STREFA WIEDZY

Artykuły

„Nasz klient nasz pan” – taka maksyma skeczowa, choć oczywiście przerysowuje relację między klientem a firmą, to jednak ma w sobie ziarno prawdy. Chodzi generalnie bowiem o to, że obecnie rzeczywiście każda firma coraz bardziej musi się skupiać na przyciągnięciu klientów. W każdym sektorze działa bowiem coraz prężniej konkurencja, która sprawia, że niestety zapotrzebowanie na daną usługę czy produkt może...
Wbrew pozorom bycie dobrym kierownikiem nie jest łatwym zadaniem. Mimo, że każda branża wymaga innych predyspozycji do pracy to można wyróżnić zespół cech, które to musi posiadać każdy manager. Jak być dobrym kierownikiem?
Komunikacja pomiędzy ludźmi jest zjawiskiem obecnym w każdej sferze życia. Niemożliwe jest bowiem, aby znaleźć człowieka, który potrafiłaby sprawnie funkcjonować w społeczeństwie bez komunikacji z innymi ludźmi. Wzajemne przekazywanie sobie informacji występuje nieustannie w domu, w sklepie, urzędzie oraz w każdym środowisku pracy. Zatem warto zdawać sobie sprawę z tego, że od sprawnej i poprawnej komunikacji zależy bardzo dużo.
Pragnienie poznania siebie jest bardzo charakterystyczne dla każdego z nas. To dlatego tak często decydujemy się na wykonanie różnych testów osobowości. Niemniej jednak warto zaznaczyć, że większość tego, co znajdziemy w Internecie jest dość kiepska i nie niesie ze sobą jakiś szczególnych informacji. Warto jednak wykonać jeden profesjonalny test a mianowicie – Extended DISC.
Jeżeli zadanie powierzane jest określonej grupie ludzi, jednym z ważniejszych elementów jest dobra komunikacja pomiędzy nimi. O ten aspekt powinny zadbać przede wszystkim osoby zarządzające grupą, gdyż to od nich czeto zależy dobra współpraca. Menedżer zespołu powinien więc, poza posiadaniem odpowiednich kwalifikacji do wykonywania danej pracy posiadać także umiejętności przywódcze.
XXI wiek to niewątpliwie czas wielkich i bardzo szybkich zmian. Żyjemy już w zupełnie innym świecie niż nasi dziadkowie czy rodzice. Co więcej także żyjemy w innym świecie nawet niż nasze rodzeństwo starsze od nas o zaledwie 6 lat. Zmiany dzisiaj następują tak szybko, że mówi się nawet o tym, że nowe pokolenie to kwesta 6-12 lat.
Bycie kierownikiem nie jest prostą sprawą nawet dla naturalnych liderów. Nieraz bowiem okazuje się, że gdzieś, któraś nasza cecha kierownika nie jest do końca wykształcona. Co to jednak w zasadzie w ogóle oznacza? Czyżbyśmy mogli wyróżnić jakieś ogólne zasady bycia kierownikiem?
Od kilku lat szkolenia personalne znacznie zyskały na popularności. Przyczyniła się do tego w znacznej mierze znaczna konkurencja na rynku pracy. W związku z tym warto zadbać o to, aby posiadać rozległe kompetencje osobiste umożliwiające precyzyjne wykonywanie zadań zleconych przez szefa. Wśród licznej rzeszy pracowników dużym uznaniem cieszą się szkolenia miękkie czy szkolenia twarde.
Wiele osób jest przekonanych, że podstawową kompetencją w komunikowaniu się z innymi ludźmi jest zdolność mówienia, a nie słuchania. Niemniej podstawą poprawnej komunikacji międzyludzkiej nie jest zdolność mówienia, lecz umiejętność wsłuchiwania się w treści, które przekazuje współrozmówca.
We współczesnych czasach świat wymaga od wielu osób aktywnych zawodowo posiadania zdolności przywódczych. Wielu z nich czuje się zobligowana do kierowania swoją karierą zawodową, własną firmą czy inną organizacją. Stąd też umiejętności przywódcze są często priorytetem na drodze do osiągania życiowych sukcesów.
Kreatywne myślenie jest niezwykle ważne zarówno w codziennym życiu, jak i w pracy. Pozwala na rozwiązywanie problemów, nawet najbardziej skomplikowanych, szukanie doskonałych rozwiązań i tworzenie, wynajdywanie, czy ułatwianie trudnych zadań. Bez kreatywnego myślenia z pewnością nie byłoby możliwe odkrycie wielu wynalazków, stworzenie ciekawych systemów ułatwiających codzienne zadania, czy choćby skuteczna i efektywna praca.
Zarządzanie ludźmi tylko z pozoru wydaje się być zadaniem dla wszystkich. Wbrew często słyszanym, obiegowym opinią, że „do rozkazywania i rządzenia” nadaje się każdy efektywne i skuteczne zarządzanie zasobami ludzkimi i bycie dobrym szefem to prawdziwa sztuka. I z całą pewnością ktoś kto wygłasza wyżej przytoczone opinie i sprowadza to zadanie do „rozkazywania” i „rządzenia” i naprawdę postrzega je w...
We współczesnych czasach, kiedy to nasza świadomość na temat istotnego znaczenia standardu kultury organizacji pracy oraz panujących w niej procedur jest coraz wyższa, managerowie czy właściciele firm muszą prawidłowo zadbać o to, aby proces adaptacji pracownika w firmie przebiegał we właściwy sposób. Otóż źle przeprowadzony może być przyczyną spadku jego efektywności, a w konsekwencji nawet chęcią do zwolnienia się z...
Już od dłuższego czasu wiadomo, że przedsiębiorstwa o dużym poziomie zaangażowania poszczególnych pracowników osiągają lepsze wyniki od tych, w których zatrudnione osoby wykazują niski poziom zaangażowania. Wynika to głównie z tego, że zaangażowane osoby są bardziej zmotywowane do pracy i potrafią się jej bardziej poświęcić.
Z jakich cech składa się efektywny i efektowny lider? Pewien amerykański badacz, zajmujący się tematyką liderów oraz formy coachingu dla kadry zarządzającej, przeprowadził ankietowanie 195 liderów w 15 krajach z ponad 30 światowych organizacji.
Trudnej sztuki stawiania granic nie można nauczyć się w ciągu kilku dni. Na zbudowanie asertywnej postawy potrzeba czasu. Istnieje kilka sposobów, dzięki którym można zmienić dotychczasowe myślenie.
Skuteczna sprzedaż to mieszanka wielu różnych elementów, których proporcje w zależności od konkretnej sytuacji ulegają zmianie. Profesjonalny i dobry handlowiec powinien wiedzieć, jak reagować i w jaki sposób przeprowadzić cały proces, żeby uzyskać wymarzony efekt – sprzedaż produktu lub usługi.
Każda firma ma za swój cel zdobycie jak największej rzeszy wiernych klientów. Nie da się ukryć, że trzeba włożyć wiele wysiłku w to, by osiągnąć ten cel. Bez względu na przedmiot działalności firmy, niezwykle pożądana jest odpowiednia promocja oferowanych przez nią dóbr i usług. Oprócz zapewnienia firmie dobrej reklamy, dobrze jest zadbać o właściwy dobór pracowników. Właściwie dobrana kadra pracownicza...
Nie od dziś wiadomo, że właściwy dobór kadry pracowniczej ma kluczowe znaczenie dla firmy. Przy wyborze pracowników większość pracodawców zwraca uwagę nie tylko na wykształcenie, ale również na doświadczenie zawodowe. Na każdym stanowisku pracy przydatne są nieco inne umiejętności.
Stres to od kilkunastu lat niezwykle modny termin. Tłumaczymy nic wiele zachowań, ile razy w ostatnim czasie słyszeliście jako usprawiedliwienie nieracjonalnego lub niewłaściwego zachowania frazę „to ze stresu” ? No właśnie! Nie inaczej wygląda sytuacja na gruncie zawodowym. Bardzo często usprawiedliwiamy sami siebie, mówiąc że działaliśmy pod wpływem stresu czy też że w pracy wprowadzona jest nerwowa atmosfera.
Patrząc w nawet nie tak bardzo odległą przeszłość można zauważyć, że jeszcze kilkanaście lat temu w zasadzie jedynym i najważniejszym czynnikiem decydującym o podjęciu takiej czy innej pracy była wysokość zarobków. Wówczas jedynie niewielka garstka osób brała pod uwagę czynniki niematerialne takie jak choćby zgodność pracy zarobkowej z własnymi zainteresowaniami czy też atmosferę panującą w pracy.
Pozytywny i dobrze kojarzący się wizerunek firmy stał się od pewnego czasu nadzwyczaj istotny. Coraz większa liczba firm przywiązuje kluczową wagę do tego, w jaki sposób postrzega się ją, jakie są opinie klientów i kontrahentów o firmie, jak również, co wyróżnia firmę na tle konkurencji. Dzięki temu można podejmować działania, które będą prowadziły do doskonalenia przedsiębiorstwa i pomogą w stworzeniu...
Posiadanie własnej firmy to marzenie wielu osób. Nie da się jednak ukryć, że aby działalność dobrze prosperowała, konieczne jest przedsięwzięcie odpowiednich działań. Do takich działań z całą pewnością należy odpowiedni dobór kadry pracowniczej. Najbezpieczniej jest wybierać wśród doświadczonych i wykwalifikowanych kandydatów na pracowników.
Dobre samopoczucie w miejscu pracy, satysfakcja z wykonywanych zadań oraz duże zaangażowanie to tylko jedne z wielu elementów, które wpływają na wellbeing. Czym jest? To najogólniej mówiąc, dobre samopoczucie w pracy. Bez wątpienia każdy z nas ma do tego prawo, by w miejscu pracy czuć się komfortowo, bezpiecznie, mieć zapał i zaangażowanie do wykonywania swoich obowiązków, jak również czuć satysfakcję...
Zobacz artykuły na kolejnych podstronach:

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.