STREFA WIEDZY

Artykuły

Przywództwo to umiejętność wpływania na poszczególne osoby bądź grupy ludzi w celu uzyskania zamierzonych efektów. W zarządzaniu przywództwo oznacza zdolność do wpływania na zachowanie się poszczególnych pracowników w celu realizacji określonych celów. Każde przywództwo opiera się przede wszystkim na autorytecie konkretnej osoby czy władzy, którą to inne osoby dobrowolnie akceptują.
Ciągły rozwój technologii i nauki, rozwój cywilizacji i społeczeństwa wymuszają na nas wiele zmian w różnych dziedzinach życia. Również te zmiany, które dotyczą prowadzenia własnej działalności gospodarczej czy metod zarządzania w niej są ogromne. Często wymuszone są zmianami wokół nas, ale niejednokrotnie zmiany te są konieczne dla dalszego funkcjonowania przedsiębiorstwa i jego dobrej pozycji na rynku. W przypadku braku takich...
Nie ma co się łudzić, że przy dobrej organizacji pracy i odpowiednim zarządzaniu zespołem, nie wystąpią konflikty w zespole pracowników. Warto zdać sobie jak najszybciej sprawę z tego, że konflikt to stan naturalny i jako taki na stałe jest wpisany w każdą zbiorowość ludzką, w której znajdują się jednostki o różnych poglądach czy temperamentach. Każdy zespół pracowników zbudowany jest z...
W pracy handlowca ogromną wagę przywiązuje się przede wszystkim do budowania relacji z klientami. Nie da się bowiem ukryć, że zadowoleni klienci, którzy są zadowoleni z obsługi i zakupionych towarów czy usług chętnie wracają w takie miejsce i przyciągają również nowych klientów. Dlatego też tak istotnym jest, aby każdy handlowiec starał się budować ze swoimi klientami takie relacje, które będą...
Właściwy proces komunikacji jest niezwykle ważny, chociażby dla efektywnej współpracy w ramach zespołu pracowników. W momencie, w którym pojawiają się zaburzenia komunikacyjne i występują bariery komunikacyjne, to wówczas wzrasta prawdopodobieństwo sytuacji konfliktowych. Co to jest proces komunikacji i z jakimi barierami mamy najczęściej do czynienia?
Zarówno potencjalni, jak i stali kontrahenci chcą wiedzieć, że są słuchani, że ich potrzeby odgrywają rolę w rozwoju przedsiębiorstwa oraz że jego opinia ma znaczenie. Po spełnieniu wszystkich tych warunków, firma zyskuje w oczach konsumentów. Najlepszym ku tego sposobem są techniki aktywnego słuchania.
Współczesny świat spowodował, że nawet, jeśli mamy najlepszy produkt w swojej kategorii, nie jest to jeszcze równoznaczne ze sprzedażą. Co można zrobić, żeby zwiększyć swoje szanse w dżungli rynku ofert? Warto przygotować się do działania i stosować odpowiednie techniki sprzedażowe. Co to takiego i które są najskuteczniejsze?
Znajomość metod zarządzania personelem to istotna kwestia w prowadzeniu firmy. Właściwe kierowanie pracownikami jest priorytetowym działaniem w realizacji zamierzonych celów. Wczesne teorie zakładały, że o byciu przełożonym decydują pewne predyspozycje osobowościowe i cechy charakteru.
Umiejętności przywódcze są niezwykle cenione na wszystkich stanowiskach menedżerskich i kierowniczych. Składają się na nie zarówno kompetencje miękkie (zdolności komunikacyjne, negocjacyjne, empatia), jak i twarde umiejętności z zakresu zarządzania. Istnieje jednak wiele klasyfikacji metod i stylów kierowania ludźmi, które warto poznać – i z czasem wcielać w życie.
Negocjacje stanowią bardzo szczególny proces porozumiewania się dwóch stron. Dochodzi do nich, gdy przynajmniej jedna ze stron ma odmienne zdanie, propozycję rozwiązania czy odmienny interes od tej drugiej strony. Jednak cały proces negocjacji powinien odbywać się w warunkach spokojnych, komfortowych i musi przynieść akceptowalne rozwiązanie. Najlepiej, gdyby po zakończeniu negocjacji obie strony były zadowolone z osiągniętego porozumienia, które będzie korzystne...
Niektóre osoby mają predyspozycje, inni muszą zbudować swoje kompetencje negocjacyjne. Przy odrobinie chęci, wszyscy są w stanie opanować teoretyczne podstawy sztuki negocjacji. Szkolenie z teorii jest znakomitą podstawą do rozwijania praktycznej umiejętności negocjowania. Zdobywanie doświadczenia i nabieranie wprawy a tym samym budowanie profesjonalnej postawy to część pracy, którą należy wykonać samemu. Obecnie firmy szkoleniowe oferują zarówno szkolenie z technik negocjacji...
Każdemu pracodawcy zależy na tym, by zatrudnieni przez niego pracownicy byli jak najbardziej skuteczni. Aby praca świadczona przez pracownika przynosiła jak najlepsze efekty, należy odpowiednio ją dobrać. Przede wszystkim należy poszukiwać osób odpowiednio wykształconych. Większość pracodawców zwraca również uwagę na doświadczenie danego pracownika, ale jeśli ktoś ma wysokie kwalifikacje to warto dać mu szansę mimo braku doświadczenia.
Każdej firmie zależy najbardziej na tym, by odnieść sukces. Marzeniem każdego właściciela firmy jest to, by firma przynosiła jak największe zyski. Wielu pracodawcom zależy również na tym, aby w firmie panowała przyjazna atmosfera. Nie da się bowiem ukryć, że przyjazna atmosfera nie tylko pozytywnie wpływa na samego pracownika, ale również sprawia, że firma prosperuje lepiej.
Bez względu na to, czy mówimy o mikroprzedsiębiorstwie, czy o wielkiej, międzynarodowej korporacji, istnieje element, który ma niezmiennie wielką rolę dla każdej firmy. Jest to motywowanie pracowników. Funkcjonują różne teorie motywacji, które pozwalają na zastosowywanie konkretnego programu postępowania, żeby poprawić morale, a także zwiększyć wydajność pracowników. Jedną z nich jest teoria Herzberga.
W ostatnich latach szkolenia personalne bardzo mocno zyskały na popularności. Konkurencja na rynku pracy jest ogromna, zatem warto zadbać o to, aby posiadać odpowiednie kompetencje osobiste doskonale współgrające z piastowanym stanowiskiem. Dużą popularnością na rynku cieszą się szkolenia miękkie oraz szkolenia twarde.
Wiele osób marzy o posiadaniu własnej firmy. Utrzymanie firmy w dobrej kondycji finansowej nie należy jednak do najłatwiejszych zadań. Sukces firmy zależy od wielu rozmaitych czynników. Niestety nie wszystkie z nich są zależne od człowieka. Na szczęście, znaczna większość czynników decydujących o sukcesie firmy, jest od nas zależna.
Każdemu pracodawcy zależy na posiadaniu doświadczonej i wykwalifikowanej kadry pracowniczej. To bowiem od poziomu wiedzy i wykształcenia pracowników zależy to czy firma osiągnie sukces. Dla większości firm największym sukcesem jest sprzedaż jak największej ilości produktów i usług oferowanych przez firmę. W każdej firmie proces rekrutacji przebiega nieco odmiennie. Podobnie jest z procesem adaptacji pracownika.
Marzeniem każdego pracodawcy jest doświadczony i wykwalifikowany pracownik. Same kwalifikacje to jednak za mało, gdyż do osiągnięcia sukcesu niezbędne są również takie cechy jak sumienność czy odpowiedzialność. Rzetelny pracownik świadczy swoją pracę w sposób nie pozostawiający nic do życzenia.
Negocjacje kojarzą się zazwyczaj ze światem biznesu, w którym ustala się ceny ważnych kontaktów oraz walczy się o różnorodne przetargi. Tymczasem poszczególne metody i techniki negocjacji często przydają się wielu osobom także w życiu codziennym, pod warunkiem, że umie się z nich korzystać.
Sukces firmy zależy od wielu rozmaitych czynników. Nie da się ukryć, że za sukces firmy w znacznej mierze odpowiedzialni są pracownicy. Tylko doświadczona i wykwalifikowana kadra pracownicza będzie w stanie podołać swoim obowiązkom w należyty sposób. Z tego też powodu proces rekrutacji jest bardzo ważny. Przy doborze kadry pracowniczej, pracodawcy powinni brać pod uwagę szereg rozmaitych czynników.
Celem każdej firmy jest osiągnięcie sukcesu. Najwięcej firm dąży zaś do osiągnięcia sukcesu sprzedażowego. Za sukces sprzedażowy odpowiedzialnych jest wiele rozmaitych czynników. Niektóre z nich są ze sobą powiązane,Menadżer zespołu w strukturze każdej firmy jest kluczową postacią. To on w dużej mierze decyduje o wzajemnych relacjach oraz wpływa na poziom zaangażowania pracowników w poszczególne zadania.
Celem każdej firmy jest osiągnięcie sukcesu. Najwięcej firm dąży zaś do osiągnięcia sukcesu sprzedażowego. Za sukces sprzedażowy odpowiedzialnych jest wiele rozmaitych czynników. Niektóre z nich są ze sobą powiązane, inne nie. Na niektóre mamy wpływ, a na inne niestety nie.
Stres to jeden z największych problemów współczesności. Trudno znaleźć skuteczną metodę na radzenie sobie z nim. Większość propozycji działa doraźnie i raczej skupia się na chwilowym zrelaksowaniu i odprężeniu. Dzięki temu czujemy się lepiej, ale nie eliminujemy podstawowych przyczyn takiego stanu. W jaki sposób zająć się nim skutecznie? Czy pomoże nam profesjonalne szkolenie radzenia sobie ze stresem?
Umiejętność zarządzania własnym czasem jest niezwykle pożyteczna. Odpowiednie zaplanowanie swoich działań, ułożenie konkretnego planu czy umiejętność ustalenia, co jest konieczne do zrobienia teraz, a z czego można zrezygnować wydają się być kluczowe. Jednakże, dlaczego jest to tak ważne i przydatne?
Zobacz artykuły na kolejnych podstronach:

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.