STREFA WIEDZY

Artykuły

 

Technika MUS – alternatywny sposób na radzenie sobie z obiekcjami |
Często zdarza się tak, że w pracy mamy kontakt z klientem, który nie jest zadowolony, ma jakieś „ale”. Wie wszystko i jest negatywnie do nas i naszego produktu nastawiony. Dodatkowo jest nieprzyjemny, arogancki i roszczeniowy. Za pomocą techniki...
Przykłady odpowiedzi i zachowań w przypadku zastrzeżeń 2/2 |
Przykłady odpowiedzi i zachowań w przypadku zastrzeżeń: osobisty atak na handlowca lub firmę, zastrzeżenia niewypowiedziane, jestem zadowolony z dotychczasowej współpracy. Unikaj i podejmuj następujące działania:
Przykłady odpowiedzi i zachowań w przypadku zastrzeżeń 1/2 |
Przykłady odpowiedzi i zachowań w przypadku zastrzeżeń: nie mam czasu, cena, konkurencja. Unikaj i podejmuj następujące działania:
Techniki radzenia sobie z zastrzeżeniami |
Zobacz techniki: Doprecyzowywanie, słuszne spostrzeżenie/pytanie, uprzedzanie popularnych zastrzeżeń, bumerang, fakty i ich powtarzanie, dementowanie nieprawdziwych zastrzeżeń, zgadzaj się i kontratakuj.
Schemat procesu odpowiadania na zastrzeżenia i wątpliwości |
Obiekcje są nieodłącznym elementem sprzedaży i czymś absolutnie naturalnym. Jest szereg technik omówionych poniżej, radzenia sobie z nimi. Jednocześnie, jak pokazuje praktyka i liczne badania w obszarze sprzedaży, nawet jeśli nie znamy żadnej z...
Najpopularniejsze obiekcje i zastrzeżenia |
Zastrzeżenia i wątpliwości dotyczące ceny produktu/usług. Zastrzeżenia i wątpliwości dotyczące jakości/użyteczności  produktu/usług dla klienta. Zastrzeżenia i wątpliwości w obszarze czasu (jego oszczędzenia/straty).
Radzenie sobie z obiekcjami |
Z reguły, gdy klient zaczyna dopytywać, zgłaszać wątpliwości i zastrzeżenia, pierwszą reakcją handlowca jest myśl, że ta sprzedaż może nie dojść tak łatwo do skutku.
Ustalenie celów na pierwszy kontakt |
Elementy uwzględnione w tabeli kontrolnej będą przydatne na każdym etapie sprzedaży. Jednak przy przygotowywaniu się do sprzedaży, warto zwrócić szczególną uwagę na pierwszy kontakt z klientem i dokładnie przemyśleć, jak ma on wyglądać.
Jak dobrze przygotować się do kontaktu sprzedażowego? |
Na tym etapie warto przemyśleć sobie, jak będzie przebiegał kontakt sprzedażowy, czyli obmyślić strategię działania. Dobrze przemyślany plan znacznie ułatwia przeprowadzenie sprzedaży. Kiedy postępujemy według wcześniej ustalonej strategii, wiemy...
Przygotowanie do spotkania z klientem |
Przygotowanie do sprzedaży, to czas na przemyślenie całego przyszłego kontaktu z klientem i ustalenie jak chcemy, żeby ten kontakt wyglądał.
Komunikacja a zarządzanie, rodzaje komunikacji w organizacji |
Komunikacja to nic innego jak proces wymiany informacji pomiędzy jej uczestnikami. Przy czym istotne jest, aby przekazywane informacje zostały zrozumiane przez wszystkich uczestników procesu komunikacji w ten sam sposób.
Wprowadzenie do konfliktów. Negatywne efekty konfliktów |
Bardzo często sytuacje konfliktowe oprócz korzyści przynoszą też straty, zarówno te materialne jak i psychiczne. Konflikty – szczególnie te nierozwiązane i gwałtowne – są destrukcyjną siłą, która potrafi odcisnąć piętno na psychice i na zdrowiu...
Wprowadzenie do konfliktów. Przyczyny powstawania konfliktów 2/2 |
Przeczytaj o następujących przyczynach powstawania konfliktów: różnice osobowościowe, odgrywanie ról społecznych, stres, niejasna siatka odpowiedzialności
Wprowadzenie do konfliktów. Przyczyny powstawania konfliktów 1/2 |
Przeczytaj o następujących przyczynach powstawania konfliktów: niezaspokojenie potrzeb, podział zasobów, nieprawidłowa komunikacja
Zapobieganie konfliktom w organizacji |
Jedną z ważnych funkcji przełożonego jest zapobieganie konfliktom .
Dynamika konfliktu a jego rozwiązanie |
O ile sytuacja postrzegana jest jako konfliktowa (poziom psychologiczny) i ujawniona (poziom behawioralny), mamy do czynienia z szeregiem zjawisk i mechanizmów, które wynikając z konfliktu wtórnie go nasilają. Niekontrolowane - w większości służą...
Zasady postępowania w poszczególnych sferach konfliktu 1/2 |
Aby minimalizować konflikt danych, konflikt wartości, konflikt relacji należy:
Zasady postępowania w poszczególnych sferach konfliktu 2/2 |
Jaka jest rola szefa w konflikcie. Co zrobić aby skoncentrować się na rozwiązaniu konfliktu strukturalnego, rozwiązaniu interesów.
Trudne sytuacje z pracownikami 1/2 |
Dlaczego tak ważne jest rozwiązywanie sytuacji trudnych? Trudne sytuacje z pracownikami, to nie tylko Twój problem, to problem firmy. Jak sobie radzić w takich sytuacjach jak: pracownik, który ma gorsze wyniki, pracownik ze złym nastawieniem, złe...
Trudne sytuacje z pracownikami 2/2 |
Jak sobie radzić w takich sytuacjach jak: problemy osobiste, wpływające na efektywność pracy, brak systematyczności i niewyrabianie się z zadaniami, rywalizacja z przełożonym, pracownik nadmiernie dyskutujący i niezgadzający z przełożonym
Wpływ zniekształceń percepcyjnych na konflikt |
Zniekształcenia percepcyjne potęgują powstawanie silnych emocji typu gniew, złość. Przyczyniają się do zniekształceń w odbiorze rzeczywistości, zaprzeczaniu faktom, czego konsekwencją jest eskalacja konfliktu.
Style rozwiązywania konfliktów 1/2 |
Przebieg konfliktu nie zależy jedynie od przedmiotu sporu, czyli nie odbywa się wyłącznie na poziomie merytorycznym, poziomie osobistych interesów. Dynamika konfliktu, strategie dochodzenia do porozumienia, zniekształcenia percepcyjne zależą w...
Style rozwiązywania konfliktów 2/2 |
Ciąg dalszy artykułu: Style rozwiązywania konfliktów. Kolejne style: brak rozwiązania, przegrany - wygrany, wygrany - wygrany.
Zasady informacji zwrotnej |
Pozytywna intencja, dopasowanie informacji  do odbiorcy, wiarygodność informacji zwrotnej – zgodność z  osobowością szefa, informacja zwrotna do konkretnej osoby. Czego nie robić podczas przekazywania informacji zwrotnej?
Zobacz artykuły na kolejnych podstronach: << < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 > >>

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Porozmawiajmy o Twoich potrzebach:
tel. kom.: 505 273 550,
biuro@projektgamma.pl
Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2019 roku.
Gamma na FBGamma w LN
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
 ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji