Menedżerowie na poziomie deklaracji twierdzą, że kreatywność i innowacyjność to podstawowe czynniki niezbędne do dynamicznego rozwoju każdego biznesu. Niestety nie przekładają teorii na praktykę. Pracownicy naciskani i pośpieszani przez kadrę kierowniczą nie mają czasu na pracę koncepcyjną i szukanie twórczych rozwiązań.
Menedżerowie na poziomie deklaracji twierdzą, że kreatywność i innowacyjność to podstawowe czynniki niezbędne do dynamicznego rozwoju każdego biznesu. Niestety nie przekładają teorii na praktykę. Pracownicy naciskani i pośpieszani przez kadrę kierowniczą nie mają czasu na pracę koncepcyjną i szukanie twórczych rozwiązań. Menedżerowie na propozycje nowych działań reagują w jeden sposób: „ile to będzie kosztowało?”. Zadają zatem pytanie, które zabija kreatywność u jej podstaw, ale nadal oczekują innowacyjności od swoich pracowników. Zarzucają im schematyczny sposób myślenia oraz brak inicjatywy. Pracownicy coraz mniej angażują się w pracę, a w skutek odrzucenia każdej nowej propozycji rozwiązania pojawia się wyuczona bezradność. Zarówno menedżerowie, jak i ich podwładni frustrują się. Znacznie spada efektywność wykonywania zadań.
Najczęstsze przyczyny problemu:
Głównym problemem jest przede wszystkim obawa kadry menedżerskiej przed podjęciem ryzyka, które wiąże się z wdrażaniem innowacyjnych projektów, a także tzw. „efekt ojcostwa” polegający na tym, że twórcy procesów i produktów (najczęściej przełożeni) świadomie lub podświadomie podejmują działania blokujące zmiany „ich dzieci”. Ponadto kadra kierownicza nie ma świadomości jak ważna jest odpowiednia komunikacja i styl zarządzania w budowaniu kultury innowacji.
Do najczęstszych problemów u menedżerów należy brak umiejętności zarządzania innowacją w ramach zespołu i budowania atmosfery sprzyjającej kreatywności. Nie wiedzą jak stawiać pytania oraz jakich narzędzi używać, aby wspierać i rozwijać proces twórczy u swoich pracowników. Ponadto brakuje im kompetencji takich jak inspirowanie zespołu oraz wdrażanie innowacyjnych rozwiązań (przejście od pomysłu do jego realizacji).
Rozwiązanie – proces:
Diagnoza przyczyn występowania braku kreatywności w organizacji.
Sposób diagnozy jest zależny od wielkości zaobserwowanego problemu oraz specyfiki funkcjonowania organizacji. Badanie może dotyczyć poszczególnych jednostek (np.: anonimowa ankieta wśród pracowników działu, w którym występuje problem oceniająca pracę przełożonego ) lub być kompleksowym audytem ogólnoorganizacyjnym (np.: analiza strategii, systemu oceny okresowej, procesów i procedur organizacyjnych oraz badanie opinii pracowników).
Stworzenie lub dostosowanie narzędzi pozwalających na dokonanie pogłębionej diagnozy sytuacji.
Np.:
Mapa Sukcesu Jest to autorskie narzędzie diagnostyczne Gammy, będące połączeniem zajęć warsztatowych z formułą panelu fokusowego. Pozwala ono na zdefiniowanie czynników wpływających na powstawanie barier organizacyjnych oraz działań, które muszą zostać podjęte w organizacji, aby umożliwić jej pracownikom odniesienie sukcesu w obszarze, którego dotyczą warsztaty. Dodatkowo, narzędzie realizuje cele employer brandingu w firmie.
Test kompetencyjny Testy kompetencyjne są narzędziem diagnozy poziomu kompetencji pozwalającym przewidywać, jak pracownik będzie się zachowywał w określonych sytuacjach. Testy konstruowane przez Gammę składają się z pytań w formie krótkiego opisu sytuacji z kilkoma możliwymi wyborami odpowiedzi (najlepszego i najgorszego w danej sytuacji zachowania). Pozwalają one na szeroki zakres możliwych analiz i uzyskiwanych wyników dot. poziomu kompetencji prezentowanego przez pracowników.
Dobór najefektywniejszych działań zaradczych wspierających budowanie u pracowników motywacji wewnętrznej (pozafinansowej).
Rozwiązania proponowane przez Gammę są „szyte na miarę” w oparciu o etapy diagnozy. Nasi konsultanci i trenerzy zawsze biorą pod uwagę specyficzną sytuację oraz charakterystykę organizacji.
Celem szkolenia jest wzrost umiejętności menedżerów w zakresie wspierania pracowników w zakresie procesu twórczego. Kadra zarządzająca nabędzie kompetencje związane z budowaniem atmosfery wspierającej rozwój innowacyjności, pracy z nowymi rozwiązaniami oraz procesem ich wdrażania. Dzięki szkoleniu menedżerowie dostrzegą wartość inwestycji w doskonalenie kreatywności w zespole oraz nauczą się, jak tworzyć kulturę organizacyjną nastawioną na ciągły rozwój.
Szkolenia dla pracowników:
Celem szkolenia jest rozwój kreatywności i innowacyjnego podejścia u pracowników. System edukacji nie sprzyja twórczemu podejściu, a powstałe w toku nauki nawyki niwelują kreatywność nawet u tych osób, które mają duży potencjał rozwojowy. Część szkolenia zostanie poświęcona na rozpoznanie nawyków schematycznego myślenia oraz rozbudzenia innowacyjnego podejścia do tworzenia rozwiązań. Uczestnicy poznają również narzędzia kreatywnego rozwiązywania problemów i będą mieli możliwość zastosować je w praktyce.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Szkolenia online umożliwiają pełną interakcję zarówno z prowadzącym jak i z innym uczestnikami.
Nasi trenerzy i konsultanci w oparciu o diagnozę sytuacji i we współpracy z Działem HR przygotują koncepcję polityki innowacyjności. Obejmuje ona zbiór zasad i regulacji dotyczących zarządzania innowacją w całej organizacji. Wprowadzenie polityki w firmie umożliwia rozwój kreatywności pracowników, co przekłada się bezpośrednio na dużą liczbę twórczych rozwiązań i znacznie zwiększa efektywność pracy.
Wprowadzenie aspektu/ wskaźnika oceny okresowej menedżerów „wspieranie innowacyjności”:
Uzupełnienie przez konsultantów Gammy oceny okresowej w organizacji o aspekt/ wskaźniki związane z budowaniem kultury innowacyjności. Takie rozwiązanie pozwala wprost egzekwować od menedżerów każdego szczebla zachowania wspierające rozwój kompetencji pracowników takich jak: kreatywność, wychodzenie z inicjatywą, wdrażanie nowych technologii oraz twórcze rozwiązywanie problemów.
Warsztat dot. wypracowywania narzędzi wspierających innowacyjność w organizacji:
Przeprowadzenie warsztatów z reprezentantami kadry zarządzającą z różnych komórek organizacyjnych i pracownikami działu HR. W trakcie spotkania trener-konsultant moderuje dyskusję, której celem jest wypracowanie możliwych do wykorzystania w organizacji narzędzi . Pula narzędzi będzie przedstawiona wszystkim menedżerom w organizacji wraz z informacjami dotyczącymi możliwości ich zastosowania.
Innowacyjność i kreatywność rozumiana jako gotowość do dostrzegania nowych zagadnień jako szans, przeformułowania niespodziewanych problemów w sukcesy, gotowość do akceptowania i wdrażania zmian. Zapraszamy na nasze szkolenie kreatywność i innowacyjność.
Otrzymywanie informacji zwrotnej zawsze zajmuje wysokie miejsca w zestawieniach oczekiwań pracowników. Wraz ze zmianami pokoleniowymi te oczekiwania się intensyfikują. Szkolenie rozmowy podsumowujące i oceny okresowe pracuje na postawach i dostarcza współczesnych rozwiązań menedżerskich.
Skorzystaj z naszej bezpłatnej strefy wiedzy wikiGamma+ . Znajdziesz tam:
800 pigułek wiedzy
40 filmów edukacyjnych
~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej
2007 rok obfituje w ważne wydarzenia. W kwietniu Komitet Wykonawczy UEFA ogłasza, że Polska z Ukrainą będą współorganizować piłkarskie Mistrzostwa Europy w 2012 roku. Lato przynosi koncerty legend – największe hity dla polskiej publiczności śpiewają członkowie The Rolling Stones oraz Red Hot Chili Peppers. Gorąco jest również na scenie politycznej – dochodzi do samorozwiązania Sejmu, a w październiku do przyspieszonych...
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
Zmienność i niepewność wpisała się w zawodowe i prywatne doświadczenia ludzi na całym świecie na tyle mocno, że mówienie o rzeczywistości VUCA wydaje się dziś truizmem. Wielu z nas wciąż nie wróciło do biur, ale okazało się, że w dalszym ciągu można nawiązywać kontakty, efektywnie współpracować i wprowadzać innowacje. Wiemy już, że przyszłość nie przyniesie stabilizacji. Turbulencje, jakie zafundowała nam...
Szanowni Państwo! W czerwcu 1925 roku ukazała się książka „The Psychology of Selling” napisana przez E.K. Stronga, była to pierwsza nowatorska praca opisująca model sprzedaży. Wprowadziła ona koncepcję technik sprzedaży, takich jak cechy i korzyści, radzenie sobie z odmowami, zamykanie sprzedaży czy pytania otwarte w sprzedaży i zamknięte. Ponieważ od tego momentu minęło już prawie 100 lat, pozwalamy sobie przedstawić...
Szanowni Państwo! W tej części przedstawiamy kolejne modele sprzedaży, w tym rewolucyjny The Challenger Sale. Model ten został opracowany na podstawie szeroko zakrojonego badania, w którym bardzo szczegółowo przeanalizowano 70 tysięcy wizyt handlowych przeprowadzonych przez prawie 7 tysięcy handlowców w 95 branżach w różnych krajach . Model ten jest określany jako czwarta rewolucja w sprzedaży. Życzymy owocnej lektury! Zespół Gamma
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.