STREFA WIEDZY

Artykuły

Każdy przedsiębiorca, szef, kierownik, menedżer, czy także po prostu pracownik powinien zdać sobie sprawę z jednego, podstawowego faktu – zmarnowany czas to najczęściej po prostu straty. Co istotne – nie zawsze muszą one mieć swój wymiar materialny.
Wydawać by się mogło, że nie istnieje obiektywny sposób na oszacowanie efektów pracy osób zatrudnionych w małych i dużych firmach. Każdy wnosi coś nowego i osobistego do swoich obowiązków, zdając sobie większą lub mniejszą sprawę z własnych braków.
Mówi się, że czas to pieniądz. W zasadzie to powiedzenie jest prawdziwe, szczególnie zaś jeśli chodzi o pracę w firmie. Bowiem w przedsiębiorstwie czy w firmie każda minuta, podczas której pracownicy nie pracują, siłą rzeczy generuje straty.
Przedsiębiorcom, który dostrzegają problemy komunikacyjne w swojej firmie, zaleca się bliższe przyjrzenie interakcjom i relacjom między pracownikami, które to mogą być źródłem spadku efektywności działania zespołu i działu.
Delegowanie zadań to trudna sztuka, która wymaga wielu umiejętności. Dobry menedżer powinien zdawać sobie sprawę o zaletach i potencjale swoich podwładnych, równocześnie musi pamiętać, że każdy człowiek posiada pewne słabości, których nie jest w stanie pokonać.
Każdemu przedsiębiorcy zależy na osiągnięciu sukcesu – to rzecz oczywista i całkowicie naturalna. Co jednak trzeba zrobić, aby taki sukces osiągnąć? Przede wszystkim nie można zamykać się na nowości – trzeba iść z duchem czasu i korzystać z nowoczesnych technologii tak, aby służyły one na korzyść firmy. Jedną z takich nowinek technologicznych są właśnie narzędzia do zarządzania projektami…
W jaki sposób wygląda dzisiaj praca w niemalże każdej firmie? Otóż jest część pracowników, którzy każdego dnia mają dość podobne zadania i którzy pracują najczęściej pojedynczo. Jednak obok nich coraz częściej powstają zespoły przeznaczone do realizacji projektów.
Mobbing to dość szerokie pojęcie, które obejmuje różne rodzaje prześladowania danego pracownika. Najczęściej wyraża się on poprzez bezpodstawną krytykę, ubliżanie, wulgaryzmy, niedocenianie i wiele innych sytuacji, które po pewnym czasie doprowadzają do niemożności prowadzenia przez danego pracownika normalnego życia, odbierają mu chęć i wolę, powodują wiele problemów psychicznych.
Zbudowanie marki szczególnie nowym firmom, które nie posiadają doświadczenia może być trudne. Wymaga na ogół zatrudnienia profesjonalnych PR-owców, którzy doradzą najlepsze metody i ustalą odpowiednie strategie, które powinno się przyjąć.
Mobbing to sytuacja, z którą spotyka się obecnie coraz więcej osób. Dlaczego zjawisko to jest aż tak powszechne? Na to pytanie trudno w zasadzie dać jednoznaczną odpowiedź. Wielu badaczy tego zjawiska wskazuje na fakt obejmowania coraz to wyższych stanowisk przez młode osoby, które czasem nie radzą sobie jeszcze z natłokiem obowiązków.
Bez względu na branżę i zakres działalności przedsiębiorstwa, bycie menedżerem łączy się z wieloma obowiązkami i ogromną odpowiedzialnością. Menedżer to osoba, która jest wielokierunkowo uzdolniona, posiada szereg cech charakteru niezbędnych do sprawowania władzy oraz łączy w sobie autorytet i przywództwo z dużą dozą samokrytycyzmu i umiejętnością przyznania się do porażki.
Większość konfliktów – i tych na małą skalę, wewnątrz najbliżej rodziny, i tych na skalę międzynarodową prowadzącą do wojen i działań zbrojnych – rozpoczyna się od źle zinterpretowanej i przekazanej informacji.
Problemy z wizerunkiem firmy niewątpliwie prowadzą do kryzysu, który rzutuje na prowadzeniu całej działalności. Odbija się to na zyskach i może doprowadzić do jej upadłości. Dlatego już w czasie pierwszych problemów wizerunkowych warto podjąć działania na szeroką skalę, które pomogą odbudować prestiż marki i zwiększyć dochody.
Relacje międzyludzkie są trudne. Często dochodzi w ich trakcie do spięć i nieuzasadnionych z pozoru konfliktów, które kończą się osłabieniem związku dwóch (lub więcej) osób. Odnosi się to zarówno do życia prywatnego, jak i zawodowego, w którym człowiek ma do czynienia z osobami, z którymi nie zawsze jest w stanie „złapać wspólny język”.
Mobbing to obecnie dość trudny temat dla bardzo wielu różnych firm, przedsiębiorstw i nawet placówek państwowych. Z jednej bowiem strony, czasami osoby są zupełnie niesłusznie oskarżane o mobbing, z drugiej zaś – oskarżenie powinno paść, a to się nie dzieje, ponieważ osoba mobbingowana nie ma już na to siły, czuje się całkowicie zastraszona.
Bycie menedżerem to ciągły rozwój – pogłębianie wiedzy i umiejętności jest nie tylko potrzebne do zajmowania coraz wyższych stanowisk, ale również do zachowanie obecnej pozycji kierowniczej. Menedżer powinien szkolić się całościowo, wybierać kursy i szkolenia, które znacząco wzmacniają jego pozycję zawodową oraz pozwalają na rozwijanie się w różnych kierunkach.
Najlepszym ćwiczeniem jest po prostu… rozmawianie. Kluczem do tego, aby taka wymiana okazała się skuteczna, jest spełnienie kilku warunków. Wydają się proste, jednak przy bliższym przeanalizowaniu i praktykowaniu okazuje się, że jednak potrafią nastręczyć problemów.
Mobbing to bardzo trudny temat dla każdego. Jego definicja jest bardzo szeroka, niemniej jednak najczęściej obejmuje wszelkie formy zastraszania tudzież prześladowania, z którymi dany pracownik ma do czynienia przynajmniej raz w tygodniu, przez miesiąc i które zaburzają jego codzienne funkcjonowanie. Jak reagować, jeśli podejrzewamy mobbing?
Pozytywny wizerunek firmy jest niezwykle ważny, aby mogła ona odnosić realne sukcesy. Wszystko musi przekładać się na rozwój i wzmocnienie firmy na rynku pełnym konkurencji.
Choć może się to wydawać niedorzeczne, szkolenia, które uczą, jak rozmawiać z innymi ludźmi, stają się stałym elementem rozwoju w karierze wielu pracowników małych i dużych firm.
Style kierowania zespołem pracowników różnią się celem oraz skutkami, które odnoszą. Od nich zależy to, w jaki sposób będzie funkcjonowała cała grupa pracowników, w konsekwencji wpływa na jakość i szybkość wykonywania powierzonych obowiązków.
Dyskryminacja i mobbing w miejscu pracy to dzisiaj dwie naprawdę trudne sytuacje. Dlaczego są one tak ciężkie? Przede wszystkim dlatego, że często są rozpoznawane już za późno. Ponadto trudno się przed nimi bronić
Employee branding jest pojęciem stosunkowo nowym, choć jego wartość merytoryczna jest duża. Ściśle wiąże się z działaniami, które mają wzmocnić wizerunek firmy. Przekłada się to na brand czyli po prostu świadomość marki.
Delegowanie wszelkiego rodzaju zadań, uprawnień czy obowiązków pracownika wynikających z charakteru pracy na danym stanowisku to absolutnie jedna z podstawowych czynności jakie należą do przedstawicieli niemal każdej z organizacji.
Zobacz artykuły na kolejnych podstronach:

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.