-20% uczestników – tych, dla których rozwój stanowi wartość osobistą. Najnowsze, potwierdzone trendy projektowania szkoleń postulują:

...
Gospodarowanie i obrót nieruchomościami, ustawa o gospodarce nieruchomościami

2-dniowe warsztaty praktyczne pozwolą Uczestnikom zdobyć kompetencje w zakresie przepisów regulujących gospodarkę nieruchomościami oraz zastosować je w praktyce.

...
KPA po nowelizacji

Szkolenie dedykowane jest pracownikom administracji publicznej i ma na celu przekazanie uczestnikom najaktualniejszej wiedzy niezbędnej do poprawnego stosowania przepisów znowelizowanego kodeksu postępowania administracyjnego i biegłego poruszania się w obszarze procedur administracyjnych obowiązujących w  administracji  publicznej  od  1  czerwca  2017 r.

...
Ochrona gruntów rolnych i leśnych i elementy ochrony przyrody (zadrzwień i zakrzaczeń) - aktualne zmiany prawne

Celem szkolenia jest przedstawienie słuchaczom konsekwencji zmiany ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych w procesie planowania przestrzennego i działalności inwestycyjnej w gminach i gruntowne zapoznanie się ze zmienionymi przepisami.

...
Prawo pracy

Szkolenie z zakresu prawa pracy jest usystematyzowaniem wiedzy i służy poznaniu poprzez praktyczne przykłady podstawowych kwestii jak również zagadnień budzących wiele rozbieżności interpretacyjnych. Ponadto w ramach szkolenia omówione zostaną kluczowe zmiany w prawie pracy oraz   przedstawione zostanie wiele problemów wynikających ze stosowania przepisów kodeksu pracy jak również jego aktów wykonawczych.

...
Procedury zmiany organizacji ruchu – stała i czasowa organizacja ruchu. Prawo, teoria i praktyka.

W trakcie szkolenia wykładowca opiera się na przykładach z praktyki oraz wspólnie z grupą rozwiązuje rzeczywiste/symulowane przypadki na podstawie składanych dokumentacji projektów stałej i czasowej organizacji ruchu.

...
Procedury egzekucji administracyjnej w praktyce

Szkolenie ma na celu omówienie  nowelizacji procedury egzekucyjnej ( data wejścia w życie 1 lipiec i 8 wrzesień 2016r.) oraz zaznaczyć kolejne wielkie zmiany nad którymi pracuje ustawodawca a które mają całkowicie zmienić obraz aktualnej egzekucji administracyjnej ( zmiana wysokości opłaty wierzycielskiej z 5% na 10%, rozpatrywanie zarzutów wyłacznie przez wierzyciela itd)

...
Zmiany w zakresie zasad ochrony danych osobowych związane z wejściem w życie nowego pakietu unijnych rozwiązań legislacyjnych -RODO/GDPR (25.05.2018r.)

Jak należy dostosować organizację do nowych przepisów o ochronie danych osobowych i od czego zacząć proces wdrożeniowy? Jakie wyzwania są stawiane przed administratorem danych oraz inspektorem ochrony danych? Dzięki temu szkoleniu dowiesz się, jakie zmiany nas czekają i jak się na nie przygotować.

...
Wywłaszczenia / ograniczenia – postępowanie, kwestie formalne odszkodowań oraz wycena nieruchomości

Celem, szkolenia jest usystematyzowanie wiedzy osób zajmujących się na co dzień tematyką wywłaszczeń oraz oceną operatów szacunkowych.

...
Przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy

Celem szkolenia jest przedstawienie pracownikom administracji publicznej tematu równouprawnienia, dyskryminacji oraz mobbingu w kontekście polityki antymobbingowej i antydyskryminacyjnej.

...
Poprawność językowa w pismach urzędowych

Obecność błędów językowych w tekście na ogół źle świadczy o ich autorze. Poprawność językowa jest dla wielu ludzi świadectwem kultury, kompetencji i wykształcenia. Jej brak jest postrzegany jako przejaw ignorancji i braku szacunku dla odbiorcy.

...DLACZEGO GAMMA ...STREFA WIEDZY ...MATERIAŁY I INFORMACJE ...JAK NAS OCENIAJĄ KLIENCI

Misja naszej firmy to „bierzemy odpowiedzialność za rezultaty” . Według nas szkolenia handlowe są inwestycją w rozwój firmy, i jak każda inwestycja, powinna prowadzić do jasno określonych rezultatów biznesowych. Projekty, w których określamy, mierzymy i realizujemy cele biznesowe postawione przed projektem szkoleniowym dają nam i Klientom największą satysfakcję. Proponujemy realizację szkoleń poprzez zaspokojenie potrzeb trzech grup odbiorców projektu szkoleniowego: działu HR, uczestników oraz ich przełożonych. Projektując szkolenia ze sprzedaży uwzględniamy perspektywę biznesową.

Tendencje w szkoleniu handlowców3098
Tendencje w szkoleniu handlowc ...

Szanowni Państwo! Nigdy nie jest za wcześnie ani za późno, aby ocenić potrzeby ...

Motywowanie sprzedawców przez wartość3068
Motywowanie sprzedawców przez ...

Szanowni Państwo! Nigdy nie jest za wcześnie ani za późno, aby ocenić potrzeby ...

Zaufanie: nawet najlepszy proces sprzedaży sam niczego nie sprzeda3053
Zaufanie: nawet najlepszy proc ...

Szanowni Państwo! Nigdy nie jest za wcześnie ani za późno, aby ocenić potrzeby ...

...

Dariusz Wiśniewski

Zastępca dyrektora Centrum rozwoju zawodowego MSZ
...
Projekty szkoleniowe Gammy zawierają moduły mierzące efektywność szkolenia. Pozwalają ocenić firmę szkoleniową oraz rozwój poszczególnych uczestników.
...
...

Katarzyna Krzemińska

HR Manager, Syngenta
...
Wreszcie trenerzy, którzy sami potrafią sprzedawać.
...
...

Bartosz Łuczak

Dział szkoleń, Decathlon
...
Ich siłą są trenerzy – mają doświadczenie, wiedzę, umiejętności. Widać, że lubią to, co robią i że są w tym bardzo dobrzy.
...
...

Iwona Matysiak

Dyrektor ds. badań i analiz, Radio Eska
...
Ich szkolenia menadżerskie były bodźcem do wprowadzenia nowych narzędzi zarządczych
...
...

Łukasz Kawęcki

Dyrektor biura reklamy, Wydawnictwo Murator
...
Potrafią rozwiązywać problemy na bieżąco. Nie pozostawiają żadnych kwestii niewyjaśnionych.
...
...

Elżbieta Wolniak

Unit Manager, ING Nationale Nederlanden
...
Ich szkolenia są spektakularne – zarówno pod względem proponowanych narzędzi, jak i atmosfery.
...
...

Joanna Dutkowska

Dział personalny, Infosys BPO
...
Gammę cenimy za innowacyjność – ich autorskie ćwiczenia i symulacje potrafią zaangażować nawet bardzo wymagających pracowników.
...
...

Katarzyna Koltarska

Dyrektor personalny Samsung Electronics
...
Gamma to znakomici trenerzy, autorskie know-how oraz duży nacisk na efektywność proponowanych rozwiązań.
...
...

Beata Olszewska

Dział personalny, Polska Grupa Farmaceutyczna
...
Ankiet i testy szkoleniowe mówią jedno – pracownicy nie tylko zyskują wiedzę i nowe techniki, ale także świetnie się bawią – dla nas to cenna wartość.
...
...

Marek Noster

Dyrektor ds. szkoleń i rozwoju, Alior Bank
...
Mocnym punktem Gammy są na pewno trenerzy – przygotowani, mający świetny kontakt z grupą oraz posiadający bogate doświadczenie biznesowe.
...
...

Łukasz Sowiński

Kierownik Działy Szkoleń, Real
...
Doświadczenie, elastyczność i zrozumienie dla procesów, które przebiegają w naszej organizacji, to powody dla których warto korzystać ze szkoleń Gammy.
...

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Porozmawiamy o twoich potrzebach
tel: 22/266 08 48, tel. kom.: 505 273 550, biuro@projektgamma.pl
*wymagane
© Gamma sp. j. ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone