STREFA WIEDZY

WYZWANIE/PROBLEM

Przedstawiamy listę najczęstszych problemów biznesowych, z którymi zwracają się do nas Klienci. Zgodnie z naszą misją „bierzemy odpowiedzialność za rezultaty” z dużym zaangażowaniem podejmujemy wyzwania zmierzające do uzyskania wymiernych i mierzalnych celów. Takie podejście wymaga procesowego działania – podzielenia aktywności na etapy i konsekwentnej ich realizacji. Poniższa lista nie jest zamkniętych zbiorem problemów, w których służymy pomocą – chętnie podejmiemy się również innych wyzwań z obszaru zarządzania bądź sprzedaży.
Pracownicy sprzedaży nie prowadzą cross  i up sellingu |
Handlowcy sprzedają ciągle te same produkty tym samym Klientom. Nie wychodzą poza utarty przez lata schemat. Uważają, że dany Klient nie zainteresuje się nowszym, lepszym modelem, ani nie dokupi dodatkowych opcji
Klienci wybierają nasze produkty tylko wtedy kiedy jesteśmy tańsi |
Handlowcy przedstawiają Klientom produkty i usługi bez przekonania, nie budując odpowiedniego wizerunku marki. Nie podkreślają zalet własnych rozwiązań, ani nie wspominają o niektórych opcjach twierdząc bądź myśląc, że przecież i tak „nikt tego...
Handlowcy nieefektywnie dzielą swój czas na Klientów. |
Przedstawiciele handlowi spędzają godziny na spotkaniach z zaprzyjaźnionymi, stałymi Klientami nie generując w ten sposób odpowiednich wyników sprzedażowych i nie poświęcając wystarczającej ilości czasu Klientom mniej lubianym.
Między najlepszymi handlowcami a średnimi jest zbyt duża różnica w sprzedaży |
Najlepsi handlowcy mają bardzo dobre wyniki sprzedażowe, znacznie powyżej założonego targetu, gdy w tym samym czasie rezultaty tych „średnich” są dużo poniżej oczekiwań.
Handlowcy nie mają przekonania do swoich produktów |
Handlowcy opowiadają Klientom o produktach i usługach bez entuzjazmu i przekonania. Nie wspominają o niektórych opcjach lub wersjach twierdząc, że przecież i tak „nikt tego nie weźmie”.
Handlowcy nie umawiają skutecznych spotkań |
Handlowcy codziennie wykonują z niechęcią rozmowy typu „cold call” próbując umówić się na spotkania do nowych klientów. Większość nie jest jednak w stanie przekonać recepcjonistek i asystentek do połączenia z właściwą osobą...
Handlowcy nie pozyskują nowych klientów |
Handlowcy twierdzą codziennie, że są bardzo zajęci. Piszą wiele ofert, umawiają telefonicznie spotkania, jeżdżą do niezliczonej liczby klientów, a od tygodni wyniki sprzedażowe są niewystarczające.
Nasz zespół popada w rutynę, nie jest kreatywny  |
Menedżerowie na poziomie deklaracji twierdzą, że kreatywność i innowacyjność to podstawowe czynniki niezbędne do dynamicznego rozwoju każdego biznesu. Niestety nie przekładają teorii na praktykę. Pracownicy naciskani i pośpieszani przez kadrę...
Na naszych pracowników działa jedynie motywacja finansowa |
Menedżerowie wierzą, że jedyny czynnik motywujący pracowników do efektywnej realizacji zadań to wysokie wynagrodzenie. Bez możliwości przyznania podwyżki czują się bezradni i twierdzą, że nie da się w żaden inny sposób zaangażować pracowników.
Konflikty w zespole obniżają efektywność zespołu i pracowników |
Menedżerowie nie radzą sobie z konfliktami wśród pracowników. Zespół, zamiast zajmować się pracą, skupia się na wewnętrznych rozgrywkach personalnych, plotkowaniu i budowaniu klik.
Pracownicy nie radzą sobie w sytuacjach stresowych |
Pracownicy w sytuacjach napięcie reagują agresją, płaczem lub bezradnością i brakiem umiejętności skupienia się na realizacji zadania. Działają chaotycznie...
Mamy problem z rotacją pracowników |
Menedżerowie nie radzą sobie z tym błędnym kołem i spadkiem jakość realizacji zadań. Pracownicy mają coraz większe opóźnienia i nie dotrzymują terminów. Ludzie frustrują się, że muszą wykonywać nie swoje obowiązki i słuchać o ciągłym spadku...
Menedżer ma trudność w budowaniu swojego autorytetu |
Menedżerowie wierzą, że autorytet można zbudować poprzez sympatię i „bycie dobrym kolegą”, nie egzekwują zasad i realizacji zadań w zespole powodując coraz większy spadek efektywności pracy.
 Nasi pracownicy czują opór przed zmianami |
Jak wprowadzić różnego rodzaju zmiany by te zostały dobrze przyjęte przez pracowników i szybko przełożyły się na wynik finansowy? Borykając się z tym problemem menadżerowie przestają efektywnie reagować na potrzeby Klientów i nie nadążają za...
Zobacz artykuły na kolejnych podstronach: 1

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Porozmawiajmy o Twoich potrzebach:
tel: 22/266 08 48, tel. kom.: 505 273 550,
biuro@projektgamma.pl
Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm
© Gamma sp. j. ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone.