STREFA WIEDZY

Artykuły

Sukces firmy uzależniony jest od wielu czynników, wśród których duży nacisk kładzie się na zdobywanie klientów (to oni w głównej mierze generują zyski firmy), dobrą jakościowo prezentację oferty (dzięki temu można pozyskać klientów), a także na walkę z konkurencją.
Wystąpienia publiczne powoli zaczynają być wpisane w obowiązki firmowe coraz większej grupy osób. Jeszcze jakiś czas temu, mistrzami prezentacji byli akwizytorzy lub specjaliści od marketingu i planowania rozwoju działań biznesowych.
Głównym wyznacznikiem sprzedaży w branży telemarketingu jest współczynnik sprzedaży. Telemarketer, który dziennie wykonuje nawet kilkadziesiąt połączeń telefonicznych nie będzie osiągał satysfakcjonujących zarobków, jeżeli przy tym nie uda mu się sprzedać konkretnego produktu.
Wiele osób, które w branży telefonicznej dopiero stawiają pierwsze kroki, zastanawia się nad tym jak efektywnie sprzedawać, czy jest to wrodzony dar konkretnego sprzedawcy, czy też sztuki tej można się nauczyć. Niewątpliwie, pewne wrodzone cechy pomagają w sprzedaży telefonicznej.
Praktycznie odkąd wynaleziono możliwość komunikowania się z innymi ludźmi przy pomocy aparatu telefonicznego, to bardzo szybko z tej furtki zaczęli korzystać również sprzedawcy. Rozmowa telefoniczna jest bowiem jednym z tych kanałów, za pomocą których można efektywnie dotrzeć do potencjalnego klienta.
Rozwój zawodowy w dziedzinie telemarketingu uwarunkowany może być co najmniej kilkoma czynnikami. Nie ma co się oszukiwać, dużą rolę w tym względzie odgrywają wrodzone predyspozycje do wykonywania tego zawodu, czyli umiejętności miękkie takie jak otwartość na drugiego człowieka, rozmowność, sztuka argumentacji czy też umiejętne prowadzenie konwersacji.
Prowadząc firmę jednoosobową i sprzedając własny produkt potrzebujemy stworzenia sieci potencjalnych klientów. O ile jej stworzenie nie jest takie trudne, gdyż w łatwy sposób wieść o naszej działalności możemy rozprzestrzenić w Internecie, o tyle już przy pozyskaniu konkretnego grona odbiorców zaczynają się schody.
Niektórzy mawiają, że dobry handlowiec jest w stanie sprzedać nawet lód Eskimosowi. Podstawową i najprostszą zasadą w kontaktach z klientem jest uśmiech. Pozytywne nastawienie i otwarta postawa od razu rzutuje na pierwsze wrażenie.
Umiejętność prowadzenia skutecznych negocjacji to coś, co w biznesie jest najistotniejsze. Aby być skutecznym w rozmowach trzeba znać odpowiednie techniki negocjacji, wiedzieć, w którym momencie należy karty wyłożyć na stół, a kiedy wyciągnąć przysłowiowego asa z rękawa.
Szkolenie z technik sprzedaży adresowane jest zarówno do sprzedawców, managerów, jak i właścicieli firm. Prowadzone jest przez doświadczonych handlowców, czy też coachów. Słuchacze poznają specjalistyczną wiedzę, jak i zdobędą praktyczne umiejętności, dzięki którym sprzedaż oferowanych przez nich produktów, czy też usług się zwiększy.
Sprzedaż wpływa na dochód firmy, a dochód na jej rentowność. Jeżeli sprzedaż jest wysoka, to i dochody się zwiększają, co prowadzi do rozwoju. Prowadząc firmę usługową nastawioną na sprzedaż danego dobra warto znać techniki sprzedaży i negocjacji.
Nie ulega najmniejszej wątpliwości, że najważniejszym elementem każdej techniki sprzedażowej jest jej zamknięcie. Nawet jeżeli będzie się prowadziło kilka potencjalnie lukratywnych negocjacji biznesowych, to w przypadku gdy żadna z nich nie wypali, to się nie będzie można pochwalić przed szefem żadnymi sukcesami.
Biznes to twarda szkoła życia, w której nie ma miejsca na najmniejsze nawet sentymenty. Doskonale wie o tym każdy, kto chociaż przez krótki czas w swoim życiu zajmował się sprzedażą. Celem każdego sprzedawcy jest to, aby jak najwięcej sprzedawać.
W życiu zawodowym handlowca liczy się tylko jedno – sprzedać jak najwięcej i jak najwięcej na tym zarobić. Nie ma tu miejsca na kompromisy. Wysokie wyniki sprzedażowe są bowiem furtką do rozwoju zawodowego, a to z kolei ciągnie za sobą wymierne korzyści finansowe.
Każdy zespół sprzedażowy prędzej czy później przeżywa kryzys – brak wyników, podnoszenie celów sprzedażowych i popadanie w rutynę zadaniową to najczęstsze powody osłabienia motywacji pracowników.
Niemal w każdej branży spotykamy się z różnymi negocjacjami: negocjujemy z naszymi współpracownikami, szefostwem a przede wszystkim z kontrahentami, klientami i dostawcami. To od naszych umiejętności i wypracowanych strategii zależy atrakcyjność ofert i umów, które podpisujemy. Jak więc negocjować skuteczniej?
Każdy handlowiec zdaje sobie sprawę jak ważna jest ciągła nauka. Podnoszenie własnych kompetencji to nie tylko jedna z dróg do efektywniejszej pracy, ale również możliwość rozwoju zawodowego i jeden z czynników, które składają się na pracowniczy awans.
W naszym życiu nieustannie negocjujemy: zarówno na płaszczyźnie zawodowej z pracodawcami, kontrahentami i klientami, jak i prywatnej – w domu, szkole czy centrum handlowym. W ciągu swojego życia wypracowujemy własne sposoby na dokonanie skutecznych negocjacji, jednak w sferze biznesowej często intuicyjne negocjowanie nie wystarcza: a wtedy warto doszkalać swoje umiejętności.
Wielu handlowców korzysta z technik negocjacyjnych, które wykorzystują psychomanipulację – czasem używamy jej zupełnie nieświadomie, często jednak lata praktyki w sprzedaży oraz częsta komunikacja z klientem pozwala nam na skuteczne wykorzystywanie tej trudnej sztuki.
Osoby piastujące stanowiska przywódcze muszą wiedzieć, jak kierować innymi ludźmi. Mowa tutaj nie o manipulowaniu, a o tym, jak najskuteczniej zarządzać grupą osób. Bez problemu można się tego nauczyć, jeżeli ktoś nie jest pewien czy podoła właśnie takim zadaniom.
Osoba, która ma za zadanie przewodzić grupie podwładnych powinna przede wszystkim mieć wśród nich autorytet. Nie zawsze jednak przychodzi to automatycznie, wiele razy lider musi zbudować sobie swój odpowiedni wizerunek i autorytet u podwładnych.
Każdy menadżer powinien być dobrym przywódcą, gdyż zazwyczaj ma pod sobą wiele osób. Jednak nie każdy jest w stanie podołać tego typu wyzwaniom, dlatego też mówi się, że dobry lider powinien mieć pewne cechy, które sprawiają, że o wiele łatwiej jest mu przewodzić grupie osób.
Delegowanie zadań to narzędzie które może być niezwykle skuteczne, jednakże warunkiem jest jego umiejętne wykorzystanie. Kluczem do tego, aby to narzędzie wykorzystać jak najlepiej jest pamiętanie o istotnych kwestiach, które sprawiają, że ten proces jest bardzo skuteczny.
Skuteczny i efektywny menedżer powinien bardzo dobrze opanować delegowanie zadań. Opanowanie tego właśnie narzędzia jest niezwykle istotne, gdyż niezbyt umiejętne zarządzanie nim może prowadzić nie tylko do problemów z wykonywaniem poszczególnych zadań, ale także być przyczyną spadku efektywności zespołu podczas wykonywania innych.
Zobacz artykuły na kolejnych podstronach:

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.