Gamma sp. j.

Zarządzanie zmianą w administracji publicznej

Korzyści ze szkolenia

Rozwiń

Korzyści dla organizacji

  • sprawne funkcjonowanie jednostki administracji publicznej w czasie wdrażania zmian
  • przygotowanie na poziomie psychologicznym, zarządczym i motywacyjnym wszystkich pracowników do nadchodzących zmian
  • szybsze i skuteczniejsze przeprowadzenie zmian w jednostce administracji publicznej

Korzyści dla pracownika

  • umiejętność zaadoptowania się do nadchodzących i już zaistniałych zmian
  • polepszenie współpracy z przełożonymi oraz współpracownikami w czasie zmian w urzędzie
  • utrzymanie i rozwinięcie motywacji do pracy w czasie oraz po wdrożeniu zmian

Korzyści wspólne

  • uniknięcie ewentualnych konfliktów, które mogą pojawiać się w czasie wprowadzania zmian
  • dobra współpraca na linii przełożeni-podwładni oraz między pracownikami w czasie wprowadzania zmian
  • wyższy poziom zadowolenia i satysfakcji u pracowników oraz kadry kierowniczej z wprowadzonych zmian

Idea szkolenia

Rozwiń
Główny cel szkolenia zakłada wielopoziomowe przygotowanie kadry kierowniczej do wprowadzania i koordynacji procesu różnego typu zmian w jednostce administracji publicznej. Szkolenie na wielu płaszczyznach przygotowuje kadrę kierowniczą do procesu przeprowadzania oraz monitorowania zmian a pracowników do współdziałania oraz adaptacji do zmian.
 
Podczas szkolenia skupimy się na psychologicznych mechanizmach zachowania pracowników w okresie zmian, a także na aspekcie relacyjnym zmiany na linii przełożony-podwładni. Poruszane zagadnienia będą obejmowały specyfikę procesów adaptacyjnych, kształtowania i modyfikowania postaw pracowniczych wobec zmian (w tym postawy oporu), jak również kwestię motywowania w czasie zmian. Prezentowane techniki, narzędzia i sposoby postępowania bazują na najbardziej efektywnych modelach zarządczych w zarządzaniu zmianą (analiza pola sił E. Sheina, model zarządzania w zmianie, Steering & Joining, model komunikacji Morgenthama). Podczas szkolenia zostanie dokonana analiza problemów, które mogą pojawić się w praktyce zawodowej uczestników szkolenia. Podczas szkolenia zostaną omówione wszystkie wątpliwości zgłaszane przez uczestników.

Program szkolenia

Rozwiń

1. Wprowadzenie – zmiana – szansa czy kryzys

  • Przyjmowanie zmiany vs. zarządzanie zmianą
  • Definicja zmiany 
    • Pozytywne konsekwencje zmiany
    • Stanie w miejscu to cofanie się
  • Zmiana jako element rozwoju organizacji
  • Trzy perspektywy zmiany
    • Kierownicza
    • Organizacyjna
    • Osobista

2. Ja w zmianie – poziom osobisty

  • Postawa osobista w odniesieniu do zmiany
    • Poziom poznawczy (często deklaratywny)
    • Poziom emocjonalny (związany z bardziej lub mniej uświadomionymi potrzebami)
    • Poziom zachowania (w sytuacji realnej zmiany) 
  • Stereotypy dotyczące zmiany
  • Konfrontacja przekonań z efektywnością 
  • Naturalne tendencje do radzenie sobie ze zmianą

3. Opór w zmianie

  • Niechęć pracowników do zmian
    • Rozpoznawanie obaw pracowników
    • Identyfikacja źródeł oporu
  • Techniki neutralizowania oporu
    • Sygnały poparcia
    • Polityka informacyjna
    • Dochodzenie do wspólnych ustaleń – efekt partycypacji
    • Pozyskiwanie liderów opinii
  • Postawy pracownicze wobec zmiany
    • Antagonista
    • Brak zaangażowania
    • Niech się dzieje co chce
    • Gotowość do pomocy
    • Aktywnie włącza się w realizację

4. Przełamywanie oporu wobec zmian

  • Analiza sił w zmianie według E. Sheina
    • 8 rodzajów oporu
    • Wskaźniki wątpliwości 
  • Czynniki wspierające
    • Zwiększona konkurencja
    • Konieczność zwiększenie zakresu działalności
    • Zmiana wizerunku organizacji
    • Uspokojenie zamieszania
    • Ukierunkowanie działań na jakość
    • Przyzwyczajenie do starego sposoby działania
    • Poprawa efektywności pracowników
  • Czynniki hamujące
  • Niewystarczające wiedza i brak wykwalifikowanych pracowników
  • Tradycja organizacji stabilnej
  • Utrata pozycji przez niektórych pracowników
  • Brak zasad, podziału obowiązków, umiejętności pracy
  • Dyskusja na temat wdrażanie planów
  • Świętowanie sukcesu - skuteczne techniki automotywacji

5. Promowanie zmiany w urzędzie

  • Pracownik jako klient zmiany
  • Marketing zmiany
  • Poszukiwanie ambasadorów zmiany

6. Komunikacja zmiany w urzędzie

  • Wybranie odpowiedniej strategii komunikacji zmiany
  • Wybranie kanału komunikacji zmiany
    • Organizacyjne kanały komunikacji 
    • Nieformalne kanały komunikacji
  • Komunikacja zmiany na poziomie werbalnym i niewerbalnym
    • Ćwiczenie z użyciem kamery
    • Omówienie
  • Ustalenie kontekstu organizacyjnego wprowadzenia zmiany
  • Opracowanie komunikatu przekazywanego do adresatów zmiany
  • Korzystanie z efektu partycypacji w zmianie

7. Zastaw technik pomagających pracownikom funkcjonować w zmianie

  • Komunikowanie zmiany
  • Techniki wpływu społecznego
  • Argumentacja w zmianie
  • Zarządzanie stresem
  • Techniki wzmacniające rezyliencję (odporność i adaptację do zmian)
  • Zarządzanie czasem i priorytetami oraz planowanie

8. Taktyka wprowadzania zmian

  • 4 fazy wprowadzania zmian
    • Psychologia każdego etapu
    • Sposoby odpowiedzi na potrzeby pracowników na każdym etapie
  • Strategia zarzadzania zespołem w czasie zmiany
    • Sheering & Joining
    • Prowadzenie pracowników od zmiany otwartej do zamkniętej

9. Zmiana na poziomie zespołu

  • Rozmnożenie – techniki inicjowania zmian
  • Narzędzia monitorowania i kierowania zmianą
  • Zamrożenie – techniki wprowadzania mechanizmów scalających efekty zmian
  • Zarządzanie krzywą wydajności zespołu w czasie zmiany
  • Działania podnoszące efektywność zespołu
  • Analiza krytyczna wprowadzenia zmiany

10. Zmiana na poziomie pracownika

  • Zaprzeczenie – techniki urealnienia zmiany
  • Opór w środowisku pracy – przejawy oporu i techniki jego łagodzenia
  • Wspieranie procesu uczenia u pracownika
  • Zaangażowanie i partycypacja – narzędzia wspierania działań pracownika

11. Zarządzanie zmianą na poziomie mniejszych jednostek organizacyjnych

  • Mechanizmy grupowe powstające podczas zmian
    • Mechanizm konformizmu grupowego
    • Ekstremizm poglądowy
    • Powstawanie samodzielnych ambasadorów zmiany
  • Zmiany postaw pracowniczych z czasie zmian organizacyjnych
    • Mechanizm wspólnego wroga
    • Powstawanie struktur i liderów nieformalnych
    • Warunkowa akceptacja zmiany
  • Opracowanie planu wprowadzania zmian na poziomie działu i zespołu

12. Poligon trudnych sytuacji

  • Informowanie o zmianie w rozmowie indywidualnej
    • Wewnątrzsterowny vs. zewnątrzsterowny
    • Sprzeciw vs. Zgoda
    • Opór wprost vs. opór bierny
  • Informowanie o zmianie w relacji z zespołem
    • Opór bierny 
    • Opór niewprost (aluzje, sarkazm itp.)
    • Niekonstruktywna dyskusja
    • Spiskowa teoria dziejów
  • Czarnowidztwo – eskalowanie czarnego scenariusza

13. Podsumowanie szkolenia
  • Karta SSC
    • Start – co zacznę stosować?
    • Continue – co będę kontynuował/-a?
    • Stop – czego zaprzestanę?
  • Wnioski
    • Na poziomie indywidualnym
    • Na poziomie grupy

Klienci, dla których Gamma zrealizowała szkolenia:

logotypyadministracja2.jpg|logotypyadministracja3.jpg|logotypymadministraca1.jpg
204|210|269
126zarzadzaniezmianami.jpg
TRENERZY SZKOLENIA
INFORMACJE O SZKOLENIU

SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE

KONSULTANT SZKOLENIA

Michał Cal

Manager ds. rozwoju
+48 22 266 08 43

m.cal@projektgamma.pl
Zostaw swój nr. telefonu. Skontaktujemy się szybko.

Obecne szkolenie
Zarządzanie zmianą w administracji publicznej
Następne szkolenie

Szkolenia: Administracja Publiczna

...
Etyka i przeciwdziałanie korupcjji

Proponowane szkolenie obejmuje główne zasady i wartości etyki urzędniczej oraz uświadamia znaczenie etyki w budowaniu pozytywnego wizerunku urzędu.

...
IPRZ

Szkolenie wpływa na wzrost kompetencji kadry kierowniczej w obszarze prowadzenia rozmów rozwojowych oraz  podnosi jakość tworzonych w urzędzie IPRZ-ów.

...
Obsługa klienta z niepełnosprawnością

Szkolenie dostarcza wiedzy na temat prawidłowych postaw i zachowań w trakcie obsługi klientów z różnego rodzaju niepełnosprawnościami oraz uwrażliwia uczestników szkolenia na tematykę niepełnosprawności.

...
Work-life balance

Work-life balance to inaczej równowaga pomiędzy życiem zawodowym i prywatnym. Szkolenie rozwija świadomość sposobów osiągania harmonii pomiędzy oba tymi obszarami, które są komplementarne wobec siebie a nie przeciwstawne.

...
V Ogólnopolskie warsztaty z poprawności językowej w urzędzie

Głównym celem przedmiotowego szkolenia jest przekazanie precyzyjnych i aktualnych informacji z zakresu poprawności językowej w urzędzie, w tym kompleksowe  omówienie przykładów błędów językowych, jakie mogą pojawiać się w codziennej pracy urzędnika.

...
Ewaluacja szkoleń w administracji publicznej

Osoby odpowiedzialne za szkolenia w jednostkach administracji publicznej, zwracają coraz baczniejszą uwagę na poparte danymi wyniki, próbując odpowiedzieć na pytanie w jaki sposób wydatki na szkolenia przekładają się na funkcjonowanie urzędu.

...
Zarządzanie zmianą w administracji publicznej

Szkolenie przygotowuje kadrę kierowniczą do przeprowadzenia i koordynacji procesu różnego typu zmian a pracowników do współpracy z procesie wprowadzania oraz adaptacji do zmian i przełamywania oporu.

...
Budowanie dobrego wizerunku urzędu

Za budowanie i utrzymanie dobrego wizerunku urzędu odpowiedzialny jest każdy pracownik jednostki administracji publicznej. Szkolenie dostarcza wiedzy na czym polega specyficzny charakter działań PR w administracji publicznej.

...
Profesjonalna obsługa klienta w urzędzie

Szkolenie wielowymiarowo przygotowuje pracowników administracji publicznej do profesjonalnego procesu obsługi klienta urzędu. Łączy techniki psychologiczne, nowoczesne standardy obsługi oraz umiejętności przeciwdziałania i radzenia sobie trudnych sytuacjach obsługowych.

...
Ochrona danych osobowych w urzędzie

Szkolenie, którego celem jest przede wszystkim aktualizacja i usystematyzowanie wiedzy na temat przepisów dotyczących ochrony danych osobowych.

...
Pierwsza ocena i ocena okresowa w służbie cywilnej

System ocen to niezwykle ważne narzędzie służące obiektywnej ewaluacji kompetencji poszczególnych pracowników oraz poprawie efektywności pracy jak i lepszemu podejmowaniu decyzji kadrowych.

...
Projektowanie efektywnych szkoleń dla JST

Najnowsze badania dotyczące efektywności edukacji wskazują, że tradycyjne podejście do szkoleń nie jest wystarczająco efektywne. Tego typu szkolenia są skuteczne w przypadku 15-20% uczestników – tych, dla których rozwój stanowi wartość osobistą. Najnowsze, potwierdzone trendy projektowania szkoleń postulują:

...DLACZEGO GAMMA ...STREFA WIEDZY ...MATERIAŁY I INFORMACJE ...JAK NAS OCENIAJĄ KLIENCI

Misja naszej firmy to „bierzemy odpowiedzialność za rezultaty” . Według nas szkolenia handlowe są inwestycją w rozwój firmy, i jak każda inwestycja, powinna prowadzić do jasno określonych rezultatów biznesowych. Projekty, w których określamy, mierzymy i realizujemy cele biznesowe postawione przed projektem szkoleniowym dają nam i Klientom największą satysfakcję. Proponujemy realizację szkoleń poprzez zaspokojenie potrzeb trzech grup odbiorców projektu szkoleniowego: działu HR, uczestników oraz ich przełożonych. Projektując szkolenia ze sprzedaży uwzględniamy perspektywę biznesową.

...359
Modele sprzedaży cz. 1 ...

Szanowni Państwo! W czerwcu 1925 roku ukazała się książka „The Psychology of ...

...361
Retencja kluczowych pracownik ...

Sukces firmy zależy od ludzi w niej pracujących, a kluczowi pracownicy mają ...

...345
Open Space Technology ...

Open Space Technology to metoda pracy z dużymi grupami (do 2500 osób), która ...

...

Dariusz Wiśniewski

Zastępca dyrektora Centrum rozwoju zawodowego MSZ
...
Projekty szkoleniowe Gammy zawierają moduły mierzące efektywność szkolenia. Pozwalają ocenić firmę szkoleniową oraz rozwój poszczególnych uczestników.
...
...

Katarzyna Krzemińska

HR Manager, Syngenta
...
Wreszcie trenerzy, którzy sami potrafią sprzedawać.
...
...

Bartosz Łuczak

Dział szkoleń, Decathlon
...
Ich siłą są trenerzy – mają doświadczenie, wiedzę, umiejętności. Widać, że lubią to, co robią i że są w tym bardzo dobrzy.
...
...

Iwona Matysiak

Dyrektor ds. badań i analiz, Radio Eska
...
Ich szkolenia menadżerskie były bodźcem do wprowadzenia nowych narzędzi zarządczych
...
...

Łukasz Kawęcki

Dyrektor biura reklamy, Wydawnictwo Murator
...
Potrafią rozwiązywać problemy na bieżąco. Nie pozostawiają żadnych kwestii niewyjaśnionych.
...
...

Elżbieta Wolniak

Unit Manager, ING Nationale Nederlanden
...
Ich szkolenia są spektakularne – zarówno pod względem proponowanych narzędzi, jak i atmosfery.
...
...

Joanna Dutkowska

Dział personalny, Infosys BPO
...
Gammę cenimy za innowacyjność – ich autorskie ćwiczenia i symulacje potrafią zaangażować nawet bardzo wymagających pracowników.
...
...

Katarzyna Koltarska

Dyrektor personalny Samsung Electronics
...
Gamma to znakomici trenerzy, autorskie know-how oraz duży nacisk na efektywność proponowanych rozwiązań.
...
...

Beata Olszewska

Dział personalny, Polska Grupa Farmaceutyczna
...
Ankiet i testy szkoleniowe mówią jedno – pracownicy nie tylko zyskują wiedzę i nowe techniki, ale także świetnie się bawią – dla nas to cenna wartość.
...
...

Marek Noster

Dyrektor ds. szkoleń i rozwoju, Alior Bank
...
Mocnym punktem Gammy są na pewno trenerzy – przygotowani, mający świetny kontakt z grupą oraz posiadający bogate doświadczenie biznesowe.
...
...

Łukasz Sowiński

Kierownik Działy Szkoleń, Real
...
Doświadczenie, elastyczność i zrozumienie dla procesów, które przebiegają w naszej organizacji, to powody dla których warto korzystać ze szkoleń Gammy.
...

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Porozmawiamy o twoich potrzebach
tel: 22/266 08 48, tel. kom.: 505 273 550, biuro@projektgamma.pl
*wymagane
© Gamma sp. j. ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone